Pidätkö Masai-merkkisistä vaatteista?
Minä pidän ja olen hankkinut jo useampia takkimekkoja ja tunikapaitoja. Pahoitin mieleni, kun kaveri sanoi että ne ovat sellaisia lihavien vaatteita. Mä en ole ylipainoinen, mutta silti sanoi niin. Ajatteleeko kaikki muutkin samalla tavalla?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:17"]
http://www.masai.dk/kollektion/autumn-2014.html
[/quote]
Mitäänsanomaton asukokonaisuus. Sopinee 60-vuotiaille.
Mäkin pidän niitä tanttavaatteina..
Pidän. Olen normaalipainoinen ja S tai joissain harvoissa M ovat minulle noissa sopivia. Minulla on liivimekkoja/tunikoita, jotka ovat joko juhlavia tai parempaa arkivaatetta riippuen siitä, mitä on alla ja asusteina.
Eri kaupoissa on aivan eri malleja myynnissä. Osan olen ostanut Tanskasta, jossa on taas eri mallisto kuin meillä. Kerran Saksassa käydessäni olin Masain liikkeessä, jossa myyjä ihmetteli, mistä olin ostanut päälläni olevan Masai-mekon, koska hän ei ollut koskaan sellaista nähnyt. Se oli siis Suomesta ostettu.
On niissä suorastaan rumiakin, mutta perusmallisto sopii ainakin minulle. Aivan lyhyelle ne ehkä eivät mitoitukseltaan ihan käy.
Toisaalta, käytän myös Gudrun Sjödeniä, joka myös luokitellaan tanttavaatteeksi. :)
Mullakin on paljon masain vaatteita, en välitä siitä mitä muut ajattelevat. Tänä vuonna en löytänyt mitään kivaa, tuntuu kuin mallisto vain huononisi ja tosiaan menis tanttamaisemmaksi.
Pidän. Monet vaatteista ovat todella tyylikkäitä.
Mistä niitä saa ostaa Suomessa? Olen hankkinut Msain vaatteita Tukholmasta, ja ne ovat olleet ihan muuta kuin tanttavaatteita. Ilmeisesti todellakin pitää paikkansa, että eri maissa tai liikkeissä on eri mallistot.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:33"]
Mullakin on paljon masain vaatteita, en välitä siitä mitä muut ajattelevat. Tänä vuonna en löytänyt mitään kivaa, tuntuu kuin mallisto vain huononisi ja tosiaan menis tanttamaisemmaksi.
[/quote]
Samoin! Luulin olevani yksin tuon ajatuksen kanssa. En ostanut tänä vuonna mitään uutuuksia, vanhoista mallistoista alevaatteita kyllä. :)
Olen siis tuo nro 8.
Ei kaverisi mielipiteellä ole mitään merkitystä. Tärkeintä on, että sinä pidät kyseisestä merkistä. Tanskalaiset ovat taitavia suunnittelijoita.
Kaverisi mielestä tsiinatrigoo ja henkkamaukka voivat olla loistavia vaatekauppoja.
http://www.masai.eu/en/collection/autumn-2014.html
Tästä ei saa tanttavaatetta hyvällä mielikuvituksellakaan!
Joo kuosit on rumentuneet ja materiaalit tanttaistuneet, aiemmin oli paljon nuorekkaampia kokonaisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:37"]
Mistä niitä saa ostaa Suomessa?
[/quote]
Isossa Omenassa on kauppa joka myy Masaita ja Sandwichiä ja Kluuvissa Masaita myy Showroom 8. Pieni liike on myös Ateneuminkujalla jonka nimeä en muista. Nämä tiedän itse ja kaveri on kertonut että jostain Lappeenrannan suurehkosta myymälästä saisi kanssa.
Syksyn aikana tulleessa Kiiltokuvia -sarjassa oli hyvin paljon Masain vaatteita. Tosi hyvännäköisiä, etenkin Jonna Järnefeltin päällä.
Joissanin kohdissa vain tuntui tuo vaatemerkki olevan liiaksi esillä.
Mm. isänsä häihin mennessään Järnefeltillä oli käsivarrellaan pukupussi, josta Masain logo näkyi sen verran, että sen huomasi, jos sen tuntee.
Mutta kai se on sitä nykyajan "tuotesijoittelua".
Masai vaatettaa myös kokkikisojen suomalaiset tuomarit. Sikke Sumari on muissakin ohjelmissaan Masain mannekiini, samoin sisarensa.
Masai vaatteita muu Uudessakaupungissa leninkiliike Reinholm. Vanhahtava nimi liikkeellä mutta nuorekkaita vaatteita.
Olen ostanut Reinholmilta tunikan ja topin Masai vaatteita siis Uudestakapungísta. Pitää paikkansa, että osa vaattteista muistuttaa säkkiä, mutta mallistossa on erilaisia leikkaksia mm. lievästi vartalonmyötäisiä. Ne sopivat myös pyöreämmälle ihmiselle, koska yleisesti ottaen liian löysät vaatteet eivät pyöreille sovikaan, vaan lievästi vartaloa myötäilevät. Esim Kata toppi on oiva esimerkki edellä mainitusta asiasta.
Olen laihtunut ja kiinteytynyt vähän. Nyt ne ei enää sovi minulle. Ennen tykkäsin.
Lyhyt ja pyöreä
Pidän niistä mitä olen ostanut. Esim. löysät pellavavaatteet kesäksi, isot valkoiset paitapuserot eri malleissa, läpikuultavat tunikat kerrospukeutumiseen, mekot ja jotkut laukut.
En osaa ajatella "lihavien ja laihojen vaatteita", vaan katson mikä vaate milloinkin miellyttää. Hoikka näyttää hoikalta löysässäkin vaatteessa ja lihava lihavalta. Jos "kaapumaisuus" on se mikä tökkii, voi hoikka lisätä asuun vyötärön. Itse pidän löysistä ja ilmavista vaatteista, joissa on kiva olla. Ehkä olen vanhempi, kun mukavuus ja oma olo on tärkeää, eikä se, että pitäisi koko ajan näyttää kaikille kanssaihmisille olenko jostain kohdasta timmi tai läski yms. Minulle on se ja sama jos joku vaikka pitää minua läskinä. Who cares?
up