Mihin kellonaikaan veronpalautukset napsahtaa tilille?
Kommentit (91)
Miehelle ja mulle tullut, tytölle ei. Kaikilla tili Osuuspankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten veronpalautukset huomioidaan toimeentulotuessa? Minulle tulee toimeentulotuki joulukuussa ja tammikuussa ja noiden pÀÀtösten mukaan saan aivan saman tuen kuin aina ennenkin. Veronpalautuksia ei ole siten huomioitu mitenkÀÀn. Olisiko minun pitÀnyt ilmoittaa jotenkin, ettÀ saan veronpalautuksia? En minÀ edes muistanut koko asiaa hakemusta tehdessÀni, eikÀ minulta missÀÀn vaiheessa ole kysytty mitÀÀn paperia veronpalautuksista. Verotiedot toki olen lÀhettÀnyt heille ja kyllÀhÀn he itsekin voivat tuosta laskea paljonko minulle pitÀisi tulla palautuksia, koska olen työtön ja saan joka kuukausi samat tuet.
KyllÀhÀn he tietÀvÀt, ettÀ veronpalautukset tulevat tÀhÀn aikaan, joten jos niillÀ olisi merkitystÀ toimeentulotukeen, niin kai he olisivat sitten vaatineet verolaskelman nÀhtÀvÀkseen.
Toimeentulotuessa veronpalautus olisi pitÀnyt laskea tuloksi, jos sitÀ ei ulosmitata. Jos olet vaihtanut kuntaa 2016 aikana, niin veronpalautus tai jÀlkivero ei nÀy toimeetulotuen jÀrjestelmÀssÀ. TÀmÀ on toinen mahdollinen syy, miksi sitÀ ei huomioitu.
Onko minulla ilmoitusvelvollisuus tuosta vai meneekö se heidÀn virheekseen, kun eivÀt ole sitÀ pÀÀtöksessÀ huomioineet? Vaikka henkilön olisikin pitÀnyt ilmoittaa mahdollisista veronpalautuksista, niin eikö silloin sossun olisi pitÀnyt ilmoittaa, ettÀ hakemus on puutteellinen siihen asti, ettÀ ilmoitetaan tieto veronpalautuksesta? MissÀÀn vaiheessa ei ole mitÀÀn kysytty ja olen lÀhettÀnyt kaikki asianmukaiset paperit aina kun on pyydetty. Veronpalautustietoa on tajunnut tuohon laittaa, koska hakemuksen tein jo pitkÀn aikaa sitten, enkÀ ylipÀÀnsÀ koskaan muista palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ja mulle tullut, tytölle ei. Kaikilla tili Osuuspankissa.
Vittu mikÀ sovinistinen jÀrjestelmÀ.
Vierailija kirjoitti:
MitÀ vÀliÀ monelta ne on tilillÀ?
PitÀÀ ehkÀ olla jo tullut tilille, ettÀ pystyy pankista nostamaan tai kortilla kaupassa maksamaan.
TÀltÀ pÀivÀltÀ kauppareissu sitten jÀi tekemÀttÀ. Onneksi on jokunen peruna et niitÀ jÀrsii. Aamullisessa suodatinpussissa on vielÀ kahvinporot jÀljellÀ.
Juu eipÀ nÀy tÀÀllÀkÀÀn ja tili op:ssa
Miksi tÀmÀ monta vuotta vanha keskustelu laitettu tÀnne? Nyt eletÀÀn tÀtÀ pÀivÀÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PitÀÀ ehkÀ olla jo tullut tilille, ettÀ pystyy pankista nostamaan tai kortilla kaupassa maksamaan.
TÀltÀ pÀivÀltÀ kauppareissu sitten jÀi tekemÀttÀ. Onneksi on jokunen peruna et niitÀ jÀrsii. Aamullisessa suodatinpussissa on vielÀ kahvinporot jÀljellÀ.
Aika huvittavaa, ettÀ esitÀt köyhÀÀ ja jo tuossa ehdit mainita tÀysin turhan menoerÀn. Kahvinjuonti ja kahvinkeitin on tarpeettomia asioita ja jos olisit oikeasti köyhÀ, niin et kahvia joisi. TodennÀköisesti löytÀisin taloudestasi kymmenittÀin vastaavia turhia rahareikiÀ, jotka paikkaamalla sinullakin jÀisi minimituista se 200 euroa vÀhintÀÀn sÀÀstöön kuukaudessa.
MitÀhÀn noille rahojen odottajille kuuluu nyt, 7 v myöhemmin? Toivottavasti rahatilanne kohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, ettÀ esitÀt köyhÀÀ ja jo tuossa ehdit mainita tÀysin turhan menoerÀn. Kahvinjuonti ja kahvinkeitin on tarpeettomia asioita ja jos olisit oikeasti köyhÀ, niin et kahvia joisi. TodennÀköisesti löytÀisin taloudestasi kymmenittÀin vastaavia turhia rahareikiÀ, jotka paikkaamalla sinullakin jÀisi minimituista se 200 euroa vÀhintÀÀn sÀÀstöön kuukaudessa.
Niin. Oikeassa olet kun mietin asiaa pikkasen aikaa. Mulla sentÀÀn kuitenkin on jotain. Kaikilla ei ole vÀlttÀmÀttÀ mitÀÀn. Monenlaisia sÀilykkeitÀ ja oikeasti olen koittanut pitÀÀ monessa muussakiin suhteessa sen varan, ettei pÀÀse loppumaan ennen kuin uutta saan tilalle. Eniten huolettaa sellaiset lapsiperheet, joissa on koitettava pysyÀ nykyajan varustelukilvassa mukana vaikkei aina niin varaa olisikaan. YksinÀisenÀ ihmisenÀ voin olla vaikka joku pÀivÀ ilman mitÀÀnkin.
SiirrÀn veronpalautukset toiselle tilille eli matkatilille ja pÀÀsen ens vuonna menopaluu lento tiettyyn paikkaan Euroopassa ja 10 pvÀn hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettÀ köyhÀ ei saisi nauttia edes kahvista? VettÀ ja leipÀÀ vaan ja juhlapÀivinÀ perunaa, niinkö?
Yksin kahvia juovalla paketti riittÀÀ pitkÀÀn, jos nautiskelee vain kupin tai kaksi pÀivÀssÀ. HyvÀÀ kahvia saa 3-4 eur paketti eli ei ole mikÀÀn kallis juttu.
MitÀ elÀmÀÀ sellainen on, jossa ei suoda itselle edes pieniÀ nautintoja?
Monen aikaan huomenna 5.12 tulee veronpalautus tilille???
Vierailija kirjoitti:
Seuraa sÀhköpostiasi - ilmoitus maksuajankohdasta tulee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miten veronpalautukset huomioidaan toimeentulotuessa? Minulle tulee toimeentulotuki joulukuussa ja tammikuussa ja noiden pÀÀtösten mukaan saan aivan saman tuen kuin aina ennenkin. Veronpalautuksia ei ole siten huomioitu mitenkÀÀn. Olisiko minun pitÀnyt ilmoittaa jotenkin, ettÀ saan veronpalautuksia? En minÀ edes muistanut koko asiaa hakemusta tehdessÀni, eikÀ minulta missÀÀn vaiheessa ole kysytty mitÀÀn paperia veronpalautuksista. Verotiedot toki olen lÀhettÀnyt heille ja kyllÀhÀn he itsekin voivat tuosta laskea paljonko minulle pitÀisi tulla palautuksia, koska olen työtön ja saan joka kuukausi samat tuet.
KyllÀhÀn he tietÀvÀt, ettÀ veronpalautukset tulevat tÀhÀn aikaan, joten jos niillÀ olisi merkitystÀ toimeentulotukeen, niin kai he olisivat sitten vaatineet verolaskelman nÀhtÀvÀkseen.
Alle 100euron veronpalautukset eivÀt vaikuta tt-tukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa sÀhköpostiasi - ilmoitus maksuajankohdasta tulee sinne.
MistÀ lÀhtien sÀhköpostiin ilmoitusta on tullut
Ei tule ilmoitusta sÀhköpostiin, miksi joku viitsii valehdella. PÀivÀn aikana tulee, muuta ei tiedetÀ.
Jokos on tullut mammoille massia?
Olihan tuo mukava,kun tilille oli tullut pitkÀsti yli tonni.AsuntosÀÀstötilille panin kaikki :)
Onko viimeinen sentti menossa kun tÀllainen hÀtÀ?