Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määrittele köyhä?

Vierailija
19.12.2014 |

Siinä Se kysymys olikin, kenelle avustukset kuuluvat ja kuka niitä oikeasti tarvitsee?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 11:47"]

Köyhä on sellainen ihminen, joka ei rahanpuutteen vuoksi voi tehdä mitä haluaa. Taloudellisesti riippuvainen ihminen on köyhä!

[/quote]

Näin mä olen vähän ajatellutkin. Olen 50 000€ vuosipalkkani kanssa köyhä. Vai olenko?

[/quote]

Verrattuna Bill Gatesiin tai Roman Abramovichiin olet todella köyhä. Olet siis suhteellisesti köyhä. Miljonääritkin ovat köyhiä miljardööreihin verrattuna.

Vierailija
22/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:13"]

Kaikki jotka saavat jotakin rahallista tukea. Ei ole varaa elättää itseään tai perhettään. Niitä tässä maassa riittää.

[/quote]

Jep, joka lapsiperheeseen tulee se lapsilisä...köyhiä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rikaalla on? Oma asunto ja kulkuneuvo vai, suhteelisesti ei kovin paljon tietenkin kuplassa voi kuvitella mitä vaan..

Vierailija
24/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ollut välillä todella köyhä. Olen ns. ikuisuusopiskelija yliopistolla (valmistuminen lykkäytynyt sairastumisen myötä). Opintotukikuukaudet loppuneet jo vuosia sitten. En ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska avomieheni on työelämässä ja asumme hänen omistamassaan asunnossa. 

Töitä minulla on pätkissä, joskus vain pari kuukautta vuodessa, toisinaan kuusi. Kaikista niukempina  vuosina vuosituloni on jäänyt viiteen tuhanteen euroon. Opintolainat on lyhennettävä huonoinakin aikoina, 1200/ vuosi ja korot päälle. Korkotukea olen saanut.

nyt on onneksi ollut töitä ja lopultakin valmistuminen häämöttää keväällä.

mutta köyhyyteen: kun elämiseen jää 3800€/ vuosi, silloin on varmasti köyhä. Ei voi koskaan käydä kahvilla, saati syömässä ulkona. Baareilut ja muut riennot on pakko unohtaa. Jopa kaupunkirajan ylittävä kampuskäynti on mietittävä tarkkaan: kun on täyttänyt 30, ja opintotukikuukausia ei ole, ei pääkaupunkiseudulla ole oikeutettu opiskelijalippuun. Käynti yliopistolla maksaa 10 euroa.

Vierailija
25/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuesta ja opintotuen asumislisästä jää vuokran jälkeen käteen 125 euroa. Saanen hyvällä omatunnolla kutsua itseäni köyhäksi.