Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työkkärin velvoittamana työpaikkaa mutta olen osa-aikatyössä ja haluan jatkaa työssäni - olen myös saamassa lisätunteja

Vierailija
19.10.2021 |

Mitä tässä voi tehdä?

En missään nimessä halua tätä työtä mitä työkkäri kehoittaa hakemaan.

Pitkän hakemisen jälkeen sain mukavan työn ja nyt viikkotunnit kohta täydet.

En missään nimessä halua työkkärin tarjoamaan työhön sillä siellä maksetaan minimi ja työnantaja hengittää niskaan ja kyylää.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet työnhakijana jos kerran työ ja palkka on ok?

Vierailija
42/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nosta enää soviteltua päivärahaa, jos kerran palkka on nyt parempi kuin ehdotetussa kokopäivätyössä. Ongelma ratkaistu. Vai mikä se tilanne todellisuudessa on?

Ei ap saa sovitettua päivärahaa jos tuntipalkka 13,50 ja lähes täydet tunnit.

Eikä työkkäri voi pakottaa vaihtamaan paikkaan jossa on pienempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko se palkka yleensä on, jos 13e tunnilta on jo hyvin, ja 15e pyynnöllä jää varmasti ilman paikkaa???

Vierailija
44/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten ”hauska”. Työkkäri pakottaa hakemaan kokoaikatyötä vaikka palkka siinä olisi huonompi ja kaikkineen käteen jäisi vähemmän. Koska ”työtä sinun on tekevä!!”

Vierailija
45/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Osa-aikatyö.

Vierailija
46/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ”hauska”. Työkkäri pakottaa hakemaan kokoaikatyötä vaikka palkka siinä olisi huonompi ja kaikkineen käteen jäisi vähemmän. Koska ”työtä sinun on tekevä!!”

No eihän työkkärin kirjoilla ole mikään pakko olla.

Vierailija
47/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Niin ?

Vierailija
48/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä oon kade noille, jotka voi olla 100 varmoja et saa duunin ku duunin johon hakee.

Tämähän se. Kauhea poru ja kiukuttelu vaikka työhakemusta ei edes ole vielä lähettänyt. En ymmärrä enkä jaksa kuunnella/lukea näitä turhia kitinöitä. Jokaisella työttömällä on tehtynä perus cv. Miten vaikeaa on joko lähettää se sähköpostilla tai kopsata samat tiedot johonkin nettilomakkeeseen. Aikaa menee noin kaksi minuuttia. Palkkapyynnöksi ei pidä hyväksyä mitään tessin minimiä vaan pistää reilun palkkapyynnön. Ei mitään tolkutonta vaan sellainen mikä kompensoi työssäkäynnin kulut ja ja jää jotian ylikin. Näillä tuskin tulee kutsutuksi haastatteluun saati valituksi mutta työnhaku ja työttömyyskorvauksen maksatus säilyvät katkeamatta. 

Vierailija
49/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Osa-aikatyö.

En minä ainakaan ole työkkärin kirjoilla vaikka 80% työaikaa teen omasta halustani ja olen tyytyväinen palkkaan.

Vierailija
50/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie . Muuten huva lippu työkalut pilaa....neuvosto liiton lippu romanotv

Vierailija
51/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Niin ?

Niin silloin ei työkkäri pakota mihinkään.

Vierailija
52/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pois vikisemästä soviteltua päivärahaa, niin kukaan ei perään kysele. 

Vierailija
53/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Niin ?

Niin silloin ei työkkäri pakota mihinkään.

Juuujuu eikä työnantaja pakota ku sanoo itsensä irti, tai yhteiskunta kun muuttaa erämökkiin eikä käytä mitään palveluita ikinä, tai sukulaiset kun ei vaan ikinä enää nää ketään, tai ystävät kun hylkää kaikki tai lapset kun jättää nekin! Helppoa! Sinulla se on vastaus kaikkeen!

Vierailija
54/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mä oon kade noille, jotka voi olla 100 varmoja et saa duunin ku duunin johon hakee.

Tämähän se. Kauhea poru ja kiukuttelu vaikka työhakemusta ei edes ole vielä lähettänyt. En ymmärrä enkä jaksa kuunnella/lukea näitä turhia kitinöitä. Jokaisella työttömällä on tehtynä perus cv. Miten vaikeaa on joko lähettää se sähköpostilla tai kopsata samat tiedot johonkin nettilomakkeeseen. Aikaa menee noin kaksi minuuttia. Palkkapyynnöksi ei pidä hyväksyä mitään tessin minimiä vaan pistää reilun palkkapyynnön. Ei mitään tolkutonta vaan sellainen mikä kompensoi työssäkäynnin kulut ja ja jää jotian ylikin. Näillä tuskin tulee kutsutuksi haastatteluun saati valituksi mutta työnhaku ja työttömyyskorvauksen maksatus säilyvät katkeamatta. 

Sulla ei mahda paljoa koulutusta tai työkokemusta olla, jos parissa minuutissa täytät nettihakemuskaavakkeen.

Vierailija
55/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Osa-aikatyö.

En minä ainakaan ole työkkärin kirjoilla vaikka 80% työaikaa teen omasta halustani ja olen tyytyväinen palkkaan.

No ehkäpä kaikki osa-aikatyön tekijät eivät ole tyytyväisiä palkkaansa, vaikka sinä oletkin.

Itse olin yllättynyt siitä, miten paljon soviteltu päiväraha oli. Todella mukava lisä pieneen palkkaan.

Vierailija
56/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei mahda paljoa koulutusta tai työkokemusta olla, jos parissa minuutissa täytät nettihakemuskaavakkeen.

Sinä taas olet raskassoutuinen tosikko, joka ottaa kaiken kirjaimellisesti. Onko sulla sekuntikello kädessä töissä ja tiedät paljonko aikaa menee mihinkin tövaiheeseen? Kellotat epäilemättä myös kollegojen työtä. Jos ei halua paikkaa niin ei siinä hakemusta viimesen päälle hiota.  Senkus roiskasee sinne vain pakolliset tiedot ja viimesimmän työkokemuksen sekä palkkatoiveen. Lisätiedot haastattelussa.

Vierailija
57/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nosta enää soviteltua päivärahaa, jos kerran palkka on nyt parempi kuin ehdotetussa kokopäivätyössä. Ongelma ratkaistu. Vai mikä se tilanne todellisuudessa on?

Tietenkin aloittaja nostaa soviteltua päivärahaa kuten tähän asti, tuolla haettavalla työpaikalla ei ole mitään merkitystä siihen.

Hakemus kannattaa tehdä ja siihen kannattaa laittaa, että sinulla on jo työ. Jos sinut soitetaan haastatteluun, niin sanot milloin pääset ja milloin et, koska haluat haastatteluun työajan ulkopuolella. Niitä hakijoita on kuitenkin niin paljon, että tuskin sinua valitaan. Voi olla, että työnantaja tarvitsee työntekijän just nyt eikä pysty odottamaan sinun irtisanomisajan loppuun.

Vierailija
58/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet työkkärissä asiakkaana, jos et halua noudattaa ehtoja? Eli lopeta työnhaku ja odota, että saat ne täydet tunnit, ongelma ratkaistu! Asiakkaana on oltava työmarkkinoiden käytettävissä ja haettava kokoaikatyötä, jos se ei ole kivaa, niin älä ole asiakkaana!

Entä jos osa-aikatyö on määräaikainen ja sitoo siis määräajan loppuun?

Tämähän näkyy ap:n CV:ssä, että on tällä hetkellä töissä ja hakemuskirjeessä hän voi kertoa, mihin asti määräaikainen työsuhde on voimassa. Tai jos työtä haetaan lomakkeen kautta, niin yleensä siinä on joku kohta missä kysytään, milloin voi aloittaa. Jos ap:n määräaikainen jatkuu vielä pitkään, niin luultavasti ei pääse edes haastatteluun.

Jos kävisikin niin, että ap pääsisi haastatteluun ja tulisi valituksi tähän täysiaikaiseen työhön, niin silloinhan ap:lla on vielä mahdollisuus neuvotella nykyisen työnantajansa kanssa. Siltä työnantajalta saattaa löytyä halua antaa niitä lisätunteja, jos haluaa pitää hyvän työntekijän. 

Oma tyttäreni ei ollut edes etsimässä töitä, mutta häneen otettiin toisesta yrityksestä yhteyttä ja kuvio eteni siihen asti, että hänet palkattiin. Työsopimuksen kanssa tuli kuitenkin säätöä (ensimmäinen versio ei ollut se mistä oli sovittu suullisesti) ja sillä aikaa kun HR askaroi sen kanssa, tytär sai tietää että toinenkin työntekijä on lähtemässä ja hänelle avautui hyvä pelipaikka. Hän pyysi reipasta palkankorotusta (2800€ -> 3800€) ja sai sen. Mitään menetettävää hänellä ei ollut, uusi firma tarjosi 3200€ joten hän pokkana pyysi sellaista palkkaa millä oli valmis jäämään. 

Ap saattaa hyvinkin saada asiat järjestymään nykyisessä työpaikassa, jos onnistuu saamaan tarjouksen muualtakin! Nythän hän on työnantajan armoilla eikä hänellä ole muita vaihtoehtoja kuin tyytyä siihen mitä saa ja roikkuu siellä lupausten varassa ja toivoo parasta.

Vierailija
59/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että edes laittoivat ilmoituksen työkkäristä. Kun itse aloitin määräaikaisen osa-aikaisen työn ja kysyin voiko minulle silti tulla jotain velvotteita koska nostan soviteltua tukea sanottiin että tuskinpa tulee. Lähinnä heitä kiinnostavat kokonaan työttömät. Vuoden olin osa-aikaisessa työssäni enkä kuullut heistä kertaakaan mitään. Ja jos olisikin tarjottu jotain selkeästi huonompaa duunia nii kyllähän sitä muutaman kk karenssin olisi pärjännyt pelkällä osa-aikatyön palkalla ja tarvittaessa asumistuella.

Vierailija
60/66 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nykyisessä tunteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän