Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko törkeää puhetta kampaajalta?

Vierailija
18.10.2021 |

Fakta on että hiukseni ohentuivat huonosti laitettujen pidennysten takia, tiedostan kyllä sen.

Meinasi kuitenkin itku tulla kun kävin kampaajalla ja kampaaja kailotti useaan kertaan että "JOO ON TOSIAAN KAUHEAN OHUET NÄÄ HIUKSET" ja
"EI TÄMÄ OLAPLEXKÄÄN OIKEIN PELASTA KUN NIIN OHUT TUKKA".
Pieni kaupunki ja yhtä aikaa kampaajalla oli mieheni kollega ja eräs toinen puolituttu. Hävettää.

Eikö tuollainen ole kampaajalta aika tahditonta? Varmasti näki harmitukseni muutenkin. Normaalisti suomalaiseksi suht paksut hiukset, mutta omaa typeryyttä pilattu vaalennuksella ja huonoilla pidennyksillä, jotka katkoi älyttömästi omaa tukkaa. Itkua pidätellen lähdin eikä paljoa tee mieli enää tuolle kampaamoon ainakaan mennä. Ymmärtäisin jos olisi kerran asiallisesti todennut että hiukset on vaurioituneet ja ohentuneet mutta asialla piti moneen kertaan oikeasti isoon ääneen retostella.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kampaajan tehtävänä on kannustaa: tehdään näin niin pärjäät hyvin siihen asti, kun uutta tukkaa kasvaa jne. Näin toimii suurin osa kampaajista.

Itselle jäänyt mieleen kaunis pitkät ja paksut hiukset omaava kampaaja, joka totesi, että elämä on varmasti tosi vaikeaa, kun on noin ohuet hiukset. Samoin jäänyt mieleen kampaaja, joka yli 20v sitten totesi, että minulla on kaunis takaraivo. Edelleen peilistä takaraivoani tuota muistellen ihailen katson, vaikka muuten en profiilistani tykkää.

Vierailija
22/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaaja toivoo asiakkaan palaavan, niin jonkinlainen hienotunteisuus olisi plussaa.

Siunailu tai töykeys ei ketään ilahduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten näin ei ole tosiasiassa käynyt? Mikä tässä nyt oli sellaista ettei olisi voinut käydä? Ja mikä rikkinäinen puhelin kun itsehän olen hiuksineni penkissä istunut? :D 

Miksi tekisin tänne tällaisen aloituksen ja kyselisin asiasta jos niin ei olisi edes oikeasti käynyt?

-AP

Miksi et antanut mielipahastasi palautetta kampaajalle jo silloin kun istuit siellä asiakkaana? Tai jälkeenpäin? Muutosta ei tule hakemalla sympatiaa täällä vauva-palstalla.

En kaipaa sympatiaa vaan mielipiteitä. Mistä täällä sitten saisi keskustella jos tämä oli niin turha aloitus?

Kuten sanoin, lähdin itku kurkussa kotiin ja kyllä, olin niin nössö etten saanut suutani auki enää kampaamolla. Muutkin asiakkaat selvästi hoksasivat kiusaantuneisuuteni ja loivat ymmärtäviä katseita kampaajan kailottaessa. 

-AP

Vierailija
24/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä kampaamossa ja kerro kampaajalle, että sinusta tuntui hirvittävän kiusalliselta hänen kauhistelunsa. Voisit kehottaa häntä ottamaan jatkossa huomioon, miltä hänen puheensa tuntuvat asiaakkaasta, etenkin jos on yleisöä (ja vielä sattumalta tuttua yleisöä) kuuntelemassa. (Itse ehkä lisäisin tällaiseen asialliseen palautteeseen vähän kostovivahdetta pitämällä huolta, että hänen työkaverinsa tai pomonsa kuulevat sen.) Toivottavasti saat rahallista hyvitystä tai edes mielialan kohotusta!

Vierailija
25/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukset kampaajista on juuri tuollaisia ap:n mukaisia: ensimmäisenä kommentoidaan, kuinka hirveä nykyinen tukka on. Toinen vakiongelma on, että vaikka kuinka sanot kampaajalle, että ota vain se max. 3 cm, niin ottavat AINA saman verran extraa päälle. Minua maksavana asiakkaana kiinnostaa ainoastaan se, että kampaaja tekee kuten pyydän. Viime käynnillä eräs hölösuu otti lähes 10 cm latvoista!

Miksi kampaaja tekee mitä itse lystää? Miksi edes vaivaudutaan kysymään, mitä asiakas itse tahtoo?

Vierailija
26/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kampaajan tehtävänä on kannustaa: tehdään näin niin pärjäät hyvin siihen asti, kun uutta tukkaa kasvaa jne. Näin toimii suurin osa kampaajista.

Itselle jäänyt mieleen kaunis pitkät ja paksut hiukset omaava kampaaja, joka totesi, että elämä on varmasti tosi vaikeaa, kun on noin ohuet hiukset. Samoin jäänyt mieleen kampaaja, joka yli 20v sitten totesi, että minulla on kaunis takaraivo. Edelleen peilistä takaraivoani tuota muistellen ihailen katson, vaikka muuten en profiilistani tykkää.

Siis apua miten törkeä kommentti tuolta pitkähiuksiselta kampaajalta! Tuohan on sama kun latelisit muille kuinka sulla on varmaan kurja elämä kun on tuollainen koukkunenä ja että onpas sinulla varmaan hankalaa kun noin roikkuvat tissit jne.. Jestas, mikä ihmisiä vaivaa? Miten ei sen verran korvien välissä raksuta että älyäisi tuollaisen olevan todella tökeröä käytöstä, vieläpä asiakaspalvelutyössä toimivalta.

Vierailija
27/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan hiukset kampaamosta lähtiessä kertovat kampaajan ammattitaidosta. On turhauttavaa kampaajan kannalta, kun onnettoman ohuista hiuksista ei saa mitenkään hyvännäköisiä. Luultavasti kuulutti kovaan ääneen, jotta kaikki tietäisivät, että se ei ollut kampaajan syytä.

Aika harvassa ovat ne kampaajat, jotka osaavat leikata hiukset niin, että asiakkaan hiuslaatu, hiusten kasvusuunnat, malli ovat onnistuneet.

Harvassa.

Itselläni on ollut lyhyt hiusmalli vuosia. Yhden kampaajan jäljiltä malli oli todella huoleton, se asettui itsestään hyvin, kasvulinjat oli huomioitu niin ettei pyörteestä ollut mitään hankaluutta.

No, tähän samaan ei tosiaankaan ole sitten jatkossa kukaan pystynyt. Niin, en valitettavasti asu enää tuon kampaajan yrityksen seuduilla. 

Nykyinen kampaaja, jolla olen käynyt, jättää hiukset aina liian pitkiksi, malli on lättänä ja kasvaa yli hetkessä, eikä asetu milloinkaan hyvin. Edellisellä kerralla tästä sanoin, että voisiko - niin sanon että sivuilta voisi hieman lyhyemmäksi leikata, ettei sitten heti seuraavalla viikolla roiku miten kuten haluaa. 

Otsahiusten kanssa ongelma oli se, että oli leikannut edellisellä kerralla niin ettei kerta kaikkiaan asettunut nätisti, hirveä kulma.

No, kyllähän hän sitten leikkasi sivuilta lyhyemmäksi, eipä jäänyt paljon hiusta, taakse sen sijaan jätti ja siellä linjat ovatkin sellaiset, että suora linja niskassa, seuraava suora linja on sitten sellaisen vajaa kymmenen sentiä ylempänä,siis suora linja... hiusmassa sieltä päälaelta alas tähän linjan rajaan on suurin piirtein yhtä pitkää... Siis mikä ihmeen leikkaus tämä on?

Olisi tarkoitus saada niin, että takana on kivasti "suortuvaista", ei yhtä tasaista pitkää linjaa, vaan nätisti leikattua hiusmassaa, joka asettuu hyvin, ja se pyörrekään näin ollen ei joka ainoa aamu ole auki, vaan hiukset asettuvat senkin kohdalla nätisti. Jep, ja tästä minä maksan monta kymppiä! 

Oikeasti tuollainen jälki ei ole sen hinnan arvoista mitä siitä peritään!

Mistä tämä johtuu, ettei tule sitä mitä pitäisi - eikö kiinnosta, eikö ole mieluisa asiakas, eikö osaa.

Juu, mut tässä hiusmallissa ei ole mitään leimaa tai tuotelappua että made in se ja se kampaamo, joten mitäpä sillä on parturi-kampaajalle mitään väliä... Hänen kättensä jälkiäkö tässä mainostetaan... Ei muuten ole kukaan tullut kysymään, että missä olet hiuksesi leikkauttanut!

Hah!

Sama kuin hoitajien kanssa: Suomessa valmistuu kampaajia tuhatmäärin joka vuosi,,, vain harva heistä on niin lahjakas että syntyy hyvää ja kaunista jälkeä!

Vierailija
28/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten näin ei ole tosiasiassa käynyt? Mikä tässä nyt oli sellaista ettei olisi voinut käydä? Ja mikä rikkinäinen puhelin kun itsehän olen hiuksineni penkissä istunut? :D 

Miksi tekisin tänne tällaisen aloituksen ja kyselisin asiasta jos niin ei olisi edes oikeasti käynyt?

-AP

Miksi et antanut mielipahastasi palautetta kampaajalle jo silloin kun istuit siellä asiakkaana? Tai jälkeenpäin? Muutosta ei tule hakemalla sympatiaa täällä vauva-palstalla.

En kaipaa sympatiaa vaan mielipiteitä. Mistä täällä sitten saisi keskustella jos tämä oli niin turha aloitus?

Kuten sanoin, lähdin itku kurkussa kotiin ja kyllä, olin niin nössö etten saanut suutani auki enää kampaamolla. Muutkin asiakkaat selvästi hoksasivat kiusaantuneisuuteni ja loivat ymmärtäviä katseita kampaajan kailottaessa. 

-AP

Sun puolellahan mä olen. Älä anna kohdella itseäsi huonosti ja pidä puoliasi. Nyt asia painaa mieltäsi kun se jäi sun puolelta "hoitamatta". Jos olisit antanut palautetta ollessasi asiakkaana, kampaaja olisi joutunut vastuuseen sanoistaan eikä sinunkaan olisi tarvinnut lähteä itku kurkussa kotiin ja märehtiä asiaa vieläkin.

Vierailija
29/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt tiedä mitä kovin pahaa tuossa oli. Kampaajahan sanoi vain faktan, eri asia jos olisi siunaillut "voi kamala sentään, miten sulla nyt näin ohkaset hiukset on, en oo kyllä koskaan näin ohkaisia nähnyt, ei hyvänen aika, ai ootko ihan pilannut ne toisella kampaajalla, voivoivoivoi, pitäis aina katsoa kenellä käy". 

Nythän kampaaja vaan toisti nähtävästi sanomasi: "Joo, kyllä nämä tosiaan ohuet ovat (kuten itse sanoitkin)" ja "Ei tämä olaplexkään oikeen pelasta (kun luultavasti itse kysyit olisiko siitä apua ja/tai olit varannut olaplex ajan)".

Ymmärrän että omien hiusten kunto harmittaa ap:ta mutta se ei ole tämän uuden kampaajan vika.

Kampaajan olisi hyvä ymmärtää, että hienotunteisuus on tärkeä osa ammattitaitoa - asiakas äänestää tunetusti jaloillaan ja toivottavasti tämän jutun aloittaja myös suuntaa seuraavalla kerralla kohti jotain empatiakykyistä ammatin harjoittajaa - onneksi nykyisin on varaa valita meileisensä kampaaja!

Vierailija
30/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis apua miten törkeä kommentti tuolta pitkähiuksiselta kampaajalta! Tuohan on sama kun latelisit muille kuinka sulla on varmaan kurja elämä kun on tuollainen koukkunenä ja että onpas sinulla varmaan hankalaa kun noin roikkuvat tissit jne.. Jestas, mikä ihmisiä vaivaa? Miten ei sen verran korvien välissä raksuta että älyäisi tuollaisen olevan todella tökeröä käytöstä, vieläpä asiakaspalvelutyössä toimivalta.

Kauneusalan ammattilaisia, yleensä heillä, ainakin nuoremmilla, on kyllä sitten kaikki tiptop pitkiä tekokynsiä myöten... eli asiakas saa hyvällä tsägällä vielä kivat raapimisetkin siinä kun hiuksia käsitellään. 

Vierailija
31/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä sanonut, että tämä oli tässä, noussut ylös ja lähtiessäni kertonut, että kerron kohtelusta facessa, instassa ja kasvokkain, että tietävät muut varoa ja jättää tämä läävän väliin. Heippa!

Vierailija
32/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa ihan hyvin viestiä perään vieläkin! Minä en ainakaan yrittäjänä tuollaista palkkalistoillani tai edes vuokratuolilla pitäisi.

Vierailija
33/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika sentään! Miksi hitossa et kailottanut itse takaisin, pitkääkö aikuisia ihmisiä vielä olla opettamassa mitä pitää tehdä, jos saa osakseen kailotusta. Itse olisi perkele kailottanut takaisin niin, että koko kortteli olisi kuullut. Jos itse olet ne typerät pidennykset ja vaalennuksen ottanut niin siihen sanon vaan, että voi voi sentään, ei pidä leikkiä somenukkea, vai mitä?

Vierailija
34/35 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli kerran samanlainen kampaaja joka arvosteli kaiken pääni muodosta lähtien, juu en mennyt toiste.

Parasta että tädin oma tukka oli kuin harakanpesä.

Vierailija
35/35 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on tuollainen joka aina laukoo mitä sattuu, myös työssään. On saanut varoituksen jo kerran sen takia. Kannattaa laittaa reklamaatiota.