Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kullittelut, tytöttelyt, pojuttelut ja muut vähttelyt.

Vierailija
17.12.2014 |

Tulipa mieleen tuosta toisesta ketjusta erään todella nokkavan tyypin viestin ensimmäiset sanat "Kulta pieni, .." Viesti ei ollut mulle mutta sivullisenakin tuommoinen ärsyttää.

Mitä kaikkia vähättelytapoja on? Livenä ainakin itseäni tytötellään usein. Töissä asiakaspalvelussa "kuules tyttö.." oli niin karsean yleinen. Mitä jos vähättely on asenteessa?  Mitä jos sulle vain puhutaan kuin vajaaälyiselle?

Ja ennen kaikkea miten tällaiseen voi vastata!? Tuntuu että kaikki mieleen tulevat vastaukset vain korostaa (keinotekoista) alisteista asemaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaiseen alentuvuuteen voi vastata kuin aikuismaisella käytöksellä ja äärimmäisellä itsehillinnällä. Palstalla on joku besserwisser-tyyppi, joka oikein mielellään käyttää myös sanaa "höpsis", jolla on tarkoitus laittaa keskustelukumppani ihan lapsen asemaan. Lopeta yleensä keskustelun siihen, koska hän ei ole millään tavalla valmis tulemaan alas lasitornistaan. Toisinaan on kyllä kiva lakonisesti vain iskeä fakta pöytää ja osoittaa tuollaiselle hänen olleen väärässä. Siitä on kiva purjehtia pois lisäämättä mitään.

Vierailija
2/2 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:32"]

Tulipa mieleen tuosta toisesta ketjusta erään todella nokkavan tyypin viestin ensimmäiset sanat "Kulta pieni, .." Viesti ei ollut mulle mutta sivullisenakin tuommoinen ärsyttää.

Mitä kaikkia vähättelytapoja on? Livenä ainakin itseäni tytötellään usein. Töissä asiakaspalvelussa "kuules tyttö.." oli niin karsean yleinen. Mitä jos vähättely on asenteessa?  Mitä jos sulle vain puhutaan kuin vajaaälyiselle?

Ja ennen kaikkea miten tällaiseen voi vastata!? Tuntuu että kaikki mieleen tulevat vastaukset vain korostaa (keinotekoista) alisteista asemaa.

[/quote]Riippuu tietysti kontekstista. Pojittelu tai tytöttely voi olla myös imartelevaa ja osoitus siitä, että sanoja pitää sinua nuorena ja raikkaana ihmisenä, jolla on vielä elämä edessä.

Itse olen alle kolmekymppinen mies ja minusta tytöttely tai pojittelu parisuhteessa olisi myös hellyyttävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän