Miksi yhdellä on paljon ystäviä ja toinen karkottaa kaikki luotaan?
Mitkä piirteet ihmisessä saavat aikaan tällaisia eroja? Onko kyseessä luonne-ero? Sosiaalinen taitavuus?
Kommentit (6)
Vahva sosiaalinen asema ja jo olemassa olevat verkostot ovat ehdoton valtti. Joissain piireissä lisäksi raha ja taloudellinen menestys, vilkas seuraelämä, koulutus, asema työelämässä, elämäntilanne muuten, ulkonäkö, tyyli jne.
Vähiten tärkeänä tekijänä ystävystymisessä pidän persoonaa. Toki hyvä tyyppi on mukavampaa seuraa kuin kusipää, mutta jos mitään em. ei ole tarjolla lisäksi, ei pelkästään sen varassa pitkälle pääse.
Jotkut tekee itsestään kynnysmaton ja sietävät mitä tahansa paskaa tai ovat itse päälliköitä joita "alamaiset" seuraa ,toisille riittää se yks tai kaks ystävää ja jotkut eivät kaipaa niitäkään.
Periaatteessa kyllä kaikki saavat sen "laajan ystäväpiirin" jos haluavat ja ovat valmiita mielistelemään tai ovat synnynnäisiå johtajia.
Ihminen jolla on jo valmiiksi paljon ihmisiä ympärillä vetää puoleensa lisää ihmisiä. Yksinäisen oloinen taas karkoittaa muita pois, vaikkei olisi yhtään kummempi ihminen kuin tuo muiden ympäröimä. En ole muuta järkevää selitystä keksinyt, minulla kun on ystävinä niin sellaisia joilla on laaja ystäväpiiri kuin yksinäisempiä tapauksia. Itse sijoitun tässä porukassa johonkin keskimaastoon, ehkä enemmän sinne yksinäisten kategoriaan, olen nimittäin uusien ihmisten seurassa ujo.
Mä en ees halua ystäviä... En vaan jaksa mitään ihmissuhdepelejä just nyt.
Ystäviä ...mitä ne on???????????? Jotain luxusta vai? OOOOOOOn yksin ja so what! En tarvi teitä juoruajia.
Varmaan kaiken summa. Vaati myös viitseliäisyyttä pitää ystävyyssuhteita yllä ja osa tyytyy ystävien kanssa pintapuoliseen läppään ja toiset kaipaavat syvällisempää suhdetta.