Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono itsetunto ja pelottaa tehdä päätöksiä elämästä

Vierailija
20.12.2014 |

Olen nuori (en halua sanoa ikääni) opiskelija. Pelkään tehdä mitään päätöksiä elämässäni, koska tiedän jonkin epäonnistuvan pahemman kerran. Takaraivossani on erittäin vahva tunne siitä, että olen muita todella paljon huonompi ja minun pitäisi hävetä itseäni eikä minusta ikinä tule mitään, koska se vain on niin. Monille on niin helppoa päättää mennä vaikkapa lukioon ja kouluttautua eläinlääkäriksi, diplomi-insinööriksi, psykologiksi..minulle se ei ole ikinä ollut näin. Nytkin olen opiskelemassa ekaa kertaa tutkintoon asti peruskoulun jälkeen, koska en tiennyt mitä tekisin. Nyt vain päätin tehdä JOTAIN ja loppuun asti, koska haluan edetä elämässä. Olen opiskellut monessa eri paikassa, lukiota tai ammattia. Aina olen kuitenkin huomannut ettei ala ole oikea ja ahdistunut sitten siitä viimeistään vuoden jälkeen.

Olen kunnianhimoinen mutta varustettu äärimmäisen huonolla itsetunnolla. Olen opinnoissani pärjännyt aina todella hyvin ja keskimääräistä paremmin joten oikeasti olen varmasti ihan älykäs. Olen käynyt juttelemassa tästä ongelmasta psykologille, mutta ei ne oikein ikinä ole osanneet auttaa.

Miten saisin itsetuntoani nostatettua? Ja pliis, rohkaiskaa te joilla on ollut menestykseen kivikkoinen tie! Tarvitsen sitä todella. Tämä oikeasti harmittaa, kun vuodet kuluvat ja masentaa, kun vanhat kaverit valmistuvat tai jatkavat opintoja. Minäkin tahdon pystyä tekemään päätöksiä. Haluan vielä painottaa, etten missään nimessä ole laiska, olen vaan hukassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
2/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, täysin sama tilanne... ja olen varmasti sinua vanhempikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:19"]

Tiedätkö, täysin sama tilanne... ja olen varmasti sinua vanhempikin.

[/quote]

"Mukava" kuulla, että en ole ihan yksin tämän kanssa! Ihan oikeasti, te jotka olette selvittäneet tällaisen ongelman, jos olette kokeneet sen, kertokaa tarinanne! Ja jos muuten on ollut kivikkoista opintojen kanssa, niin jaetaan ajatuksia!

Vierailija
4/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut ottamaan vastuun itsestäni, lukenut kirjallisuutta aiheesta ja alkanut tietoisesti muuttamaan toimintaani & ajatuksiani itsestäni.

Vierailija
5/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:29"]

Olen alkanut ottamaan vastuun itsestäni, lukenut kirjallisuutta aiheesta ja alkanut tietoisesti muuttamaan toimintaani & ajatuksiani itsestäni.

[/quote]

Millaista kirjallisuutta? Miten olet alkanut muuttamaan itseäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan