Hain työkkärin velvoittamana työpaikkaa mutta olen osa-aikatyössä ja haluan jatkaa työssäni - olen myös saamassa lisätunteja
Mitä tässä voi tehdä?
En missään nimessä halua tätä työtä mitä työkkäri kehoittaa hakemaan.
Pitkän hakemisen jälkeen sain mukavan työn ja nyt viikkotunnit kohta täydet.
En missään nimessä halua työkkärin tarjoamaan työhön sillä siellä maksetaan minimi ja työnantaja hengittää niskaan ja kyylää.
Kommentit (66)
Tuskin saat uutta työtä, jos sanot että nykyinen työsi on määräaikainen ja kestää ensi vuoden loppuun asti, joten voisit aloittaa vasta silloin.
Itse luovuin sovitellusta päivärahasta.
Vierailija kirjoitti:
Että mä oon kade noille, jotka voi olla 100 varmoja et saa duunin ku duunin johon hakee.
Opiskele lähihoitajaksi, töitä löytyy varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle työkkäri tarjos kauheeta paikkaa. Otin sen, olin siellä viikon ja sit sain paremman paikan. Ei oo työkkäri sen jälkeen vaivannut. Ehkä ne luulee, et jäin sinne ekaan tarjottuun paikkaan, ihan sama.
Salaisuus: jos olet kokopäivätöissä etkä ole työkkärin asiakkaana, niin ei ne sieltä kotiin soittele. TYökkäri ei ole ikinä minua häirinnyt mitenkään, koska olen ollut töissä enkä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Että mä oon kade noille, jotka voi olla 100 varmoja et saa duunin ku duunin johon hakee.
Kadehdi myös niitä, jotka osaavat spekuloida eri vaihtoehtoja. Keskustelu asiasta av:lla ei maksa mitään. Ja ap:n tapauksessa työttömiin hakijoihin hänen "edukseen" uutta työtä hakiessa on se, että hän on jo työllistynyt, vaikka ei täysiä tunteja olekaan. Ihan varmasti menee pitkäaikaistyöttömän edelle.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos täsmennän hakemusta jälkikäteen ja pyydän tuntipalkaksi 13,50 e?
Miksei saman tien 13,72€?
Ainoa tapa saada parempaa palkkaa on kieltäytyä tekemästä sitä halvalla. Palkat nousee vain lakkoilemalla tai sen uhalla. Ja lojaalisuudelle ei anneta mitään arvoa. Parhaimmat palkat on niillä jotka vaihtavat työpaikkaa jatkuvasti. Siis keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Sä pääset samaan autuuteen hakeutumalla hoitoalalle. Tosin et sinä sittenkään mitä tahansa paikkaa saa, kyllä ne paremmat ja vähemmän hyvät paikat tiedetään.
Varhaiskasvatuksen opena voi myös valita paikan, missä työskentelee. Siellä ei ole niin isoja eroja eri paikkojen kesken kuin hoitoalalla. On tosi eri olla töissä päivystyksessä tai kroonikko-osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein nuorena jonkin verran hoitotyötä, en valitettavasti sovellu niihin hommiin.
Miksi olet työkkärissä asiakkaana, jos et halua noudattaa ehtoja? Eli lopeta työnhaku ja odota, että saat ne täydet tunnit, ongelma ratkaistu! Asiakkaana on oltava työmarkkinoiden käytettävissä ja haettava kokoaikatyötä, jos se ei ole kivaa, niin älä ole asiakkaana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan työhönkään ei sovellu ihan kuka tahansa. Raskas työ, vaatii kuntoa ja kaikille ei edes vuorotyö sovellu. Allergiat sun muut voi olla siihen päälle vielä esteenä. Pahinta on jos ei polla kestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet työkkärissä asiakkaana, jos et halua noudattaa ehtoja? Eli lopeta työnhaku ja odota, että saat ne täydet tunnit, ongelma ratkaistu! Asiakkaana on oltava työmarkkinoiden käytettävissä ja haettava kokoaikatyötä, jos se ei ole kivaa, niin älä ole asiakkaana!
Entä jos osa-aikatyö on määräaikainen ja sitoo siis määräajan loppuun?
Onko te tietoinen siitä dun osa-aikatyöstä? Kai edes siinä hakemuksessa kerroit olevasi työsuhteessa ynnä muuta.
Ap:n asemassa kertoisin ongelman esihenkilölle. Olisiko lisätunteja mahdollista saada hyvin pian, jolloin ei tarvitsisi hakea paikkaan, johon ei haluaisi? Korostaen, kuinka haluaisi kyllä kovasti jatkaa tässä entisessä, kunhan se vain olisi tuntien puolesta mahdollista.
Tuskin sielläkään halutaan luopua hyvästä työntekijästä, joka on valmis pysymään siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle työkkäri tarjos kauheeta paikkaa. Otin sen, olin siellä viikon ja sit sain paremman paikan. Ei oo työkkäri sen jälkeen vaivannut. Ehkä ne luulee, et jäin sinne ekaan tarjottuun paikkaan, ihan sama.
Ei työkkäriä kiinnosta missä olet töissä, jos et tarvitse enää työkkärin palveluita. Miksi kuvittelet että kiinnostaisi? Heidän näkökulmastaan homma meni hyvin, sinä työllistyit ja se on pääasia.
Sehän se just, kun ap:kin voisi vain ilmoittaa työkkärille, että voivat ottaa hänet pois listoilta. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko te tietoinen siitä dun osa-aikatyöstä? Kai edes siinä hakemuksessa kerroit olevasi työsuhteessa ynnä muuta.
Tämä stressaa ihan hirveästi. Koska itsellä perussairaus (lääkitys) enkä ehkä ole täysin työkykyinen. Sinnitellyt olen ja olin vähän aikaa työttömänä.
Olin tavallaan onnekas kun sain tämän osaa-aikatyön.
Harkitsen kyllä että poistunut te-palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n asemassa kertoisin ongelman esihenkilölle. Olisiko lisätunteja mahdollista saada hyvin pian, jolloin ei tarvitsisi hakea paikkaan, johon ei haluaisi? Korostaen, kuinka haluaisi kyllä kovasti jatkaa tässä entisessä, kunhan se vain olisi tuntien puolesta mahdollista.
Tuskin sielläkään halutaan luopua hyvästä työntekijästä, joka on valmis pysymään siellä.
Kysyn tätä perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työkkäriä kiinnosta missä olet töissä, jos et tarvitse enää työkkärin palveluita. Miksi kuvittelet että kiinnostaisi? Heidän näkökulmastaan homma meni hyvin, sinä työllistyit ja se on pääasia.
Sehän se just, kun ap:kin voisi vain ilmoittaa työkkärille, että voivat ottaa hänet pois listoilta. Ei siinä sen kummempaa.
Harkitsen vakaasti poistumista koko systeemistä.
Ylimalkanen mutta asiallinen hakemus, palkkatoiveeksi 15e/h. Sinua ei kutsuta edes haastatteluun. Miksi ylipäänsä kuvittelet, että juuri sinut työhön halutaan? Ei paikan hakeminen tarkoita, että tulisi palkatuksi.
Teet nyt vaan niin kuin työkkäristä sanellaan. Turha sinne on ottaa yhteyttä ja selitellä mitään. Saat vain karenssia ja lisäselvityspyyntöjä. Tukien maksatus pistetään tauolle jne. Työkkärin kanssa ei voi järjellä voittaa, ainoa järkevä tapa toimia on tehdä mitä ne sanoo.
Enkä sinuna pitäisi lisätunteja mitenkään varmana nakkina. Niin usein tullut nähtyä että lupaillaan kuuta taivaalta jotta tyypit tekis kiukuttelematta duuninsa. Lisätunteja vaan ei koskaan tule. Ehkä sitten ensi jaksossa.... Eli kunnes sulla on uusi soppari täysillä tunneilla älä pidä asiaa varmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelussa sanot, että sulla on nykyiseen paikkaan täydet tunnit. Kysy mitä etua uusi työnantaja sulle voisi tarjota niin, että vaihto kannattaisi.
Entäs jos täsmennän hakemusta jälkikäteen ja pyydän tuntipalkaksi 13,50 e?
Haastattelussa vedät sitten vähän vihkoon.