Aina kun luen, että "puolisoni huomioi minua arjessa", niin
ajattelen, että se puoliso on joku vässykkäterapeutti joka on lukenut kirjoista, että huomioimalla saa hyvän parisuhteen joten sitten se huomioi. Tosi spontaania ja tulee varmaan tosi sydämestä.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:58"]
Ja aina kun sanotaan, että "meillä on tosi hyvä parisuhde", niin ajattelen sen tarkoittavan kulissiliittoa jossa roikutaan kunnes löydetään joku parempi.
Ja "meidän suhde perustuu luottamukselle" tarkoittaa, että puolisoni pettää minua mutta mulla ei ole riittävästi selkarankaa lähteä tästä mihinkään.
[/quote]
No mites sitä parempaa parisuhdetta sitten kuvaillaan, kun on löydetty se "joku parempi"? Vai onko mielestäsi niin, ettei ihminen voi koskaan olla parisuhteessa onnellinen?
[/quote]
Sitten sitä vaan elellään onnellisina elämän loppuun asti ilman tarvetta vakuutella muille, että "meillä on tosi hyvä parisuhde".
[/quote]
Eli mites tuo nyt sitten eroaa: "Elämme onnellisina elämämme loppuun asti." vs. "Meillä on tosi hyvä parisuhde." Ihan samanlaista "mainostamista" nuo molemmat ovat.
[/quote]
Ehkä siten, että sitä ei ole tarpeen sanoa ääneen.
Jos ei se sulle ole arkea niin voi se muille olla. Huomioiminen voi olla eri ihmisille erilaista. Itse aina hymyilen kun olen päikkäreillä ja mies sanoo metelöiville lapsille että Olkaa hiljaa, äiti nukkuu. Tuntuu kivalle!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:09"]Mitä se edes tarkoittaa, se arjessa huomioiminen? Minulle tulee aina mieleen, että siinä sitten mies täyttää kerran viikossa tiskikoneen tai pinoaa pyykit, ja on niin ihanan huomioiva. Vai mitä se oikein on? [/quote] Sitä että mies aamulla mennessään autotalliin huomaa, että mä olen unohtanut laittaa autoni lämppärin sähköjohdon. Ja mies käyttää se pari sekuntia aikaa ja kumartuu laittamaan sen johdon. Auto ehtii lämmetä ennenkuin minä lähden. Toista huomioimaton sanoisi vasta iltapalapöydässä että unodit sitten laittaa sen johdon, kyllä mää se huomasin mutta siitäpä opit.
[/quote]juurikin näin, meillä mies laittaa näin talviaikaan autostani webaston päälle, että pääsen lämpimällä autolla liikkeelle joka aamu, pesee/huoltaa autoni, kantaa painavat kauppakassit, tuo puut liiteristä, vie roskat aina, imuroi, sekä muutenkin osallistuu perhe-elämään tasaveroisena, vie lapset ulos/minne tahansa että saan omaa-aikaa, antaa mahdollisuuden harrastaa jne, joskus jopa söpösti tuo kukkia, hoitaa joka ikinen kerta äitienpäivä-muistamiset/joulu-/synttärilahjat.. Minä taas laitan miehelle ja perheelle TARPEEKSI ruokaa ettei kukaan jää ilman, laitan miehelle eväät valmiiksi, pesen pyykit, hoidan lapsia että mies ehtii harrastaa,ostan isänpäivä-/joulu-/synttärilahjat jnejne.. Tätä on mielestäni se arjessa huomiominen..
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:05"]
Ja aina kun sanotaan, että "meillä on tosi hyvä parisuhde", niin ajattelen sen tarkoittavan kulissiliittoa jossa roikutaan kunnes löydetään joku parempi.
Ja "meidän suhde perustuu luottamukselle" tarkoittaa, että puolisoni pettää minua mutta mulla ei ole riittävästi selkarankaa lähteä tästä mihinkään.
[/quote]
No mites sitä parempaa parisuhdetta sitten kuvaillaan, kun on löydetty se "joku parempi"? Vai onko mielestäsi niin, ettei ihminen voi koskaan olla parisuhteessa onnellinen?
[/quote]
Sitten sitä vaan elellään onnellisina elämän loppuun asti ilman tarvetta vakuutella muille, että "meillä on tosi hyvä parisuhde".
[/quote]
Eli mites tuo nyt sitten eroaa: "Elämme onnellisina elämämme loppuun asti." vs. "Meillä on tosi hyvä parisuhde." Ihan samanlaista "mainostamista" nuo molemmat ovat.
[/quote]
[/quote]
Mutta miksei sitä voisi sanoa ääneen? Ärsyttävä tuo tuollainen häpeilevä asenne, ettei mistään saisi olla ylpeä tai mitään positiivista ei saisi sanoa ääneen. Mutta toisaalta, ei minua kiinnosta mitä te katkerat vanhat piiat ajattelette minun parisuhteestani - pääasia, että itse ja mieheni tiedämme miten onnellisia olemme toistemme kanssa <3
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta miksei sitä voisi sanoa ääneen? Ärsyttävä tuo tuollainen häpeilevä asenne, ettei mistään saisi olla ylpeä tai mitään positiivista ei saisi sanoa ääneen. Mutta toisaalta, ei minua kiinnosta mitä te katkerat vanhat piiat ajattelette minun parisuhteestani - pääasia, että itse ja mieheni tiedämme miten onnellisia olemme toistemme kanssa <3
[/quote]
Ensinnäkin, te ette tiedä tuletteko olemaan yhdessä elämänne loppuun asti. Kukaan ei ole ennustaja joten siinä mielessä tuollainen julistaminen kuulostaa typerältä uhoamiselta.
Miksi luulet, että olen katkera tai vanha piika?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:09"]Mitä se edes tarkoittaa, se arjessa huomioiminen? Minulle tulee aina mieleen, että siinä sitten mies täyttää kerran viikossa tiskikoneen tai pinoaa pyykit, ja on niin ihanan huomioiva. Vai mitä se oikein on? [/quote] Sitä että mies aamulla mennessään autotalliin huomaa, että mä olen unohtanut laittaa autoni lämppärin sähköjohdon. Ja mies käyttää se pari sekuntia aikaa ja kumartuu laittamaan sen johdon. Auto ehtii lämmetä ennenkuin minä lähden. Toista huomioimaton sanoisi vasta iltapalapöydässä että unodit sitten laittaa sen johdon, kyllä mää se huomasin mutta siitäpä opit. [/quote] Okei, eli siis puolison huomioiminen arjessa on vain hieno ilmaus sille, että eletään yhdessä sitä yhteistä arkea. [/quote] Voihan sitä arkea elää samassa taloudessa toista huomioimattakin: pesee vain omat pyykkinsä, tekee ruuan vain itselleen, ei herätä pommiin nukkuvaa, tuo kaverit saunailtaan kun toinen on tehnyt viikon ylitöitä ja haluaa nukkua, ei koskaan kysy mitä toiselle kuuluu. Palstan mukaan kai ihan normaaliä käytöstä?
[/quote]
Jos tuo on käsityksesi yhteisen arjen elämisestä yhdessä, niin ehkä tosiaan tarvitsetkin erityistä huomioimista...
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ensinnäkin, te ette tiedä tuletteko olemaan yhdessä elämänne loppuun asti. Kukaan ei ole ennustaja joten siinä mielessä tuollainen julistaminen kuulostaa typerältä uhoamiselta.
Miksi luulet, että olen katkera tai vanha piika?
[/quote]
Kai se "loppuelämä yhdessä" on tämän hetken parhaan tietämyksen mukaan...ennustajia meistä ei ole kukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:09"]Mitä se edes tarkoittaa, se arjessa huomioiminen? Minulle tulee aina mieleen, että siinä sitten mies täyttää kerran viikossa tiskikoneen tai pinoaa pyykit, ja on niin ihanan huomioiva. Vai mitä se oikein on? [/quote] Minä olen saanut iltapalaa kun tulen iltakoulustani. Mies myös kysyy miten voin, kysyy voiko tehdä jotain auttaakseen, vaikka hieroa hartioita. Hän myös tekee kotona mitä on sovittu, kuten minäkin. Tämän minä käsitän arjen huomioimisena :)
[/quote]
Mutta mietipä sitä, että miehesi ei ehkä tee sitä sen takia, että hän rakastaisi sinua vaan sen takia, että joku Dr Phil on sanonut, että niin parisuhteessa kuuluu tehdä tai muuten helvetti pääsee valloilleen. Miehesi saat
taa tehdä niin puhtaasti itsekkäistä syistä.
[/quote]
Onhan sekin tavallaan toisen huomioimista ettei päästä sitä helvettiä valloileen.
Kyllä mä kuitenkin käsitän sen toisen huomioimisen haluna ilahduttaa ja auttaa toista.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista!
En nyt tiedä mikä on arjessa huomioimista, paitsi toisen arjen helpottaminen ja hellyys suhteessa. Ei minun tarvitse miestäni pyytää, käskeä tai kyykyttää. Ihan oma-aloitteisesti hoitaa kauppareissut ja kokkaukset. Itse taas pidän siivoamisesta (voi kuunnella musiikkia samalla tai puhua puhelimessa ystävien kanssa kun viikkaa, pyyhkii pölyjä tai järjestelee). Hoidetaan ihan tasapainossa asioita "tiiminä" ilman sen kummempia.
Mitä se edes tarkoittaa, se arjessa huomioiminen? Minulle tulee aina mieleen, että siinä sitten mies täyttää kerran viikossa tiskikoneen tai pinoaa pyykit, ja on niin ihanan huomioiva. Vai mitä se oikein on?
En nyt tiedä mikä on arjessa huomioimista, paitsi toisen arjen helpottaminen ja hellyys suhteessa. Ei minun tarvitse miestäni pyytää, käskeä tai kyykyttää. Ihan oma-aloitteisesti hoitaa kauppareissut ja kokkaukset. Itse taas pidän siivoamisesta (voi kuunnella musiikkia samalla tai puhua puhelimessa ystävien kanssa kun viikkaa, pyyhkii pölyjä tai järjestelee). Hoidetaan ihan tasapainossa asioita "tiiminä" ilman sen kummempia.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:09"]
[/quote]
Ihanaa kuvitella, että mies kokkaa koska välittää sinusta eikä vain sen takia, että ehkä se haluaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:09"]
Mitä se edes tarkoittaa, se arjessa huomioiminen? Minulle tulee aina mieleen, että siinä sitten mies täyttää kerran viikossa tiskikoneen tai pinoaa pyykit, ja on niin ihanan huomioiva. Vai mitä se oikein on?
[/quote]
Ei se ole mitään muuta kuin naistenlehdissä käytetty termi joka kuulostaa tosi hyvältä tai siis paremmalla kuin "mies kokkaa koska olen itse niin surkea ruuanlaittaja".
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:45"]
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista!
[/quote]
Joo varmaan hei haluaisinkin just tollasen parisuhteen jossa "tehdään töitä parisuhteen hyväksi".
ihan ihme mielpide. niinkuin hyviä ihmisiä ei voisi oikeasti olla olemassa, kaikki vaan esittää!!
Ikävää kun sä et kelvannu kellekkää ja olet pettynyt useita kertoja, mutta älä huoli. Ehkä vielä joskus joku pitää sinusta, vaikka kissa tai hamsteri :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]