YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Legolatar, dpo 14 on jo oikein hyvä testipäiviä ;)
Hei kaikille!
Olen parin kuukauden ajan (eli niin kauan kuin yritystä on kestänyt) seurannut sivusta keskustelua, mutta nyt rohkenin liittymään mukaan. Ryhmä vaikuttaa ihanan kannustavalta ja lämminhenkiseltä. :)
Tässä pientä esittelyä itsestäni: Olen 28-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Kolmas yrityskierto lähti käyntiin sunnuntaina. Hormonaalinen ehkäisy on jätetty pois jo kaksi vuotta sitten, ja viime vuoden lopulla luovuimme muistakin ehkäisykeinoista. Lapsi on kovasti toivottu, mutta en uskalla antaa vauvakuumeelle valtaa, sillä olen jo henkisesti asennoitunut siihen, että raskauden alkamisessa voi kestää.
Pelkään odottavan ajasta tulevan piiiiiitkän, sillä olen muutaman vuoden (sekä yhdistelmä- ja minipillereiden kanssa että ilman hormonaalista ehkäisyä) kärsinyt vaihtelevassa määrin tiputteluvuodoista, joille ei ole tutkimuksissa löytynyt varsinaista selitystä - gynen mukaan ovulaatiota ei luultavasti joka kierrossa tapahdu ja hormonitasoista johtuen vuoto alkaa liian aikaisin. Tällä hetkellä tiputtelua esiintyy 2-7 päivää ennen kuukautisia (tuntuu että tiputteluvuodot pitenivät heti, kun vauvalle annettiin lupa tulla), ja vuodot vetävät mielen maahan. Ne eivät - mahdollisesta ovuloimattomuudesta muistuttaessaan - varsinaisesti herätä plussatoiveita.
Hätähousuna varasinkin jo gynelle jälleen kerran ajan - tämä on siis ensimmäinen kerta, kun menen vastaanotolle vauvahaaveissa. Aika tosin on edessä vasta neljännessä yrityskierrossa. Kovasti toivon, että tärppi tulisi nyt kolmannella kerralla, eikä gyneä näissä merkeissä tarvitsisi tavata.
Jännä kun nuorempana ajattelin, että raskauden suunnittelu ja vauvan teko on varmasti ihanaa ja jännittävää aikaa. On se ehkä sitäkin, mutta myös melkoisen stressaavaa. Meidän piti aloittaa yritys "tulee jos on tullakseen" -asenteella ja kalenteria tuijottamatta. Mieheni tässä toistaiseksi onnistuu, mutta mä en voi itselleni mitään! Sinä samana päivänä, kun yritys aloitettiin, huomaankin kyttääväni kiertopäiviä ja ovulaatiota, omaksuneeni lyhenteet kp, yk ja dbo sekä harkitsevani foolihapon syömistä. :D
Pidemmittä puheitta, mukavaa liittyä ryhmään! Toivottavasti pyörähdys täällä olisi itselleni ja teille muille lyhytaikainen!
Lialia, kp 4/28-32(?), yk 3
Joo tästä kierrosta ei tule lasta eikä paskaa! Jos näin voi sanoa! Miestä ei kiinnosta seksi ovulaation aikaan. Kyllä sen jälkeen heti kiinnostaa.. Jos se on tullu toisiin ajatuksiin. Mieli on maassa seksin puutteen vuoksi. Olisikohan viikkositten viimeksi ollut seksiä ja sitten tänään kun ovulaatio on ohi. Anteeksi vuodatus ja yksityiskohdat mutta ottaa niin pahasti päähän!! :( pienet mahikset on :((
Legolatar, mä ymmärrän täysin, mitä tarkoitit tuolla ei plussan plussaa vs. edes kiinnittymisyritys -pohdinnallasi. Olen itsekin miettinyt samaa asiaa. En kenellekään soisi keskenmenoa tapahtuvan, tietenkään, mutta välillä olen toivonut, että minulle annettaisiin edes jokin merkki siitä, että kehoni toimii edes jotenkin! On tuskastuttavaa, kun niin mitään ei tapahdu! Olen itse kokenut rankan keskenmenon rv:lla 12 ennen tyttäreni syntymää, joten tiedän mitä se on. Olin kuitenkin onnekas, kun raskauduin uudelleen miltei heti sen jälkeen, joten sain käsiteltyä asian nopeasti uuden raskauden alettua. Tapahtunut sai minut myös ymmärtämään, että km on hyvinkin mahdollinen uudelleenkin ja olen ikään kuin realistisempi asian suhteen. Tiedän, että jos tulisin raskaaksi, pitäisin mahdollista keskenmenoa todennäköisenä. En ehkä pelkäisi mutta osaisin odottaa. Sitten vielä tuosta selittämättömästä lapsettomuudesta: meidän kohdallamme on kyse siitä (vaikkakin sekundaarisesta), ainakin niin kauan kuin jos jotain vikaa löytyy. Mutta kun ei löydy. Se ahdistaa. Minulle henkilökohtaisesti olisi helpompi hyväksyä, että jokin (korjattavissa) oleva vika olisi. Silloin lapsettomuus olisi selitettävissä, nyt se on vain ahdistava haamu, joka ei jätä rauhaan.
Ja samat ajatukset on olleet täälläkin myös sen suhteen, että ajattelin yrityksen tuottavan tulosta vähintään puolen vuoden kuluttua. Voi, miten täynnä intoa ja odotusta sitä olikaan silloin 10/2013, kun yritys aloitettiin! Ja nyt on vuosi 2015. :( Minä toivon meille kaikille mahdottomasti supervoimia jaksaa jatkaa tätä taivalta eteenpäin, vaikka se raskas onkin. <3 Minä en ainakaan anna periksi! Vaikka luhistun välillä, niin kertaakaan en ole ajatellut antavani periksi! :)
Lialia, tervetuloa mukaan ja onnea kolmannelle yrityskerralle! :)
Räntäsateen keskeltä Cecilja 18/27-33 yk 16, ya 10/13, inssi nro 1 :)
Voi Cecilja ja Legolatar kuinka tutulta kuulostaa! Kun saisi edes jonkin merkin että edes voin raskautua, mutta ei.
Mies varasi ajan tutkimuksiin, mutta ajan sai vasta helmikuun lopulle. Mutta jotain edistystä asioihin siis tulossa. :)
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Yksitoista kiertoa ilman plussan plussaa eli komppaan vahvasti edellisiä.
Lefemme kp20/25 dpo7
Orchid, Delfi ja Melita: kaikki myötätuntoni teille, tosi harmi :( paljon jaksamista ja ilonpilkahduksia elämäänne heti kun jaksatte niitä taas tuntea!
Ja tervetuloa Lialia!
Omanapailen nyt tänne vaan että on kuulkaas naiset ilon päivä :D MENKAT! Minä vuodan ja ihan kunnolla, ja siis todellakin tämä oli niin toivottu tilanne ettei yhtään tarvitse harmitella että jouduin uuteen kiertoon, koska en joutunut vaan todellakin pääsin :) kp96 vaihtui siis kp1! Ei mennyt ees sata rikki, haha :D kyllä sitä voikin olla iloinen, en malta odottaa että pääsen testailemaan ovista...ja pääsen listaukseen! Mulle voi laittaa kp1/28 koska kaksi seuraavaa kiertoa syön vielä primolutia niin kiertopäivien pitäisi pysyä suunnilleen tuossa. Tosin ajattelin kyllä, että odotan ensin sen oviksen ja aloitan pillerit vasta sitten, näi kai täällä joku muukin teki? Ehkä ovis tuleekin, ehkäpä mun keho avustettuna tajuaa tän homman juonen :D sitä odotellessa.
Ja on muuten kauheat kivut, mutta kärsin ne enemmän kuin mielelläni. Ja ne lämmöt oli koholla vielä aamulla, mutta kas vain kun vuoto alkoi niin nyt päivälämpökin jo asteen matalampi kun vielä eilen. Mulla siis nähtävästi lämmönmittailu toimii, vaikka ei tekisikään sitä ihan kirjan mukaisesti aamulämmöistä. Ihana tunne, kun ei ole enää sellainen höntti olo kuin tässä pari päivää kun lämmöt oli korkeimmillaan :)
Ystäväni kanssa käytiin kakkukahveilla tapahtuman kunniaksi, hän siis tietää tästä yrityksestämme. On tää kyllä kakkukahvien paikka!
Kurjaa kun täällä on monella mietteet niin maassa, mä lähetän teille kahmalokaupalla tätä onnea, koska just nyt mulla on sitä jo ihan ylimääräistä :) jaksamista ihan jokaikiselle!
Illusia86 kp1/28 ya 9/14
Mindyh: Minä huomasin ennen vauva toivetta, että mies kävi ihan kuumana juurikin ovulaatio aikaan. Aivan kuin haistaisi sen tai sitten olen vain erityisen haluttava niihin aikoihin. Mutta sanoppa sille, että pian on ovis niin kyllähän kiinnostus lopahtaa. Kaksi lasta meille on tullut puoli vahingossa miehen huolimattomuuden vuoksi kun ei ole voinut hillitä itseään oviksen aikaan. Ei haittaa kyllä yhtään ja paras tapa olisikin varmaan raskautua niin ettei vonkaisi yhtään niin kyllä ukko kuitenkin hoitaisi homman oikeaan aikaan. Oletko varma että oli myöhäistä silloin kun miehen kiinnostus heräsi?
Itselläni taitaa olla dpo 5 tms ja aivan kamalaa valkovuotoa tms ällöttävää limaa valuu. Ihan erilainen tämä kierto tuntuisi olevan kuin viimeksi.
kännykällä on kyllä niin vaikea tänne kirjoittaa pitempiä stooreja.
tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Ja jaksuja pitkään tuhdanneille toivottavasti pian pääsette odotus puolelle.
on tää vauva haave vaan joskus hankalaa. Itse toivon raskautta ja pelkään raskautuvani jälleen saavani keskenmenon. Tai pelkään että jos en enään raskaudukkaan mutta onneksi on jo lapsia niin sikäli nyt ei ole hätää sen suhteen mutta kyllä se silti kismittäisi.
Hönttentönttiäinen: No varma ja varma että ovis on ohi koska 2päivää ollut vahva ovis plussa testissä ja tänään ei sit ollunkkaan ja mies ihan uskaltaako sanoa että muna pystyssä juoksi heti luokseni ja makkariin.. Anteeksi taas tämä kielikuva :D ottaa vaan niin päähän jos onkin TURHA kierto tässä välissä.. Tsemppiä kaikille!:)
Hei muruset.
Olen tarkoituksella käynyt vain kurkkimassa mitä teille kuuluu, ilman kommentointeja, kun en ole oikein uskaltanut edes miettiä miten oman raskauden kanssa tulee käymään.
Olen niin pahoillani Orchid <3 Olet ollut ajatuksissani ja ruokouksissani (kuten myös sinä Legolatar). Paljon halauksia ja voimia sinulle, ymmärrän hyvin päätöksesi. Puhaltelen kuitenkin sinne suuntaan vielä plussatuulia ja onnenmurusia keväälle.
Ja Legolatar, toivon niin kovasti, että saisit ihania uutisia muutaman päivän sisällä. Sinne myös: puuh, puuuh <3
Mielestäni sinulla oli hyvä huomio tuosta keskenmenon kokemuksesta sekä raskautumisyrityksistä. Niin rankka, kuin se kokemus onkin ja niin paljon kuin se pelkoa tuottaa seuraaviin raskauksiin. Nii ainakin pystyy luottamaan jonkin verran raskautumiseen. Mutta minä tiedän, että sinä tulet vielä samaan oman murusesi. En tiedä miten ja milloin, mutta tiedän ja olen varma vain.
Airi rv 12+3 (ya 2/14, km5/14)
mindyh älä nyt heitä kirvestä kaivoon vielä. Eikös se ollut niin että munasolu irtoaa 48 tunnin sisällä ensimmäisestäovis plussasta ja sitten munasolukin hengissä vielä jonkun tovin. Eli jospa ne miehen himot iski vielä oikeaan aikaan. Siittiötkin on aika vikkeliä. Älä vielä masennu.
Joo, ei hätää, clearbluella kun saa hymynaaman niin on ainakin 2 päivää otollista aikaa peitonheiluttelulle,, näin sanoo heidän ohjeissa :)
ja kun siittiöt kerran voi elää sen 1-4 päivää niin sitä ennen kun alottelee ni on vähän enempi niitä tsäänssejä :)
Kiitos tsempeistä mutta tuntuu niin kurjalta. Ensi kierrossa en sano tuolle miekkoselle kyllä yhtään millon on ovis ja millon ei. Jekutan siis !
Tämä päivähän sai ihanan käänteen, kun Illusia sai vihdoin menkat! Johan me niitä odotettiinkin!! Todellakin kakku oli paikallaan <3 nyt sitten plussausonnea alkaneeseen kiertoon :)
Ja toinen minun päivänä piristys tuli, kun Airista kuului piiitkästä aikaa :) sinä olet jo rv 12+3 <3 voi miten sydäntälämmittävää, hymy tulee väkisinkin :) olette tainneet jo ultrassa käydä? Miltä siellä näytti? :) kiitos tsemppauksesta. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka lykästäisi. Tuntuu vaan kaukaiselta ajatus että testiin vihdoin piirtyisi toinenkin viiva. Noh, aika näyttää :)
Mimmu, onko dbo14 jo luotettava? Olen käsittänyt, että jos dbo15 tulee nega niin sitten saa masentua. Mutta harkitsen huomista, jos tässä ei maltakaan odottaa paria päivää :D
Mindyh, ihan totta, vielä on mahdollisuus, vaikka toki varmempaa saattaisi olla jos seksiä olisi ollut päivä-pari ennen ovulaatiota tai 48h sisällä ovulaatioplussasta. Tapauksessasi on kuitenkin kyse vain muutamista hassuista tunneista, joten voi hyvinkin olla että tärppääkin, koska ei ihmisen keho tunnilleen toimi. Muista, että eihän sitä koskaan tiedä ;) Kun suuttumuksesta pääset yli niin kannattaa sanoa rauhallisesti syyttelemättä miehellesi, että sinua harmittaa, jos ovulaation aikaan ei harrasteta seksiä, koska silloin ei ole myöskään mahdollisuutta raskautua. Kannattaa varmistaa kuinka paljon mies tietää lisääntymisbiologiasta ja siitä mitkä asiat pitää osua kohdilleen että raskaus voi onnistua. Sen tietäminen ei suinkaan ole itsestäänselvyys -etenkään miehille. Seksuaalikasvatus kun painottaa, ettei varmoja päiviä koskaan ole ja siksi helposti luullaan, että nainen voi raskautua milloin. Ja näinhän se tietty ei ole. Tärppionnea kiertoon!
Legolatar (27v) kp 29/31 dbo 13 yk8 (ya5/14), ensimmäinen toiveissa, r-testi 30.1.
Miksi mä kirjoitan aina dbo?!?? Se on dpo!!! :D
Miten sen suljetun ryhmän löytää? Kyselen taas tyhmiä.. :D
Eli sittenkin voin uskoa että olisi pieni mahdollisuus raskautua. Olen puhunut kyllä hänen kanssaan että jos halutaan lasta niin se pitää oviksen aikaa ja pari päivää sen jälkeen mutta minkäs teet.. On aijemmin kyllä ollut ihan innokas ja näin mutta mikä lie tullut yhtäkkiä. Ovis testi näyttää enää haaleaa viivaa.. Voiko kukaan uskoa olen tuhlannut 21kpl ovistestejä yhdessä kierrossa niin jotta sain oviksen varmasti näkyviin ja sitten vielä mies muuttui munkiksi juuri silloin! Näköjään tämä on mulle mahdollista :D
Mimmu, sitä juuri tarkoitin, että molemmat tilanteet ovat yhtä vaikeita ja murheita molemmissa vaikkakin erilaisia.
ON: nyt ensimmäistä kertaa, kun tiedän milloin LH-huippu on ollut, olen alkanut seurailla, miten kierto etenee myös oireiden perusteella. Mielenkiintoista. Eilen dbo 12 ja tänään dbo 13 on käynyt hetken haamumaisia menkkapoltteluita (jotka alkaa n. viikko ennen menkkoja). Rinnat turposivat dbo 11. LH-huipun jälkeen lämmöt (tosin epäluotettavasti mittailtuna) on ollut ihan aavistuksen ylempänä. Ne eivät ole kuitenkaan kohonneet niin paljoa, että tulisi mielenkään, että olisi voinut tärppiä tulla. Toki googlettelin lämmöistä ennen plussaa ja alkuraskaudessa ja ilmeisesti sellaisiakin tapauksia on, joissa lämpöjen kohoamista ei ole ollut. Plussaan usko on minimaalinen, joten seuraan kiertoa siitä vinkkelistä miten mun normikierto noin suunnilleen etenee.