Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulusiivouksesi?

Vierailija
17.12.2014 |

Mieheni valittaa, että joulusiivoukseni menee ihan överiksi.. Olen iltaisin töiden jälkeen koittanut hiljalleen siivota kotia ja otin perjantain vapaaksi töistä, jotta ehdin siivota päivällä rauhassa. 

Joulusiivoukseni sisältää: 

Keittiö:
-Uunin ja peltien pesu 
-Tasojen, välitilan laattojen ja kaapin ovien pyyhkiminen kostealla
-Kuivakaapin ja maustekaapin läpikäynti (vanhaksi menneet/menevät tuotteet) ja hyllyjen pyyhkiminen
-Jääkaapin siivous
-Hopeiden puhdistus 

Kylppäri ja vessat: 
-Suihkukaapin pesu
-Saunan pesu 
-Lattioiden ja kalusteiden jynssäys juuriharjalla

Muutoin pyyhin pölyt, imuroin ja moppaan laatiat, vaihdan lakanat, vahaan nahkasohvat sekä tomutan matot pihalla. 

Olenko joulusiivousnipo?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa siivottu. Keittiön kaapinovet joutuu meillä ainakin pesemään joka viikko. Samoin pesuhuoneen seinät ja lattiat joutuu hankaamaan juuriharjalla aika usein. Myös jouluksi. Aika vähän monet siivoaa. Minulla osa juhlaa on puhtaat huoneet. Kiva laittaa koristeet puhtaille pinnoille. Ja ei tule kiire, kun ajoissa aloittaa. Ja alapeukkuja sataa:DDD Nykyään ei enää saa siivota. Mutta paras aika siivoukselle on juuri sateinen, märkä, kylmä syksy. Keväällä on ihana ulkoilla ja vaikka hiihtää, kun päivät alkaa taas pidentyä. Kesällä en siivoa paljoakaa. Yhtään kaunista kesäpäivää en uhraa siivoukselle. Joten syksyksi ja alkutalveen suursiivoukset jää.Hyvää joulua kaikille :)

Vierailija
2/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen normaalin viikkosiivouksen aatonaattona. Edellisenä sunnuntaina pesen saunan. Suursiivouksen teen joulupäivänä ja jatkan vielä tapanina, jos siivottavaa jää. Mies nukkuu krapuloitaan pois silloin, joten pysyy kätevästi poissa jaloista. Kamarin siivouksen ajaksi komennan miehen sohvalle. Kaappeja siivotessa tulee samalla inventoitua kotivara, tehtyä puutoslistaa ja järkättyä kirppiskuormaa. Vuoden turhimmat päivät tulee käytettyä hyödyksi kun ei töihinkään ole menemistä ja koko Suomi on suljettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pahalta kuulosta.
Sauna pesty kuukausi sitten, kaappien ovet pyyhin ulkopuolelta mut sisäpuolelle en koske.
Perus siivous.

Vierailija
4/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti sanoisin että kamalaa hössötystä. Mutta koska aion tänä vuonna pestä koko kämpän lattiasta kattoon kloriitilla (ollaan just oltu ensin oksennustaudissa ja nyt flunssassa ja mulla vaan niiiiiin ällöttää), jätän tällä kertaa sanomatta :D

Vierailija
5/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko käytätte jotain juuriharjaa? Kuulostaa tosi alkeelliselta. Karhea sienipesin on parempi ja tehokkaampi lianirrottaja.

Vierailija
6/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät siivoamisesta niin mikä ettei. Itse en kyllä tuollaiseen osallistuisi.

Vierailija
7/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Uunin pesen vasta joulun jälkeen.
Saunan pesen jos ehdin.
Muuten ihan mormi viikkosiivous eli pölyt, imurointi, moppaus. Wc ja kylppäri.
Muut kaapit pidän siistinä pitkin vuotta.

Vierailija
8/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi-imurointi ja sen jälk parketit tomuliinalla, pintojen pyyhkäisy. Ylim roinat pois näkyviltä jos niitä siis on. Lisäksi mies psee jääkaapit ja saunan/kh, minä wc:n. Puhtaat petivaatteet ja pyyhkeet.

Vierailija
9/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on mun ihan perus viikkosiivous, paitsi saunanpesu. joulusivousta en erikseen tee.mieheni valittaa että siivoan liikaa...

Vierailija
10/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä kovin neuroottiselta joulusiivoukselta kuulosta.. Ystäväpiirissäni on eräs, joka siivoaa kaikki kaapit jouluksi. Siis kellarista vinttiin. Ja pesee seinät, lamput ja oikeastaan kaiken, mitä nyt voisi kuvitella pesettävissä olevan. Kun lapset olivat pieniä, vietiin pehmolelut ym saunaan joka lämmitettiin 60 asteiseksi, jotta pölypunkit kuolisivat...

Vierailija
11/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan, pikemminkin jätät homman "puolitiehen'.... Minä noiden lisäksi vielä pesen juuriharjalla keittiön ja eteisen laattalattiat, pesen keittiön kaapit, tyhjennän seitsemän kirjahyllyä kirjoista ja pyyhin pölyt kirjoista sekä hyllyistä (siihen mene yksi kokonainen päivä). Pesen ikkunat ja kaikki verhot. Pesen eteisen, keittiön ja vessojen matot.

juu, todellakaan ei kenenkään tarvitse reuhtoa enempää kuin jaksaa. Meillä nyt on kumminkin vaan noita kirjoja paljon, ja ne keräätäv pölyä niin, että halutaan kerran vuodessa pyyhkiä pölyt veks. Mikä ettei juuri jouluksi, vuoden suurinta juhlapyhää on sitten mukava juhlia puhtaassa kodissa,

Vierailija
12/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä perusteellisempi siivous, teen sen itsekin pari kertaa vuodessa. Mutta en jouluna, tuntuu että on sitä touhua muutenkin silloin tavallista enemmän.

Vierailija
13/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse siivoa jouluksi lainkaan. Jouluksi(kin) riittää normaali viikkosiivous, jonka meillä tekee siivooja.

Vierailija
14/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali siivoushan tuo. Keittiön siivous on jo hygienian kannalta välttämätöntä, kun jouluna laitetaan ja säilytetään tavallista enemmän ruokaa. Eikä koristeita ole kiva laittaa kasojen päällimmäisiksi keikkumaan olohuoneessa, vaan sielläkin pitää järjestellä tavallista perusteellisemmin. Joulu tulee parhaiten juuri noin, pikku hiljaa puuhaillen.

Vierailija
15/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:01"]

Ihan hyvä perusteellisempi siivous, teen sen itsekin pari kertaa vuodessa. Mutta en jouluna, tuntuu että on sitä touhua muutenkin silloin tavallista enemmän.

[/quote]

Joo, hommansa voi jaksottaa tietysti miten haluaa. Minä aloitan hyvissä ajoin, lahjat esimerkiksi olen jo ostanut aikoja sitten. Joten nyt minulla on aikaa siivoilla. Saan paremmat joulufiilikset siitä, että huusholli on priimasiivossa just juhlapyhinä.

7

Vierailija
16/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:01"]

[/quote]

Joo, hommansa voi jaksottaa tietysti miten haluaa. Minä aloitan hyvissä ajoin, lahjat esimerkiksi olen jo ostanut aikoja sitten. Joten nyt minulla on aikaa siivoilla. Saan paremmat joulufiilikset siitä, että huusholli on priimasiivossa just juhlapyhinä.

7
[/quote]

Kunnon siivous ja sitten koti joulujuhlatamineisiin :)

Vierailija
17/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:05"]

En itse siivoa jouluksi lainkaan. Jouluksi(kin) riittää normaali viikkosiivous, jonka meillä tekee siivooja.

[/quote]

Meillä sama kuvio.

Vierailija
18/18 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä tehdään ihan normaali viikkosiivous.

Ap:n siivous kuulostaa muuten ihan järkevältä, mutta en ottaisi vapaata töistä sitä varten. Ymmärrän, jos siivous on lempipuuhaasi, mutta itse keksisin monta muutakin tapaa viettää vapaapäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi