Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja tähän on siis tultu, että yhteiskunnan pitää ostaa lapsille joululahjatkin?

Vierailija
18.12.2014 |

Ilmeisesti nekin sitten ovat perustarpeisiin luettavia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI yhteiskunnan vaan niiden, jotka jo muutenkin elättävät itsensä ja perheensä lisäksi monta muutakin korkeiden verojen kautta.

Vierailija
2/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhteiskunta vaan hyvin pieni osanen sitä. Tänä vuonna olen avustanut vähävaraisia perheitä enemmän kuin koskaan aiemmin. Olen itse valinnut perheet, jotka joululahjani saavat. Jokainen näistä perheistä on yllättynyt iloisesti, useimmat liikutuksen kyyneliin asti, kun joululahjani ovat ylittäneet heidän kaikki toiveensa, mitä tuntemattomalta uskaltaa hiljaa mielessään edes toivoa. En tee sitä säälistä, en velvollisuudesta. Teen sen siksi, että saan siitä itselleni sekä joululahjani saajalle hyvän mielen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat esimerkiksi Joulupuu- tai vastaavia kampanjoita, jotka toteutetaan eri avuntarjoajien toimesta (seurakunnat, sosiaalitoimi, Mll jne), niin niihin lahjat tulevat yksityisiltä ihmisiltä, jotka omasta halustaan tahtovat vapaaehtoisesti lahjoittaa vähävaraisiin perheisiin lapsille lahjat. Olen itse saanut olla mukana jakamassa lahjoja ja tiedän liikutukseen asti sen kiitollisuuden määrän, jolla lahjat vastaanotetaan. Ne voivat olla jonkun lapsen elämän ainoat lahjat. Kiitos vielä kerran kaikille lahjoittajille.

Vierailija
4/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, ap?

Se, että kykenee tuntemaan empatiaa ja ymmärtämään, että joulu on köyhissä lapsiperheissä erityisen kurjaa aikaa, on hyvä asia. Minä en ainakaan vaadi, että sossusta pitäisi erikseen saada vähävaraisille lapsille joululahjarahaa, mutta pidän hienona, että monet haluavat silti vapaaehtoisesti auttaa heitä.

Lapsihan EI ole ansainnut vähäosaisuutta tai huonommuuden tunteita. Muista se, ap.

Vierailija
5/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voidaan lukea lapsen olennaiseksi tarpeeksi. Suomen tasoisessa maassa pelkästään perustarpeen täyttäminen on keinotekoinen ilmaisu. On perheitä, joissa vanhemmat valitsevat käyttää rahansa johonkin muuhu kuin lapseen. Se ei ole lapsen syy. Kuten ei myös sekään, että vanhemmilla ei ole rahaa vaikka haluaisivatkin ostaa lapselle jotain. Vaurauden myötä tulee vastuu. Meillä, joilla on enemmän kuin oleneisen tarpeen täyttämiseen tarvittava on autettava huonompiosaisia. Se on moraalinen vastuu, jota jokainen toteuttaa omatuntonsa mukaan.

Vierailija
6/6 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi ei pyytänyt syntyä perheeseen, jossa on talouden- ja elämänhallinta hukassa. Se lapsi syntyi todennäköisesti siksi, koska elämänhallinta ei riittänyt edes ehkäisyn käyttöön. Tältä palstalta voi lukea eri elämänvaiheissa olevien ketjuja lähes allekkain: "Pillerit ei sovi, mikä ehkäisyksi?" -> "Olen raskaana, mies jättää, jos en tee aborttia" -> "Olen pienituloinen yh, mistä jouluruokaa lapsille?"

Mä voisin laittaa jouluapuna lapsille leluja ja vanhemmille kortsuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan