Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnonkauneus

Vierailija
20.12.2014 |

Hei palstalaiset!
Onko muita jotka katsovat ihmisiä tällä perusteella;
Olisiko hän ollut kaunis (tai komea) sata vuotta sitten, kun mitään ylimääräistä tilpehööriä ei tässä nykyisessä mittakaavassa tunnettu?

Huomaan tutkivani tuntemieni ihmisten ulkonäköä sillä silmällä, että "toi olisi kyllä tosi kaunis hiukset letillä ilman meikkiä" tyyppisesti. Ehkä epäselvästi selitetty, mutta onko muita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen samaa!! Kyllä perustan kauneusihanteeni siihen riisuttuun malliin, että jos joku on oikeasti kaunis niin tykkään kyllä katsoa ja ehkä jopa saatan sanoa kyseiselle ihmiselle että oletpa kyllä kaunis /komea. Miksei hei??

Vierailija
2/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska kauneusihanteenani ei ole luonnollinen kauneus vaan meikillä pääasiassa luotu illuusio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnistan kyllä itseni. Kuulostaa hullulta mutta mietin ihmisiä "maalauksina". Siis sellaisina vanhanaikaisina. Tai että jos kyseisesta henkilöstä olisi maalattu muotokuva, niin kuinka nykyajan ihmiset katsoisivat sitå, että olipas tuo kaunis. Tähän liittyy vahvasti se, ettei ennen ollut mahdollista huijata ihmisiä siinä mittakaavassa kuin nykyään. Esim. Tummat silmämaluset, vinot hampaat, ruman väriset hiukset jne. Kiva että meitä on muitakin. :) kuulostan ehkä hullulta, mutta so what, tämä on minun kaunesihanteeni. :)

Vierailija
4/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:17"]En, koska kauneusihanteenani ei ole luonnollinen kauneus vaan meikillä pääasiassa luotu illuusio.
[/quote]

Tuo on ehkä vähän harmi, mutta ymmärrän kyllä kantasi ja miksei, kai meillä jokaisella on ne omat ihanteemme. Mulla oli sama ihanne kun sulla n. 5 vuotta sitten. :)
-Ap

Vierailija
5/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kuuluvani tähän heimoon.

Vierailija
6/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh joo, mietin ehkä samalla tavoin. Oletteko muuten huomanneet että vanhoissa valokuvissa miehet ovan pääosin paremman näköisiä kun naiset? Mielestäni naiset ovat nykyään kauniimpia, mutta miehet eivät laonkaan yhtä komeita kuin vanhan ajan armeijakuvissa sunmuissa?

Vierailija
7/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla on yks ystävä, joka on kauniimpi töissä ilman meikkiä kuin baariin lähtiessä meikit naamassa. Hän on kyllä yks kauneimmista ihmisistä, juurikin ilman meikkiä. Lisäksi jotenkin "arvostaa" enemmän kauneutta sellaisessa ihmisessä joka ei käytä paljon yhtään meikkiä. Ehkä kaunein kohteliaisuus oli kun sanoin että tuntemani tyttö on ihan uskomattoman kaunis, ehkä kaunein tietämäni ihminen, eikä hän käytä mitään muuta kun vähän ripsiväriä ja punertavaa huulirasvaa, ja ystäväni sanoi, että hänen mielestään mä olen myös kauneimmillani juuri tälleen lähes meikittä, enkä tarvitse yhtään enempää meikkiä kuin ripsarin ja huulirasvan. Se oli mun mielestä todella kauniisti sanottu.

Vierailija
8/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:26"]

Noh joo, mietin ehkä samalla tavoin. Oletteko muuten huomanneet että vanhoissa valokuvissa miehet ovan pääosin paremman näköisiä kun naiset? Mielestäni naiset ovat nykyään kauniimpia, mutta miehet eivät laonkaan yhtä komeita kuin vanhan ajan armeijakuvissa sunmuissa?

[/quote]

Naiset on meikin takia nykyisin kauniimpia, miehille tuo optio ei ole sallittu joten tästä syystä mielikuvasi on harhainen.

Vierailija
9/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes jaksa alkaa arvioimaan feikkaajien todellista ulkonäköä. Kauneusihanteeseeni kuuluu luonnollisuus ja minusta mahdollisimman kevyt meikki tekee kauniimmaksi kuin esim. järkyt turboripset. Liika laittaminen saa näyttämään tunkkaiselta. Jotkut harvat naiset pystyvät näyttämään upeilta laittautumattakin. Geenilottoa.

Vierailija
10/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson kauneutta myös ihmisen sisäisen hehkun kautta. Ihminen voi olla hyvin kaunis myös sisäisesti ja se itseasiassa loistaa ulospäin. Kun on jotenkin sinut itsensä ja ympäröivän maailman kanssa, niin sellaisiin rakennevirheisiin tai ulkoisiin ryppyihin ja meikittömyyteen kiinnittää paljon paljon vähemmän huomiota kuin esimerkiksi kirkkaana loistaviin silmiin ja kauniiseen hymyyn.

Vierailija
11/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oikea kauneus on AINA tuollaista luonnonkauneutta. Meikillä, hiusvärillä, oikeanlaisilla vaatteilla jne jne pystyy tekemään ihmisestä hyvännäköisen, mutta se on eri asia kuin kauneus. Kauneus on symmetrisyydessä, kasvojen luuston rakenteessa, ihon terveydessä yms. seikoissa, joita ei voi feikata tilpehöörillä. Toisin sanoen kauneus on eräänlaista geneettistä laadukkuutta. Joku evoluutiobiologi sanoi kerran jossain dokumentissa, että valitettavasti omalle fyysiselle viehättävyydelleen tai sen puutteelle ei oikeasti voi tehdä mitään, vaikka kosmetiikka- ja muotiteollisuus niin kovasti yrittää uskotellakin (ja siinä loistavasti onnistuu, kun mietti, miten suuri kyseinen bisnes on).

Vierailija
12/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:26"]Noh joo, mietin ehkä samalla tavoin. Oletteko muuten huomanneet että vanhoissa valokuvissa miehet ovan pääosin paremman näköisiä kun naiset? Mielestäni naiset ovat nykyään kauniimpia, mutta miehet eivät laonkaan yhtä komeita kuin vanhan ajan armeijakuvissa sunmuissa?
[/quote]

Hei, mää olen kiinnittänyt samaan huomiota!! Miehet oli ennen (varsinkin sota-ajan kuvissa)TODELLA komeita. Olen nähnyt kuvia myös kauniista naisista, mutta harvemmin. Harrastan historiaa, joten vertailupohjaa on, tosin se perustuu omiin ihanteisiini. Nykyään todellä nättejä naisia kulkee kadulla vastaan päivittäin, miehiäkin mutten ehkä sitten kiinnitä heihin huomiota. Mies kun olen.

Vierailija
13/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:28"]Ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla on yks ystävä, joka on kauniimpi töissä ilman meikkiä kuin baariin lähtiessä meikit naamassa. Hän on kyllä yks kauneimmista ihmisistä, juurikin ilman meikkiä. Lisäksi jotenkin "arvostaa" enemmän kauneutta sellaisessa ihmisessä joka ei käytä paljon yhtään meikkiä. Ehkä kaunein kohteliaisuus oli kun sanoin että tuntemani tyttö on ihan uskomattoman kaunis, ehkä kaunein tietämäni ihminen, eikä hän käytä mitään muuta kun vähän ripsiväriä ja punertavaa huulirasvaa, ja ystäväni sanoi, että hänen mielestään mä olen myös kauneimmillani juuri tälleen lähes meikittä, enkä tarvitse yhtään enempää meikkiä kuin ripsarin ja huulirasvan. Se oli mun mielestä todella kauniisti sanottu.
[/quote]

Juuri tätä tarkoitan!! Mielestäni jotkut on myös sellaisia kasvoiltaan, että paljon meikkiä sopii. Otetaan esimerkiksi 50- luvun pin up -naiset. Pidän myös heitä kauniina, tietty eritavalla, mutta itseni jos meikkaisin niin, näyttäisin naurettavalta! Meitä on moneen junaan, onneksi, muuten olisi liikaa tunkua yhdellä luukulla. :)

Vierailija
14/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:26"]

[/quote]

Naiset on meikin takia nykyisin kauniimpia, miehille tuo optio ei ole sallittu joten tästä syystä mielikuvasi on harhainen.
[/quote]
Voi kyllä hyvin olla. Mutta siis minulle nuo miehet luovat vielä enemmän sitä tunnetta. Ehkä komeusihanteeni on se 'satavuottasitten' kun miehet kampasivat sivujakauksen ja valokuvissa päällä olivat parhaat vaatteet mitä kaapista löytyi.

Vierailija
15/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä Maria Jungnerin huomattavasti pienemmällä meikkiarsenaalilla. Minusta on outoa, että niinkin kaunista naista ei näe koskaan ilman paksua pakkelikerrosta.

Vierailija
16/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:29"]Minä en edes jaksa alkaa arvioimaan feikkaajien todellista ulkonäköä. Kauneusihanteeseeni kuuluu luonnollisuus ja minusta mahdollisimman kevyt meikki tekee kauniimmaksi kuin esim. järkyt turboripset. Liika laittaminen saa näyttämään tunkkaiselta. Jotkut harvat naiset pystyvät näyttämään upeilta laittautumattakin. Geenilottoa.
[/quote]

Samaa mieltä. Esim ripsipidemnykset saavat silmät usein näyttämään pienemmiltä ja juuri tunkkaisimmilta, kuin ovatkaan. Olen kyllä onnistuneitakin pidennyksiä nähnyt, että eipä sillä. Joskus jostai luin tai kuulin että meikki on silloin hyvin tehty, kun kukaan ei huomaa että meikkiä onkaan. No juu, kyllä itse ainakin käytän ripsiväriä niin että se näkyy, enkä ole sitä pois jättämässä, se on oman naamani pelastus numero 1.
-Ap

Vierailija
17/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sitä, että mietin miltä ihmiset näyttäisi vanhanajan kamppeissa, ja miten hampuuseilta me nykyihmiset näytettäisiin heidän mielestään- jos ajattelee siis jotain Tuulen Viemää- tyyppistä aikaa, mekot päällä ja hiukset kauniilla nutturalla, ja  sitten jotain nykynaista farkuissa ja kireässä paidassa ja tukka auki repsottaen, niin mehän näytämme ihan kaivostyöläisiltä. Ja myös kun lukee vaikka Jane Austenin kirjoja ja kuinka hän niissä ironisesti kuvailee tyhjäpäisiä juoruilijoita vs se syvällisemmin ajatteleva sankaritar, niin tää av- palstakin on kyllä kuin joku muinainen kahvila, jossa pinnalliset tollerot vertailee musliinihameidensa paksuutta ja paheksuu kylään muuttanutta yksinäistä naista, joka kehtaa käyskennellä ilta-aikaan rantakallioilla.

Vierailija
18/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:43"]Haluaisin nähdä Maria Jungnerin huomattavasti pienemmällä meikkiarsenaalilla. Minusta on outoa, että niinkin kaunista naista ei näe koskaan ilman paksua pakkelikerrosta.
[/quote]

Nyt kun sanoit niin yhdyn täysin. Hän on todella kaunis nainen ja varmasti "livenä" vielä upeampi.

Vierailija
19/22 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta ihmistä jotka haluaisin nähdä hiukset kiinni, ilman koruja, ripsipidennyksiä ja kulma värjäyksiä, niin että pystyisin tutkiskelemaan kuka on oikeasti kaunis ja kuka ei. Tai, sehän olisi vain minun mielipiteeni

Vierailija
20/22 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap ainoa. Itse olen pohdiskellut samoja aiheita. On ihastuttavaa nähdä oikeasti kauniita ihmisiä. Pidän itse esim luonnostaan vaalea, musta, ruskea ja erityisesti punahiuksisia ihmisiä aivan uskomattoman kauniina!! Ajatella millaisia kaunottaria he olisivat olleet vaikka 1700 luvulla! Tai joku mainitsi tuon suorat hampaat asian. Olen ehkä tällainen hiusfriikki, mutta miettikää niitä vaaleahiuksisia kaunottaria, joiden hiukset ulottuivat persiiseen asti, jotka kerittiin taidokkaille nutturoille. Uhhuh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme