Helsingin yliopistolla rasismikohu Afrikan Tähti -pelistä
Tummihoisen vaihto-opiskelijan mielestä Afrikan tähti -peli on rasistinen. Siinä kuulemma toiset ovat orjuuttajia ja toiset jäävät orjiksi. Black face kuulemma löytyy myös pelistä (en itse löytänyt kuin kuvia tunmaihoisista ihmisistä. Ehkä tummaihoisten piirtäminen on rasismia). Ja sitten kaiken kukkuraksi kolonialistisesti kerätään timantteja. Sitten fuksiaisten järjestäjät pyytävät anteeksi, vaikka oikea reaktio olisi ollut vain sanoa get over it.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6584f8b-1314-46fb-aa1b-72ecbae5b461
Kommentit (2811)
Olisi pitänyt vain todeta, että tässä ei ollut mitään rasistista takana ja ikävä jos oppilas on näin kokenut. Piste, seuraava asia. Vinkukoon Twitterissä itsensä vaikka kipeäksi. Tämä ilmiö tapetaan sillä ettei lähdetä panikoimaan ja reagoimaan jokaisesta vinkaisusta. Toki pitää katsoa tapaus kerrallaan, että onko oikeasti jotain korjattavaa vai pelkkää woke-fantasiaa.
On paljon muitakin maita, joissa on haluttu ja myös kielletty erilaisia asioita maan kansalaisilta. Tämä Afrikantähti -pelin kieltäjähän tulee Saksasta. Onko hän ottanut oppinsa A.H:lta? Vain hänen totuutensa on oikea, muut vaijetkoon!
Suomella ei ole kolonialismitaustaa. Toimittaja yrittää selittää p*skaa kullaksi.
Ja edelleenkin toimittajat ohittavat sen tärkeimmän pointin: Afrikan tähteä kritisoidaan virheellisin tiedoin ja virheellisin väittein. Samoin kuin näitä opiskelijoita.
Miksi vasemmistotoimittaja Sami Koski ei tarkastele tätä asiaa kriittisesti? Ainiin, kun opsikelu.kaverit eivät tykkäisi.
Ei kannata hakea tollaseen huonoon yliopistoon, koska siellä voi saman tien leimautua rasistiseksi sama mihin pukeutuu fuksibileisiin.
Minä vaadin ehdottomasti että kartanoista tehdyt artikkelit ja ihastelut lopetetaan. Minun torpparisukuni on raatanut n. 4 Etelä-suomalaisen kartanon pelloilla 1800 luvulla ja näin kasvattanut ja tukenut kartanoiden loistoa ja menestystä. Itse saivat hädin tuskin yöllä kylvää ja niittää "omaa" peltoaan. (huomatkaa lainausmerkit). Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta saivat osakseen kun kartanon herra ja rouva kulkivat silkissä ja sametissa.
Minä olen näistä mummojen muistoista niin mieleni pahoittanut.
Ja nämä Dachaun n*tsitervehdys *pinat voisivat upota mereen sakkojen maksun jälkeen.
S**tanan puusilm*t.
S*maliasta sis*lliss*otaa Suomeen paennut henkilö sanoo että peli ei ole r*asistinen, joten peli ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
S*maliasta sis*lliss*otaa Suomeen paennut henkilö sanoo että peli ei ole r*asistinen, joten peli ei sitä ole.
Hyvä Jama! Juuri näin! : )
Siis myötähäpeää tuolla tyypin igssä kun suomalaiset fem akot puolustaa tätä. Luulevat olevansa jotenkin esimerkillisiä vaikka ovat vain hyveposeeraajia.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin ehdottomasti että kartanoista tehdyt artikkelit ja ihastelut lopetetaan. Minun torpparisukuni on raatanut n. 4 Etelä-suomalaisen kartanon pelloilla 1800 luvulla ja näin kasvattanut ja tukenut kartanoiden loistoa ja menestystä. Itse saivat hädin tuskin yöllä kylvää ja niittää "omaa" peltoaan. (huomatkaa lainausmerkit). Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta saivat osakseen kun kartanon herra ja rouva kulkivat silkissä ja sametissa.
Hyvä kirjoitus, kiteyttää osuvasti nykyistä loukkaantumisherkkyyttä. Me suomalaiset olemme turhan herkkiä reagoimaan ulkoiseen paineeseen. Olisi aika rakentaa oma identiteetti ja arvostaa itseämme.
Tässä huomaa että kun ottaa asioista selvää ja on itsekinnpeliä pelanut ja lisäksi on ollut vuosikaudet osana suomalaista yhteiskuntaa (puhun tästä Jamasta) niin silloin sitä rasistikorttia ei tarvitsekaan huudella yhtä helposti! Ottaisi tämä igaktivisti oppia!
Entä lähetystyöntekijät? Menneet Afrikkaan ja kertoneet, että elätte väärin , tapanne ovat vääriä, uskotte väärin. Kyllä heidän toimet olisi moitittava ennen lautapeliä .
Vierailija kirjoitti:
Ja näistä kartanoista kertovat kirjat heti boikottiin!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä henkilö todella saksalainen? Hän kun puhuu englantia pesunkestävän amerikkalaisen natiivin tavoin. Vai onko hänellä sekä Saksan että USAn kansalaisuudet?
Oli niin tai näin niin neito voisi pikkuhiljaa pakata kapsäkkinsä ja lennähtää takaisin kotikulmilleen. Good riddance! Muut Erasmus-vaihtarit varmaan huokaisevat helpotuksesta jos näin kävisi. Ei heillä ihan näin railakas tai erikoinen vaihtojakso ollut ajatuksissa.
Ei minusta puhu natiivitasoisesti. Hyvin osaa kyllä englantia ja on selvästi ottanut mallia mustien amerikkalaisten puhetyylistä
En pysty katsomaan tuota hänen avautumistaan ilman raivoa. Tyhmyys pilaa ihmisen.
jesh, tästä on kyse. Hyvä Jama Jama
– Sen sijaan isoimmat otsikot tulee siitä, että joku valkoinen ihminen loukkaantuu tummaihoisen puolesta ja Twitterissä on soppa valmis.
– Nämä ihmiset, jotka suureen ääneen kertovat taistelevansa rasismia vastaan, unohtavat joko tarkoituksella tai tahattomasti kysyä usein meiltä asianosaisilta eli tummaihoisilta, että miten me koemme jonkun asian.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344347.html
Ottakaa kukkahattutädit opiksi
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä henkilö todella saksalainen? Hän kun puhuu englantia pesunkestävän amerikkalaisen natiivin tavoin. Vai onko hänellä sekä Saksan että USAn kansalaisuudet?
Oli niin tai näin niin neito voisi pikkuhiljaa pakata kapsäkkinsä ja lennähtää takaisin kotikulmilleen. Good riddance! Muut Erasmus-vaihtarit varmaan huokaisevat helpotuksesta jos näin kävisi. Ei heillä ihan näin railakas tai erikoinen vaihtojakso ollut ajatuksissa.
En ole aivan yhtä vakuuttunut hänen englannin kielen taidoistaan.
Nyt on jo kriisiapuakin saatavilla :D LMAO
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html
Ei hyvää päivää
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo kriisiapuakin saatavilla :D LMAO
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html
Ei hyvää päivää
Tämä tuntuu jo ihan parodialta:
Afrikan tähti -kohu: Ylioppilaskunta pyytää anteeksi ja tarjoaa kriisiapua – ”Pyydämme anteeksi koko yhteiskunnalta”
Unfortunately she's making all foreign exchange students look bad and attention seeking haters.
Please could we trade her for a cool, smart Asian female exchange student who respects Finnish people and Finnish nature?