Kaarrokevillapaita??
Olen katsonut näitä islantilais/norjalaisneuleita, joissa kirjoneulekaarroke.
Näyttävät jotenkin ahtaita hartioista, pullohartioille sopivilta. Itselläni on suht leveät ja suorat hartiat, kinnaakohan tuollainen neule hartioista. Kirjoneule ei kuitenkaan kovin paljoa jousta.
Kellään kokemusta?
Kommentit (24)
Mua ihmetyttää, miten kaarrokeneuleesta otetaan just se luisuhartiakuva ja laitetaan esille. Mun normimuotoisiin hartioihin tuollainen luisuhartiamallikin on ok, muotoutuu hyvin hieman kosteana. Toki pitää muistaa pitää langanjuoksut riittävän löysinä.
Minätaas olen paljonkin nähnyt näitä villapaitoja, nehän ovat nyt muotia.
Monta olen itsekkin kutonut. Olen lihava ja hyvin rintava, ja osa malleista istuu paremmin, osa huonommin. Muokkauksia joutuu ohjeisiin kokemuksen myötä tekemään, ja joskus purkamaankin paljon, ja kutomaan uusiksi.
Minä olen tosi viluinen, joten talvisin minulla on aina villapaita sisällä. Ulkona toki myös, joko sisävillapaidan päällä on takki tuulensuojana, tai sitten on vain vieläkin paksummasta langasta tehty paita. Paljon näitä paitoja näkee, ja netissä näkyy hieman ylimenevää hypetystäkin islantilaisvillan upeista ominaisuuksista.
Mutta tosiaan, villapaita muokkaantuu kyllä, ja minusta kaarrokeneule on komeimmillaan juuri harteikkaan ihmisen päällä, kun kaarroke korostuu.
Teen juuri ensimmäistä kaarrokepaitaa. Olisiko mitään vinkkiä mistä tietää että kaarroke on oikean korkuinen? Siis kuinka paljon kainalon alle kaarrokkeen reunan pitäisi ylettyä ettei ole liian tiukka? Ohjeessa mainitaan senttimäärä mutta ei mitään suhteessa omaan vartaloon (kuten esim. sukkaohjeissa "kun pikkuvarvas peittyy").
Minä olen kyllä nähnyt niitä paljonkin ihmisillä ulkona, ja itse käytän talvitakin alla, en tarkenisi ulkona edes välikerroksen kanssa ilman takkia. Vilukissana tykkään käyttää lämmintä paitaa sisälläkin, ainakin kylminä päivinä.