HS vieraili Turun kuormittuneella teho-osastolla – lääkärin mukaan tehohoidossa olleen potilaan rokotekriittisyys vaimenee, kun puhekyky vihdoin palaa
Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä ja läheisiä ja viety sairaala- tai tehohoitopaikka joltain muulta joka on jouduttu viemään kriittisenä toiselle puolelle suomea.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343120.html?share=8411527d315c8f60…
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te viisaat. Kertokaa kuinka suuri todennäköisyys (%) on perusterveen rokottamattoman joutua teholle?
Ei mitään "suurempi kuin rokotetun" vastauksia vaan lukuja. Tottakai liikenneonnettomuudessakin on suurempi todennäköisyys kuolla sellaisen, joka ajaa autoa kuin sellaisen joka ei autoa omista. Mutta jotain lukuja kaipaisin mihin verrata riskejä.
Tuolla oli se jo. Viime viikolla luin, että nyt thl:n mukaan rokottamattomalla on 14-kertainen riski joutua sairaalahoitoon rokotettuun verrattuna.
Niin mikä tämä 14-kertainen riski käytännössä on?
Ovatko nämä kaikki kehitysvammaisia? Voi luoja, ihan kuin ekaluokkalaisten kanssa olisi tekemisissä.
Pyytävät varmaankin elvytyskieltomerkkiä kantatiedostoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te viisaat. Kertokaa kuinka suuri todennäköisyys (%) on perusterveen rokottamattoman joutua teholle?
Ei mitään "suurempi kuin rokotetun" vastauksia vaan lukuja. Tottakai liikenneonnettomuudessakin on suurempi todennäköisyys kuolla sellaisen, joka ajaa autoa kuin sellaisen joka ei autoa omista. Mutta jotain lukuja kaipaisin mihin verrata riskejä.
Tuolla oli se jo. Viime viikolla luin, että nyt thl:n mukaan rokottamattomalla on 14-kertainen riski joutua sairaalahoitoon rokotettuun verrattuna.
Pyydettiin, että ei mitään x-kertainen vaan lukuja ja tää vastaa, että 14 -kertainen. DOugh🤦♀️
1400% suurenpi kuin rokotetulla ei ole luku?!? Doughffff 🤦
No kysytään näin... Kuinka moni perusterveistä työikäisistä normaalipainoisista koronaan sairastuneista joutuu tehohoitoon? 1400% ei kelpaa vastaukseksi.
Ö ö ö, vaihdetaan puheenaihetta kun ei muuta keksitä. Ottaako päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tämä 14-kertainen riski käytännössä on?
Ovatko nämä kaikki kehitysvammaisia? Voi luoja, ihan kuin ekaluokkalaisten kanssa olisi tekemisissä.
No mikä on se luku mikä kerrotaan 14?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ehti jo sanomaan. Mutta näköjään tässä ketjussakin useanpi rokottamaton osoittautui uhmaikäiseksi kiukuttelijaksi.
Samaa olen huomannut muulloinkin.
Ainakaan emme toivo toisten kuolemaa ja hoidotta jättämistä. Emmekä syrji muita ihmisiä. Kumpi sitten on parempi vaihtoehto loppujen lopuksi käyttäytyä?
Paras tapa on ottaa se rokote. Se on myös ainoa tapa, jolla tästä pandemiasta päästään.
Millä näytöllä? Kesänä 2020 ei ollut rokotetta ja parhaina päivinä tartuntalukemat pyöreä nolla. Nyt rokote on 70% kansasta, ja tartunat huitelevat tonnissa. Mikä tässä nyt ei täsmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.Luotat lääkäreiden puheisiin joilla on kytköksiä lääkefirmoihin joilta saavat etuja? Ok.
Hei haloo, tiedätkö edes mistä puhut?? Suomessa on lainsäädännöllä kielletty lääkeyhtiöiden lahjonta, joten nykyään "paras" lahjus mitä lääkäri voi lääkefirmalta saada on koulutus ja ateria. En tiedä yhtäkään lääkäriä joka myisi yhdestä ateriasta moraalinsa.
Voi, tuo naiviuus sulattaisi sydämen, ellei olisi niin vakavasta asiasta kyse. Lainsäädännöllä voit pyyhkiä katkerat kyyneleesi kun lopulta tajuat tulleesi huijatuksi.
Sivistystä sinulle: lainsäädäntöä voidaan kiertää, vrt.veroparatiisit.
Samoin lääketieteessä suora lahjonta on ehkä vähentynyt, ja se on siirtynyt mm.tutkimusrahoitusten antamiseen säätiöiden kautta, hoitamalle lahjotulle huippuvirka huippupalkalla jne.
Ei nämä ole mitään uusia asioita, vaan yleistä tietoa. Juuri siksi lääketeollisuutta kutsutaan nimellä Big Pharma - se on hyvin pitkälle korruptoitunut elinkeinoelämän yksi osa.
Tavoitteena voittojen tekeminen.Big pharma on ainoastaan salaliittoteorioiden käyttämä nimitys. Tällainen nimitys ei ole yleisessä käytössä. Puhuttaski faktoilla joo :)
Big Pharma ei todellakaan ole mikään salaliittoteorioiden käyttämä nimitys vaan yleinen englantia puhuvissa maissa, samoin kuin Big Tech. Näillä viitataan alansa isoimpiin ja myös vaikutusvaltaisimpiin toimijoihin.
https://pnhp.org/news/institutional-corruption-of-pharmaceuticals/
https://www.forbes.com/sites/forbesdigitalcovers/2021/05/14/virus-book-…
Forbes tuskin on salaliittoa....
Voit kirjoittaa hakukoneeseen esim. corruption and lobbing in drug industry
ja silmiesi eteen avautuu todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydettiin, että ei mitään x-kertainen vaan lukuja ja tää vastaa, että 14 -kertainen. DOugh🤦♀️
1400% suurenpi kuin rokotetulla ei ole luku?!? Doughffff 🤦
No kysytään näin... Kuinka moni perusterveistä työikäisistä normaalipainoisista koronaan sairastuneista joutuu tehohoitoon? 1400% ei kelpaa vastaukseksi.
Ö ö ö, vaihdetaan puheenaihetta kun ei muuta keksitä. Ottaako päähän?
En vaihda puheenaihetta, vaan kysyn mikä on todennäköisyyteni joutua tehohoitoon koronan takia vuonna 2021 verrattuna vuonna 2020?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi rokottamatta. En usko salaliittoteorioihin, enkä pelkää itse piikitystäkään. Mutta itsellä on sellainen tilanne, että aiemmin olen saanut veritulpan, jota tutkittiin ja sille ei löytynyt mitään syytä. En siis tiedä, miksi sain sen, tai onko minulla alttius saada niitä. Sellaisia tulee kuulemma vain vanhemmille ihmisille. Siitä jäi pysyvä haitta.
En yksinkertaisesti uskalla ottaa rokotetta ja riskiä siitä, että saan uuden veritulpan johonkin kriittisempään paikkaan. Eli tällä tavalla olen itsekäs. Minulla on lapsia ja puoliso, enkä uskalla riskeerata omaa elämääni.
En kuvittele olevani kuolematon, tiedän että varmaan koronan jossain vaiheessa saan, ellen ole jo sairastanutkin, enkä suhtaudu siihen mitenkään ylimielisesti. Tiedostan vaaran itse taudin sairastamisessa ja myöskin rokotuksen ottamisessa.
Haukkukaa olkaa hyvä. Kyllä meille kaikille valehtelematta on oma terveys ja perheen terveys tärkein.Mutta eikös korona lisää veritulpan riskiä (ja kaikkea muuta ikävää) vielä enemmän?
Tietysti lisää jos olet paikallaan makaava tehohoitopotilas mistä se riski on mitä luultavammin laskettu. Normaalille toimintakykyiselle ihmiselle ei veritulppia tule pienestä nuhasta ja yskästä. Olisi hyvä tietää mistä nämä riskilaskelmat on kehitetty. Veritulpan syy on yleisimmin paikallaan olo ja liikkumattomuus vuodepotilaalla, se ei sinällään ole käsittääkseni minkään taudin oire. Lääkitykset voi kyllä nostaa veritulppariskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.Luotat lääkäreiden puheisiin joilla on kytköksiä lääkefirmoihin joilta saavat etuja? Ok.
Hei haloo, tiedätkö edes mistä puhut?? Suomessa on lainsäädännöllä kielletty lääkeyhtiöiden lahjonta, joten nykyään "paras" lahjus mitä lääkäri voi lääkefirmalta saada on koulutus ja ateria. En tiedä yhtäkään lääkäriä joka myisi yhdestä ateriasta moraalinsa.
Voi, tuo naiviuus sulattaisi sydämen, ellei olisi niin vakavasta asiasta kyse. Lainsäädännöllä voit pyyhkiä katkerat kyyneleesi kun lopulta tajuat tulleesi huijatuksi.
Sivistystä sinulle: lainsäädäntöä voidaan kiertää, vrt.veroparatiisit.
Samoin lääketieteessä suora lahjonta on ehkä vähentynyt, ja se on siirtynyt mm.tutkimusrahoitusten antamiseen säätiöiden kautta, hoitamalle lahjotulle huippuvirka huippupalkalla jne.
Ei nämä ole mitään uusia asioita, vaan yleistä tietoa. Juuri siksi lääketeollisuutta kutsutaan nimellä Big Pharma - se on hyvin pitkälle korruptoitunut elinkeinoelämän yksi osa.
Tavoitteena voittojen tekeminen.Big pharma on ainoastaan salaliittoteorioiden käyttämä nimitys. Tällainen nimitys ei ole yleisessä käytössä. Puhuttaski faktoilla joo :)
Big Pharma ei todellakaan ole mikään salaliittoteorioiden käyttämä nimitys vaan yleinen englantia puhuvissa maissa, samoin kuin Big Tech. Näillä viitataan alansa isoimpiin ja myös vaikutusvaltaisimpiin toimijoihin.
https://pnhp.org/news/institutional-corruption-of-pharmaceuticals/
https://www.forbes.com/sites/forbesdigitalcovers/2021/05/14/virus-book-…
Forbes tuskin on salaliittoa....
Voit kirjoittaa hakukoneeseen esim. corruption and lobbing in drug industry
ja silmiesi eteen avautuu todellisuus.
The amounts of money were the kinds of sums normally seen in the smaller defense budget line items, but were massive for a public health project—$2.5 billion to Moderna, $1.2 billion to AstraZeneca, half a billion dollars to Johnson & Johnson, and $1.6 billion to a small company called Novavax. Only Pfizer opted out of ponying up to the trough at first—it didn’t want to devote resources to coordinating with the US government on its work.
In July, Pfizer signed a $1.95 billion deal to sell one hundred million doses of its two-shot vaccine to the United States, enough for fifty million people. It would be the first to reach American arms. The price per double shot—about forty dollars—is comparable to the price per shot of the flu vaccine. By February, the government had ordered three hundred million doses from Moderna, with its first shipment of one hundred million priced at thirty dollars per double-shot dose—cheaper than Pfizer partly because the United States had forked over nearly a billion dollars to Moderna research. Moderna’s CEO has said the price per dose will be higher for retail once the government contracts phase out.
Because the project worked, it may well elude financial investigation.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemia rokottamattomia yhdistää kaikkia hyvin vahva itsekkyys, joka näkyy kaikissa asioissa, ei vain rokotteihin liittyen.
Yhdellä ihmistyypillä on lisäksi vahvaa hörhöilyä. Ei rokotteita, ei telkkaria, ei älypuhelimia, ei sokeria, jne. Kohtuutta ei ymmärretä, vaan edes opetusohjelmia ei sallita. Eikä yläkoululaisellekaan vielä älypuhelinta. Eikä mitään rokotteita.
Toisella ihmistyypillä vaivana on kertakaikkinen tyhmyys. Milläs tyhmälle selittää, että mitä laumasuoja tarkoittaa, kun ei se tajua.
No selitäpä tässä meille muille että mitä ihmettä se laumasuoja koronarokotteen kohdalla tarkoittaa, kun rokotettu voi levittää virusta ja sairastua itse? Minua ihan oikeasti kiinnostaa. Kun en sitä voi ymmärtää.
Selitäpä kuule itse, vaikka seuraava. Miksi muilla olisi todistustaakka selvittää kaikkia asiat rokotekriittisille, kaivella linkit arkistoista aiheittain ja vielä kun suurin osa on silkkoja itsestäänselvyyksiä. Lisään tuohon edellisen kirjoittajan listaan, että suurin osa rokotekriittisistä on täysin avuttomia lähdekritiikissä ja tiedon etsimisessä. Mikä vtu siinä on niin vaikeaa kirjoittaa hakukenttään korona rokote laumasuoja ja etsiä sieltä sitten luotettavilta sivuilta vastauksia ja kirjoittaa ne vaikka ylös? Onko ylivoimaista?
Eli et taida itsekään tietää ;) Niin, eihän sellaista oikeasti ole. Kun uskot laumasuojaan niin uskot myös että kun naapurin Mirkku laittaa kierukan, et tule itsekään raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä rokottamattomat ovat?
Olisi mukava tietää mitkä asiat vaikuttaa tähän päätökseen.
Onko jokin ryhmä missä iso osa ilman rokotetta vai miten menee?
Pitäisikö asialle tehdä jotain eikä vaan kiltisti maksaa ja antaa muiden kärsiä ilman hoitoa kun näiden takia ei pääse?
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.Voin kertoa sullekin niin kuin kaikille uteliaille. Mun sairaudet estävät ottamasta rokotetta. Jos ottaisin, en noudattaisi edes Pfizerin ohjeita.
On järkyttävää olla tässä välitilassa. Sua haukutaan päivittäin tunnista toiseen, vaikket voi rokotetta ottaa. Jos olisi huonommat hermot, niin...
Sama. Vieläkin olen toipumassa borrelioosin aiheuttamasta sydänlihastulehduksesta. Rintakivut ja väsymys ovat päivittäistä kauraa. En voi riskeerata että henki lähtee jonkun rokotteen takia.
Mutta täysin tyytyväisenä otat moninkertaisen riskin kuolla koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Waterford Irlannissa, jossa 99,7 prosenttia kaikista aikuisista on ns. "täysin rokotettu" koronavirusta vastaan, in nähnyt valtavan taudin leviämisen, loistaen tartuntatilastossa Irlannin kärjessä. Toisena COVID-tilastoissa on toiseksi korkeimman rokotusasteen paikkakunta.
Varmaan ne 0.3 rokottamatonta ovat ahkeria tartuttajia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä usko salaliittoteorioihin. En myöskään ole rokottamaton minkään sairauden vuoksi enkä valtiovallan painostuksen vuoksi.
Työkavereistani on useita rokottamattomia samasta syystä. Olen rokottamaton siksi kun muistan hyvin vielä pandemix rokotteet ja ammattikunnalleni tulleen pakon ottaa ne. Muistan hyvin vielä senkin kun ko. rokotteen ottamisen jälkeen alkoi ilmaantua vakavia haittavaikutuksia.
Siitä opittiin kuitenkin yksi hyvä asia. Ammattikunnalleni ei voida laittaa enään rokotepakkoa rokotteeseen jota ei ole loppuun asti testattu ja tutkittu. Siksi siis olen rokottamaton.
SHHuomasitko: "alkoi ilmaantua vakavia haittavaikutuksia" Nyt näitä ei ole ilmennyt ja tässä rokotteessa on aivan 100% varmasti otettu oppia noista aikaisemmista rokotteista. Tätä rokotetta on myös annettu satoja miljoonia. Eli on osoittautunut turvalliseksi. Korona sen sijaan on osoittautunut todella ärsyttäväksi virukseksi. Ei kannata unohtaa sitä.
Yli 6 miljardia rokoteannosta on jo annettu. Mutta joillekin se ei riitä, vaan on vieläkin liian vähän testattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä kuulu mihinkään "uskontoon". :D En edes lue mitään teorioita tms enkä usko rokotehaittoihin. En ole ottanut influenssarokotteitakaan ja siitä ei noussut mitään haloota. Noudatan rajoituksia ja ohjeita paremmin kuin moni rokotettu.
Nyt lähinnä vain haluan nähdä kuinka pitkälle ihmiset ovat valmiita menemään päästäkseen meistä rokottamista eroon. Kiitos median jatkuvan painostamisen ja syyllistämisen.
Ja olet omasta mielestäsi tosi fiksu, eikö niin?
Ei, en todellakaan pidä itseäni fiksuna. Jos olisin fiksu, tienaisin kymppitonnin kuussa. En tienaa, enkä koskaan tule tienaamaan. Enkä muutenkaan kuulumaan ns. parempaan väkeen.
Ai et ole omasta mielestäsikään riittävän fiksu ottamaan rokotetta?
Vinkki sinulle: Koronarokotteen ottaminen ei vaadi erityistä fiksuutta. Se onnistuu sinultakin. Jos käytännön osuus on liian vaikeaa, niin pyydä apua kjnnan aikuissosiaalityöstä tai kirkon diakonilta.
Jätän rokotteet ennemmin teille fiksummille niin pääsette eroon tyhmistä kansalaisista kohta.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ehti jo sanomaan. Mutta näköjään tässä ketjussakin useanpi rokottamaton osoittautui uhmaikäiseksi kiukuttelijaksi.
Samaa olen huomannut muulloinkin.
Ainakaan emme toivo toisten kuolemaa ja hoidotta jättämistä. Emmekä syrji muita ihmisiä. Kumpi sitten on parempi vaihtoehto loppujen lopuksi käyttäytyä?
Paras tapa on ottaa se rokote. Se on myös ainoa tapa, jolla tästä pandemiasta päästään.
Millä näytöllä? Kesänä 2020 ei ollut rokotetta ja parhaina päivinä tartuntalukemat pyöreä nolla. Nyt rokote on 70% kansasta, ja tartunat huitelevat tonnissa. Mikä tässä nyt ei täsmää?
No olisko vaikka kaikki muut asiaan vaikuttavat tekijät??? Mihin johtopäätökseen tulit kun itse yritit selvittää tätä? Selvititkö muuten kuinka monella nyt tartunnan saaneista on kaksi rokotetta takana? Sitähän minäkin.
Rokotekriittinen: ei osaa lukea, ei tajua lukemaansa, ei osaa eikä halua etsiä tietoa (koska pelkää että löytäisi jotain järkevää ja selittävää) eikä varsinkaan järkevistä lähteistä. Löytää yhden otsikon jota ei samantien ymmärrä ja välittömästi alkaa tämä ei täsmää, ei täsmää, jotain tässä on takana -jankutus.
Olkoonkin piikitetty vaikka 8 miljardia annosta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, ettei pitkäaikaisvaikutuksista ole kenelläkään mitään tietoa. Tähän en pysty sanomaan mitään vastaan, mölö.
Rokotetut, myöntäkää jo, teitä ahdistaa otettu piikki aivan pohjattomasti. Kevyet mullat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi rokottamatta. En usko salaliittoteorioihin, enkä pelkää itse piikitystäkään. Mutta itsellä on sellainen tilanne, että aiemmin olen saanut veritulpan, jota tutkittiin ja sille ei löytynyt mitään syytä. En siis tiedä, miksi sain sen, tai onko minulla alttius saada niitä. Sellaisia tulee kuulemma vain vanhemmille ihmisille. Siitä jäi pysyvä haitta.
En yksinkertaisesti uskalla ottaa rokotetta ja riskiä siitä, että saan uuden veritulpan johonkin kriittisempään paikkaan. Eli tällä tavalla olen itsekäs. Minulla on lapsia ja puoliso, enkä uskalla riskeerata omaa elämääni.
En kuvittele olevani kuolematon, tiedän että varmaan koronan jossain vaiheessa saan, ellen ole jo sairastanutkin, enkä suhtaudu siihen mitenkään ylimielisesti. Tiedostan vaaran itse taudin sairastamisessa ja myöskin rokotuksen ottamisessa.
Haukkukaa olkaa hyvä. Kyllä meille kaikille valehtelematta on oma terveys ja perheen terveys tärkein.Mutta eikös korona lisää veritulpan riskiä (ja kaikkea muuta ikävää) vielä enemmän?
Tietysti lisää jos olet paikallaan makaava tehohoitopotilas mistä se riski on mitä luultavammin laskettu. Normaalille toimintakykyiselle ihmiselle ei veritulppia tule pienestä nuhasta ja yskästä. Olisi hyvä tietää mistä nämä riskilaskelmat on kehitetty. Veritulpan syy on yleisimmin paikallaan olo ja liikkumattomuus vuodepotilaalla, se ei sinällään ole käsittääkseni minkään taudin oire. Lääkitykset voi kyllä nostaa veritulppariskiä.
https://labblog.uofmhealth.org/lab-report/new-cause-of-covid-19-blood-c…
Olet yksiselitteisesti väärässä. Autoimmuunireaktio voi aiheuttaa hyytymiä ihan riippumatta siitä makaatko, liikutko vai seisotko päälläsi. Monia muitakin syitä on, ne jätän sinun itsesi googlattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho se on, joka maksaa näille vihanlietsojille ja kansanryhmää vastaan kiihottajille? Kenen marionetteja nää on?
Sitäkin on selvitetty, mutta ei kukaan suostu uskomaan.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/Big%20Pharma
Onhan tuo ollut kohta 30 vuotta ihan yleisessä käytössä. Sinä et taida paljon ulkomaisia asialehtiä lukea?