Mitä teen teinin kanssa?
Sai Viimevuonna joululahjaksi iPhone 5:n. Keräsin kaikilta lapsilta, (8v, 11v ja tämä 15v teini) lahjatoivelistat. Teinillä ei lue siellä muuta kuin iPhone 6 plus. Ostaisitteko?
Kommentit (29)
Miksi sä AP tulet täältä edes kysymään kun olet ilmeisesti joka tapauksessa sen puhelimen ostamassa? Tuhlaa rahas mihin huvittaa! Jouluja sinne porvooseen ;)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:59"]
Ja ap jatkaa taustatiedoilla lisää: Siis tämä nykyinen iPhone moitteettomassa kunnossa, siihen on paljon erilaisia kuoria, merkkikuoriakin (Victoria's secret ym), ja kaikenlaisia lisävarusteita.Ja mitään vikaa ei missään.
[/quote]Liian paljon liian aikaisin. Meidän teinit sai omat läppärit vasta yläasteella, mitään iPhoneja eivät edes toivoneet. Rahat meni harrastuksiin ym. 18v jo valmiita muuttamaan pois omaan asuntoon. Kaikki asiat hoidossa, vuokrat maksettu päivälleen, vakuutukset kunnossa, luottotiedot kunnossa, ei pikavippejä, kännäilyä tms. Saavat täysi-ikäisinä ostaa mitä haluavat ja esikoinen totesi heti itsenäistyttyään ettei koskaan osta mitään osamaksulla. Ainoa velka on opintolaina.
Niin. Kyselkääpä niiltä herrantertuilta tarkemmin, miten se luuri oikein hajosikaan. Jos peruste olla saamatta uusinta hianoo kapistusta on se, että vanha vielä on vielä ehjä, niin ei ole konstikaan saada se vanhanmallinen aifoun pois tieltä. Niitä pitää muuten oikeast paiskoa betonilattiaan useita kertoja kovaa, että näyttö säröilee. T. 15
Katsoin että tuo maksaisi n. 900 € älytön hinta. Pitääkö siihen hankkia vielä lisävarusteita. En hankkisi pitäisi opettaa lapselle ettei kaikki ole 'kertakäyttötavaraa'.
Hmm.. Olen nyt itse 21. Äitini on ostanut meille lapsille aina yhden joululahjan, jota olemme toivoneet. Vaikken asu enää kotona, saan yhä toivoa.. Mutta arvatkaapa, mikä on hintakatto? 30€. Ja se riittää täydellisesti. En ole ikinä saanut mitään yli 200€ maksava maksamatta itse osaa haluamastani asiasta. Olen tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta asti, että saisin skootterin, läppärin lukioon jne. Äitini ja isäni ovat kumpikin keskituloisia ja olemme tulleet hyvin toimeen. Mielestäni he ovat tehneet minulle yhden suurimmista mahdollisista palveluksista, kun ovat opettaneet että MITÄÄN ei tule ilman/tekemättä itse. Osta vaan aloittaja se 900€ puhelin. Teet karhunpalveluksen. Huvittavaa ajatella, että tuossa summassa olis mun lahjat syntymästä 30-vuotiaaksi.. :D
Meillä lapset on saaneet toivomiaan lahjoja. Siitä huolimatta he osaavat pitää huolta asioistaan. Miksi säästäisin rahojani hautaan asti sen sijaan että nauttisin niistä esim. ostamalla lapsille mieleisiä lahjoja?
TYÖNNÄ IPHONE TEINIS PERSEESEEN JA SOITA SIIHEN!! IPHONE SUCKS ASS!!!
En tosiaan ostaisi. Miksi ihmeessä pitää joka vuosi ostaa uusi puhelin, kun vanha on edelleen (hieno) hyvä ja toimiva.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:01"]Ostaisin. Se on vain puhelin eikä uuden ostaminen tuhoa vanhaa. [/quote] No miksi pitäis toimivan tilalle uusi ostaa? Ap
[/quote]
Oletko koko aikuisikäsi asunut samassa asunnossa? Vai vaihtanut uuteen kämppään, vaikka edellinen on periaatteessa OK.