Mihin kellonaikaan veronpalautukset napsahtaa tilille?
Kommentit (91)
Miehelle ja mulle tullut, tytölle ei. Kaikilla tili Osuuspankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten veronpalautukset huomioidaan toimeentulotuessa? Minulle tulee toimeentulotuki joulukuussa ja tammikuussa ja noiden päätösten mukaan saan aivan saman tuen kuin aina ennenkin. Veronpalautuksia ei ole siten huomioitu mitenkään. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa jotenkin, että saan veronpalautuksia? En minä edes muistanut koko asiaa hakemusta tehdessäni, eikä minulta missään vaiheessa ole kysytty mitään paperia veronpalautuksista. Verotiedot toki olen lähettänyt heille ja kyllähän he itsekin voivat tuosta laskea paljonko minulle pitäisi tulla palautuksia, koska olen työtön ja saan joka kuukausi samat tuet.
Kyllähän he tietävät, että veronpalautukset tulevat tähän aikaan, joten jos niillä olisi merkitystä toimeentulotukeen, niin kai he olisivat sitten vaatineet verolaskelman nähtäväkseen.
Toimeentulotuessa veronpalautus olisi pitänyt laskea tuloksi, jos sitä ei ulosmitata. Jos olet vaihtanut kuntaa 2016 aikana, niin veronpalautus tai jälkivero ei näy toimeetulotuen järjestelmässä. Tämä on toinen mahdollinen syy, miksi sitä ei huomioitu.
Onko minulla ilmoitusvelvollisuus tuosta vai meneekö se heidän virheekseen, kun eivät ole sitä päätöksessä huomioineet? Vaikka henkilön olisikin pitänyt ilmoittaa mahdollisista veronpalautuksista, niin eikö silloin sossun olisi pitänyt ilmoittaa, että hakemus on puutteellinen siihen asti, että ilmoitetaan tieto veronpalautuksesta? Missään vaiheessa ei ole mitään kysytty ja olen lähettänyt kaikki asianmukaiset paperit aina kun on pyydetty. Veronpalautustietoa on tajunnut tuohon laittaa, koska hakemuksen tein jo pitkän aikaa sitten, enkä ylipäänsä koskaan muista palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ja mulle tullut, tytölle ei. Kaikilla tili Osuuspankissa.
Vittu mikä sovinistinen järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä monelta ne on tilillä?
Pitää ehkä olla jo tullut tilille, että pystyy pankista nostamaan tai kortilla kaupassa maksamaan.
Tältä päivältä kauppareissu sitten jäi tekemättä. Onneksi on jokunen peruna et niitä järsii. Aamullisessa suodatinpussissa on vielä kahvinporot jäljellä.
Juu eipä näy täälläkään ja tili op:ssa
Miksi tämä monta vuotta vanha keskustelu laitettu tänne? Nyt eletään tätä päivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ehkä olla jo tullut tilille, että pystyy pankista nostamaan tai kortilla kaupassa maksamaan.
Tältä päivältä kauppareissu sitten jäi tekemättä. Onneksi on jokunen peruna et niitä järsii. Aamullisessa suodatinpussissa on vielä kahvinporot jäljellä.
Aika huvittavaa, että esität köyhää ja jo tuossa ehdit mainita täysin turhan menoerän. Kahvinjuonti ja kahvinkeitin on tarpeettomia asioita ja jos olisit oikeasti köyhä, niin et kahvia joisi. Todennäköisesti löytäisin taloudestasi kymmenittäin vastaavia turhia rahareikiä, jotka paikkaamalla sinullakin jäisi minimituista se 200 euroa vähintään säästöön kuukaudessa.
Mitähän noille rahojen odottajille kuuluu nyt, 7 v myöhemmin? Toivottavasti rahatilanne kohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, että esität köyhää ja jo tuossa ehdit mainita täysin turhan menoerän. Kahvinjuonti ja kahvinkeitin on tarpeettomia asioita ja jos olisit oikeasti köyhä, niin et kahvia joisi. Todennäköisesti löytäisin taloudestasi kymmenittäin vastaavia turhia rahareikiä, jotka paikkaamalla sinullakin jäisi minimituista se 200 euroa vähintään säästöön kuukaudessa.
Niin. Oikeassa olet kun mietin asiaa pikkasen aikaa. Mulla sentään kuitenkin on jotain. Kaikilla ei ole välttämättä mitään. Monenlaisia säilykkeitä ja oikeasti olen koittanut pitää monessa muussakiin suhteessa sen varan, ettei pääse loppumaan ennen kuin uutta saan tilalle. Eniten huolettaa sellaiset lapsiperheet, joissa on koitettava pysyä nykyajan varustelukilvassa mukana vaikkei aina niin varaa olisikaan. Yksinäisenä ihmisenä voin olla vaikka joku päivä ilman mitäänkin.
Siirrän veronpalautukset toiselle tilille eli matkatilille ja pääsen ens vuonna menopaluu lento tiettyyn paikkaan Euroopassa ja 10 pvän hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että köyhä ei saisi nauttia edes kahvista? Vettä ja leipää vaan ja juhlapäivinä perunaa, niinkö?
Yksin kahvia juovalla paketti riittää pitkään, jos nautiskelee vain kupin tai kaksi päivässä. Hyvää kahvia saa 3-4 eur paketti eli ei ole mikään kallis juttu.
Mitä elämää sellainen on, jossa ei suoda itselle edes pieniä nautintoja?
Monen aikaan huomenna 5.12 tulee veronpalautus tilille???
Vierailija kirjoitti:
Seuraa sähköpostiasi - ilmoitus maksuajankohdasta tulee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miten veronpalautukset huomioidaan toimeentulotuessa? Minulle tulee toimeentulotuki joulukuussa ja tammikuussa ja noiden päätösten mukaan saan aivan saman tuen kuin aina ennenkin. Veronpalautuksia ei ole siten huomioitu mitenkään. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa jotenkin, että saan veronpalautuksia? En minä edes muistanut koko asiaa hakemusta tehdessäni, eikä minulta missään vaiheessa ole kysytty mitään paperia veronpalautuksista. Verotiedot toki olen lähettänyt heille ja kyllähän he itsekin voivat tuosta laskea paljonko minulle pitäisi tulla palautuksia, koska olen työtön ja saan joka kuukausi samat tuet.
Kyllähän he tietävät, että veronpalautukset tulevat tähän aikaan, joten jos niillä olisi merkitystä toimeentulotukeen, niin kai he olisivat sitten vaatineet verolaskelman nähtäväkseen.
Alle 100euron veronpalautukset eivät vaikuta tt-tukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa sähköpostiasi - ilmoitus maksuajankohdasta tulee sinne.
Mistä lähtien sähköpostiin ilmoitusta on tullut
Ei tule ilmoitusta sähköpostiin, miksi joku viitsii valehdella. Päivän aikana tulee, muuta ei tiedetä.
Jokos on tullut mammoille massia?
Olihan tuo mukava,kun tilille oli tullut pitkästi yli tonni.Asuntosäästötilille panin kaikki :)
Onko viimeinen sentti menossa kun tällainen hätä?