Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset perheet 18.12.2014

Vierailija
18.12.2014 |

"Aho. Viiden lapsen yksinhuoltaja Minna oli löytänyt perheelleen unelmakodin maalta. Muutaman vuoden jälkeen talo osoittautui niin homeiseksi, että kodin lisäksi myös kaikki siellä olleet tavarat piti polttaa. Minna ja lapset joutuivat aloittamaan kaiken alusta pienessä vuokra-asunnossa. Miten yksihuoltaja onnistuu selviytymään uudesta alusta, kun tulot ovat tiukoilla ja määräaikainen työsuhde päättymässä?"

Avalla 21:00
Lähde: telkku.com

Joko on popparit valmiina?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tuossa tilanteessa pyytää elareiden tarkistamista? Kyllähän lasten elintaso laski, kun joutuivat muuttamaan kolmioon.

Vierailija
27/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt toi idioottimainen kakkosten rustailu...

Vierailija
28/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tilanne tuo talohomma. Mutta sitä en tiennytkään että työttömäksi jäävä viiden lapsen yh pärjää noin hyvin, vanha talo josta velkaa poltetaan poroksi, asuu vuokralla kolmiossa joka on tietenkin aivan liian pieni..auto hajoaa, uusi ajetaan pihaan, juuri jää työttömäksi ja isot lainat irtoaa pankista. Tuohan on paremmin kuin hyvin!

Ainoa mikä riipaisi oli se ettei edes halannut kun teini tuo kymppejä ja on siinä sivussa joutunut hoitamaan muita lapsia aika paljonkin, ei ole oikein. Mitäs sitten kun tyttö lähtee opiskelemaan?

Voihan se olla että isä mahdollistaa tuon tilanteen, itse ei olisi kyllä pokkaa mennä työttömänä pyytämään isää takaamaan lainaa, ei.

En ole kade, itse maksettu talomme eikä takaajia ruinattu, lapsiakin vain kaksi ja töitä riittänyt.

Mutta sehän on mainio asia että yksinhuoltajilla menee niin hyvin että voi valittaa kerrostaloasumisesta ja on varaa hankkia tai rakennuttaa talo vaikka ei töitäkään olisi, taitaa olla aika hyvät tuet, hyvä hänelle, en tiedä.

Vierailija
29/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:49"]

Ja pappa betalar... Oon kade!

[/quote]

Kieltämättä...

Vierailija
30/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perhe! Toivottavasti saavat uuden talon rakennettua ja asiat järjestymään. Mahtava asenne äidillä. Tuollaisesta asenteesta meidän jokaisen olisi syytä ottaa mallia.

Vierailija
31/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi vähän töröä kennata kaikki isältä, mä en edes 20€ kehtaa kysyä lainaks, ehkä johtuu siitä, et mut on kasvatettu siihen, et omillaan on tultava toimeen. Eikä mun ukolta rahaa heru, vaikka kysyiski ja mutsi on niin pa, et siltä ei edes viitsi.

Vierailija
32/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, kyllä aikuisen pitäisi omillaan toimeen tulla että joku kehtaa vanhemmiltaan ottaa. Mutta hyvinhän tuo näyttää pärjäävän vaikka ei taida miestä olla talossa, se on hienoa. Toivottavasti edes jonkun lapsen isä on mukana kuvioissa ja vielähän tuo ehtii niitä lisääkin vääntää niin on sitten asukit kaikissa viidessä makkarissa.

Vierailija
33/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, nainenhan oli tosi nuuka ja laski kaiken tarkkaan. Oletan että tulot tulee palkasta, minimielareista ja lapsilisistä, voiskohan olla nettona jotain lähemmäs 3000 euroa. Kyllä sillä elää 5 henkinen perhe, jos on tosi tarkka ja säästäväinen ja perhe taustalla tukemassa (enkä siis tarkoita rahallisesti vaan muuna apuna).

Vanha laina, vuokra ja uusi laina päällekkäinen olis jo selvästi ihan liikaa ja siksi mietti pitkään miten tästä eteenpäin.

Vierailija
34/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sittenkin kannattavampaa olla usean lapsen yh kun hankkia kahden aikuisen normipalkkaisen perhe parilla lapsella, silloinkaan ei kaikille talonnrakennus onnistu, ainakaan pk-seudulla. No eiköhän niitä tukiaisia aleta pikkuhiljaa pienentää, mikä on kyllä mainio juttu. Enemmän vaan tällaisia tarinoita , eiköhän päättäjätkin pikkuhiljaa herää näkemään missä mennään.

Vierailija
35/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä itse tekisitte tuossa tilanteessa? Maksaisitte lainaa purkukuntoisesta talosta jossa ei voi edes asua ja samalla vuokraa ahtaasta vuokrakämpästä vai ottaisitte apua vastaan ja rakentaisitte uuden talon? Minä ainakin toimisin samalla lailla kun tuo äiti. Ei se ole lastenkaan etu asua ahtaasti pienessä asunnossa. Eikä myöskään ole halpaa maksaa lainaa ja vuokraa.

Vierailija
36/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:09"]

Onkohan sittenkin kannattavampaa olla usean lapsen yh kun hankkia kahden aikuisen normipalkkaisen perhe parilla lapsella, silloinkaan ei kaikille talonnrakennus onnistu, ainakaan pk-seudulla. No eiköhän niitä tukiaisia aleta pikkuhiljaa pienentää, mikä on kyllä mainio juttu. Enemmän vaan tällaisia tarinoita , eiköhän päättäjätkin pikkuhiljaa herää näkemään missä mennään.

[/quote]

Tuli sama mieleen.

Vierailija
37/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa mikä siinä on niinpahaa, kun tähän maahan syntyy lapsia. Fiksusti kasvatettujakin tuntuivat olevan. Sukupuuttoonko pitäisi kuolla ja ukkoontua ja ämmiintyä vaan koko kansa.  Itselläni on ikävä kyllä vain yksi lapsi, mutta en paheksu jo smuut tekevät enemmän. 

Vierailija
38/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:11"]

Mitäpä itse tekisitte tuossa tilanteessa? Maksaisitte lainaa purkukuntoisesta talosta jossa ei voi edes asua ja samalla vuokraa ahtaasta vuokrakämpästä vai ottaisitte apua vastaan ja rakentaisitte uuden talon? Minä ainakin toimisin samalla lailla kun tuo äiti. Ei se ole lastenkaan etu asua ahtaasti pienessä asunnossa. Eikä myöskään ole halpaa maksaa lainaa ja vuokraa.

[/quote]

Talo nurin, tontti myyntiin ja vähän isompi vuokrakämppä.

Vierailija
39/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:09"]Onkohan sittenkin kannattavampaa olla usean lapsen yh kun hankkia kahden aikuisen normipalkkaisen perhe parilla lapsella, silloinkaan ei kaikille talonnrakennus onnistu, ainakaan pk-seudulla. No eiköhän niitä tukiaisia aleta pikkuhiljaa pienentää, mikä on kyllä mainio juttu. Enemmän vaan tällaisia tarinoita , eiköhän päättäjätkin pikkuhiljaa herää näkemään missä mennään.
[/quote]
Oletko sä nyt kateellinen viiden lapsen yksinhuoltajalle, jolla on homeinen talo ja työtkin loppumassa? Ihan oikeasti.

Vierailija
40/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Talo nurin, tontti myyntiin ja vähän isompi vuokrakämppä.
[/quote]
Ja silti todennäköisesti jäisi vielä talosta lainaa. Kiva sitten maksaa isompaa vuokrakämppää ja entistä lainaa, kyllä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä