Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?
Kommentit (1189)
Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Sillä tulee olemaan suuremmat vaikutukset moneen maahan ja maiden välisiin suhteisiin kuin millään muulla uutisaiheella elinaikanani tähän mennessä.
Ihmemies macgyver oli peruttu illan ohjelmistosta.
Koronavalhe,ihmisten huumaantuminen kaikkeen mitä Sanna tekee, myös internet,markan vaihto euroon,kuinka nopeasti pahuus ja väkivalta lisääntynyt.
Kun vuonna 1981 poistettiin homous mielisairauden listalta, kun kiihtynyt vähemmistöjen vallannousu niin että sotketaan lainsäädännöt sen mukaan, että ei saa enää olla 2 biologista sukupuolta,että sukupuoli on vain ilmoitusasia,,kun antaa pirulle pikkusormen niin se vie koko käden eli aina vaan menty askel askeleelta enemmän synnin suuntaa sukupuoli asioissa!
Kylmän sodan loppuminen Neuvostoliiton ja itäblokin lakkauttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Sillä tulee olemaan suuremmat vaikutukset moneen maahan ja maiden välisiin suhteisiin kuin millään muulla uutisaiheella elinaikanani tähän mennessä.
Sama. Mutta se kaikista suurin uutinen taitaa olla tulossa, mikäli siitä kukaan ehtii uutisoida. Veikkaan, että kunhan koronat alkaa jo melkein unohtua ja Ukrainan sota saadaan päätökseen, niin pian jysähtää Yellowstonen supertulivuori ja se on sitten heippa.
No oisko ihme?
Kyllä se oli kylmän sodan loppu... muuri kaatui, itäblokki vapautui, Neuvostoliitto hajosi.
Syntynyt 1977
Toki WTC, Tsernobyl, tsunami ja Estonia on olleet uutisia, jotka ei itseltä unohdu. Eniten kuitenkin historiaa muutti eka.
Vierailija kirjoitti:
Ihmemies macgyver oli peruttu illan ohjelmistosta.
En ole vieläkään toipunut siitä.😆
Itselle tulee mieleen:
Dianan kuolema
Tsunami
9/11
Kim Jong-ilin kuolema, en tiedä oliko tämä niin suuri uutinen, mutta olin itse Aasiassa kun tämä tapahtui ja siitä uutisoitiin koko ajan ja isosti.
Varmasti myös Neuvostoliiton hajoaminen 90-luvun alussa, vaikka en sitä itse muista, olen syntynyt 1989.
1975 syntyneenä ensin tuli mieleen Tsernobyl. Kaiken järjen mukaan Neuvostoliiton/itäblokin hajoaminen oli vähintään yhtä iso uutinen, mutta ehkä siitä prosessista oli vaikeampi saada kiinni. Berliinin muurin hajottamisen uutisoinnin muistan, se oli selkeä uutinen, mutta ne kaikki seuraavat itäblokin kehitysvaiheet eivät nouse niin isoina uutisina muistoissa. Ceaucescu jäi mieleen, mutta lopullinen Neuvostoliitosta luopuminen taisi olla jo niin odotettu lopputulos, ettei siitä ole jäänyt edes mieleen mitään isoa uutisointia.
Sara Siepin ja Roope Salmisen ero oli iso ja jäi mieleen.
Ehkä tämä korona. Se vaikutti koko maailmaan ja teki sulkuja yms. joita en eläissäni oo nähnyt/kokenut, ikää kuitenkin jo 55v.
Tšernobyl
Fukushima
Kuningatar Elisabethin kuolema
Suurin uutinen tulee olemaan WW3
Kyllä se se löylykauha perseeseen -keissi oli