Te, joilla > 150 m2 talo! Miten siivoatte? Osissa vai kerralla ja kuinka usein?
Millainen viikkosiivous tai päiväsiivous teillä on?
Vinkkejä kaipailen...
Kommentit (15)
Tarpeen mukaan, n. 3 vk välein kokonaan. Siinä välissä niitä paikkoja tarpeen mukaan minne on santaa tai villakoiria kertynyt.
lisään vielä että päivittäin tietysti täytyy pitää paikat perussiistinä ja pakko myöntää kyllä se isossa asunnossa työstä käy. Esim. olohuoneesta keittiöön on matkaa n. 30 m
Joka päivä imuroin eteisen, olohuoneen ja lasten ja meidän vanhempien huoneet. Takkahuone, sauna, pukuhuone imuroidaan ja pestään lattiat kerran viikossa. Kun on koiria 3, niin sitä karvaa on joka paikassa, en voisi kuvittella että en imuroisi joka päivä. Onneksi tykkään siivoamisesta. Yleensä viikonloppuna *ajan* muun perheen pihalla kun siivoan.
Pöydät ja pinnat muutenkin pyyhin kerran viikossa. Kun joka päivä tekee jotain, niin kämppä ei pääse aivan järkyttävään kuntoon.
meilläkin on n. 200 neliötä ja todellakin vähän ahdistaa tuo siivous, kun jos kerralla imuroi, pyyhkii lattiat ja pölyt, pesee vessat, niin menee 3-4 h. Vaikka se toimeen ryhtyminen kyllä vaikeinta on... ap
Siivooja siivoaa kaiken 2x kuussa, väliaikoina sitten putsailen mitä ehdin: vessan ja kylppärin ainakin kerran viikossa, keittiön pintoja lähes päivittäin. ts. siivoan vähän kerrallaan, en jaksa koko kämppää yhdeltä istumalta.
siivoilen vähän joka päivä, esim imuria on pakko näyttää nurkille joka päivä, ja myös kaikki tavarat keräillään ihan joka päivä ja vaatteita ei saa löytyä joka puolelta vaan jostain tietystä paikasta löytyy aina puolipitoset vaatteet ym.
Eikä sen siivoamiseen voi kulua enempää kuin tunti.
Näin sain kuulla muutama viikko sitten, kun sanoin, että minulla menee nelisen tuntia viikkosiivoukseen =)
Sellaset tilat missä ollaan usein, niin kerran viikossa siivotaan kunnolla (lattioiden pesu), missä harvemmin, niin kahden viikon välein.
Koko ajan pidetään yllä perusjärjestystä suht hyvin, jotta jotenkin kämppä pysyy siistinä, eikä kerry siivoomispäiväksi ihan kamalaa sotkua.
Keittiön ja eteiset imuroin joka päivä. Koska ne sotkeentuu helpoiten.
Jos haluaa päästä hieman ´helpommalla´ siivoo joka päivä jonkin huoneen, ettei sitten siivouspäivänä mene ältsin montaa tuntia siivoomiseen.
Aamulla siivosin vessat kunnolla kun lapset nukkuivat. Nyt on se homma tältä viikolta tehty. Aina kun on hieman ylimääräistä aikaa, niin siivoon jonkun kohdan/tilan.
käyttää sellaset 4-5h kerrallaan siivoaa kaiken. itse olen korjannut tietty roinat pois eestä ensin.
Keittiön ja eteisen imuroin jokapäivä, muuten kerran tai kaksi viikossa käyn koko talon läpi, eri kerrokset eri päivinä ni ei tuu liian rankaksi.
Ja pientä siistimistä kokoajan (vie mennessäs, tuo tullessas), eli ei päästä kaaosta valloilleen niin ei tuu epätoivoa.
Meillä siis ei lemmikkejä ja yksi taapero, enkä vaadi super siisteyttä, kunhan kotona on puhdasta (en kestä jos taapero onnistuu täyttämään mahansa lattialta löytyvillä murusilla). Tavarat toki kulkee lapsen mukana kokoajan ympäriinsä, mutta illalla pojan mentyä nukkumaan kasailen lelut paikoilleen, on aamulla kivempi herätä.
Niin ja neliöitä reilu 200.
Ja ainakin pääkaupunkiseudulla on paljon tosi huijarisiivousfirmoja.
käytännössä toimii? En muista.
Eli jos siivous maksaa tunnilta 27 e ALV 22%, alviton hinta 21,06 (??). Niin miten mun pitää sitten toimia, kun olen vuoden loppuun mennessä maksanut noita siivouksia? Auttaisitteko tyhmää... ap
N. puolentoista viikon välein yläkerran ja matot viedään ulos n. 6 viikon välein jolloin pyyhitään pölyt ja pestään lattiat.
Matot ei ole nyt olleet kesän jäljestä vielä lattialla.
Aikaisempi kämppäni oli 94 neliöö ja sitä joutui siivoamaan useimmin + meni saman verran aikaa kuin nyt.
Ihanaa avaraa tilaa.
Itse pesen siinä siivousten välissä ainakin kerran vessat ja imuroin vähintään eteisen ja keittiön, useimmiten koko alakerran. Hiekkaisimpaan aikaan imuroin itse parikin kertaa ennen siivoojan uutta tuloa.
Ennen kun siivosin itse aikaa kului aina koko päivä, mutta nyt kun olen taas työelämässä, en viitsi vähäistä aikaani tuhlata niin tylsään hommaan. Kyllä sitä arkisiistimistä riittää ihan muutenkin, vaikka siivooja hoitaakin perusteellisemman siivoamisen.
pyyhin pölyt ja imuroin ja pesen vessat ja peilit.
Yleensä _järjestän_ huone tai alue kerrallaan. Keittiö ja leikkihuone sotkeentuu koko ajan, koska lapset 4 ja 2 kotona.
Koko 240 neliön taloa en jaksa siivota ihan alusta kerralla.
Ja perusjärjestyksen yritän pitää koko ajan yllä.