Käyttäytyminen ei kuulu vaikuttaa arvosanoihin
Oppilaat saa erikseen arvosanan käyttäytymisestä, eikä sen kuulu eikä saa vaikuttaa oppiaineen arvosanaan. Siinä ratkaisee vain ja ainoastaan osaaminen.
Kommentit (44)
No tottakai tuntiosaaminen ja viittaaminen ym, kuuluu asiaan. Kyllähän ne ujot ovat siinä heikommassa asemassa, mutta pitäähän niidenkin joskus oppia avaamaan suuntaan. Kyllä sitä aloitteellisuutta ja rohkeutta vaaditaan jo myöhemmässä opiskelussa ja työelämässä. Itse en palkkaisi semmoista ihmistä töihin, joka ei uskaltaisi vastata mitään jos olisi useampi ihminen esim. neuvottelupöydän ääressä.
Voi AP ja vapaakasvatus. Eli lapsille halutaan viestittää, että ihan sama miten käyttäydyt, kunhan osaat kertotaulun, niin saat 10 matikasta. Luuleeko AP, että tuo pätee myös aikoinaan, kun haetaan työpaikkaa. CV pöytään ja HV rekrytöijälle? Armoa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:02"]
Koulun tarkoitus on lokeroida ja tasa-päistää oma menestykseni koulussa oli joko tai. Joko tiesin aiheen ja olin kiinnostunut silloin sain jopa joskus kymppejäkin opiskelematta tai en tienny eikä kiinnostanut... tämä on minun elämäni en vaadi teitä kiinostumaan siitä, mutta ette voi olettaa minun kuluttavani lahjojani/elämääni johonkin josta en ole kiinnostunut tämä ei ole valinta vaan elämäntapa..syntymälahja tai kirous..
[/quote]
Kannattaa ehkä miettiä sitten aikanaan sanomisia, kun menet ensimmäiseen työhaastatteluun. Saattaapi tuo minä-minä-minä -asenne aiheuttaa sen, että menet läpi elämän vain minä-minä-minän kanssa eli yksin vailla työtä.:D
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:48"]
Oppilaat saa erikseen arvosanan käyttäytymisestä, eikä sen kuulu eikä saa vaikuttaa oppiaineen arvosanaan. Siinä ratkaisee vain ja ainoastaan osaaminen.
[/quote]
Eli AV-mamman pikku Pirkko-Petterin kuuluu saada hyviä arvosanoja aineista,vaikka riehuisi kaikki tunnit,kunhan osaa opetettavat asiat? :D
[/quote]
Oppilas, joka "riehuu kaikki tunnit", ei varmasti ole osaamiseltaan kympin oppilas, ei ysin, tuskin edes kasin.