Insta/Fb-tykkäilyistä!
mulla on paljon kavereita, jotka eivät koskaan tykkää mistään kuvista/ päivityksistä, mutta sitten kun nähdään, sanovat nähneensä päivitykseni, "joo, kirjoititkin siitä,FB:ssä, vähänkö siisti juttu", mutta tykkäyksiä ei koskaan tule. Mistä johtuu? Onko nää just niitä kyyliä, jotka vaan kyylää muiden tekemisiä kommentoimatta ikinä mihinkään? Siivoanko pois listoilta?
Kommentit (30)
joskus selaan viikon jutut kerralla fb:stä ja viikon vanhaa juttua ei enää kehtaa tykätä, jos sen jälkeen on tullut viisi muuta päivitystä kyseiseltä tyypiltä. vähänkään vieraampien ihmisten juttuihin on myös aika korkea kynnys tykkäillä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:27"]Kyynel.
[/quote] vituttaa sun kaltaiset ilkeilijät.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:27"]Kyynel.
[/quote] eikö ole tosiaan mitään muuta tekemistä kuin tulla vittuilemaan toisille?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:26"]
joskus selaan viikon jutut kerralla fb:stä ja viikon vanhaa juttua ei enää kehtaa tykätä, jos sen jälkeen on tullut viisi muuta päivitystä kyseiseltä tyypiltä. vähänkään vieraampien ihmisten juttuihin on myös aika korkea kynnys tykkäillä.
[/quote]
Sama. Käyn FB:ssä harvoin, ja katson sieltä yleensä läheisten ystävien päivitykset + mitä nyt sattuu uutisvirrassa näkymään. Tykkään jos näen jotain tykättävää, mutta tosiaan mitään vanhoja päivityksiä tuntuu hölmöltä tykätä.
Tunnen myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä koko tykkäysten "pointtia" ja kommentoivat vain silloin, kun on jotain järkevää sanottavaa. Minusta se on ihan ok tapa käyttää Facebookia - ei se tarkoita, etteikö näitä ihmisiä kiinnostaisi ystäviensä tekemiset ja sanomiset, jos ei ihan joka asiaan kommentoi.
Muutenkin olen aina ihmetellyt tätä ajattelutapaa, että hiljaisemmat FB:n käyttäjät "kyylää muiden tekemisiä". Eikö se ole koko Facebookin pointti? :D
Siis miksi naiset jaksaa murehtia tällaista? Aivan se ja sama kuka tykkää ja mistä...
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:28"]
Minäpä olenkin ihmetellyt sitä, että mikä teitä sun kaltaisia oikein vaivaa? Ketä kiinnostaa joku tykkäily. Hanki elämä?
[/quote]
mene sinä muualle ulisemaan.
mulla on elämä! Olen pienen lapsen äiti, vaimo ja omakotitalon omistaja (50%), harrastuksia, ystäviä jne. Sen sijaan mietin, onko sulla elämää, kun auot päätäsi turhan päiten?
-ap-
[/quote]
No ei sullakaan kovin aktiivista elämä voi olla, kun tällaista jaksat murehtia.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:53"]Siis miksi naiset jaksaa murehtia tällaista? Aivan se ja sama kuka tykkää ja mistä...
[/quote] ei me murehdita, kysytään vaan motiiveja jättää tykkäämättä/kommentoimatta.
Mä en taas tajua näitä jotka tykkää joka helkutin "#aamukahvit#aurinkopaistaa#elämäonihanaa# -päivityksistä, tai niitä jotka tykkäävät omasta päivityksestään ja vieläpä ekana tykkääjänä (wtf, kai nyt jokainen tajuaa, että sä tykkäät omasta päivityksestäs jos sen sinne kerta oot laittanut?? )
Mä tykkään vaan niistä päivityksistä, joissa on oikeasti jotain asiaa ja sisältöä eikä jonninjoutavaa löpinää tai salakieltä.
Mä en tykkää/kommentoi mitään kovin neutraaleja päivityksiä. Tykkään niistä mistä oikeesti tykkään :) siis jos on joku mielestäni hauska ja humoristinen postaus tai joku merkittävä elämäntapahtuma. En tykkää mistään arkipäiväisistä "leivoin pullaa" päivityksistä, joten en paina sitä tykkää-nappia. En painele sitä sen takia, että postauksen kirjoittajalle tulisi siitä hyvä mieli tai koska mulla olisi joku velvollisuus. Sehän menettää ihan merkityksensä, jos tykkään kaikista kuvista ja postauksista.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:03"]Mä en tykkää/kommentoi mitään kovin neutraaleja päivityksiä. Tykkään niistä mistä oikeesti tykkään :) siis jos on joku mielestäni hauska ja humoristinen postaus tai joku merkittävä elämäntapahtuma. En tykkää mistään arkipäiväisistä "leivoin pullaa" päivityksistä, joten en paina sitä tykkää-nappia. En painele sitä sen takia, että postauksen kirjoittajalle tulisi siitä hyvä mieli tai koska mulla olisi joku velvollisuus. Sehän menettää ihan merkityksensä, jos tykkään kaikista kuvista ja postauksista.
[/quote] Totta. Mutta miksi sitten edes pidät kavereina sellaisia, joiden päivitykset ei sua koskaan kiinnosta?
Minua ainakin ahdistaa Facebookissa juuri se, että pitää tunnollisesti käydä kaikkien päivitykset läpi ja tykätä kaikesta ja kommentoida kaikkeen jotain tyhjänpäiväistä (vaikkei minulla olisi aiheeseen MITÄÄN sanottavaa), tai muuten ajatellaan, etten ole oikeasti kaveri.
Itse asiassa tämän tykkäysparaatin takia pohdin taas Facebookista poistumista. Ei tämä vaan taida olla minua varten, niin monta kertaa olen jo yrittänyt ja poistanut tilini. Ei minua millään tavalla se itse tykkääminen stressaa - yksi klikkaus ei paljon maksa - mutta se ajattelutapa, että pitää kaikki käydä läpi ja kaikkien kanssa pitää jatkuvasti kommunikoida tai on sitten "huono kaveri"... "siis mitä ihmettä, X ei ole tykännyt viikkoon minun kuvistani eikä ole kommentoinut päivityksiini, nyt pistän kyllä välit poikki"... argh.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:08"]mulla on paljon kavereita, jotka eivät koskaan tykkää mistään kuvista/ päivityksistä, mutta sitten kun nähdään, sanovat nähneensä päivitykseni, "joo, kirjoititkin siitä,FB:ssä, vähänkö siisti juttu", mutta tykkäyksiä ei koskaan tule. Mistä johtuu? Onko nää just niitä kyyliä, jotka vaan kyylää muiden tekemisiä kommentoimatta ikinä mihinkään? Siivoanko pois listoilta?
[/quote]
Kuinka tärkeää on lopulta käydä FB:ssä tykkäämässä? Itse en ole FB:ssä lainkaan. Onko vaarana, että kaverini lakaisevat minut kohta maton alle ja unohtavat minut? Tykkään kyllä irl heistä kovasti. Mutta onko sellaisella välittämisellä enää mitään merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:28"]
Minäpä olenkin ihmetellyt sitä, että mikä teitä sun kaltaisia oikein vaivaa? Ketä kiinnostaa joku tykkäily. Hanki elämä?
[/quote]
mulla on elämä! Olen pienen lapsen äiti, vaimo ja omakotitalon omistaja (50%), harrastuksia, ystäviä jne. Sen sijaan mietin, onko sulla elämää, kun auot päätäsi turhan päiten?
-ap-
[/quote]
Ihan parhaat tittelit, vielä okt:sta puolet!! Vaimoksikin pääsee moni ja usein nopeasti sen jälkeen myös pienen lapsen äidiksi. Öö, älä käytä somea jos oot herkkis, mä lähetän tekstareita tai sähköposteja vanhan kansan tapaan henk.koht., aina vastaavat ja ei tarvi hautoo!
Mullakin on tuollaisia kavereita.
Jaa, pitääkö kaikista huonoistakin kuvista tykätä? Oikeasti, joillakin ei ole lainkaan valokuvaus -silmää. Vaikka ovatkin ihania ihmisiä. En silti ala tykkäämään mistään lonkalta roiskastuilta otoksista...
Olen kans ymmärtänyt Fb:n väärin, vissiin, esim kummastuttaa kyllä että läheisetkään ihmiset eivät tykkää vaikkapa profiilikuvasta (en vaihda usein, n 2 kertaa vuodessa), se on mielestäni merkki että jotain skismaa väleissä on koska ei luulis että niissä arvostellaan valokuvan laatua tms. Joko eivät halua tykkäyksiä toiselle tai sitten kateell..siis kyseessä eivät ole ihmiset jotka muutenkin olisivat hiljaisia Fb:ssa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:28"]
[/quote]
-ap-