Mistä syystä olet saanut potkut töistä?
Onko se johtunut käytöksestäsi? Vai onko työpaikkasi mennyt konkurssiin? Onko työpaikaltasi vähennetty työntekijöitä?
Miksi juuri sinä olet saanut potkut työpaikaltasi?
Kommentit (51)
Tuli kränää päällikön kanssa ja tämä sitten kännissä laitto facebookissa viestiä, että mut on erotettu ja enää ei tarvi tulla töihin. Seuraavana päivänä sit soitteli miksen oo töissä.
Tuotannolliset ja taloudelliset syyt.
Jouduin koeajan sisällä pitkälle sairaslomalle. Potkuthan siitä tuli. Vittumaisinta koko hommassa oli se, että Kela päätti etten ollut oikeutettu saamaan sairaspäivärahaa. Jäin siis tulottomaksi. Onneksi sairasloman päätyttyä sain sitten edes toimeentulotukea.
Esimiehen väkivallalla uhkaamisesta.
Tuli uusi pomo mikä alkoi vainoamaan ja ahdistelemaan, itse olin ollut 10v jo töissä ja lätkähomo tuli jostain vitun koulusta, olen ollut vähän huono puhumaan mistään ja tuo mulkku osasi nuoleskella kaikkien perseet varsinkin aluepäällikön, talutin sen pihalle ja sanoin että nyt selvitetään asiat perinteisin menoin, ei uskaltanut.
Sain hopealusikat, lopputilin ilman työvelvoitetta, maksoivat puolen vuoden palkan kotiin.
Pääluottamusmiehen kanssa kun juttelin oli irtisanominen laiton, mutta en olisi enää mennyt sinne töihin takaisin kuitenkaan.
Opintovapaan aikana työtehtäväni ulkoistettiin yt-neuvotteluissa ja palatessa minut irtisanottiin.
En tiedä, sainko varsinaisesti potkut, mutta sopimustani ei jatkettu enää äitiysloman jälkeen. Ex-esimies oikein vielä otti yhteyttä ja kertoi, että paikkani on haussa, jos kiinnostaisi hakea :D Kuulemma oli haluttu antaa kaikille mahdollisuus "hakea tasapuolisesti" paikkaani. Öö, ok.
Olin aika yllättynyt ja järkyttynyt, koska saamani palaute oli ollut ainoastaan positiivista. Ja joo, oikeusjuttu on vireillä.
Tuotannollis-taloudelliset syyt. Työt loppuivat yksinkertaisesti.
Jalkani meni poikki ja jouduin pitkälle sairauslomalle. Potkuthan siitä tuli. Onneksi on nykyään hyvä työpaikka, jossa viihdyn paremmin kuin hyvin.
Alkoholin takia. Ryyppäsin enkä menny töihin, tai ryyppäsin ja menin päissään työpaikalle. Nyt 10v ilman viinaa ja uusi työpaikkakin, jossa oon menestyny hyvin ja kaikinpuolin tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:23"]
Esimiehen väkivallalla uhkaamisesta.
Tuli uusi pomo mikä alkoi vainoamaan ja ahdistelemaan, itse olin ollut 10v jo töissä ja lätkähomo tuli jostain vitun koulusta, olen ollut vähän huono puhumaan mistään ja tuo mulkku osasi nuoleskella kaikkien perseet varsinkin aluepäällikön, talutin sen pihalle ja sanoin että nyt selvitetään asiat perinteisin menoin, ei uskaltanut.
Sain hopealusikat, lopputilin ilman työvelvoitetta, maksoivat puolen vuoden palkan kotiin.
Pääluottamusmiehen kanssa kun juttelin oli irtisanominen laiton, mutta en olisi enää mennyt sinne töihin takaisin kuitenkaan.
[/quote]
En palkkaisi ketään joka omaa tällaisen kielenkäytön. Työntekijä on kuitenkin tavallaan firmansa kävelevä mainos, osin vapaa-ajallaankin.
En suostunut antamaan pillua esimiehelleni. Potkuthan siitä tuli. Määräaikainen työkaverini joka antoi, vakinaistettiin tilalleni.
YT:t ja työt siirrettiin muualle, en suostunut lähtemään. Tänä päivänä töitä tekee kokonaisuudessaan enemmän henkilöitä kuin kuin ennen yt-neuvotteluita. Eli säästöä ei ainakaan saatu, mut ehkä kokonaiskuva on sitten selvempi.
Töitä sain nopeasti, joten ei valittamista.
Määräaikaisuutta ei jatkettu, koska sairastuin ja en saavuttanut vaadittuja tuloksia.
Lomautettu kun menin möläyttämään lapsen tulosta. Tarvittiin siihen yks toinenkin pieni takaisku, mutta muidenkin mielestä syynä oli se että kerroin lapsesta. Sain töitä heti muualta ja irtisanouduin itse kun työnantaja alkoi kyselemään takaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:35"]
Minut irtisanottiin YT-neuvotteluissa, koska sairastin syöpää.
[/quote]
Sairasta