Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa-koe tuntuu hirveälle! Pelottaa

Vierailija
08.01.2015 |

Rohkaiskaa mua. Mun pitää mennä antamaan papa-koe huomenna ja mua oksettaa ja pelottaa koko ajatuskin :( Joudun antamaan sen nykyään vuoden välein, takana vuonna 2011 vaikein syövän esiaste ja koepalan otto ja sairaan alueen poistaminen olivat hirveitä ja traumatisoivia toimenpiteitä. Papa-kokeen ottaminen tuntuu nykyään myös hirveän inhottavalle, pelko pahentaa oloa entisestään. Mä en pärjää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät huomennakin. Olet vahvempi kuin luulet. Tsemppiä, se on nopeasti ohi!

Vierailija
2/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tämä siinä tilanteessa sille lääkärille, joka sen papan ottaa. Tsemppiä. Uskon, että on inhottavaa. Itselläni ei noi gyneronkkimiset tunnu missään, mutta mulla on kaamea hammaslääkärikammo, joten osaan vähän samaistua, miltä tuntuu kun joku lääkärihomma pelottaa... Ja olisiko mahdollista päästä puhumaan ja käymään läpi tuota ikävää edellistä kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri kuin kakkosella. Mutta yritä rentoutua tai pyydä esilääkitystä. Oot kai joskus synnyttänytkin :)

Vierailija
4/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Tosi ihanaa saada rohkaisua. Oon yrittänyt puhua lääkärissä tästä, mutta ei nekään osaa sen kummempaa tehdä, kuin käskea rauhoittumaan. Olis kiva tietää onko joku saanut esilääkitystä papa-kokeeseen?

Vierailija
5/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:15"]Kiitos teille! Tosi ihanaa saada rohkaisua. Oon yrittänyt puhua lääkärissä tästä, mutta ei nekään osaa sen kummempaa tehdä, kuin käskea rauhoittumaan. Olis kiva tietää onko joku saanut esilääkitystä papa-kokeeseen?
[/quote]

MUAHHAHAHAAAA!1!1!!!!11

Esilääkitystä papakokeeseen, anna mun kaikki kestää. Pyydän, voisitko kuvata lääkäriä kun pyydät tätä ja laittaa klipin sitten youtubeen.

Vierailija
6/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:15"]Kiitos teille! Tosi ihanaa saada rohkaisua. Oon yrittänyt puhua lääkärissä tästä, mutta ei nekään osaa sen kummempaa tehdä, kuin käskea rauhoittumaan. Olis kiva tietää onko joku saanut esilääkitystä papa-kokeeseen? [/quote] MUAHHAHAHAAAA!1!1!!!!11 Esilääkitystä papakokeeseen, anna mun kaikki kestää. Pyydän, voisitko kuvata lääkäriä kun pyydät tätä ja laittaa klipin sitten youtubeen.

[/quote]

Joo, kaipa se onnistuu. Kiitos tästä vaan, kun et ole näköjään kokenut samaa kuin minä etkä tajua miten paha oloni on. 

Vierailija
7/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tuntuu hirveältä mennä antamaan papa-koe. Mutta muista. Vaikka toimenpide oli traumatisoiva, niin selvisit syövästä kerran. On varmasti inhottavaa mennä joka vuosi antamaan näyte uudelleen ja varmasti pelottaa odottaa tuloksia. Kuitenkin olet jo päässyt kolme vuotta eteen päin. Jos syöpä uusiutuisi (en manaa mitään enkä tietenkään toivo sitä) se luultavasti tällä tavoin huomataan nopeasti. Ja voi taas taata monta tervettä lisävuotta. Ajattele, että lopputulos palkitsee. Ja mainitse lääkärille pelostasi. Sano, että aiemmat kokemukset traumatisoivat ja näytteenotto pelottaa. Jos lääkäri ei ole ihan aivoton, hän voi rauhoitella tilanteessa ja olla erityisen hellä ja varovainen, jottei aiheuttaisi turhaa epämukavavuutta. Uskon, että kaikki menee hyvin. Älä anna pelolle valtaa. Pelkoon uskominen tekee sen pahemmaksi, joten kun huomaat ajattelevasi huomista papa koetta, käännä tietoisesti ajatukset siihen, että olet selvinnyt tähän asti ja olet vahva nainen. Hatun nosto sinulle ja tsemppiä! T. Tuleva sairaanhoitaja

Vierailija
8/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole traumoja kuten ap:lla, mutta kerran papaa ottaessa hoitaja (tai kuka olikin) tuntui painavan hulluna alaspäin, sattui niin paljon, että näytettä ei saatu otettua. Toisella kertaa eri henkilön tekemänä ei tuntunut juuri missään. Mutta kyllä se tosiaan voi sattua ihan hulluna.

Vierailija
9/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:15"]Kiitos teille! Tosi ihanaa saada rohkaisua. Oon yrittänyt puhua lääkärissä tästä, mutta ei nekään osaa sen kummempaa tehdä, kuin käskea rauhoittumaan. Olis kiva tietää onko joku saanut esilääkitystä papa-kokeeseen? [/quote] MUAHHAHAHAAAA!1!1!!!!11 Esilääkitystä papakokeeseen, anna mun kaikki kestää. Pyydän, voisitko kuvata lääkäriä kun pyydät tätä ja laittaa klipin sitten youtubeen.

[/quote]

Rauhoittavaa lääkettä saa kyllä jokainen, joka sitä tarvitsee. Myös näytteenottoa varten. 

t. Näytteenottaja

Vierailija
10/23 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:30"]

[/quote]

Rauhoittavaa lääkettä saa kyllä jokainen, joka sitä tarvitsee. Myös näytteenottoa varten. 

t. Näytteenottaja

[/quote]

Toivon että tällä kertaa saisin. Olen käynyt hoidon jälkeen julkisella labrassa ottamassa papa-kokeet ja silloin ei tosiaan ole saanut mitään vaikka olen panikoinut ja itkenyt näytteenottopöydällä. Olen myös huomannut että riippuu jonkin verran myös näytteenottajasta, kuinka kauan kidutus kestää ja miten paljon se sattuu. Huomenna olen menossa yksityiselle ensimmäistä kertaa näytettä ottamaan.. Ap

Vierailija
11/23 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt papa-kokeen väliin, en kertakaikkiaan ole uskaltanut siihen. Tänään jouduin käymään yksityisellä gynellä, ihan muusta asiasta. Asia tuli puheeksi ja lääkäri kannusti, että otettaisiin papa-koe. Kauhu ja pelko valtasi minut, mutta ajattelin, että noh.. nyt kun olen jo valmiiksi täällä. Ja mitä ihmettä?! Ei se sattunut... tuntui toki epämukavalta. Ystäväni kertoi, että vuosi papan jälkeen verta ja käveleminen sattui pari päivää, kertoi meinanneensa pyörtyä. Minulla on ihan normaali ja hyvä olo. 

Mutta ehdottomasti pyydä rauhoittavia, jos siltä tuntuu <3 Tai googleta suosituksia eri lääkäreistä. Niin itsekin tein ja kohdalle osui todella hyvä lääkäri! 

12/23 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ottaa kipulääkettä jo kotoa lähtiessä? 

Mua jännitti kierukan vaihto, koska olin kuullut, että se on ihan kamalaa, jne. Sain hoitajalta ohjeen ottaa ihan reilun annoksen buranaa ja panadolia ennen vaihtoaikaa, eikä se sitten tuntunutkaan oikeastaan miltään. Puhelimessa aikaa varatessa mulle sanottiin, että toimenpiteen suorittaa opiskelija ja muita opiskelijoita on paikalla katsomassa. Ei kauheesti auttanut mun jännitystä :D  Mutta selvisin!

Muistan myös, kun ekaa kierukkaa laitettiin. Olin siitäkin kuullut kauhutarinoita ja jännitti ihan hirveästi. Silloinkin otin kotona kasisatasen buranan kaiken varalta ja kierukan asennuksen jälkeen pääsi pieni helpotuksen itku ja samalla iski aivan hirvittävä hiki. Lääkäri ja hoitaja olivat kyllä tosi mukavia ja ymmärtäväisiä, sanoivat, että aika yleisiä reaktioita, kun kova jännitys laukeaa. 

Kyllä sä AP selviät siitä. Oot jo kovimman homman tehnyt, kun oot syövän selättänyt. Tsemppiä!

Vierailija
13/23 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin. Tunki muhun jotain vieras esineitä. Mä huusin, kun sattui.

Vierailija
14/23 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän ap ole jo selvinnyt viisi vuotta sitten...

Vierailija
15/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin hiljattain seulontakutsuttuna hpv näyte ja järkytys oli valtava koska kohtua vedettiin ulos melkein emättimen suulle asti. Ikinä ei ole aiemmin tehty tällaista toimenpidettä. Se sattui tosiaan niin että huusin. Sitten näytteenoton jälkeen tämä nainen totesi että no työnnetäämpäs se nyt sitten paikoilleen. Tunsin kuinka se valui hitaasti taaksepäin. Se ei onneksi sattunut. Jälkeenpäin on paineen tuntua alavatsalla. Aion ottaa yhteyttä lääkäriin, sillä toimenpide jäi mietityttämään eikä kellekkään tuntemalleni ole tehty vastaavaa. Normaali papa koe ei satu, ehkä hieman nipistää hetken. Tuohon seulontaan en aio enää osallistua.

Vierailija
16/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteen ottajassa on kyllä vika jos toimenpide sattuu ihan hirveästi. Jotkut osaa kyllä ottaa tosi hellävaraisesti ja mukavasti ettei tunnu oikein miltään.

Vierailija
17/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:15"]Kiitos teille! Tosi ihanaa saada rohkaisua. Oon yrittänyt puhua lääkärissä tästä, mutta ei nekään osaa sen kummempaa tehdä, kuin käskea rauhoittumaan. Olis kiva tietää onko joku saanut esilääkitystä papa-kokeeseen?

MUAHHAHAHAAAA!1!1!!!!11 Esilääkitystä papakokeeseen, anna mun kaikki kestää. Pyydän, voisitko kuvata lääkäriä kun pyydät tätä ja laittaa klipin sitten youtubeen.

t. Näytteenottaja

Päivän naurut. Ei rauhoittavia saa kuka tahansa milloin tahansa. Tällainen trollaus asiasta on sadismia henkilökunnalta.

Osa hyväuskoisista uskoo että pidetään huolta kun ammattilainen niin sanoo. Ja pettyy kun näin ei tapahdukaan.

Vierailija
18/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteen ottajassa on kyllä vika jos toimenpide sattuu ihan hirveästi. Jotkut osaa kyllä ottaa tosi hellävaraisesti ja mukavasti ettei tunnu oikein miltään.

No siihen vaikuttaa kyllä muutkin asiat kuin näytteen ottajan otteet. Esim. jokaisen oma anatomia ja kivunsietokyky. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja näytteen otto aina hirveetä ronkkimista ja montaa yritystä. Silti en sitä pidä pahana, koska kestän kyllä synnyttäneenä pientä nipistelyä.

Vierailija
19/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUAHHAHAHAAAA!1!1!!!!11

Esilääkitystä papakokeeseen, anna mun kaikki kestää. Pyydän, voisitko kuvata lääkäriä kun pyydät tätä ja laittaa klipin sitten youtubeen.

Mitä mies tekee gyneketjussa?

Vierailija
20/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboikaa ja öljytkää paikat rauhassa ja availkaa paikat ennen toimenpidettä. Lantionpohjanlihakset myös siinä lämpenee ja rentoutuu niin tutkimus sujuu paremmin. Orgasmi myös lievittää kipua jos sen saa tarpeeksi lähelle toimenpideaikaa ajoitettua.

En tiedä miksei tätä suositella ihan virallisesti, onkohan joku häpeän leima edelleen tässä, vaikka se olisi tosi yksinkertainen tapa.

Ja joillekin on tosiaan koe on todella kivulias, joilla tiukat paikat ja herkät limakalvot, sitä ei ymmärrä tavisnainen eikä mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi