Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?
Kommentit (1189)
Se että mun muna on 50cm levossa
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ylivoimaisesti maailmanlaajuisesti suurin uutinen minun elinaikanani julkaistiin 20.9.2024, eli viime perjantaina. Minä olen varmastikin suunnilleen ainoa ihminen Suomessa, joka koko uutiseen kiinnitti huomiota, mutta vannon että sen vaikutukset tulee jokainen pian huomaamaan, eivätkä ne vaikutukset ole positiivisia. Osaako kukaan arvata mitä se voisi olla?
Tavio?
Raakut? Suurin ympäristötuho sataan vuoteen ja tapahtui Suomessa. Uskomatonta.
Neukkulan ja koko itäblokin romahdus.
Martti Vainion dopingkäry 1984.
Suomen eduskuntatalon häpäisy keloapinoiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Kekkosen kuolema
Kekkonen. Kekkonen. Hanki. Parempaa. Luettavaa.
Sori. Oli pakko. Enkä edes lue hesaria (wc-paperikin taitaa olla arvokkaampaa)
Vierailija kirjoitti:
Kuten on jo tullut esille Neuvostoliiton hajoaminen ei ole yksittäinen suuri uutinen. Se on pitkän ajan tapahtuma.
Kyllä se Moskovassa asuessa tuntui nopeasti tapahtuvan, kun yhtäkkiä ruoka loppui kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Neuvostoliitto ei hajonnut yhdessä yössä kuten Estonia.
Tsernobylin onnettomuus ei ollut yhden yön juttu. Reaktorin palon sammuttamiseen meni kaksi viikkoa ja sarkofagi saatiin voimalan päälle vasta 7 kk päästä, jolloin lopulliset päästöt saatiin hallintaan.
Kyllä se oli yksi ainoa päivä, kun posahti ja Kymenlaaksossa ihmiset kokivat outoja oireita oleiltuaan pihahommissa.
Vierailija kirjoitti:
John F. Kennedyn murha.
Kylöä se oli näin. Seuraavana Olof Palmen murha. Asuin Ruotsissa, joten se tuntui aivan erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se todella monella ole 9/11.
Mielestäni tämä menee heittämällä esimerkiksi Estonian ja tsunamin ohi.
Sitten jos ihminen on vanhempaa ikäluokkaa, joku kuussa käyminen menee 9/11 ohi.
9/11 menee mielestäsi tsunamin ohi? Olen sanaton.
Ydinsota/3 maailmansota ja uskovien ylöstempaus tulevat olemaan historian maailmanlaajuiset uutiset. Ikinä historian aikana ei ole eikä tule olemaan niin maailmaa mullistavia uutisia.
Heittämällä Venäjän aloittama sota. Ja uskon sen tulevan jatkumaan kauan, kohde vain saattaa välillä vaihtua.
Tuollaista sotaa ei pitänyt olla 2000 -luvulla.
Myönteisistä uutisista suurin on Suomen liittyminen Natoon. Sitä ei vain huvittanut juhlia, kun sille ei ollut vaihtoehtoa.
Syntymäpäiväni on 11.9 2001 :)
Vierailija kirjoitti:
Syntymäpäiväni on 11.9 2001 :)
Onneksi olkoon. Päivä, jona synnyit, muutti maailmaa pysyvästi. Kirjaimellisesti. Muuten, sinuako saamme kiittää niistä lentokone-iskuista?
No toi Diana ei kyllä kuulu tuohon joukkoon.