Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 lasta on NIIN keskinkertainen ratkaisu!

Vierailija
18.12.2014 |

Olen 37 v. nainen ja odotan nyt viidettä lastani. Lapset ja perhe on minulle koko elämä ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin. Myös mieheni on hyvin perhekeskeinen ja sikälikin asiat toimivat todella hyvin. Teemme asioita todella paljon perheenä, lapset ovat parhaita kavereita keskenään ja aina on hauskaa. Myös parisuhde on todellakin kunnnossa.

Pakko myöntää, että hieman, tai en ihan hiemankaan, ihmettelen tuttavapiirini naisia, jotka ovat tehneet sen tutun ja turvallisen 2 lasta (iso osa vielä reilusti yli 30 vuotiaina), mutta vaikuttaa siltä etteivät pärjää oikein heidänkään kanssaan. Tai ainakin valittavat koko ajan, miten raskasta on, miten kaikesta joutuu tinkimään, miten vähän on omaa aikaa jne. 

Sanokaapa te jotka tunnistatte itsenne tästä kirjoituksesta, miksi nykyihmisille niin luonnollinen asia kuin perhe-elämä on niin vaikeaa ja siinä nähdään vain uhrauksia??? Itse tiedän aidosti olevani parempi äiti kuin kukaan kavereistani ja olen kyllä siitä ihan avoimesti myös ylpeä.

Ja miksi kaikki tekevät sen 2? No siksi kun muutkin. Jotenkin kyllä naurattaa ja säälittää.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aihetta käsittelevät provot on niin keskinkertaisia!!! Huoh...

Vierailija
22/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti silmään tuo "lapset ovat parhaita ystäviä keskenään". Ihanko totta? Tunnen viisilspsisia perheitä ja alle ja yli sen eivätkä sisarukset todellakaan ole parhaita ystäviä keskenään, ne on löydetty ja haettu ihan muualta. Onkohan ap:n kuvio nyt ihan niin auvoinen ja eheä kuin antaa ymmärtää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hauskaa? Ette ole terve perhe jos teillä ei riidellä, lapset eivät tappele, koskaan ei ole tylsää jne

Vierailija
24/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun täytyy ylikansoittaa maailma. Toivottavasti edes pystyt omilla tuloillasi elättämään kakarat ja tarjoamaan harrastukset yms. 

Vierailija
25/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa olla tavallinen. Tavallisuudessa ei ole mitään vikaa. Miksi ap pelkää olla tavallinen?

Ylipäänsä yhteiskunta on useimmiten mitoitettu 2+2-perheille. Lisäksi kahden lapsen elättäminen aikuiseksi asti onnistuu paljon paremmin kuin viiden lapsen, jos ajatellaan harrastuksia, vaatteita, vapaa-ajan välineitä, mopoja, autoja, ajokortteja ja opiskeluaikoja. Kahdelle lapselle pystyy hyvin ostamaan uusia vaatteita eikä heidän tarvitse käyttää muiden vanhoja rytkyjä.

Jos lapsia on viisi, aina on joku(/joitakin), jonka suruja ei ehdi kuunnella. Syliä ei riitä yhtäaikaa kaikille, jos on tarvis. Kahden kanssa ei tule tätä ongelmaa. Ap:sta ehkä tuntuu, että heillä ei ole tällaista ongelmaa, mutta totuus on se, että lapsi itse oppii aika nopeasti vetäytymään ja sulkemaan suunsa, kun ei äidillä kuitenkaan ole aikaa hänelle. Se on minusta surullista.

Vierailija
26/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
27/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkästä on tekstisi enkä kaikkea allekirjoita, mutta kuitenkin NIIIIN mukava kerrankin lukea tälläinen kirjoitus jossa kritisoidaan pientä lapsilukua. Yleensä AINA saa lukea suurten perheiden arvostelua. Jokaisen oma valinta, eikä siitä pitäisi kellään olla sanomista.

Vierailija
28/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne kaverisi siis huonoja äitejä sinun mielestä, koska valittavat että on rankkaa? Minusta se on ennemminkin erittäin hyvän äidin merkki, että tajuaa omat rajansa ja uskaltavat myöntää, että kaikki ei mene nyt ihan kuin Strömsössä. Mutta mitä sitten, kyllä ne kaverisi näkyvät omiinkin perheisiinsä ja lasten hyvinvointiin panostavan, jos kerran omaa aikaa jää vähän. Tuollaiset nokkapystyssä kulkevat matamit minua ärsyttävät ja naurattavat, jotka luulevat olevansa niin maan erinomaisia :D Ja toisaalta, ne sun kaverisi taitavat olla töissä ja äitejä samaan aikaan, sinun oletan olevan vain pelkkä kotona lusiva äiti, jos lapsia kerran on noin paljon ja lisää tulossa.

Vierailija
29/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou! Meillä on farmariauto, kaksi lasta, okt, kultainen noutaja ja ammatit insinööri ja kirjanpitäjä. Voidaanko olla enää tylsempiä ja niin keskinkertainen ratkaisu! Voi ei!

Mutta kun me ollaan onnellisia näin.

Vierailija
30/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:13"]

Kärkästä on tekstisi enkä kaikkea allekirjoita, mutta kuitenkin NIIIIN mukava kerrankin lukea tälläinen kirjoitus jossa kritisoidaan pientä lapsilukua. Yleensä AINA saa lukea suurten perheiden arvostelua. Jokaisen oma valinta, eikä siitä pitäisi kellään olla sanomista.

[/quote]Pitääkö kritisoida minkäänlaista lapsilukua? Tosin itse en voi olla ihmettelemättä perheitä joihin tehdään vähintään neljä lasta ja varaa ei ole harrastuksiin, välillä sähköt on poikki kun laskut maksamatta, ruoka ei kovin hyvää ravintoarvoltaan, vaatteet ovat kaikki muilta käytettyinä saatuja, äidillä pinna kireänä kun lapsilla pieni ikäero ja väsymys ja rahahuolet painavat päälle yms.. eli jos ei pysty kohtuullisen hyvää elintasoa lapsilleen tarjoamaan niin mikä se idea siinä suuressa lapsiluvussa on?

Vierailija
31/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuusi kertaa raskaana ja lapsia on kaksi. Psyykeeni ei kestä enempää keskenmenoja, joten siksi meillä on vain kaksi lasta. Kahdelle lapselle voimme tarjota hyvän lapsuuden tinkimättä mistään. Jos lapsia olisi viisi, lapset eivät esimerkiksi saisi omia huoneita tai harrastaa mieleisiään asioita. Koska lapsia on vain kaksi rahaa riittää myös vanhempien vaatteisiin ja harrastuksiin eikä kummankaan meistä tarvitse tinkiä omista asioistamme.

Vierailija
32/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:07"]On kivaa olla tavallinen. Tavallisuudessa ei ole mitään vikaa. Miksi ap pelkää olla tavallinen?

Ylipäänsä yhteiskunta on useimmiten mitoitettu 2+2-perheille. Lisäksi kahden lapsen elättäminen aikuiseksi asti onnistuu paljon paremmin kuin viiden lapsen, jos ajatellaan harrastuksia, vaatteita, vapaa-ajan välineitä, mopoja, autoja, ajokortteja ja opiskeluaikoja. Kahdelle lapselle pystyy hyvin ostamaan uusia vaatteita eikä heidän tarvitse käyttää muiden vanhoja rytkyjä.

Jos lapsia on viisi, aina on joku(/joitakin), jonka suruja ei ehdi kuunnella. Syliä ei riitä yhtäaikaa kaikille, jos on tarvis. Kahden kanssa ei tule tätä ongelmaa. Ap:sta ehkä tuntuu, että heillä ei ole tällaista ongelmaa, mutta totuus on se, että lapsi itse oppii aika nopeasti vetäytymään ja sulkemaan suunsa, kun ei äidillä kuitenkaan ole aikaa hänelle. Se on minusta surullista.
[/quote]

Höpö höpö! Ihan yhtä lailla yhden tai kahden lapsen vanhemmat voivat sulkea silnänsä lapsen tarpeilta! Se vasta on surullista kun olisi aikaa nutta oma napa on kaikessa tärkeämpi eikä lasta aidosti kuunnella.

Vierailija
33/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Keskinkertaistahan tämä. MUTTA en ole koskaan valittanut/kokenut että en pärjäisi tai että olisi raskasta lasten kanssa. Kaksi lasta nyt on se minkä katson voimavaroille, henkisesti että taloudellisesti hyväksi. Poika ja tyttö. En kyllä tiedä olisiko lapsiluku tämä jos olis tullut ensin 2 tyttöä tai 2 poikaa ;)

Vierailija
34/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
35/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen tollikka. Et taida saada kehuja muualta ni haet täältä

Vierailija
36/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:07"]On kivaa olla tavallinen. Tavallisuudessa ei ole mitään vikaa. Miksi ap pelkää olla tavallinen? Ylipäänsä yhteiskunta on useimmiten mitoitettu 2+2-perheille. Lisäksi kahden lapsen elättäminen aikuiseksi asti onnistuu paljon paremmin kuin viiden lapsen, jos ajatellaan harrastuksia, vaatteita, vapaa-ajan välineitä, mopoja, autoja, ajokortteja ja opiskeluaikoja. Kahdelle lapselle pystyy hyvin ostamaan uusia vaatteita eikä heidän tarvitse käyttää muiden vanhoja rytkyjä. Jos lapsia on viisi, aina on joku(/joitakin), jonka suruja ei ehdi kuunnella. Syliä ei riitä yhtäaikaa kaikille, jos on tarvis. Kahden kanssa ei tule tätä ongelmaa. Ap:sta ehkä tuntuu, että heillä ei ole tällaista ongelmaa, mutta totuus on se, että lapsi itse oppii aika nopeasti vetäytymään ja sulkemaan suunsa, kun ei äidillä kuitenkaan ole aikaa hänelle. Se on minusta surullista. [/quote] Höpö höpö! Ihan yhtä lailla yhden tai kahden lapsen vanhemmat voivat sulkea silnänsä lapsen tarpeilta! Se vasta on surullista kun olisi aikaa nutta oma napa on kaikessa tärkeämpi eikä lasta aidosti kuunnella.

[/quote]

Haluaminen ja pystyminen ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
37/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:13"]

[/quote]Pitääkö kritisoida minkäänlaista lapsilukua? Tosin itse en voi olla ihmettelemättä perheitä joihin tehdään vähintään neljä lasta ja varaa ei ole harrastuksiin, välillä sähköt on poikki kun laskut maksamatta, ruoka ei kovin hyvää ravintoarvoltaan, vaatteet ovat kaikki muilta käytettyinä saatuja, äidillä pinna kireänä kun lapsilla pieni ikäero ja väsymys ja rahahuolet painavat päälle yms.. eli jos ei pysty kohtuullisen hyvää elintasoa lapsilleen tarjoamaan niin mikä se idea siinä suuressa lapsiluvussa on?
[/quote]

Kuten sanoin jokaisen oma valinta. Mun kohdalle ei ole sattunut noin huonosti pärjäävää isoa perhettä. Ne tuntemani perheet joissa on 4-5 lasta ovat koulutettaja, hyvin toimeentulevia ja lapsetkin vaikuttavat hyvinvoivilta.

Vierailija
39/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:06"]Kroppa ja pää ei kestä kuin 2 lasta ;) ja onneksi on vielä tyttö ja poika.

Ja näin talous ok ja lapset saa harrastaa ja opiskella mitä haluaa.
[/quote]

sama täällä! Ihanaa kun ei enää tarvitse uhrata kroppaansa!

Vierailija
40/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi