Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi aikoo antaa koiralle nimen jonka haluan antaa joskus lapselleni

Vierailija
18.10.2021 |

Miehen äiti oli meillä hiljattain käymässä. Hän on jo pidempään puhellut haluavansa ottaa koiran. Meillä ollessaan hän katseli jotain ilmoituksia netissä, ja tokaisi, että kyllä hän nyt aikoo pistää sen pennun hankintaan. Samalla hän sanoi, että ”pennun nimeksi ajattelin antaa XXX”. Kyseessä oli nimi, jonka aion antaa tyttärelleni jos minulla joskus sellainen on. Anopin kanssa en ole tästä koskaan puhunut. En tiedä onko mieheni.

Olenko törppö, jos kysyn anopilta voisiko koiralle antaa jonkin toisen nimen?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan keksittyä taas.

Vierailija
42/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ajatellut mielessäni lasten nimiä ja kaksi tytön nimeä oli aivan mun lemppareita, jotka ajattelin antaa omille tytöilleni jos joskus saisin. Tapasin mieheni ja tapasin miehen siskon niin arvatkaa oliko juuri ne nimet miehen siskon tytöillä?!!? Mikä mäihä! No, keksittiin kyllä meidän lapsille sopivammat ja kauniit, ei ollut suurempi kriisi.

Tuntuu jotenkin siltä, että asia olisi helpompi sulattaa jos kyseessä olisi lapsi, ja etenkin jos tämä olisi jo nimetty.

Mutta nyt kyse on koirasta jonka hankkimista anoppi vasta suunnittelee.

Ja sinun kohdallasi kyse on lapsesta, jonka suunnittelukin on vasta "jos" asteella. Et ole edes raskaana ilmeisesti, saati että voisit tulevan lapsesi sukupuoltakaan päättää, vaikka olisitkin. Et lisäksi ole anopillesi kertonut, että juuri tuota nimeä lapsellesi olet suunnitellut. Henkilökohtaisesti en ylipäätään ymmärrä tuollaista nimien "varailua" pelkästään omaan käyttöön, mutta vaikka ymmärtäisinkin, ei sinulla mielestäni tässä tapauksessa mitään etuajo-oikeutta kyseiseen nimeen olisi muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka anoppi ”luopuisikin” nimestä, niin ainakin sinä ja anoppi muistaisitte ikuisesti, että teidän tytöllä on sama nimi, jonka anoppi olisi halunnut antaa koiralleen. Mummo sanoisi tytölle, että ”tämä meidän koira olisi nimeltään Kirsikka, mutta kun äitisi välttämättä halusi sen nimen sinulle, niin tehtiin tästä sitten Mustikka.”

Vierailija
44/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä oikeasti jotain väliä?

Maailma on täynnä ärsyttäviä ihmisiä, joilla on sama nimi kuin sinulla tai tulevalla lapsellasi. Lapsen luokalla voi olla viisi samannimistä (noh, ehkä ei tässä tapauksessa, jos nimi on ulkomailta). Mikä siitä tekee erityisen suuren ongelman, että koiralla on sama nimi? En ymmärrä.

Ai että mennään Tiinan kanssa mummolaan ja siellä om Tiina-koira vastassa?

Mun siskonpojalla on sama nimi kuin kissallani. Ei ole koskaan ketään tämä seikka suuresti häirinnyt, luultavasti kaikkein vähiten siskonpoikaani. Hänestä on pelkästään hienoa omistaa kissakaima ja kahdesta kissastani juuri tämä hänen kaimansa on hänen suosikkinsa. Tietävät jo pojan päikyn täditkin mun kissani nimen ja siitä on valokuviakin viety päiväkotiin näytille. 😄

Vierailija
45/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen isä saa osallistua nimen valintaan?

Vierailija
46/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä oikeasti jotain väliä?

Maailma on täynnä ärsyttäviä ihmisiä, joilla on sama nimi kuin sinulla tai tulevalla lapsellasi. Lapsen luokalla voi olla viisi samannimistä (noh, ehkä ei tässä tapauksessa, jos nimi on ulkomailta). Mikä siitä tekee erityisen suuren ongelman, että koiralla on sama nimi? En ymmärrä.

Ai että mennään Tiinan kanssa mummolaan ja siellä om Tiina-koira vastassa?

Itseäni ei ihan oikeasti häiritsisi yhtään! Olisi lähinnä hassua minusta, olisin sitten Tiina tai Tiinan äiti. Nimeni on "Minttu", lempinimi "Mintsi", ja olen tuntenut useampia lemmikkejä koirasta marsuun, joiden nimi on ollut joko "Minttu" tai "Mintsi". Eikä häirinnyt yhtään. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
47/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska anoppi, kun ei osaa lukea lumihiutaleprinsessan ajatuksia.

Hei haloo, nyt vähän telepatiaa kehiin, jooko.

Vierailija
48/58 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska anoppi, kun ei osaa lukea lumihiutaleprinsessan ajatuksia.

Hei haloo, nyt vähän telepatiaa kehiin, jooko.

Vierailija
49/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota puheeksi vaivihkaa joku nätimpi koiran nimi..

Vierailija
50/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää,onpa satutäti vauhdissa 🤣🤣

Vierailija
51/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin törppö! Yrität samalla rakentaa kauhea anoppi puumia!Etkö todella tiedä: Monella koiralla,Kissalla, Hevosella ymm. On ihan annettu ihmisen nimi?Koska lie saisit lapsen ja tytären? Ei lapsen saanti ole itsestään selvys,vai onko sinulle?Jos ja kun siten saat joksus tyttären anoppisi koira on voinnut jo kuolla.

Vierailija
52/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet törppö

Vierailija
53/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään.

Minun veljeni halusi antaa koiralleen saman nimen, jonka oli antanut lapselleen.

Sanoin veljelle, ettei koiralle anneta samaa nimeä, mikä on omalla lapsellansa.

Vierailija
54/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika. Onhan se helpompi keksiä koiralle uusi nimi kuin mahdolliselle tyttärelle, jonka nimestä on ollut varma teini-ikäisestä saakka.

Sano ihmeessä anopille- jokainen fiksu tyyppi vaihtaa ilomielin koiransa nimisuunnitelmat tuosta syystä.

Vierailija
55/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muotoilisi noin, vaan kertoisin, et olin ajatellut sitä omalle lapselleni. Että haittaisko anoppia, jos on sama nimi teidän lapsellanne ja hänen koirallaan.

Vierailija
56/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on 4/5

Voi ottaa puheeksi anopin kanssa, tottakai. Olen itse anoppi ja koiraihminen, enkä ymmärrä miten tuosta voisi loukkaantua. Ihaninta olisi, että minulla ja miniällä olisi sama nimimaku! Molempien mielestä lapsenlapseni saisi kauniin nimen.

Vierailija
57/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin anopille "nätti nimi olen haaveillut sen nimen antamista tyttärelle jos minulla tytär joskus olisi".

Vierailija
58/58 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota sinäkin koira ja laita sille anopin nimi kun noin paljon ärsyttää anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi