Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yliopistolla rasismikohu Afrikan Tähti -pelistä

Vierailija
18.10.2021 |

Tummihoisen vaihto-opiskelijan mielestä Afrikan tähti -peli on rasistinen. Siinä kuulemma toiset ovat orjuuttajia ja toiset jäävät orjiksi. Black face kuulemma löytyy myös pelistä (en itse löytänyt kuin kuvia tunmaihoisista ihmisistä. Ehkä tummaihoisten piirtäminen on rasismia). Ja sitten kaiken kukkuraksi kolonialistisesti kerätään timantteja. Sitten fuksiaisten järjestäjät pyytävät anteeksi, vaikka oikea reaktio olisi ollut vain sanoa get over it. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6584f8b-1314-46fb-aa1b-72ecbae5b461

Kommentit (2811)

Vierailija
1221/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unfortunately she's making all foreign exchange students look bad and attention seeking haters.

Please could we trade her for a cool, smart Asian female exchange student who respects Finnish people and Finnish nature?

Vierailija
1222/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt vain todeta, että tässä ei ollut mitään rasistista takana ja ikävä jos oppilas on näin kokenut. Piste, seuraava asia. Vinkukoon Twitterissä itsensä vaikka kipeäksi. Tämä ilmiö tapetaan sillä ettei lähdetä panikoimaan ja reagoimaan jokaisesta vinkaisusta. Toki pitää katsoa tapaus kerrallaan, että onko oikeasti jotain korjattavaa vai pelkkää woke-fantasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon muitakin maita, joissa on haluttu ja myös kielletty erilaisia asioita maan kansalaisilta. Tämä Afrikantähti -pelin kieltäjähän tulee Saksasta. Onko hän ottanut oppinsa A.H:lta? Vain hänen totuutensa on oikea, muut vaijetkoon!

Vierailija
1224/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole kolonialismitaustaa. Toimittaja yrittää selittää p*skaa kullaksi.

Ja edelleenkin toimittajat ohittavat sen tärkeimmän pointin: Afrikan tähteä kritisoidaan virheellisin tiedoin ja virheellisin väittein. Samoin kuin näitä opiskelijoita.

Miksi vasemmistotoimittaja Sami Koski ei tarkastele tätä asiaa kriittisesti? Ainiin, kun opsikelu.kaverit eivät tykkäisi.

Vierailija
1225/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea tollaseen huonoon yliopistoon, koska siellä voi saman tien leimautua rasistiseksi sama mihin pukeutuu fuksibileisiin.

Vierailija
1226/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin ehdottomasti että kartanoista tehdyt artikkelit ja ihastelut lopetetaan. Minun torpparisukuni on raatanut n. 4 Etelä-suomalaisen kartanon pelloilla 1800 luvulla ja näin kasvattanut ja tukenut kartanoiden loistoa  ja menestystä. Itse saivat hädin tuskin yöllä kylvää ja niittää "omaa" peltoaan. (huomatkaa lainausmerkit). Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta saivat osakseen kun kartanon herra ja rouva kulkivat silkissä ja sametissa.

Minä olen näistä mummojen muistoista niin mieleni pahoittanut.

Vierailija
1227/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä Dachaun n*tsitervehdys *pinat voisivat upota mereen sakkojen maksun jälkeen.

S**tanan puusilm*t.

Vierailija
1228/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S*maliasta sis*lliss*otaa Suomeen paennut henkilö sanoo että peli ei ole r*asistinen, joten peli ei sitä ole.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344347.html

Vierailija
1229/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S*maliasta sis*lliss*otaa Suomeen paennut henkilö sanoo että peli ei ole r*asistinen, joten peli ei sitä ole.

Hyvä Jama! Juuri näin! : )

Vierailija
1230/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myötähäpeää tuolla tyypin igssä kun suomalaiset fem akot puolustaa tätä. Luulevat olevansa jotenkin esimerkillisiä vaikka ovat vain hyveposeeraajia.

Vierailija
1231/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin ehdottomasti että kartanoista tehdyt artikkelit ja ihastelut lopetetaan. Minun torpparisukuni on raatanut n. 4 Etelä-suomalaisen kartanon pelloilla 1800 luvulla ja näin kasvattanut ja tukenut kartanoiden loistoa  ja menestystä. Itse saivat hädin tuskin yöllä kylvää ja niittää "omaa" peltoaan. (huomatkaa lainausmerkit). Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta saivat osakseen kun kartanon herra ja rouva kulkivat silkissä ja sametissa.

Hyvä kirjoitus,  kiteyttää osuvasti nykyistä loukkaantumisherkkyyttä. Me suomalaiset olemme turhan herkkiä reagoimaan ulkoiseen paineeseen. Olisi aika rakentaa oma identiteetti ja arvostaa itseämme.

Vierailija
1232/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa että kun ottaa asioista selvää ja on itsekinnpeliä pelanut ja lisäksi on ollut vuosikaudet osana suomalaista yhteiskuntaa (puhun tästä Jamasta) niin silloin sitä rasistikorttia ei tarvitsekaan huudella yhtä helposti! Ottaisi tämä igaktivisti oppia!

Vierailija
1233/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lähetystyöntekijät? Menneet Afrikkaan ja kertoneet, että elätte väärin , tapanne ovat vääriä, uskotte väärin. Kyllä heidän toimet olisi moitittava ennen lautapeliä .

Vierailija
1234/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näistä kartanoista kertovat kirjat heti boikottiin! 

Vierailija
1235/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä henkilö todella saksalainen? Hän kun puhuu englantia pesunkestävän amerikkalaisen natiivin tavoin. Vai onko hänellä sekä Saksan että USAn kansalaisuudet?

Oli niin tai näin niin neito voisi pikkuhiljaa pakata kapsäkkinsä ja lennähtää takaisin kotikulmilleen. Good riddance! Muut Erasmus-vaihtarit varmaan huokaisevat helpotuksesta jos näin kävisi. Ei heillä ihan näin railakas tai erikoinen vaihtojakso ollut ajatuksissa. 

Ei minusta puhu natiivitasoisesti. Hyvin osaa kyllä englantia ja on selvästi ottanut mallia mustien amerikkalaisten puhetyylistä

Vierailija
1236/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan tuota hänen avautumistaan ilman raivoa. Tyhmyys pilaa ihmisen.

Vierailija
1237/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jesh, tästä on kyse. Hyvä Jama Jama 

– Sen sijaan isoimmat otsikot tulee siitä, että joku valkoinen ihminen loukkaantuu tummaihoisen puolesta ja Twitterissä on soppa valmis.

– Nämä ihmiset, jotka suureen ääneen kertovat taistelevansa rasismia vastaan, unohtavat joko tarkoituksella tai tahattomasti kysyä usein meiltä asianosaisilta eli tummaihoisilta, että miten me koemme jonkun asian.

Ottakaa kukkahattutädit opiksi

Vierailija
1238/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä henkilö todella saksalainen? Hän kun puhuu englantia pesunkestävän amerikkalaisen natiivin tavoin. Vai onko hänellä sekä Saksan että USAn kansalaisuudet?

Oli niin tai näin niin neito voisi pikkuhiljaa pakata kapsäkkinsä ja lennähtää takaisin kotikulmilleen. Good riddance! Muut Erasmus-vaihtarit varmaan huokaisevat helpotuksesta jos näin kävisi. Ei heillä ihan näin railakas tai erikoinen vaihtojakso ollut ajatuksissa. 

En ole aivan yhtä vakuuttunut hänen englannin kielen taidoistaan.

Vierailija
1239/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo kriisiapuakin saatavilla :D LMAO 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html

Ei hyvää päivää

Vierailija
1240/2811 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo kriisiapuakin saatavilla :D LMAO 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html

Ei hyvää päivää

Tämä tuntuu jo ihan parodialta:

Afrikan tähti -kohu: Ylioppilaskunta pyytää anteeksi ja tarjoaa kriisiapua – ”Pyydämme anteeksi koko yhteiskunnalta”

Ketju on lukittu.