HS vieraili Turun kuormittuneella teho-osastolla – lääkärin mukaan tehohoidossa olleen potilaan rokotekriittisyys vaimenee, kun puhekyky vihdoin palaa
Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä ja läheisiä ja viety sairaala- tai tehohoitopaikka joltain muulta joka on jouduttu viemään kriittisenä toiselle puolelle suomea.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343120.html?share=8411527d315c8f60…
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemia rokottamattomia yhdistää kaikkia hyvin vahva itsekkyys, joka näkyy kaikissa asioissa, ei vain rokotteihin liittyen.
Yhdellä ihmistyypillä on lisäksi vahvaa hörhöilyä. Ei rokotteita, ei telkkaria, ei älypuhelimia, ei sokeria, jne. Kohtuutta ei ymmärretä, vaan edes opetusohjelmia ei sallita. Eikä yläkoululaisellekaan vielä älypuhelinta. Eikä mitään rokotteita.
Toisella ihmistyypillä vaivana on kertakaikkinen tyhmyys. Milläs tyhmälle selittää, että mitä laumasuoja tarkoittaa, kun ei se tajua.
No selitäpä tässä meille muille että mitä ihmettä se laumasuoja koronarokotteen kohdalla tarkoittaa, kun rokotettu voi levittää virusta ja sairastua itse? Minua ihan oikeasti kiinnostaa. Kun en sitä voi ymmärtää.
Selitäpä kuule itse, vaikka seuraava. Miksi muilla olisi todistustaakka selvittää kaikkia asiat rokotekriittisille, kaivella linkit arkistoista aiheittain ja vielä kun suurin osa on silkkoja itsestäänselvyyksiä. Lisään tuohon edellisen kirjoittajan listaan, että suurin osa rokotekriittisistä on täysin avuttomia lähdekritiikissä ja tiedon etsimisessä. Mikä vtu siinä on niin vaikeaa kirjoittaa hakukenttään korona rokote laumasuoja ja etsiä sieltä sitten luotettavilta sivuilta vastauksia ja kirjoittaa ne vaikka ylös? Onko ylivoimaista?
Eli et taida itsekään tietää ;) Niin, eihän sellaista oikeasti ole. Kun uskot laumasuojaan niin uskot myös että kun naapurin Mirkku laittaa kierukan, et tule itsekään raskaaksi.
Jokaisen aikuisen luulisi tietävän mikä on laumasuoja. Mutta näköjään näillä rokotekieltäytyjillä on suuria puutteita yleissivistyksessä ja käsityskyvyssä.
Laumasuoja tarkoittaa sitä, että valtaosa ihmisistä hankkii immuniteetin joko rokotteen tai sairastamisen kautta. Tällöin tauti tukahtuu. Koronan kohdalla laumasuojaa ei ole saavutettu, koska rokotuskattavuus on liian alhainen.
Esim. Tuhkarokkoa ei rokotusten ansiosta kotoperäisesti Suomessa esiinny. Näissä rokotusohjelman taudeissa rokotuskattavuus on luokkaa 98 %, ja silloin homma toimii. Koronarokotteen kanssa ollaan kaukana tuollaisista luvuista. Siksi laumasuojaa ei ole syntynyt.
Kovin paljon alle sadan prosentin jäävä rokotekattavuus ei tukahduta tautia, sillä se jättää virukselle vielä riittävästi tilaa levitä ja ylläpitää epidemiaa.
Mikään rokote ei ole sataprosenttisesti toimiva. Siksi tukahtuminen vaatii niin korkean rokotekattavuuden.
Ole hyvä.
Kerro tuo epidemilogille!
Achieving herd immunity with Covid vaccines when the highly infectious delta variant is spreading is "not a possibility," a leading epidemiologist said.Herd immunity is achieved when a majority of people in a population are immune to a virus or disease. It's achieved through vaccination or natural infection, leading to reduced transmission.Sir Andrew Pollard, head of the Oxford Vaccine Group, described the idea of achieving herd immunity as "mythical."
https://www-cnbc-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.cnbc.com/amp/2021/08/12…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote muuttaa aivoissa jotain. Ihmisen sympaattinen käytös poistuu ja he alkavat vihata rokottamattomia. Olen kirjoittamassa tästä parhaillaan kirjaa.
Saman olen huomannut. Itse haluan pysyä positiivisena ihmisenä ja siksi en rokotetta aio ottaa. :D Ennemmin keskityn elämiseen vielä kun sitä on jäljellä, kuin tuntemattomien ihmisten halveksumiseen ja jaotteluun.
Jos piispakin muuttuu vihamieliseksi niin havaintosi todellakin taitaa pitää paikkansa.
Vahva epäilys että tällä suomalaisella tutkimukselle on jotain tekemistä tuon luonteen muuttumisen kanssa:
https://yle.fi/uutiset/3-11894011"Geenit, jotka erottavat modernit ihmiset neandertalinihmisistä ja simpansseista, ovat tutkijoiden mukaan melkein kaikki RNA:sta valmistettuja säätelygeenejä, eivätkä DNA:sta valmistettuja proteiineja koodaavia geenejä.
– Proteiinia koodaavien geenien välissä on noin viisi kertaa enemmän pieniä säätelygeenejä, jotka eivät olekaan DNA:ta, vaan RNA:ta. Ne hienosäätävät kaikkia meidän oppimis- ja muistitapahtumiamme, aineenvaihduntaamme ja muuta. Se geenistön osa on ihmisellä erottava osa, Lehtimäki selittää."
"Nämä 267 geeniä vastaavat Lehtimäen mukaan lähes kaikista periytyvistä temperamentin ja luonteenpiirteiden vaihteluista. Tämä taas säätelee esimerkiksi sitä, miten ihminen sopeutuu erilaisiin uhkiin, kuten vaikka koronavirukseen tai ilmastonmuutokseen."
Mitä se rokote oikein ihmisille tekee?
Hauskaa että mainitsit neanderrtalin ihmiset.
Neanderthal geenit voivat Naturen mukaan suojata covidin vakavalta tautimuodolta:
Onpas nyt rokotekriittisillä uhriutumisralli päällä. Kaikki kuusivuotiaan kommunikointistrategiat nähtävästi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemia rokottamattomia yhdistää kaikkia hyvin vahva itsekkyys, joka näkyy kaikissa asioissa, ei vain rokotteihin liittyen.
Yhdellä ihmistyypillä on lisäksi vahvaa hörhöilyä. Ei rokotteita, ei telkkaria, ei älypuhelimia, ei sokeria, jne. Kohtuutta ei ymmärretä, vaan edes opetusohjelmia ei sallita. Eikä yläkoululaisellekaan vielä älypuhelinta. Eikä mitään rokotteita.
Toisella ihmistyypillä vaivana on kertakaikkinen tyhmyys. Milläs tyhmälle selittää, että mitä laumasuoja tarkoittaa, kun ei se tajua.
No selitäpä tässä meille muille että mitä ihmettä se laumasuoja koronarokotteen kohdalla tarkoittaa, kun rokotettu voi levittää virusta ja sairastua itse? Minua ihan oikeasti kiinnostaa. Kun en sitä voi ymmärtää.
Selitäpä kuule itse, vaikka seuraava. Miksi muilla olisi todistustaakka selvittää kaikkia asiat rokotekriittisille, kaivella linkit arkistoista aiheittain ja vielä kun suurin osa on silkkoja itsestäänselvyyksiä. Lisään tuohon edellisen kirjoittajan listaan, että suurin osa rokotekriittisistä on täysin avuttomia lähdekritiikissä ja tiedon etsimisessä. Mikä vtu siinä on niin vaikeaa kirjoittaa hakukenttään korona rokote laumasuoja ja etsiä sieltä sitten luotettavilta sivuilta vastauksia ja kirjoittaa ne vaikka ylös? Onko ylivoimaista?
Eli et taida itsekään tietää ;) Niin, eihän sellaista oikeasti ole. Kun uskot laumasuojaan niin uskot myös että kun naapurin Mirkku laittaa kierukan, et tule itsekään raskaaksi.
Jokaisen aikuisen luulisi tietävän mikä on laumasuoja. Mutta näköjään näillä rokotekieltäytyjillä on suuria puutteita yleissivistyksessä ja käsityskyvyssä.
Laumasuoja tarkoittaa sitä, että valtaosa ihmisistä hankkii immuniteetin joko rokotteen tai sairastamisen kautta. Tällöin tauti tukahtuu. Koronan kohdalla laumasuojaa ei ole saavutettu, koska rokotuskattavuus on liian alhainen.
Esim. Tuhkarokkoa ei rokotusten ansiosta kotoperäisesti Suomessa esiinny. Näissä rokotusohjelman taudeissa rokotuskattavuus on luokkaa 98 %, ja silloin homma toimii. Koronarokotteen kanssa ollaan kaukana tuollaisista luvuista. Siksi laumasuojaa ei ole syntynyt.
Kovin paljon alle sadan prosentin jäävä rokotekattavuus ei tukahduta tautia, sillä se jättää virukselle vielä riittävästi tilaa levitä ja ylläpitää epidemiaa.
Mikään rokote ei ole sataprosenttisesti toimiva. Siksi tukahtuminen vaatii niin korkean rokotekattavuuden.
Ole hyvä.
Rokottamalla ei saada laumasuojaa koronaa vastaan vaikka rokotekattavuus oli 100% ja tämän on kertonut suomalaisasiantuntijatkin.
rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Kertausta, Tämä on 4. kerta tänään kun muistutan asiasta.
EUn komissio varoitti jokin aika sitten kolmannesta piikistä. Sen ei katsota olevan turvallinen.
Lisäksi EUssa tänään astuu voimaan laki, jossa on hyväksytty käyttöön uusia turvallisia lääkkeitä koronan hoitoon.
Lisäksi on ilmoitettu, että jäsenvaltioille voi tulla oikeudellisia ongelmia eikä lääkeyhtiöitä ole kokonaan vapautettu vastuusta.
Etkä vieläkään laittanut linkkiä lähteeksi. Ehkä siksi, että tällainen "uutinen" löytyy ainoastaan MV-lehdestä. Vähän heikompi päivä siellä trollitehtaalla?
Ai niin, varasin tänään ajan kolmanteen koronarokotukseen.
Hymni rokotepakottajille! Kenenkään ei ole pakollista vaarantaa terveyttään arvaamattoman, vapaaehtoisen rokotteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä.
Unohdit taudin sairastaneet, joita ei ole tilastoitu. Suomessa vuosi 2020 jäi suurelta osin laskematta, koska Suomella ei ollut testejä, eikä edes maskeja. THL:n on myös arvioinut, että moninkertainen määrä on ollut tartuntoja laskettuihin verrattuna. Virallisiakin tartuntoja kuitenkin jo lähes parisataatuhatta. THL:n omien tutkimusten mukaan taudin antama suoja kestää kyllä kauemmin kuin kuusi kuukautta. Israelissa näiltä varhain 2020 sairastuneilta on edelleen löydetty vasta-aineita. Ja immuniteetti perustuu myös solumuistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Rokotteen vuoksi ei ole kukaan teholla.
Mun kaveri on töissä sairaalassa ja kertoo varmana tietona että joka päivä menee useampi rokotereaktio tehohoitoon. "Valitettavasti" ei voi vaitiolovelvollisuuteen liittyen kertoa muuta.
Koska muuten saat Kremlin vihat niskaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko miten käytätte energianne vain toisten arvostelemiseen/haukkumiseen/uhkailuun? Teittekö sitä jo aikana ennen koronaa vai onko pandemia muuttanut luonnettanne/käytöstänne näin pahasti?
Täytyy sanoa että ennen koronaa siedin erilaisia ihmisiä ja erilaisia mielipiteitä oikein hyvin. Olen aina tullut hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Valtamedian propaganda ja rokotettujen onnistunut aivopesu, joka on johtanut rokottamattomien monipuoliseen solvaamiseen, uhkailuun ja haukkumiseen, on muuttanut minua, kyllä.
Vihaan rokotettuja ja tulen muistamaan jokaikisen kommentin ja artikkelin kun tämä on ohi.
Anteeksi en tule antamaan.
Tuskin sun anteeksiantoa tulee kukaan edes kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tule tuota "rokotetta" ottamaan. Lehdistössä on ollut kova propagandasota rokottamattomia vastaan jo kolmatta viikkoa, ja jokainen tämän näkee. Päätökseni olla ottamatta koronapiikki ei muutu mihinkään propagandasta huolimatta.
Ymmärräthän, että päätöksesi olla ottamatta koronarokotetta on nimenomaan propagandan seurausta? Tällä kertaa olet joutunut vieraan vallan propagandan uhriksi. Vaikuttaa siltä, että moni teistä ei edes tajua tätä, vaan päinvastoin kokee olevansa jotenkin erityisen itsenäisesti ajatteleva yksilö.
Terveiset sulle sinne Pietariin.
Ameikan laivaston komentaja ei hyväksy henkilökunnan rokottamista näillä piikeillä. Hän ei halua, että armeijan kunto heikkenee näiden piikkien takia.
Ilmeisesti pidät kaikkia länsimaiden ihmisiä typeryksinä.
Sinä venäläinen, tästä piikkirumbasta hyötyy Venäjä ja liittolaisenne Kiina.
Biden ainakin näyttää olevan Kiinan taskussa ja epäilemättä Venäjä on kaiken tämän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Mun kaveri on töissä sairaalassa ja kertoo varmana tietona että joka päivä menee useampi rokotereaktio tehohoitoon. "Valitettavasti" ei voi vaitiolovelvollisuuteen liittyen kertoa muuta.
Mun kaveri tuntee sun kaverin tosi hyvin ja tiesi kertoa että tyyppi on patologinen valehtelija joka tykkää satuilusta ja kaiken lisäksi pitää sua ihan pellenä kun uskot kaiken mitä hän vain keksiikin sulle kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä.
Unohdit taudin sairastaneet, joita ei ole tilastoitu. Suomessa vuosi 2020 jäi suurelta osin laskematta, koska Suomella ei ollut testejä, eikä edes maskeja. THL:n on myös arvioinut, että moninkertainen määrä on ollut tartuntoja laskettuihin verrattuna. Virallisiakin tartuntoja kuitenkin jo lähes parisataatuhatta. THL:n omien tutkimusten mukaan taudin antama suoja kestää kyllä kauemmin kuin kuusi kuukautta. Israelissa näiltä varhain 2020 sairastuneilta on edelleen löydetty vasta-aineita. Ja immuniteetti perustuu myös solumuistiin.
Riippuu monesta asiasta, mm. viruksen muuntumisesta. Tunnen itse henkilön, joka sairasti taudin uudestaan 8 kk kuluttua ensimmäisestä kerrasta. Pysyvää immuniteettia tähän ei ilmeisesti tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa tämä syyllistäminen käymään niin kiihkeäksi että mitä jos jäädään kaikki rokottamattomat kostoksi kuukaudeksi omaehtoiseen karanteeniin, kuten minä ajattelin tehdä. Etätyötä, "saikkua", whatever, you name it. Ulkoilla saa reilut turvavälit huomioiden mutta ihmisiä ei saa tavata. Talouden rattaat eivät vuoksemme hyydy, ruokaa ja muuta tarpeellista voimme tilata kotiin. Sittenpä nähdään, alkaako tehohoidon tarve laskea. Ja jos ei ala, niin kummasti niitä sairaala- ja tehohoitopaikkoja koronapotilaille alkanee löytyä sitä mukaa, kun sairaalat täyttyvät bilettävistä rokotetuista.
Ihan loistava ajatus! Milloin alatte?
Mukana! Ketään ei voi pakottaa osallistumaan rokotekokeiluihin, oli henkilökohtainen syy sitten lääketieteellinen tai vakaumuksellinen, mutta velvollisuus osallistua koronaepidemian kitkemiseen kuuluu meille kaikille. Ei nyt törttöillä vaan kannetaan vastuumme omalla tavallamme, maskit ja rajoitukset käyttöön. Levittäkäämme tätä sanomaa, kaikilla kielillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EUn komissio varoitti jokin aika sitten kolmannesta piikistä. Sen ei katsota olevan turvallinen.
Lisäksi EUssa tänään astuu voimaan laki, jossa on hyväksytty käyttöön uusia turvallisia lääkkeitä koronan hoitoon.
Lisäksi on ilmoitettu, että jäsenvaltioille voi tulla oikeudellisia ongelmia eikä lääkeyhtiöitä ole kokonaan vapautettu vastuusta.
Etkä vieläkään laittanut linkkiä lähteeksi. Ehkä siksi, että tällainen "uutinen" löytyy ainoastaan MV-lehdestä. Vähän heikompi päivä siellä trollitehtaalla?
Ai niin, varasin tänään ajan kolmanteen koronarokotukseen.
Tämä kuule löytyy ihan EUn omilta sivuilta. Vai etkö osaa hakea?
Vierailija kirjoitti:
Eikö rokotetut tartuta ketään
Rokotetut ei kuormita sitä teho-osastoa pässi. Siellä on sinunkaltaiset tollot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tule tuota "rokotetta" ottamaan. Lehdistössä on ollut kova propagandasota rokottamattomia vastaan jo kolmatta viikkoa, ja jokainen tämän näkee. Päätökseni olla ottamatta koronapiikki ei muutu mihinkään propagandasta huolimatta.
Ymmärräthän, että päätöksesi olla ottamatta koronarokotetta on nimenomaan propagandan seurausta? Tällä kertaa olet joutunut vieraan vallan propagandan uhriksi. Vaikuttaa siltä, että moni teistä ei edes tajua tätä, vaan päinvastoin kokee olevansa jotenkin erityisen itsenäisesti ajatteleva yksilö.
Terveiset sulle sinne Pietariin.
Ameikan laivaston komentaja ei hyväksy henkilökunnan rokottamista näillä piikeillä. Hän ei halua, että armeijan kunto heikkenee näiden piikkien takia.
Ilmeisesti pidät kaikkia länsimaiden ihmisiä typeryksinä.
Sinä venäläinen, tästä piikkirumbasta hyötyy Venäjä ja liittolaisenne Kiina.
Biden ainakin näyttää olevan Kiinan taskussa ja epäilemättä Venäjä on kaiken tämän takana.
Mitä eikö se olekaan enää Bill Gates, kuten alunperin väititte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti menee. Siinä onkin sairaalaan teholla tunkua, kun joka pöivä tulee useampi rokotereaktion takia hoitoon. Älä nyt viitsi noin paksua yrittää syöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö, sain juuri kolmannen piikin ja olen vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
VARSINAIS-SUOMEN tartuntataudeista vastaava ylilääkäri Esa Rintala kertoo Ilta-Sanomille, että viime viikkoina alueen sairaaloissa hoidettavista koronapotilaista keskimäärin 70 prosenttia on kuulunut vieraskielisiin. Viikolla 38 osuus kohosi peräti 80 prosenttiin.
– Heistä aika iso osa on tullut Itä-Euroopasta, ja osa on telakkatyövoimaa. Huono asia tässä on vielä se, että heistä yli puolet on rokottamattomia, Rintala sanoo.
Eli 80% vieraskielisiä ja yli puolet rokottamattomia, eli vajaa puolet rokotettuja ja silti sairaalassa.
Muistakaa silti syyttää rokottamattomia suomalaisia sairaalahoidon kuormittumisesta. "Ei pidä antaa faktojen pilata hyvää tarinaa"
Etpä olisi voinut osuvammin kirjoittaa!
Lisätietona, että turkulaisista 85 prosenttia on ottanut ensimmäisen rokotteen, siis enemmän kuin mitä kansallisessa rokoteohjelmassa edes tavoitellaan. Nämä ihmiset tulevat todennäköisesti ottamaan toisenkin rokotteen: https://yle.fi/uutiset/3-12134893
Sairaalapotilaissa kyse on vierastyöläisistä, joista monet eivät ole lainkaan Suomen kansalaisia! Ovakot he he edes oikeutettuja saamaan suomalaisille varattuja rokotteita? (en tunne asiaa)
Vastuu on heidän työnantajillaan, joiden pitäisi tarjota rokotteet, kun itäeuroopan maissa ei niitä ole riittävästi hankittu kansalaisille.