Kovat alavatsakivut, rv 20: normaalia, tulehdus vai supistuksia?
Mknulla siis rv 20 meneillään ja parin päivän sisään on ilmennyt outoa vatsakipua. Etenkin tänään aina noustessa, ripeästi kävellessä ja kumarrellessa alavatsaan viiltelee kovasti. Ei ole mitään menkkajomotusta vaan kunnon viiltoja, jotka meinaa vetää kumaraan. Mietin, että onkohan tämä normaalia kasvua, tulehdus vai supistuksia.. Huoli on kova, etenkin lukiessa nettipalstoja.
Huomenna aamulla soitan heti neuvolaan, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta?? Pissaaminen ei satu, valkovuoto normaalia eikä haise. Seksiä harrastimme miehen kanssa toissapäivänä. Kostuin normaalisti (runsaasti), mutta yhdyntä tuntui ikävältä loppua kohti. Liittyyköhän tämä asiaan?
Kommentit (7)
Kuulostaa ihan liitoskivuilta. Sinuna en nyt murehtisi liikaa, kohdun kasvu voi aiheuttaa kipua alavatsassa/nivusissakin. Nyt kannattaa ottaa tosi rauhassa ja kuunnella omaa oloa, lepää, juo paljon vettä ja aamulla soitat sinne neuvolaan. Jos oot vaikka rehkinyt liikaa ja kroppa ilmoittaa nyt että hidasta hiukan. Tsemppiä, täällä on myös kaiken maailman kolotuksia ja supistuksia koettu! Rv 30 (kolmas lapsi)
Ai niin ja oikein kovat kivut kannattaa toki aina tarkistuttaa, mutta sinuna nyt vaan lepäisin ja katsoisin jos se ihan auttaa. T. Nro 4
Mulla on ollut repäseviä kipuja ylös noustessa, kun esimerkiks nousen sohvalta liian nopeesti. Ihan kunnolla repii alavatsaa ja liikkuminen pysähtyy siihen paikkaan, kunnes se menee ohi. Ei mitään vaarallista.
Kiitos vastauksestasi! Liitoskivuiksi en näitä osannut yhtään ajatella! Minulla on ollut koko viikon ongelmia häpyluun kanssa, tuntuu kuin puukkoa käännettäisiin häpyluun välissä. Olin jotenkin mielessäni yhdistänyt liitoskivut siis selkeästi tuonne häpyluiden ympärillä tapahtuvaksi.
kiinnikkeet venyy vauhdilla. Kannattaa ottaa varovasti, varsinkin noustessa! T: kuuden lapsen äiti
Miksi alapeukku aloitukselle? Oikeasti täällä on ihminen huolissaan!