Tänään piti leipoa ja siivota! Ukko paska karkas.
Mies niin pyhästi lupas että tänään saan tehdä kaikki leipomukset, siivota ymym. Hän kyllä hoitaa lapset. Meillä on lapset sairastellu kohta 2kk enkä oo saanu tehtyä joulun eteen muuta ku laatikot. Paskat. Soitti isällensä että josko tulis sinne. Sanoin että et mee ku alan siivoon ja leipoon nii vastas vaan että minähän meen, meen vaikken saiskaan. Hiton penikka. Sinne lähti. Voiko olla lapsellisempi. Teeppä sitten kuumeisen 1v:n ja vauvan kans kaikki, mies on tästä eteenpäin jouluaattoon asti kaikki päivät töissä aamukuudesta iltayhdeksään. Siinähän vetää naamaansa lihapiirakkaa ja valittaa pahasta siivosta!!! Vanhempansakkin alta viisikymppisiä yrittäjiä joilla ei oo pula apuvoimista, ja terveyskin hyvä. Kehuu taas tullessaan että äiti oli leiponu sitä ja tätä ja tuota, teeppä sääki meille jouluksi. MISSÄ VÄLISSÄ? Argh.
Kommentit (52)
Kannattaa miettiä tahtooko jatkaa miehen kanssa jolle näyttäisi asidoiden arvojärjestys olevan aika selkeä. Veikkaanpa että tulevat joulunne sujuvat samaan malliin.
No ei se nyt niin sika oo että sen heti jättäisin!
ap
Lähde omille vanhemmilles joulunviettoon? Sielähän se vellihousu ihmettelee sotkun keskellä. Älä unohda ottaa ruokia mukaan.
Lähtisin ilman muuta vanhemmilleni jos ois mahdollista, edes täksi päiväksi. :( kumpa oliskin paikka mihin vois lasten kans lähteä. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:37"]Saa nähdä mitä teen. ärsyttää kun aamulla heräsin ennen muita, raahasin kaupasta kolme kassia leipomistarvikkeita ja ruokaa. Hain viimeiset lahjat jne. Ajatuksena että tänään saan paljon aikaan. Paskat. Mitähän mies ois sanonut jos itse olisin lähtenyt? Sanonut sille että siitäkö alat poropeukalo leipoon, elä unohda tehdä ruokaa, pestä pyykkejä, viedä entisiä kaappiin, siivota pöytää, laittaa tiskejä, imettää ja kantaa vauvaa, lääkitä ja kantaa sairasta 1vtä, muista myös siivota, paketoi lahjat, ainiin pyykit sais taas laittaa kuivuun ja uutta koneeseen, tee taas ruokaa, välipala ja unohtuikin. Voi jestas.
[/quote]
Ainakaan et saa mitään aikaan istumalla koneella ja kitisemällä vauvapalstalla.
En istu koneella. Imetän vauvaa ja oon puhelimella. Sain 1vn juuri nukutettua. Sitäpaitsi miksi minun pitäisi tehdä miehenkin hommat?
Mitä jos kysyt anopilta; Voitaisiinko tulla teille joulua viettämään, kun ei ole ollut voimia/aikaa tehdä jouluruokia.
Totta kai lupaat tuoda tekemäsi laatikot mukana, ja kerrot että anteeksi kun tämä tuli näin myöhään, mutta miehesi lupasi auttaa ja ei sitten pitänytkään sanaansa ja nyt et saa yksin teillä kotona joulua järjestettyä. Joten jos ei ole vaivaa olisit otettu että saisitte osallistua heidän joulun viettoon.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:14"]
Mitä jos miehesi vanhemmat hoitaisivat vauvaa?
[/quote]
Ärsyttää kun aina kun mies ei hoida omaa osuuttaan, täytyy miehen työt teettää muilla. Vaikka anoppi hoitaisi lapsia, ei se poista sitä tosi asiaa että lasten isä laistaa hommistaan.
Anoppi on monesti meitä pyytänyt sinne mutta en halua mennä, yksi joulu oltiin siellä ja se meni siihen tyyliin että mies luki ja pelasi sisarustensa kanssa. Kävi välillä syömässä ja kysy multa miks oot niin äkänen. Minä hoidin lapset jotka kitisi väsyneenä kun ei ne osaa nukahtaa mihinkään patjalle lattialle. Anoppi passaa miestä ja hoitaa tai käskee jonku muun kuin miehen hoitaa meidän lapsia, yleensä miehen siskon. Heillä on sellainen "miesten ja naisten työt" ajattelutapa jota en ymmärrä. Vaikka toki ihania ihmisiä muuten ovatkin. Mies saattaa pitää kiukkuista lasta hetken sylissä ja lähtee taas johonkin. Kotiin tullessa sitten minä oon itku kurkussa ku oon ressi perseessä ollu joulun. Miehen on hyvä lähtä töihin kun on saanut levätä joulun. Eli mieluummin vietän joulun kotona kun lapsetkin pysyvät täällä tyytyväisempänä. Eikä leipominen ole mulle rasite, tekisin sen mielellään kuin myös siivouksen mutta en ala siihen että saa koko ajan keskeyttää. Varsinkin kun tuo keskimmäinen on nyt sairaana. 3v lähti kummitädilleen aamulla. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:06"]
Elämä on valintoja täynnä
[/quote]
Eipä asiaan voisi paremmin vastata.
[/quote]
Varsinkaan, kun ei tiedä taustoja. Yleensä nämä "valinnat" eivät useinkaan tule kerrotuksi vihkivalan yhteydessä... Ja jos valinnoilla tässä yhteydessä tarkoitetaan esim. avioeroa, niin mun mielestä vois kyllä vastata paremminkin.....Hyvää joulua teille, jotka olette tehneet juuri ne oikeat valinnat. ohis
23, olen niin samaa mieltä kanssasi!! Yleensä juuri miehen äiti on se kenen pitäis tehdä. Ap
Anna olla suurempien siivoamisten tuon ikäiset ei siitä välitä. Sama on ruokien ja leipomiseen kanssa. Osta valmiina. Joulu on joulu vaikka kaikki ei olisi itse tehtyä ja täydellistä.
52, niinpä! Ja jos valitan yhdestä miehen huonosta puolesta, ei se tarkoita että hän on muuten läpipaska. En ala perhettä rikkomaan tuollaisen asian takia :) Ap
12=ap