Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?

Vierailija
19.10.2021 |

Minulla lienee tsunami.

Kommentit (1189)

Vierailija
441/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/11, ehdottomasti.

Vierailija
442/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se todella monella ole 9/11.

Mielestäni tämä menee heittämällä esimerkiksi Estonian ja tsunamin ohi.

Sitten jos ihminen on vanhempaa ikäluokkaa, joku kuussa käyminen menee 9/11 ohi.

Mun mielestä Fukushima oli isompi uutinen kuin 9/11. Olen tosin itse sen verran nuori, että jälkimmäisestä ei ole mitään selkeitä muistikuvia, mutta Fukushimasta kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva Great Reset ja Global Governence.

Vierailija
444/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/11 ja Kaakkois-Aasian tsunami.

Vierailija
445/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 sukupuutto aalto ja ilmastonmuutos

Vierailija
446/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliinin muurin murtuminen 89, Neuvostoliiton ja kylmän sodan loppuminen, Tsernobyl ja Estonia.

Nyt korona ja sen aiheuttama massapsykoosi, joka on tuonut kansallissosialistien Saksan 33-45 jotenkin ymmärrettävämpään valoon siinä, miten kokonainen kansa on voinut jakaa samat, ihmisarvon vastaiset arvot. Kyseessä on ollut massojen psykoosi ja se näyttää tapahtuvan pelottavan helposti.

Tämä koronan myötä tullut lähes koko ihmiskunnan massapsykoosi ja 6. sukupuutto aalto.

Vierailija
447/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan patruunatehtaan räjähdys kun kuitenkin kosketti Suomalaisia sitten ihan oikeasti.Muurin murtuminen oli sitten tietenkin merkittävä tapahtuma jota täällä sitten kaikin voimin sitten kierrellen uutisoitiin ja tiukkailmeiset toimittajat paikalla kun taas väki taustalla taas riemuitsi.

Vierailija
448/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä varsinaisesti mitään yksittäistä uutista ollut, kun se tapahtui pikkuhiljaa vaiheittain, mutta ylipäätään suurin juttu on ollut kännyköiden (nykyään ihan vaan puhelin, kun vanhanaikaisia ei enää ole, tai on harvinaisuus) ja internetin käytön leviäminen maailmanlaajuiseksi.

Muut ilmiöt, joista oli paljon uutisia pitkän aikaa: Tsernobyl, 9/11, yleensä Lähi-Idän tilanne, joka on ollut sekasortoa jo vuosikymmenet. Sitten tietenkin viimeisen vuosikymmenen laajat mielenterveyspandemiat, jotka tunnetaan nimillä blm, intersektionaalinen feminismi ja woke, elokapina jne.

Lisäksi kunniamaininnalla VTV:n Yli-Viikarin kauneudenhoito ja Sanna Marinin aamiais-gate, nämä kyllä ihan vitsillä.

Vierailija
449/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiistelty rikkakasvimyrkky glyfosaatti on osoittautunut luultuakin vaarallisemmaksi.

Tutkimuksessa kimalaisia altistettiin glyfosaattia sisältävälle Roundupille. Se sai kimalaiset sekoamaan niin, että ne menettivät oppimiskykynsä ja muistinsa.

Ennen altistusta kimalaiset olivat oppineet tunnistamaan hyvänmakuista nestettä sisältävät tietyn väriset keinokukat. Glyfosaattialtistuksen seurauksena opittu taito hävisi.

Glyfosaattia ja sitä sisältävää Roundupia käytetään Suomessa metsätaloudessa vesakon torjuntaan sekä maataloudessa, että marja- ja puutarhaviljelyssä ja kotipuutarhoissa rikkakasvintorjuntaan.

Tutkijana ja biologina Helander ei suostu ottamaan kantaa glyfosaatin käyttöön laajemmin eikä mahdollisiin terveysvaikutuksiin. Roundup on yhdistetty laajasti syöpävaarallisuuteen.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008336069.html?utm_medium=promobox&ut…

450/1189 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1973, NL:n hajoaminen. Hyvänä kakkosena 9/11. Kumpikin tapahtuma on suuresti muovannut maailmaamme nykyiselleen.

Voisihan se olla intternetin keksiminenkin, mutta tapahtui ennen syntymääni.

Vierailija
451/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuräjähdys.

Vierailija
452/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1980 ja elämäni aikana merkittävimmät uutiset on:

Tsernobylin onnettomuus

Neuvostoliiton hajoaminen, muistan kuinka koulussa korjattiin itse tekstiin Neuvostoliiton päälle Venäjä.

Muistan jopa mitä olen tehnyt kun olen näistä uutisista kuullut/nähnyt:

Estonian uppoaminen

Dianan kuolema

9/11

Tsunami

Vierailija
453/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että kuuhunmeno 1969. Olin tosin niin nuori etten muista siitä mitään. Myöhemmiltä ajoilta on mieleen jäänyt mm. kekkosen ero, neuvostoliiton hajoaminen, erinäisiä sotia, eu-jäsenyys ja tietty se 911 ja estonia. -66

Vierailija
454/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan tämä korona on eniten vaikuttanut elämäni aikana kaikkien ihmisten elämään, joten uutiset siitä

Tätä minäkin mietin. Olen syntynyt 1982, ja onhan tässä paljon tapahtunut kaikenlaista sinä aikana, 9/11, Berliinin muurin murtuminen ja sitä seurannut Neuvostoliiton hajoaminen, Tshernobyl, tsunami.. Mutta varmaan eniten koko maailmaan vaikuttanut asia tänä aikana on ollut Covid, tai ehkä Neuvostoliiton hajoaminen.

Vierailija
455/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se on kaikille jotka ei ollu vielä syntyny 1.9.1939 päivämäärä 11.9.2001.

Vierailija
456/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se on kaikille jotka ei ollu vielä syntyny 1.9.1939 päivämäärä 11.9.2001.

Tuon uskonnon harjoittajat nyt kyllä tiedetään, mutta kyllä se Apollo 11 käynti kuussa oli jännittävää katsottavaa tv:stä ja ällistyttävät ensimmäiset askeleet kuun pinnalla.

Vierailija
457/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aids

-77

Vierailija
458/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika ja lintuinfluenssa rokotteiden jälkioireet. Ne aiheutti paljon pahempia tauteja ja oireita etenkin lapsille kuin itse influenssat.

Jostain syystä jokainen tuntuu unohtaneen mitä viime kerroilla kävi rokotteiden kanssa joita ei oltu testattu pitkäaikaisoireiden osalta. Jopa THL toistaa samaa tantraa kuin silloin "täysin turvallisia". Vaikka veritulppia alkoi sataa, annostus vain puolitettiin ja samaa tavaraa suoraan suoneen.

Vierailija
459/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsernobylin ydinvoimalan kajahdus aikoinaan!

Oli aika ahdistavaa käydä apteekista jodia ostamassa ja odottaa milloin viimeiset sammuttavat valot. No onneksi tuuli vei pahimmat säteilyt vissiin pohjoiseen.

Mutta joditabletithan pitää ottaa heti, kun se laskeuma tulee. Eikä Suomessa edes tiedotettu asiasta sinä päivänä kun laskeuma saapui Suomeen, vaan vasta myöhemmin. Silloin oli myöhäistä syödä joditabletteja.

Onko missään tehty tutkimusta niistä Suomen alueista, joille laskeuma todella osui? Entä kyseisten alueiden syöpään sairastuneista?

Järkyttävää oli NL:n harrastama salailu ja palomiesten ja sotilaiden uhraaminen sekä sadepilvien ohjaaminen niin, että Moskovaan ei satanut. 

Sadepilvien? - Tuulen suunta ohjasi saastepilvet Moskovan ohi kohti Suomea. Asuimme tuolloin Moskovassa, ja käydessämme lomalla Kymenlaaksossa tutut kertoivat miten oli alkanut pihatöissä tuntua kummalliselta, mutta Suomen viranomaiset pimittivät koko asian ja vaikka ihmiset sen huomasivat, viranomaiset eivät koskaan myöntäneet mitään.

Vierailija
460/1189 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran iäkäs, että paljon tapahtumia löytyy. Laittaisin WTC iskut ykköseksi. Berliinin muurin ja Neuvostoliiton murtuminen seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme