YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Nuppunella oot kyllä ihan loistava! :D mutta oikeesti, etkö meinaa testata kun lämmöt on koholla ja menkat oudot? Oikeesti? Testasitko ollenkaan kierron aikana? Ja kiitos, kun jaoit kokemuksesi yrityksien kestosta. Kyllä se antaa uskoa tulevaan. Ainakin hetkeksi :)
Legolatar, pakko vastata tuohon sun "milloin luotettava"-pohdintaan, koska normaalia lyhyemman luteaalin (12 päivää) takia olen miettinyt ja tutkinut tätä aika paljon. Toki tämäkin on poimittu useista eri lähteistä, mutta vähemmän keskustelupalstoilta. Eli testissähän raskaus näkyy liian monesta tekijästä (nainen itse, testi, testausaika jne. jne.) riippuen aikaisintaan 2 päivää tai jopa monta viikkoa kiinnittymisestä. Toki tuo monta viikkoa on harvinainen. Kiinnittyminen taas tapahtuu yleensä dpo5-13. Voi siis olla, että testi ei näytä plussaa vielä silloin dpo15, jos vaikka kiinnittyminen on tapahtunut verrattain myöhään, esim. dpo13.. Eli ehkä se menkkojen poies jäänti (jotka pirulaiset ei aina edes jää poies) on parempi merkki, kun tietty päivä. Esimerkiksi mulla, jos kuvitellaan, että kävisi niin onnellisesti, että kiinnittyminen tapahtuisi jo vaikka dpo6, olisi todennäköistä, että dpo13, menkkojen oletettuna alkamispäivänä, testi olisi plussa. Mutta vastaavasti, jos kiinnittyminen olisi vasta, vaikka dpo10, ei menkkojen oletettuna alkamispäivänä testit välttämättä bongaa vielä koko hormonia vähäisen määrän takia, vaikka raskaana olisinkin.
Ugh.. Olipas sekavaa, mutta toivottavasti auttaa edes vähän, vaikka pääasiallisesti varmaan tuttujakin tutumpia asioita. :D
Lefemme kp20/25 yk12 ya3/14
(voisi seuraava päivittäjä muuttaa nuita, kiitos!)
Legolatar: Enhän mie tietenkään malttanu olla testaamatta, vaikka tiesin testiä uittaessani, että negahan sieltä dpo7:lla tulee, oli raskaana tai ei... ehkä jos nää menkat ei tästä jatku ja jos lämmöt pysyy 37-37,3 välillä, ni kai sitä täytyy vielä testikauppaan kipittää. Mut en kyllä järkitasolla plussaan usko vaikka mieli tekeekin tepposiaan. Tuun kyllä negani raportoimaan. :)
Lefemme, hyvää kommentointia :) Itseasiassa en ollut miettinyt kiinnittymisajankohtaa muutoin kuin että se on noin viikko oviksesta. Mutta voihan se tosiaan olla myöhemminkin. Jos menkat alkaa niin olisi kiva, että alkaisivat viimeistään dpo 16 (eli kp32) niin luteaalivaihe olisi normaalin mittaine ja voisin hykerrellä että sentään ovis on ehkä ollut! :D
Lefemme: sie ku oot perehtyny asiaan, ni siis olis periaatteessa mahdollista plussata, jos siis kiinnittyminen ois tapahtunu esim. toissapäivänä, dpo 10...?!? Jolloin siis vuodin toista päivää... mut tietääkö kukaan et voiko mikään kiinnittyä, jos limis (kiitos Mimmu näistä ihanista sanoista XD) on jo alkanut vuotaa ulos?!? Mystistäjahämmentävää.fi
Ja hemmetti naiset, mie oon 34! MUN PITÄIS TIETÄÄ JO NÄÄ JUTUT!!! Ja tuntee oma kroppani, mut se pirulainen muuttuu koko ajan!
Eipä minunkaan oman kropan tuntemus oo kovinkaan kummoinen, sen olen huomannut tässä raskautumista yrittäessä,,,vaikka onkin vasta eka kierros ^^'
[quote author="piki piki79" time="28.01.2015 klo 21:28"]
Eipä minunkaan oman kropan tuntemus oo kovinkaan kummoinen, sen olen huomannut tässä raskautumista yrittäessä,,,vaikka onkin vasta eka kierros ^^'
[/quote] niin ja olen kohta 36 XD ....piti vielä sanoman.
Nuppunella. Periaatteessa joo, mutta veikkaisin, että aika epätodennäköistä. Yleisempää kai, että menee vähintään viisi päivää kiinnittymisestä plussaan ennen kuin hormonia virtsassa tarpeeksi ja taas vaikuttaa se testi, testiaika emäntä ite jne.. Omalla kohdalla ajattelen aina, että kiinnittyminen olisi dpo9 mikä on yksi yleisimpiä, sitten lasken siihen viisi lisää eli dpo14, jolloin mulla siis menkat jo hyvinkin alkaneet. Noh, en kuitenkaan malta odotella vaan testaan aina aikaisemmin, mutta saan rauhoiteltua itseäni tuolla ajatuksella aina menkkojen alkuun asti, jos negoja pukkaa.
Täällä on taas koettu tunteiden vuoristorataa.. Onnea mielettömästi plussanneille ja halaus uuteen kiertoon joutuneille. Itsellä menossa jännät paikat, menkkojen pitäisi alkaa vkl. Testin teen 30.1 sillä vkl on tiedossa alkoholia jos ei plussaa pärähdä.
Tuntemuksia on tällä hetkellä erittäin turvonnut olo vatsa/lantio alueella, tissit ehkä hieman arat. Lisäksi valkovuoto/pissa on vähän haissut erilaiselta tässä ehkä about viikon verran ja valkovuotoa on ollut runsaasti. Mutta en näillä oireilla vielä kyllä ennustaisi mitään. Aika näyttää.
Heinähaave15, kp28/29-33, yritys aloitettu 10/14
Lialia tervetuloa mukaan! Oli kivan kattava tuo tekstisi niin on helppo päästä jännäyksesi ytimeen :) toivon sinulle hyvää oviskiertoa ja pikaista tärppiä!
Ole hyvä vaan Nuppunella :D Kiitos itsellesi hyvistä nauruista :D
Mä puolestani sanoisin, että dpo 14 on jo luotettava, koska dpo 14 on laskennallisesti rv 4+0. Tokikin kiinnittyminen voi olla suht myöhässä kuten Lefemme sanoi mutta yleisemmin viimeistään dpo 10 ja neljässä päivässä hcg kerkiää nousemaan jo niin paljon, että herkkä testi näyttää vähintäänkin haamua. Mä itse testaan lääkkeiden takia dpo 13. Mutta Lefemme on kyllä oikeassa, että paras testausaika on, kun menkat on jo myöhässä. Ja kyllä mäkin sanoisin ettei kiinnittyminen tapahdu enään sen jälkeen, kun limis vuotaa jo pois. Tätähän teettää esim keltarauhasen vajaatoiminta eli kiinnittyminen ei kerkeä tapahtumaan.
Onko sulla Nuppunella aina noin lyhyt luteaali? Se nimittäin kuulostaa mun korvaan liiankin lyhyeltä. Periaatteessahan luteaali on vakio ja oviksen ajankohta saattaa heittää. Eli tekstaatko ovista?
Tulipa taas kaunista purkikirjoitusta pädillä. Sori.
Mimmu, oviksen oon eläissäni saanut tikuttamalla kiinni tasan kerran, jolloin varmistuin muista merkeistä: kp 15-18 alkaa ovislimat, jotka jatkuu oviskipuun asti, joka tuntuu viiltävän onttona alavatsakipuna kp18-22. Nyt oli kivut kp22, jolloin dpo0 (?). Tikutetusta ovisplussasta oli muistaakseni se karvan alle kaks vuorokautta kipuihin. Ja ei mulla yleensä oo noin lyhyt luteaali, normisti 11-12 päivää, mut todistetusti riittävästi raskautumiseen. Siks mä nyt oonkin niin ymmälläni, kun ei tämmöstä oo ollu... No täytynee seurailla tilannetta ja nauttia matkasta... ;)
Heippa! Täällä tänään menkat viisi päivää myöhässä. Aamulla malttamattomana testasin uuden negan. Soitin neuvolaan jossa neuvolantäti antoi toivoa kuultuaan kaikki 'oireeni'. Hän epäili, että olisin ovuloinnut hieman myöhemmin ja nyt olisi vasta liian aikaiset viikot testiin. Sovimme, että teen testin ensi viikon to ja jos se on edelleen nega eikä menkkoja näy niin saan ajan verikokeeseen. Jos se on positiivinen niin saan ajan varhaisultraan koska kierto on ollut minulle näin epänormaali ja viime raskaus oli tuulimuna. Siirryn nyt hetkeksi taka alalle odottelemaan miten homma etenee ja mitä tuleman pitää.. :)
[quote author="nuppunella" time="28.01.2015 klo 22:54"]
Mimmu, oviksen oon eläissäni saanut tikuttamalla kiinni tasan kerran, jolloin varmistuin muista merkeistä: kp 15-18 alkaa ovislimat, jotka jatkuu oviskipuun asti, joka tuntuu viiltävän onttona alavatsakipuna kp18-22. Nyt oli kivut kp22, jolloin dpo0 (?). Tikutetusta ovisplussasta oli muistaakseni se karvan alle kaks vuorokautta kipuihin. Ja ei mulla yleensä oo noin lyhyt luteaali, normisti 11-12 päivää, mut todistetusti riittävästi raskautumiseen. Siks mä nyt oonkin niin ymmälläni, kun ei tämmöstä oo ollu... No täytynee seurailla tilannetta ja nauttia matkasta... ;)
[/quote]
mulla tuli ovislimat, heikot sellaset ainakin 3 päivää oviksen tikuttamisesta :/
yleensä ollu ihan paksu ja kirkas,,,nyt semmosta ohuempaa,,,ja vähemmän,,,tiesä sitten mitä tarkoittaa...
Hei nyt tarvitsen mielipiteitä!!! En tiedä miksi mutta tein äsken testin, vaikka piti tehdä vasta huomenna.. Menkkojen pitäisi tulla la tai su joten aika aikaisessa ollaan ja tein vielä tuollaisella RFSU-testillä missä sanottiin että sen voi tehvä vasta kun menkat myöhässä..
Oonko mä liian toiveikas vai näkyykö tuossa haamu vai onko se vaan viivanpaikka?
http://aijaa.com/YrJWle
Kp 1/30-32 yk9 pyörähti just nyt käyntiin. Heti aamulla tajusin ottaa kipulääkkeen kun alko tuntua alaselän jäykistymistä ja vatsan polttelua/turvotusta ja nyt iskin kitaan toisen lääkkeen. Jospa auttavat eikä tarvitse paeta vessaan kitumaan poltteluita ja kouristuksia. En tajua ainakaan vielä olla surullinen uuteen kiertoon joutumisesta, koska olen onnellinen siitä tiedosta, että LH-huippu oli kp 15 (normaalia) ja menkat alkoi dpo14 (normaalia). Olen pelännyt, että kiertoni on epänormaali, mutta tämä kierto antoi toivoa, siitä ettei mitään hätää ole. Meidän aika ei vaan ollut vielä. Ehkä lähikuukausina kuitenkin? Kiitos kaikille tuesta <3 Olette tärkeitä <3 Tsemppiä kaikille omiin jännäyksiin <3 Mihinkään en ole poistumassa tältä palstalta, mutta ehkei alkukierrossa ole niin paljoa höpöteltävää? Saa nähdä :) Plussailkaa te muut nyt urakalla! ;)
Legolatar (27v) kp 1/30-32 yk 9, ensimmäinen toiveissa
Heinähaave: Kyllä siinä joku haalea viiva näkyy. Testaus uudelleen parin päivän päästä.
Kännykällä jatkoa...
Hirmu onnittelut plussista!!! Kai joskus itekin vielä. :) Ja täällähän sa onnitella menkoistakin, onnea siis Illusia!
:)
Voih Mimmu! Kyllä varmaan hatuttaa että jää kierto välistä... Jospa ens kierrossa sit munis ois oikein vastaanottavainen ja simpat huippu-uimareita kun tässä kierrossa eivät kohtaa... ;) (totuttelen VIELÄKIN sun "uuteen" nimimerkkiin... ja munikset ja simpat vieläkin huippusanoja! XD)
Mindyh: mun käsittääkseni ovis on 24-48 tuntia ovisplussasta, eli voi hyvinki olla et ajoitus osui just nappiin! Rela vaan ja kahden viikon päästä jännäilyä. :)
Vieläkö Legolatar oot malttanu olla testailematta? Mie NIIIIIIN jännään sun testiä!
Pidempään yrittäneille vähän toivoa (?): meillä esikkoa alettiin "tekemään" 2/2010, toukokuussa 2011 eka plussa, josta kkm rv 12. Seuraava plussa 11/2011, josta sitten poika syntyi elokuussa 2012. Yrityskiertoja en tosin oo laskenu, ja olihan tossa välissä se 18 viikkoa yritys "jäissä". Mut kerkeshän siinäkin useemman kerran jännäillä ja pettyä. :) Silloin vielä kaikki lähimmät ystävät yritti samaan aikaan, oli jännäilyseuraa. :) Yks ystävä jopa kerkesi samassa ajassa tehdä kaks vekaraa, kun me tuo ensimmäinen. Nytpä kaikki muut on mukulansa tehneet, joten jännäilyseuraa ei oo. Siksipä ootte korvaamattomia, sielunsiskot, vaikken usein kirjoittelekkaan. <3
Täällä on kaamee kummastus omasta kropasta... menkat loppu jo! Kiertopäivällä 4! Mulla aina on kestäny 6-7 päivää. Paitsi pari kiertoa on ollu on/off-menkat, eli loppunu ja jatkunutkin seuraavana päivänä. Jotka nääkin varmaan on. Mut silti mietityttää, ku luteaali oli megalyhyt 8 päivää, eli nyt ois vast dpo12 ilman tota vuotoa, joka muuten oli vielä tosi vähäistä, ja tänään nousi lämmöt 37,2 ja vatsassa kiertää... kai tässä on vaan kipeeksi tulossa. Onpa ihmismieli kummallinen, tää hieho kuvittelee olevansa tiine vaikka vasta kulki rätti persiissä! :)
Ketkä muuten kuukuppeilee? Mua hirveesti kiinnostais kokeilla, mut mistä kannattaisi hommata ja minkäkokoinen? Alan olee kypsä noihin rätteihin ja tulppiin tulehduksen ja hiivan kaltaisine oireineen.
Tulipas sekavaa. Syytän jälleen pikkumiestä! ;)
hölmistynyt Nuppunella 4/27-32 yk9