Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"
Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.
Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…
Kommentit (878)
Radio Patmos toi hienosti esiin nyt illan ohjelmassa ne tosiasiat, mitkä kumoavat piispa Laajasalon esittämän syytelausunnon niitä kohtaan jotka eivät luota kehitys/tutkimusvaiheessa olevaan injektioon kotonataudin välttämiseksi. On helpompi hengittää, kun tuodaan totuus esiin eikä vääristellä asioita. Eu.n lausumakin todettiin lähetyksessä korostavan yksilön omaa harkintaa myös rokote asiassa. Kiitos, radio Patmos.
Olen uskova luterilainen kristitty, rokottamaton mutta muutoin koronalta suojautuva, mutta Laajasalon syyllistäminen saa mut pohtimaan eroa kirkosta.
Ei monet rokottamattomat kieltäydy huvikseen rokotteesta, tai laiskuuttaan.
Jospa vapaaseurakunnassa ja hellareissa toimisi vielä yksilönvapaudet....
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova luterilainen kristitty, rokottamaton mutta muutoin koronalta suojautuva, mutta Laajasalon syyllistäminen saa mut pohtimaan eroa kirkosta.
Samat sanat.
Olen uskossa ja ev lut kirkon jäsen. Siksi tuntuu niin pahalta tällainen piispan toiminta. Minäkin huolehdin turvavälein ja maskilla suojautumisesta. Maski on hyvä. Hoitotyössä 36 vuotta, mm tartuntatautiosastolla ja MRSA bakteeri potilaiden hoitajana säilyin negatiivisena (omakustannuksena kävin säännöllisesti testeissä) kun maski ja suojavaatetus.
Siunausta syksyyn!
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei tosiaan tarkoitettu niitä, jotka eivät voi terveytensä puolesta rokotusta vaikka ottaa. Tässä tarkoitettiin niitä läheisistään piittaamattomia ihmisiä, jotka voisivat hyvin rokotuksen ottaa, mutta eivät sitä ota.
Asiaa. Taidan liittyä takaisin kirkkoon. Hieno kirjoitus, mutta valitettavasti ei näihin vatipäihin mikään järkipuhe taida tepsiä. Uhraavat omat vanhempansa ennemmin. Siedän kaikenlaisia ajatuksia, mutta kun alkaa ihmishengistä olla kyse, niin mitta alkaa lopullisesti täyttyä. Rokottamattomat, teidät tullaan toivottavasti sulkemaan yhteiskunnasta.
MINÄ LUULIN ETTÄ TEEMU ON MUNATON SATEENKAARI LIPUN HEILUTTAJA. HÄNEN ARVOSTUKSENSA KASVOI 90% MEIDÄN PERHEESSÄ.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan kovin julmaa tekstiä piispalta. Katsoin hänen esittelynsä netistä, että onko hän teologian opinnot suorittanut. Löysin pro gradu -työn aiheesta Itsetyydytys. En kuitenkaan teologian alalta.
En tunne häntä, mutta oudolta tuntuu. Olen kirkon jäsen ollut lapsesta saakka. Nyt ei enää tunnu olevan se sama kirkko.
Wikipedia: "Laajasalo valmistui teologian maisteriksi 22-vuotiaana vuonna 1997[3]. Hänen pro gradu -tutkielmansa tutki itsetyydytystä seksuaalieettisenä kysymyksenä uskonnonfilosofisesta näkökulmasta.[4] Laajasalo on suorittanut pastoraalitutkinnon vuonna 2002 Helsingin hiippakunnassa sekä ylemmän pastoraalitutkinnon vuonna 2006 samassa hiippakunnassa.[5]"
Hän on myös kasvatustieteiden tohtori.
Ehkä T Laajasalo oli ilkikurisesti tuomassa bensaa liekkeihin tietäessään, että julkisuutta nyt hätätilassa tällä saa. Piispan asema kuitenkin edellyttää enemmän harkintaa ja seurausten pohtimista.
Hedelmistään puu tunnetaan. Hyvä puu kantaa hyvää hedelmää. Niin itsekin joudun ja tahdon elämässäni tekojani ja puheitani punnita.
Hämmennys ja pelon lietsonta sekä heikkojen ahdistaminen on tästä ulostulosta ollut hedelmänä.
Parannuksen teon paikalla olen itse päivittäin.
Kaikkea hyvää piispa Laajasalolle ja kaikilke meille, jotka huolehdimme omasta ja muidenkin terveydestä parhaan harkintamme ja kykymme mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa rapparilta, eli satanistilta, joita on n. 80 piispaa tai pappia kuten Juhani Julin paljasti.
Ja kuoli pari viikkoa sen jälkeen kun oli kertonut totuuden tv-haastattelussa.
Onko Laajasalo 33 asteen muurari?
Se on myrkkypiikki. Jos ei ole plasebo sattunut kohdalle.
Aiheuttaa veritulppia, aivoverenvuotoja, halvauksia etc.
Vaikuttaa hedelmällisyyteen niin että ihmiset tulevat steriileiksi.
Ja Laajasalo kannattaa myrkkypiikkiä!
Vierailija kirjoitti:
Mihin on kadonnut armo, Mr Laajasalo? Eikö juuri sen pitäisi olla kirkon toiminnan perusta? Miten kirkko mahtaa suhtautua rokottamattomiin ns. parempiin kansalaisiin, jotka nyt täyttävät teho-osastoja? Heitä ei varmaankaan tuomita, toisin kuin syntyperäiset suomalaiset? Onneksi olen jo lähes 20 vuotta sitten eronnut kirkosta. Yhtään euroa en halua antaa tuollaisen porukan tukemiseen.
Mitä se sellainen armo on, jos ruokitaan tartuntatautia ja sairastutetaan vanhusväestöä tappavalla viruksella ja aivan tarkoituksellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat.
Olen uskossa ja ev lut kirkon jäsen. Siksi tuntuu niin pahalta tällainen piispan toiminta. Minäkin huolehdin turvavälein ja maskilla suojautumisesta. Maski on hyvä. Hoitotyössä 36 vuotta, mm tartuntatautiosastolla ja MRSA bakteeri potilaiden hoitajana säilyin negatiivisena (omakustannuksena kävin säännöllisesti testeissä) kun maski ja suojavaatetus.
Siunausta syksyyn!
Yrittäjä selittää että MRSA bakteeri lue BAKTEERI tarttuisi sinuun ilmasta käsin ???
Vierailija kirjoitti:
Se on myrkkypiikki. Jos ei ole plasebo sattunut kohdalle.
Aiheuttaa veritulppia, aivoverenvuotoja, halvauksia etc.
Vaikuttaa hedelmällisyyteen niin että ihmiset tulevat steriileiksi.Ja Laajasalo kannattaa myrkkypiikkiä!
Vai vielä heldelmä . Sitä eletään siellä 2000 vuotta ennen Kristusta budhan kanssa Mooses jäi siinaille .
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tästäkin asiasta pitää herneet nenään vetää. Teemu elää täysillä ajassa. Itsekin kannatan mahdollisimman mittavia rajoituksia ja rangaistuksia rokottamattomille, jotta rokotetut voisivat elää 100% elämää. Maskit, matkoista, ravintolailoista ja muista nautinnoista pidättäytyminen eivät kuulu nykykristityn elämään.[/quot KRISTITTY on vapautettu lain kirouksista . Vapaus elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajasalo on oikealla asialla. Kiitos hänelle rohkeasta ulos tulosta. Syöpää sairastavat jäävät nyt ilman hoitoa, eli kuolevat siihen, kun sairaalat ja tehot ovat täynnä koronapotilaita, eikä syöpäsairaita ehditä hoitaa. Henkilökunta ei myöskään jaksa.
Rokottamattomat saisivat mennä samaan jonoon sairaalassa, kuin muutkin vakavasti sairaat potilaat. Ei heillä ole etuilu oikeutta. Kuolkoot kiltisti ihan omalla vuorollaan.Sitten kannattaisi jättää ne aamuun asti jatkuvat kapakkabileet väliin rokotepassilla. Krista Kiuru ei ole ainoa, joka varoittaa tästä sairaasta menosta. Meno kuin Titanicilla 1912, jossa myös maailmanlopun bileet jatkuivat jääveteen asti.
No voi voi sentään YouTube la Palma 🌋. Tulikivi järvi .
Ma tuja virkavallalta piilotteleva kirkko voi pitää mölyt mahassaan.
ABRAHAM VANHURSKAUTETTIIN JO OLLESSAAN YMPÄRILEIKKAAMATON !!!! Jeesus tapettiin ympärileikattuna ettei meitä enää tuomittaisi mistään lihan teoista. Pelastusmielessä sun lihasi ei vaikuta sun pelastukseen .
On tosiaan kovin julmaa tekstiä piispalta. Katsoin hänen esittelynsä netistä, että onko hän teologian opinnot suorittanut. Löysin pro gradu -työn aiheesta Itsetyydytys. En kuitenkaan teologian alalta.
En tunne häntä, mutta oudolta tuntuu. Olen kirkon jäsen ollut lapsesta saakka. Nyt ei enää tunnu olevan se sama kirkko.