Kahdeksaan vuoteen ei päivää omaa aikaa lapsesta
Olen varmaan huono äiti, mutta välillä tuntuu, että en jaksa lasta. Isä ei hoida, eikä isävanhemmat. Odotan aikaa, kun lapsi kasvaa. Sitten teen mitä tykkään.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 8-vuotias lapsi kynii ja repii koko ajan? Eikä koskaan omaa aikaa, edes tuntia? Nyt on niin huono trolli että jopa mä tunnistin, todennäköisesti joku lapseton. Mä en kyl yhtään ymmärrä miksi ihmiset tehtailee tällaisia päivityksiä, mitä iloa se tuo elämään? Kannattais ehkä harrastaa vaikka virkkaamista mieluummin, siitäkin on enemmän hyötyä.
Lomat on ihan kammottavia. Arki menee, kun lapsi on koulussa ja iltapäiväkerhossa.
Nyt siis syyslomalla. Siksi olen niin poikki. Kesäloma on onneksi ohi. Joka vuosi hiukan helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 8-vuotias lapsi kynii ja repii koko ajan? Eikä koskaan omaa aikaa, edes tuntia? Nyt on niin huono trolli että jopa mä tunnistin, todennäköisesti joku lapseton. Mä en kyl yhtään ymmärrä miksi ihmiset tehtailee tällaisia päivityksiä, mitä iloa se tuo elämään? Kannattais ehkä harrastaa vaikka virkkaamista mieluummin, siitäkin on enemmän hyötyä.
Lomat on ihan kammottavia. Arki menee, kun lapsi on koulussa ja iltapäiväkerhossa.
Mutta ne vanhemmat, kuka töissä siellä ja illalla kotiin omille lapsille? Miksi tehdä niitä lapsia.. itse en aio, niin hyvä olla vapaa. Kaikki ei sovi vanhemmiksi.
Onko vakavasti kehitysvammainen lapsi`?
Viiraako yliskammarissa?
Neuropsykologisiin testeihin lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikäinen ole jo koulussa? Saahan siinä edes koulupäivien ajan on omaa aikaa.
On jo koulussa onneksi. Odotan vain, että lapsi kasvaa. Haluan omaa aikaa. Haluan olla aikuinen, enkä mikään lapsen kiukun kohde ja toiveiden toteuttaja. Minun pitää vain sietää kaikki ja jaksaa. Ja hyväksyä.
Ei tarvitse sietää ja hyväksyä kaikkea. Joskus luin, että vanhemman pitäisi olla joku "tunteiden säiliö", jolle lapsi voi purkaa kaikki tunteensa, lähinnä siis kielteisiä tarkoitettiin. Nyt teinien äitinä sanon, että uskomatonta tuubaa. Totta kai vanhemman pitää kestää, jos lasta harmittaa, mutta yleensä tuo neuvo tulkitaan niin, että lapsi saa huutaa ja kiroilla ja vaikka lyödä ja äiti siinä hiki päässä sanoittaa tunteita. Ehkä olen joku tunnekylmä p*skiainen, mutta minusta lapsen pitää oppia, että kaikilla ihmisillä, myös äidillä, on omat rajat, joita ei saa loukata. Ylläri pylläri minulla on tosi hyvät välit teineihini, kunnioitan heitä ja he kunnioittavat minua, kiintymyksestä puhumattakaan. Kyllä lapselle saa asettaa rajat ja sanoa, että nyt riittää. Tarvittaessa tämän saa vaikka huutaa. Olennaista on, ettei kilahtele miten ja mistä sattuu, mutta jos lapsi tahallaan hakee rajoja, se raja pitää osoittaa, että just tässä se kulkee.
En vain jaksa. Välillä olen niin uupunut, että lapsen raivotessa menen itkemään makkariin. Onneksi lapsesta on tullut noinkin fiksu kuin on. Minusta tuntuu, että minulla ei ole saanut olla mitään tunteita tai omia haluja. Olen ollut sellainen hymyilevä ja iloinen lapsen elämän ja harrastusten toteuttaja.
No hei, jos olet uupunut ja alat itkemään, niin mitä lapsi siitä oppii? Sen, että sinäkin olet ihminen ja jos hän käyttäytyy niin kuin käyttäytyy, hän loukkaa rakastamiaan ihmisiä. Olen minäkin alkanut itkemään ja jälkeenpäin ajatellen se oli ihan hyvä. Ei vanhemman nimenomaan tarvitsekaan olla mitään titaania, joka kestää mitä vaan ja suorittaa elämää kestohymy huulillaan. Mutta sehän nyt on näitä klassisia äitiyden myyttejä, että äidit on ikikärsivällisiä, minusta on vain hyvä rikkoa näitä. On sitten ihan eri asia olla pelottava vanhempi, joka oikuttelee ja on joku draama queen tai sitten väkivaltainen. Lähes kaikista äideistä tuntuu, ettei saisi olla omia tunteita ja haluja, siitä pitää vaan päästä yli. Jos haluat kasvattaa lapsesi tunnekypsäksi ihmiseksi, hänen on hyvä nähdä, että aikuisillakin on ne kaikki tunteet, ei vain ylimaallinen ilo ja mielenrauha.
Kaikki päättyy aikanaan, myös lapsesi lapsuus, joka on sinun aikuisen arkeasi. Tuota taustaa vasten jaksoin yksin kasvattaa lapseni aikuiseksi, ilman muiden tukea ja apua. Nyt elän niinkuin huvittaa ja vain itselleni.
N 50-v.
Palkka hoitajaa, se ei ole vaikeampaa moni teini tai opiskelija vahtii miellellään lapsia korvauksesta
Sairas äiti! Olisit iloinen että sinulla on terve lapsi! Lakkaa vinkumasta, jokainen vuosihan on aina helpompi! Et sinä hitto vie ole ainoa jonka mies on jättänyt lapset ihan äidin kontolle, minulla niitä oli kaksi.
Pistät ilmoituksen vaikka Facebook issa puskaradio ryhmää että etsit lastenhoitajaa esim lähihoitaja opiskelijat usein tykkää tehdä näitä töitä opiskelun ohessa. Myös Mannerheimin Lastensuojeluliito tarjoaa lastenhoitajia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lomat on kamalia lähes jokaisessa lapsiperheessä. Se loma on lasta varten, että hän saa levätä kun koulu rasittaa.
Kahdeksaan vuoteen ei omaa aikaa työstä.
Ruiskaise vesipullosta naamalle aina kun alkaa kynsiä.
Kahdeksanvuotias, terve, normaali lapsi on jo niin kehittynyt, että tiettyä käytöstä pitää ja voi vaatia ja lapsi pärjää myös esim. yksin kotona tai kavereiden kanssa.
Jos ap on tosissaan tekstinsä kanssa, niin kannattaa katsoa peiliin, eiköhän se todellinen ongelma ole siellä.
Ap on kovasti sitä mieltä, että asiat tulevat helpottumaan lapsen kasvaessa. Itse uskallan sitä epäillä, jos lapsi on kasvanut koko ikänsä ympäristössä, jossa hänet koetaan pelkkänä rasitteena. Ongelmia tulee olemaan jatkossakin, ehkä jopa pahempia kuin nykyiset.
Missä isovanhemmat? Itse olet päättänyt, ettei lapsi yövy muualla, jotta saisit levähtää.
Minulla on 5v. ja itse olen itseni kiinnittänyt lapseeni ja uupunut. Oma on vikani ja oma on vikasi.
Perheneuvola on oikea paikka hakea apua.
Teini-ikää odotellessa. Osta hammassuojat itsellesi.
Lapsethan on tärkeintä. Joku just täällä julisti ettei tule lapsettomien häihin, koska yhteinen aika omien lasten kanssa menee aina edelle.
Tän on pakko olla provo. Kahdeksan vuotiaalla on jo jotain harrastuksia ja jos ei ole niin vie se johonkin. Sen aikaa kun tenava harrastaa käy lenkillä tai siellä museossa.
Joo ja ajattelumalli omasta ajasta kannattaa nyt kääntää kokonaan. Se aika mistä saat palkkaa on työnantajan aika ja saat korvausta menetetystä vapaa-ajasta kaikki muu aika on sun ihan ikiomaa aikaa. Miten sen käytät on toinen juttu.
Miksi annat kahdeksan vuotiaan raivota? Nyt on se viimeinen hetki ottaa vanhemmuus haltuun, opettaa käytöstapoja ja vanhemman kunnioittamista.