Onko törkeää puhetta kampaajalta?
Fakta on että hiukseni ohentuivat huonosti laitettujen pidennysten takia, tiedostan kyllä sen.
Meinasi kuitenkin itku tulla kun kävin kampaajalla ja kampaaja kailotti useaan kertaan että "JOO ON TOSIAAN KAUHEAN OHUET NÄÄ HIUKSET" ja
"EI TÄMÄ OLAPLEXKÄÄN OIKEIN PELASTA KUN NIIN OHUT TUKKA".
Pieni kaupunki ja yhtä aikaa kampaajalla oli mieheni kollega ja eräs toinen puolituttu. Hävettää.
Eikö tuollainen ole kampaajalta aika tahditonta? Varmasti näki harmitukseni muutenkin. Normaalisti suomalaiseksi suht paksut hiukset, mutta omaa typeryyttä pilattu vaalennuksella ja huonoilla pidennyksillä, jotka katkoi älyttömästi omaa tukkaa. Itkua pidätellen lähdin eikä paljoa tee mieli enää tuolle kampaamoon ainakaan mennä. Ymmärtäisin jos olisi kerran asiallisesti todennut että hiukset on vaurioituneet ja ohentuneet mutta asialla piti moneen kertaan oikeasti isoon ääneen retostella.
Kommentit (35)
Ammattitaidoton.
Ei jatkoon,vaihda paikkaa!
Olisit moittinut jostakin vastavuoroisesti, hoksaa kyllä ennen pitkää.
Asiakkaan hiukset kampaamosta lähtiessä kertovat kampaajan ammattitaidosta. On turhauttavaa kampaajan kannalta, kun onnettoman ohuista hiuksista ei saa mitenkään hyvännäköisiä. Luultavasti kuulutti kovaan ääneen, jotta kaikki tietäisivät, että se ei ollut kampaajan syytä.
Kehuako olisi pitänyt? Hienosti oot pilannut hiuksesi, mahtavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan hiukset kampaamosta lähtiessä kertovat kampaajan ammattitaidosta. On turhauttavaa kampaajan kannalta, kun onnettoman ohuista hiuksista ei saa mitenkään hyvännäköisiä. Luultavasti kuulutti kovaan ääneen, jotta kaikki tietäisivät, että se ei ollut kampaajan syytä.
Kyllä väittäisin että ammattitaitoinen kampaaja saa mistä vain hiuksista kantajalleen hyvännäköiset. Tietysti jos osaaminen rajoittuu pariin eri tyyliin niin sitten ei.
Reklamoisin törkeästä käytöksestä enkä menisi enää ikinä tuon kampaajan luo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä selitys tuo on? Kampaaja on ASIAKASPALVELIJA ja tietääkseni siihen etikettiin ei kuulu asiakkaan ripittäminen saati nolaaminen. Jos asiasta jotain haluaa asiakkaalle mainita, tehdään se hienovaraisesti ja tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Asiasta olisi voinut keskustella asiallisesti ja asiakkaan tunteet huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä väittäisin että ammattitaitoinen kampaaja saa mistä vain hiuksista kantajalleen hyvännäköiset. Tietysti jos osaaminen rajoittuu pariin eri tyyliin niin sitten ei.
Tietysti kampaaja voi yrittää parhaansa, mutta jos hiukset ovat huonokuntoiset ja epätasaiset, niin ei niistä saa mitenkään hyvännäköisiä. Varsinkin kun asiakas usein vaatimalla vaatii, että pituudesta ei saa ottaa yhtään pois.
No en nyt tiedä mitä kovin pahaa tuossa oli. Kampaajahan sanoi vain faktan, eri asia jos olisi siunaillut "voi kamala sentään, miten sulla nyt näin ohkaset hiukset on, en oo kyllä koskaan näin ohkaisia nähnyt, ei hyvänen aika, ai ootko ihan pilannut ne toisella kampaajalla, voivoivoivoi, pitäis aina katsoa kenellä käy".
Nythän kampaaja vaan toisti nähtävästi sanomasi: "Joo, kyllä nämä tosiaan ohuet ovat (kuten itse sanoitkin)" ja "Ei tämä olaplexkään oikeen pelasta (kun luultavasti itse kysyit olisiko siitä apua ja/tai olit varannut olaplex ajan)".
Ymmärrän että omien hiusten kunto harmittaa ap:ta mutta se ei ole tämän uuden kampaajan vika.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt tiedä mitä kovin pahaa tuossa oli. Kampaajahan sanoi vain faktan, eri asia jos olisi siunaillut "voi kamala sentään, miten sulla nyt näin ohkaset hiukset on, en oo kyllä koskaan näin ohkaisia nähnyt, ei hyvänen aika, ai ootko ihan pilannut ne toisella kampaajalla, voivoivoivoi, pitäis aina katsoa kenellä käy".
Nythän kampaaja vaan toisti nähtävästi sanomasi: "Joo, kyllä nämä tosiaan ohuet ovat (kuten itse sanoitkin)" ja "Ei tämä olaplexkään oikeen pelasta (kun luultavasti itse kysyit olisiko siitä apua ja/tai olit varannut olaplex ajan)".
Ymmärrän että omien hiusten kunto harmittaa ap:ta mutta se ei ole tämän uuden kampaajan vika.
Väänsit nyt kyllä mun kertomaa ihan oman mielesi mukaiseksi. Hän nimenomaan siunaili isoon ääneen ja useaan kertaan hiusteni ohuutta. Oikeastaan aika lailla tuolla kuvailemallasi tyylillä. Kuten aloituksessakin sanoin niin tietysti olisi ollut ok asiallisesti todeta varsinkin jos olisin itse ottanut asian esille, vieläpä useamman kerran. En sanonut kuitenkaan oma-aloitteisesti hiusten kunnosta muutakuin ihan aluksi että siellä on aika paljon katkennutta hiusta. Enkä ole kysellyt mistään olaplexin auttamisesta, se kun kuulunut hiustenhoitorutiineihin jo vuosia, kotona ja kampaajalla.
-AP
Tästähän on vaan ap'n väite että näin sanottu. Kannattaa varmaan ilmiantaa ko. kampaamo jos sieltä näin epäasiallista palvelua saa. Mutta näinhän ei tosi asiassa ole käynyt, eihän? Rikkinäinen puhelin ollu välissä tai maalailtu vähän omia lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis itse opiskellut kampaajaksi? Fatkahan on se että ohuita hiuksia on vaikea kihartaa niin että ne näyttävät hyvältä. Ja kampaajahan ei edes sanonut mikään mikä ei ole totta niin kyllä ap on herkkanahkainen. Kuuluu kampaajan ammattitaitoon kertoa asiakkaalleen hänen hiuksistaan
Siis miten näin ei ole tosiasiassa käynyt? Mikä tässä nyt oli sellaista ettei olisi voinut käydä? Ja mikä rikkinäinen puhelin kun itsehän olen hiuksineni penkissä istunut? :D
Miksi tekisin tänne tällaisen aloituksen ja kyselisin asiasta jos niin ei olisi edes oikeasti käynyt?
-AP
Suuta ei saada auki siellä kampaamossa ja huomauttaa, ettei kuulu hyvään asiakaspalveluun julkinen sättiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis itse opiskellut kampaajaksi? Fatkahan on se että ohuita hiuksia on vaikea kihartaa niin että ne näyttävät hyvältä. Ja kampaajahan ei edes sanonut mikään mikä ei ole totta niin kyllä ap on herkkanahkainen. Kuuluu kampaajan ammattitaitoon kertoa asiakkaalleen hänen hiuksistaan
Olen kyllä, työvuosia kertynyt 15.
Kihartaminenko on ainut tapa laittaa hiukset? Usein oikeasti ohuita hiuksia ei myöskään jätetä niin pitkiksi että niihin mitään hollywood-kiharaa voisi tehdä. Tässähän oli kyseessä miten se kampaaja niistä hiuksista kertoi, ja se oli todellakin epäasiallista ap.n kertoman perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten näin ei ole tosiasiassa käynyt? Mikä tässä nyt oli sellaista ettei olisi voinut käydä? Ja mikä rikkinäinen puhelin kun itsehän olen hiuksineni penkissä istunut? :D
Miksi tekisin tänne tällaisen aloituksen ja kyselisin asiasta jos niin ei olisi edes oikeasti käynyt?
-AP
Miksi et antanut mielipahastasi palautetta kampaajalle jo silloin kun istuit siellä asiakkaana? Tai jälkeenpäin? Muutosta ei tule hakemalla sympatiaa täällä vauva-palstalla.
Suomalaisilla on ohut hiuslaatu, siis yksittäinen hius on ohut. Niin on minullakin, mutta jostain syystä niitä ohuita hiuksia on sitten hyvin paljon.
Sisareni ei ole perinyt samaa pehkoa. Ja jaksaa olla kade. Niinkuin jotain sille voisin.
Kysyi muuten vielä lopuksi haluanko että laittaa hiukset jotenkin, sanoin että no laita vaan kun oli menoa heti kampaamon jälkeen. Siihenkin vastaukseksi sain "muista sitten että mitään kiharapilveä näin ohueen tukkaan ei tehdä"
Ap