Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että resurssien siirto pois työterveydenhuollosta parantaisi julkisen sektorin terveyspalveluita perusterveydenhuollossa?

Vierailija
25.04.2023 |

Minä en. Ne lääkärit ovat nimenomaisesti valinneet olla työskentelemättä terveyskeskuksissa. Ei ne sinne siirry vaikka yritettäisiin pakottaa. On myös kyseenalaista, että työmarkkinoita hankaloitetaan sillä, että työssäkäyvät odottavat lääkäriaikaa kuusi viikkoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Ensinnäkään normaali työssäkäyvä ihminen ei pääse julkiselle. Julkisen palvelut on niille, joilla ei ole mitään muuta. 

Vierailija
2/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työterveys on olennaisen tärkeä että saadaan työtätekevät kansalaiset pidettyä tolpillaan, terveyskeskuksen jonossa lahoamisen sijasta. Tosin monessa paikassa työterveys ihan haistapaskatasoa, ei edes tartuntatautien takia saa sairauslomaa sieltä, pelkät töihintulitarkastukset vaan.

Vierailija
4/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino olisi elintapasairauksien poistaminen julkisen sairaanhoidon piiristä. 

Vierailija
5/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen pitäisi palvella paremmin ihan jokaista. Itse jonotin erittäin kivuliaan välilevyn pullistuman kanssa julkiselle 7kk, siinä ajassa olin itse jo maksanut magneetit sun muut yksityiselle. Samassa ajassa terveeltä työttömältä tutulta oli otettu magneettikuvat, tehty vatsan ja suoliston tähystykset sun muuta. Minä olin tosi kipeä, hän ei.

Vierailija
6/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi mallia perusterveydenhuollon järjestämiseen Suomessa. Yksi on 1970- luvulla keksitty neuvostohenkinen terveyskeskus, jossa kukaan ei halua olla töissä ja joka ei toimi. Toinen on yritysten tuottamat terveyspalvelut, joita ostetaan joko käyttöperusteisesti tai vakuutusluontoisesti/vakiokuukausimaksulla, ja johon asiakkaat ja henkilökunta ovat tyytyväisiä.

Kumpi malli kannattaa hylätä? Toimiva vai toimimaton?

Entä jos työelämän ulkopuolisille ostettaisiinkin Kelan pussista "työttömien työterveyshuolto" noilta palveluntarjoajilta, jotka osaavat hommansa? Noinhan toimitaan melkein kaikissa muissa länsimaissa.

Vierailija
7/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yksityiset työterveyslääkärit eivät halua suolakaivokseen töihin, juuri siksi he ovat valinneet työskentelyn muualla kuin terveyskeskuksessa.

Vierailija
8/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Ensinnäkään normaali työssäkäyvä ihminen ei pääse julkiselle. Julkisen palvelut on niille, joilla ei ole mitään muuta. 

Ai, minä käyn sujuvasti julkisella. Työterveys yksityisellä ei kata kuin tarkastukset, joten sillä voi pyyhkiä perceen. Turhaa resurssien haaskausta istuttaa lääkäreitä ns. hoitamassa terveitä työikäisiä aikuisia. Lääkäreille olisi kysyntää sairaiden parissa.

Vierailija
9/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Ai, minä käyn sujuvasti julkisella. Työterveys yksityisellä ei kata kuin tarkastukset, joten sillä voi pyyhkiä perceen. Turhaa resurssien haaskausta istuttaa lääkäreitä ns. hoitamassa terveitä työikäisiä aikuisia. Lääkäreille olisi kysyntää sairaiden parissa.

Lääkärit eivät halua hoitaa monisairaita liukuhihnalla.

Vierailija
10/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Minä en ole monisairas ja käyn terveyskeskuksessa. Siellä käy ihan samoja työikäisiä, joiden työterveys ei kata juuri mitään.

Vierailija
11/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Minä en ole monisairas ja käyn terveyskeskuksessa. Siellä käy ihan samoja työikäisiä, joiden työterveys ei kata juuri mitään.

Miksi sinä käyt terveyskeskuksessa? 

Vierailija
12/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Miksi sinä käyt terveyskeskuksessa? 

Koska minulla on yksi perussairaus. Jos olisi parempi työterveyshuolto, se hoidettaisiin siellä, nyt se hoidetaan terveyskeskuksessa.

Vierailija
13/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen pitäisi palvella paremmin ihan jokaista. Itse jonotin erittäin kivuliaan välilevyn pullistuman kanssa julkiselle 7kk, siinä ajassa olin itse jo maksanut magneetit sun muut yksityiselle. Samassa ajassa terveeltä työttömältä tutulta oli otettu magneettikuvat, tehty vatsan ja suoliston tähystykset sun muuta. Minä olin tosi kipeä, hän ei.

Kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat(elintavat vaikuttaa tutkitusti mielialaan). Piiska kourassa ollaan vaatimassa paljon parempaa ilmaistapa palvelua tekemättä kuitenkaan itse mitään. Kauhea poru nytkin päällä sokeriverosta. 

Vierailija
14/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistin märkä uni on aina ottaa pois muilta jos itsellä ei ole. Tasapäistäminen alkaa jo peruskoulusta.kaikkien pitää olla yhtä huonoja ja kaikilla on oltava yhtä huonot palvelut

Vierailija
15/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pälä pälä. Kuka jaksaa vertauskuvallista puhetta koko ajan. Ettekö tajua kun se suora puhe on parasta aina. Lässytykset ja valehtelut pois ja pelkkää asiaa, ilman pahan tekosia ja laittomuuksia, jopa törkyrikoksia. Mitäh ettekö pärjää edellämainituin keinoin?

Voitte selittää asiat ihan miten päin tahansa. Jos asia x on rikosoikeudellisesti törkeä rikos, niin se on sitä. Olkoon tekijä, kohde tai asia mikä tahansa.

Vierailija
16/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin huonontaisi työssäkäyvien terveyttä, jos ajan julkiseen saisi jonnekin 3 viikon päähän.

Lin  mukaan jotkut kuten  erikoissairaanhoito ja työterveyshoito kannattaisi lopettaa, koska ne toimivat " liian hyvin", jopa erikoislääkäreitä pitäisi siirtää terveyskeskukseen.

Terveyskeskusta vain kaikille, ei ole väliä, jos on sairaus joka tarvitsisi erikoissairaanhoitoa, eikun hautaan vaan.

Meiltä on jo joidenkin alojen erikoislääkärit paenneet etelään, etälääkäri tekee diagnoosit ja hoitoon voi sitten ajaa satojen kilometrien päähän kelataksilla.

Vierailija
17/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Pääsee. Kaikilla ko kunnassa asuvilla on oikeus niihin.

Vierailija
18/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat(elintavat vaikuttaa tutkitusti mielialaan). Piiska kourassa ollaan vaatimassa paljon parempaa ilmaistapa palvelua tekemättä kuitenkaan itse mitään. Kauhea poru nytkin päällä sokeriverosta. 

Ja rahan merkitys tuossa yhtälössä? Anna mä arvaan, ei sitten mitään, varsinkin jos on edellämainittuja. Siitä ei puhuta, sillä ei merkitystä

Vierailija
19/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Pääsee. Kaikilla ko kunnassa asuvilla on oikeus niihin.

Pääsee, mutta haluaako päästä ja onko hyötyä vai enemmän haittaa on sitten eri.

Vierailija
20/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto nimenomaan pitää olla yksityisen puolen puolella ja vapaaehtoisuuspohjalla. Nykyään kun sairaanhoitoa kunnallisella puolella saa melkeinpä heti, ainakaan itse en ole koskaan joutunut odottamaan apua.... no kerran kun jalka meni poikki menin vasta parin päivän kuluttua, kun olin luvannut yhden työn hoitaa juuri sinä aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän