Onko kukaan hakenut lapselle lomaa koulusta siten..
...ettei ole matkustanut kaukomaille?
Mietin vaan, että eikö olisi yhtäläinen oikeus saada viikon loma koulusta, jos menee viikoksi mummolaan naapurikaupunkiin? Että pitääkö lentää aina kauas?
Kommentit (10)
No olisiko siihen sitten joku järkevä syy että mummolaan pitää matkustaa silloin kun on koulua?
Kyllä on joskus haettu päivä tai pari kun on sattunut että lapsi on päässyt sukulaisen kyydissä mummolavierailulle, kylläkin satojen kilometrien päähän, ei naapurikaupunkiin.
Olen hakenut lomaa vain ja ainoastaan kotimaassa tapahtuvaan tilaisuuteen. Useimmiten lapset ovat lähteneet isomummoa katsomaan oman mummin kanssa. Matka on niin pitkä, ettei viikonloppu riitä ja isomummon voinnista riippuu, milloin sinne voi ylipäätään mennä.
Ulkomaille mennään aina vain koulujen loma-aikoina.
Joo, tottakai! Viime vuonna oltiin viikko Levillä. Ei kai se ulkomaita tarttee, jotta loma on loma???
Pitääkö siihen anomukseen laittaa syy lomalle? En ihan oikeasti tiedä, kun ei ole tarvinnut tehdä tuollaisia.
Anomukseen laitetaan aina syy tai matkan kohde. Näin opettajan näkökulmasta voin sanoa, että matkojen syyt ovat mitä moninaisimpia eivätkä todellakaan aina mitään ulkomaanmatkoja. Joskus kyllä lähdetään ulkomaille mutta yhtä usein kotimaanmatkalle (lähinnä Lappiin), sukulaisvierailulle, ostamaan Helsingistä alennuksessa olevia urheiluvarusteita ja mitä kaikkea. Vapaan saamiseen ei vaikuta mitenkään vapaan syy.
Olen joskus hakenut matkan takia. Kerran hain mun ja miehen matkan takia 3 pv. Lapset silloin mummolassa hoidossa. Yleensä vanhempani tulevat meille. Silloin joku syy ettei onnistunut.
Hautajaisiin on pyydetty lomaa ja minun valmistujaistilaisuuteeni, kun valmistuin AMK:sta. En muista että lomamatkan vuoksi olisi tarvinnut. Enkä tahallani järjestä menoja koulupäivän päälle, hammaslääkäriajatkin otan aina viiden jälkeen.
Kyllä