Kuinka lievänä tulirokon voi sairastaa?
Lapseni luokalla on viikon sisään selvinnyt 3 tulirokko tapausta ja omallekin lapselle nousi toissapäivänä kuume. Olen tässä odotellut ihottumaa, mansikkakieltä jne. mutta ei ole näkynyt. Kuumetta on ollut reilu 38, ekana päivänä kurkkukipua ja päänsärkyä. Nyt taitaa olla liki kuumeeton.
Onnistuiko lapseni tulirokkolaisten keskellä saada jonkun muun kuumetaudin, vai voiko tulirokko olla noin lievä? Lääkärissä pitää varmaan huomenna käväistä jos kuumetta on vielä.
Kommentit (5)
Nieluviljelyyn kannattaa siis meidänkin mennä... Tulirokko ei ilmeisesti kuitenkaan ilman antibiootteja lähde...
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:53"]Nieluviljelyyn kannattaa siis meidänkin mennä... Tulirokko ei ilmeisesti kuitenkaan ilman antibiootteja lähde...
ap
[/quote]
Lähti mun isoisältäkin aikoinaan (antibiootteja ei oltu keksitty), mutta siinä kesti KAUAN ja hengenlähtö oli lähellä
Tulirokko on ennen ollut tosi rankka tauti. Onneksi siihen tehoaa lääkkeet. Mun lapsen luokalla oli joitan vuosia sitten tulirokkoa ja koko luokalta otettiin nieluviljelyt!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:53"]Nieluviljelyyn kannattaa siis meidänkin mennä... Tulirokko ei ilmeisesti kuitenkaan ilman antibiootteja lähde...
ap
[/quote]
joo nyt muistankin:-) kyllä likka sai lääkekuurin sillon ja nieluviljely otettiin meiltä muiltakin
-2-
Meillä oli lapsella polvissa punaisia läiskiä, en muista oliko paljoo kuumetta kun olin toisella adialla lääkärissä sillon. Ohimennen tuli mieleeni näyttää niitä polvia. Otettiin sitten nielusta näyte ja oli tulirokko. Tästä jo kymmenkunta vuotta aikaa. Mutta ilmeisrdti oli hyvin lievä meillä eikä tarttunut muihin