Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palan kohta loppuun, kukaan muu samassa jamassa?

Vierailija
20.12.2014 |

Töissä odotetaan verta, hikeä ja kyyneleitä, venymistä ja ylityötunteja. Kannustimia ei ole, eikä palkkiota ylimääräisistä töistä, eikä edes aina sanota kiitos. Koko ajan vaaditaan parempaa sitä ja tätä, mikään ei riitä. Samaan aikaan, kun painan kuusipäiväistä viikkoa, pitäisi hoitaa lapsi täysin yksin. Vanhempani, jotka viettävät joululomaa töistä eivät voi tyttöä katsoa vaan vastaavat kiukkuisesti, että itsehän sen lapsen halusit hankkia. En todellakaan suunnitellut hoitavani lasta täysin yksin, ei kait kukaan.

Vanhempani viettävät kotona kahdestaan joululomaa eivätkä voi katsoa tyttöä vaan parhaassa tapauksessa 5-vuotias piirtää kokoushuoneessa, kun minä tiiminvetäjänä teen ylityötunteja, joista ei aina edes saa korvausta. Vapaa-ajallakin soitetaan ja vaaditaan lisää, odotetaan ihmeitä ja oletetaan, että automaattisesti omistan täysin elämäni firman tavoitteille. Tyttöni mielellään viettäisi aikaa isovanhempien kanssa, on melko vilkas, mutta todella hyväkäytöksinen ja suostuu tekemään mitä vain. Mielellään menisi mummon kanssa vaikka pankkiin jonottamaan, jos niin pyydettäisiin. Lapsi ei ole vaikea, siitä ei ole kyse. Ei vaan voida auttaa, kun ei huvita.

Joululahjatkin pitäisi ostaa, mutta olen töissä jouluaattoaamuun saakka. Stressaa, kun ei ehdi tehdä mitään! Median luoman kauneus- ja terveysihanteen mukaan pitäisi myös ehtiä liikkumaan, mutta kun näkee lastaan juuri iltapalan ja iltasadun verran niin ei siinä salille paljoa lähdetä. Ruokahalu on kyllä kadonnut ja paino pudonnut. Jos ei tarvitsisi tehdä lapselle ruokaa niin eläisin varmaan vedellä ja kahvilla. Kohta tulee varmaan mahahaava.

Kavereille ei oikein voi puhua, kun kaikilla on omat kiireiset elämät ja aikaavievät parisuhteensa. Suomessa on liian normaalia painaa hulluja työpäiviä ja sitten nyhjöttää kotona loppuaika. Kenellekään ei enää soiteta, toisia ei viitsi vaivata omilla ongelmilla, apua ei pyydetä eikä varsinkaan tarjota. Jos jollain on elämässä rankka ajanjakso niin katsotaan vaan pois päin ettei itselle tule paha mieli, kun täytyy kuunnella toisen valitusta. Kaikkien oletetaan pärjäävän yksin. Välillä tuntuu, kuin seinät kaatuisi päälle ja ei vaan fyysisesti enää jaksa tehdä mitään.

Henkisesti olen aivan poikki, välillä ajattelen sitä kuinka stressaantunut olen ja se vain pahentaa tilannetta. Yritän työntää sen pois mielestäni, koska ei yksinkertaisesti ole aikaa hidastaa tai surkutella tilannetta. Siksi avauduin nimettömänä tänne, jotta nyt voin jatkaa yksin puurtamista ja stressin alle murtumista. Joululomaa on tänä vuonna kaksi päivää. Sinä aikana tuskin pystyy rentoutumaan, kun työasiat on mielessä aivan koko ajan.

Ymmärtääkö siellä kukaan miltä minusta tuntuu?

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada apua MLL:n kautta esim kerta viikossa palkattu sama lastenhoitaja pariksi tunniksi?

Vierailija
2/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:52"]

Voisitko saada apua MLL:n kautta esim kerta viikossa palkattu sama lastenhoitaja pariksi tunniksi?

[/quote]

En ole ottanut asiasta selvää, aiemmin luin juttua siitä kuinka MLL:kin vähentää "palvelujaan" ja oletin, että sieltäkin varmaan harvemmin ja harvemmin saa apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Voin vain lähettää halauksen. T. Ihan loppuun ajettu virkamies

Vierailija
4/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:00"]

[/quote]

Samoin. Josko tämä joskus helpottaisi. Ap

Vierailija
5/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä lohduta, mutta täällä on meitä muitakin. Mulla kaksi lasta ja vedän 12-15h työpäiviä. Välillä on oikeesti tuntunut siltä että tulen hulluksi, päässä napsahtaa jne. Odotan vaan koska kroppa pettää, mutta eipä sitäkään päivää näy. Jaksaa, jaksaa....

Vierailija
6/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:06"]

Eihän tämä lohduta, mutta täällä on meitä muitakin. Mulla kaksi lasta ja vedän 12-15h työpäiviä. Välillä on oikeesti tuntunut siltä että tulen hulluksi, päässä napsahtaa jne. Odotan vaan koska kroppa pettää, mutta eipä sitäkään päivää näy. Jaksaa, jaksaa....

[/quote]

Odotan samaa. Muilla samalla toimistolla näyttää sairaslomapäiviä kertyvän, mutta ei täällä. Jos olisi edes fyysinen syy sairaslomalle niin saisi pari päivää vapaata. En ole pitänyt viiteen vuoteen yhtään sairaslomapäivää ja toisilla niitä tulee kuukausittain. Huoh..

Vierailija
7/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:00"]

[/quote]

Samoin. Josko tämä joskus helpottaisi. Ap
[/quote]

Eläkkeelle on vielä 30 vuotta. *ojentaa suklaata*

Vierailija
8/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä itse voit vetää rajat elämällesi!

T: kolmen lapsen yksinhuoltaja, uupunut, loppuun palanut, masentunut

Vierailija
9/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kannattaa soittaa ja selvittää lastenhoitoapua.

Vierailija
10/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli siis yllätyksenä. Et ole millään kerennyt hankkimaan lahjoja hiljalleen esim. lokakuusta alkaen? Ja miksi suosutut palkattomaan työhön, eihän se ole laillistakaan.

Itse olen mennyt lasten kanssa lelukauppaan ja mukana on ollut kaupoan kassi, mihin olen toivelulut salaa sujauttanut, kassalla sanonut, että tulee lapsille lahjaksi, että jos voi piipata pussin piilossa, ja hyvin on onnistunut :)

Aikatauluun ja siihen mihin suostut voit itse vaikuttaa, mutta et voi vanhempiasi vaihtaa, se on ikävä, että he eivät halua nauttia lapsen lapsen seurasta.

Vierailija
11/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:00"] Ymmärrän. Voin vain lähettää halauksen. T. Ihan loppuun ajettu virkamies [/quote]   Samoin. Josko tämä joskus helpottaisi. Ap [/quote] Eläkkeelle on vielä 30 vuotta. *ojentaa suklaata*

[/quote]

Minulla on eläkeikään vielä lähes 40 vuotta. Silloin ehtii nukkua, jos ei ole mennyt kuppi nurin ennen kuin sinne päästään... Ap

Vierailija
12/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:10"]

[/quote]

Odotan samaa. Muilla samalla toimistolla näyttää sairaslomapäiviä kertyvän, mutta ei täällä. Jos olisi edes fyysinen syy sairaslomalle niin saisi pari päivää vapaata. En ole pitänyt viiteen vuoteen yhtään sairaslomapäivää ja toisilla niitä tulee kuukausittain. Huoh..

[/quote]

Mä olin neljä vuotta sitten loppuunpalamisen takia sairaslomalla ja siitäkin sain ison ja pitkäkestoisen koston työpaikan puolelta kun palasin takaisin. Nyt olin ensimmäistä kertaa sairaslomalla yli kahteen vuoteen ja pelkään mitä tapahtuu kun menen takaisin töihin.

Viisi vuotta olen hakenut uutta työpaikkaa ja pyrkinyt kouluun opiskelemaan uutta alaa, mutta mihinkään en ole päässyt. Tää on ihan sairasta touhua =/

Vierailija
13/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää pysähtyä hetkeksi ja miettiä. 

Mies

Vierailija
14/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:15"]

Joulu tuli siis yllätyksenä. Et ole millään kerennyt hankkimaan lahjoja hiljalleen esim. lokakuusta alkaen? Ja miksi suosutut palkattomaan työhön, eihän se ole laillistakaan.

Itse olen mennyt lasten kanssa lelukauppaan ja mukana on ollut kaupoan kassi, mihin olen toivelulut salaa sujauttanut, kassalla sanonut, että tulee lapsille lahjaksi, että jos voi piipata pussin piilossa, ja hyvin on onnistunut :)

Aikatauluun ja siihen mihin suostut voit itse vaikuttaa, mutta et voi vanhempiasi vaihtaa, se on ikävä, että he eivät halua nauttia lapsen lapsen seurasta.

[/quote]

Joulu tuli todella vähän yllätyksenä. Olen tehnyt kuuden päivän viikkoa koko syksyn, kymmenen tuntia päivässä. Jotenkin ihan huomaamatta tuli joulukuu ja nyt joulu. Vanhemmille pitäisi ainakin ostaa lahjat, katsovat tyttöä kuitenkin jonkun verran. Huomenna varmaan mennään kaikkien muiden shoppailijoiden sekaan.

En suostu palkattomaan työhön, teen työtä, joka kuuluu vastuualueeseeni, aina vain sattuu olemaan kiireisin aika vuodesta ja työtunnit venyvät, homma ei koskaan lopu ja jonkun on PAKKO hoitaa ne, tiimin vastuuhenkilönä hommat kaatuvat minulle, jos muut eivät ole niitä hoitaneet. Kaikki tekevät paljon töitä. Ap

Vierailija
15/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaiset ajatukset mutta 3 lasta huolehdittavana. Olen aivan loppu. Jos tietäisin että joku pitäisi lapsistani huolta itsemurha olisi houkutteleva ratkaisu.

Vierailija
16/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

Mä olin neljä vuotta sitten loppuunpalamisen takia sairaslomalla ja siitäkin sain ison ja pitkäkestoisen koston työpaikan puolelta kun palasin takaisin. Nyt olin ensimmäistä kertaa sairaslomalla yli kahteen vuoteen ja pelkään mitä tapahtuu kun menen takaisin töihin.

Viisi vuotta olen hakenut uutta työpaikkaa ja pyrkinyt kouluun opiskelemaan uutta alaa, mutta mihinkään en ole päässyt. Tää on ihan sairasta touhua =/

[/quote]

Jep, tämä. Ymmärrän, että kun joku on sairaslomalla niin hommat kaatuvat muille (tiedän, koska teen myös näitä ylimääräisiä hommia), mutta ei kukaan halua sairaslomalle. Aivan sairasta kostaa jollekin asiaasta, jota ei ole itse todellakaan aiheutettu. Tsemppiä sinne! Jaksa vaan yrittää niin toivottavasti löydät jotain! Ap

Vierailija
17/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:13"]

Vain sinä itse voit vetää rajat elämällesi!

T: kolmen lapsen yksinhuoltaja, uupunut, loppuun palanut, masentunut

[/quote]

Minne sinä vedit rajan?

Vierailija
18/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ehtoopuolella on sitten kiva muistella, että onneksi tein niin paljon töitä. Eiku.

Vierailija
19/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:21"]

Mulla ihan samanlaiset ajatukset mutta 3 lasta huolehdittavana. Olen aivan loppu. Jos tietäisin että joku pitäisi lapsistani huolta itsemurha olisi houkutteleva ratkaisu.

[/quote]

Voimia sinne, en voi edes kuvitella. Yhdessäkin on kädet täynnä. Koita hakea apua jostain! Vaikka työterveyslääkärin kautta juttelemaan jollekin? Ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
20/156 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:24"]

Elämän ehtoopuolella on sitten kiva muistella, että onneksi tein niin paljon töitä. Eiku.

[/quote]

Tätä piti myös siis sanoa, vai sanoinko jo, että Suomessa on aivan sairas normi painaa töitä yötä päivää, tienata rahaa jota ei ehdi tai halua käyttää, ei ole aikaa perheelle tai ystäville, koskaan ei jakseta tai ehditä tehdä tai harrastaa mitään. Kuka kuolinvuoteellaan miettii, että "onneksi istuin toimistossa kaikki viikonloput ja illat?". Jos voisin vähentää tunteja, vähentäisin, se kuitenkin vaatisi uuden työpaikan löytämistä ja tilanteessa, jossa täytyy elättää muitakin kuin itsensä niin ei ole vastuullista jättäytyä työttömäksi. Varsinkin kun töitä on niin rajallisesti tarjolla. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä