Ed Sheeran; palstan virallinen kanta?
Kommentit (63)
Eli, kun ei ole tarpeeksi alfan näköinen on paskaa.
Hyvä pitää mielessä, kun arvioidaan naisartisteja.
Ei millään tavalla erikoinen, tusinamuusikko.
Suosiotaan en ymmärrä, en käsitä mihin perustuu.
Epäilen että teinityttöjen ihastukseen perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummielestä meidän mammojen näkemys on ihan selkeä: liian vähän miestä, vaikka pari hyvää biisiä nykytuotantomittapuulla. Se sen superhitti, jota en nyt muista, on ihan huippuimelä, se slovari, kukahan sen nyt muistaisi. Se ainakin on ihan superlaskelmoiva rahankeruuhitti. Oon niin laiska, etten jaksa itte kaivaa sitä youtubesta nyt esiin.
https://www.youtube.com/results?search_query=ed+sheeran+bad+habits
Tää vai?
Mikä saa sut ajattelemaan että rahankeruuhitti?
Ja mikä saa sut ajattelemaan, että olisi olemassa jotain muuta kuin rahankeruuhittejä ylipäätään?
Ei tää, vaan se Perfect! Tiedät varmaan biisin, etkä varmaan voi sinäkään sanoa, etteikö se kaikessa imelyydessään olisi suorastaan kyyninen rahankeruuhitti. Noi muut taitaa olla kuitenki pikkasen rouheampia ja niissä on ainakin illuusio jostain vähemmän ilmeisestä tunnemanipulaatiosta kuin tuo Perfect, joka on kuin luotu uimaan tyttöjen sydämiin ja soimaan häiden ihanana hitaana... ja joka ei kappaleena sovin Sheeranin imagoon edes yhtään
Bad habits on hyvä, en tiedä mitään muista kappaleista.
Ensinnäkin en itse kiinnitä huomiota ulkonäköön. Minulle on oikeastaan ihan sama millainen tyyppi sen äänen takana on. Täytyy tämä todeta ja jos Ed on jo androryyni ääneltään tai olemukseltaan niin mitähän sitten joku muu on palstalaisten mielestä ( esim Motionless in Whiten Criss Cerulli tai Palaye Royalen Remington Leith). Mainitsen nämä, kun usein kuuntelen ja monet muut vastaavat. Jotenkin vähän ihmeellinen kanta täällä joillakin asiaan. Tosin itsekin pitää sanoa se, että Ed on minullekin vähän tylsää musiikkia, mutta itse kyllä pidän siitäkin ainakin jonkin verran. Minusta silti moni vanhempi biisi on parempi. Itselle esim Photograph tärkeimpi biisi kuin nämä uudet biisit. Tosin ei ole itselläkään niitä mitä usein kuuntelen. Ei silti missään nimessä huono minusta. Minusta hän jotenkib sympaattisen oloinen ja sellainen ehkä harvinainen artisti nykypäivänä mistä ei ainakaan uskoisi mitään pahaa ja ei vaikuta ylimieliseltä. Sekin on plussaa, tosin voi olla väärä arvio.
Vierailija kirjoitti:
No tällä tavallahan te olette arvioineet naisartisteja niin kauan, kun musiikkia on tehty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottava, ruikuttava, kurkustaan ääntä puristava androgyyni. Oikeastiko joku haluaa kuunnella tuollaista? Ja maksaakin siitä?
Ei nykyään musiikista makseta, boomer. Muusikot elää toimeentulotuella.
Hänen ääniala on tenori. Eikä ainakaan Bad Habitsissä purista. Laulaa mielestäni pakottomasti.
t. entinen kuorolainen
Vai niin. Olin näkevinäni jossain otsikon, että tämä Sheeran olisi täyttämässä stadioneja Suomessakin, mutta ei kai sitten, jos hän toimeentulotuella sinnittelee.
Sheeranista olen kuullut vain pätkiä ja niiden perusteella ihmettelen, miksi kukaan on keksinyt, että juuri hänen pitää päästä ääneen. Pitää olla aika ns. kaikkiruokainen, jotta tuollaista sietää. Mutta keskikorvattomalle joukollehan bulkkimusiikkia tehdään, siksipä joku Kirka onkin onnistunut myymään hirveän kasan roskaa.
Nykylaulajissa on aivan suhteeton osuus näitä voivottelevia, kurkkuaan kipristeleviä "erikoisuuksia". Onkohan se edellinen trendi, täysin palkein suoraa huutoa, menossa jo pois muodista?
Kuorolaisissakin muuten on sävelkorvattomia. Sinä taidat olla yksi niistä.
Ihanaa, kiitos tästä mammamaisesta palautteesta.
Kuuntele Bad Habits ja kerro sitten kipristeleekö.
Mielestäni ei.
Kuuntelin yhteensä 30 sekuntia kolmesta eri kohdasta. Taustana konepoppia, solistina kurkunpäänsä kireälle vetäissyt, elämäänsä kyllästynyt tyttö tai poika. Vähän sen suuntaista kuin Depeche Moden rytmiryhmä olisi törmännyt pimeällä kujalla Nailonbiittiin ja säikähtäneenä perääntynyt kukin omiin nurkkiinsa laulamaan itselleen tuutulauluja. Herättää lähinnä huvittuneisuutta.
Mistä sinä muuten päättelet, millainen ihminen minä olen? Omista ennakkoasenteistasi vai minun mielipiteistäni? Onko kovin viisasta päätellä kummastakaan?
Höm. Ei minua kiinnnosta millainen ihminen sinä olet. Enkä missään ole ilmaissut että kiinnostaisi.
Mutta aiheeseen, hän laulaa kauniisti, jopa klassisesti. Sulla on ihan hienot kielikuvat kyllä, mutta tuntuu että et oikein ymmärrä musiikkia. Tässä on artisti, jonka ääniala on tenori. Se tarkoittaa korkeavireistä miesääntä. Jos on tottunut kuuntelemaan laulumusiikkia, tässä ei ole mitään epäselvää. Hän laulaa hyvin. Hänen äänensä on ilmaisuvoimainen ja selkeä. Se välittää tunteita.
Et ehkä ole tottunut kuulemaan korkean äänialan miesääntä? Konemusiikki on taustalla, siinä olet oikeassa. Jos siitä ei pidä, ymmärrän närkästyksen.
Voimme ehkä sopia, että tämä ei ole sinua miellyttävä genre.
Pus ja hal.
Totta kai sinua kiinnostaa, millainen ihminen minä olen: olet nimittänyt minua boomeriksi ja mielipiteitäni mammamaisiksi. Ja jos et ole, olet liittynyt keskustelun haarapätkään kertomatta, että olet siinä uusi.
Kun kysymys kuuluu, miellyttääkö Sheeran, vastaan, että ei miellytä. Annan jopa perustelut sille. Ei minulle tarvitse yrittää vakuutella, että Sheeran on hyvä, kun minun korvani sanovat ihan selvästi, että hän on huono.
Korkeat ihmisäänet ovat mielestäni epämiellyttäviä varsinkin silloin, kun niillä yritetään ilmaista tunnetta, mutta taidot eivät riitä. Art Garfunkelilla riittävät, eikä hänen tarvitse särkeä ääntään tai nyyhkiä välillä. Sheeranilla eivät riitä, ja kun musiikkia saa joka puolelta ilmaiseksi, hänenkin on yritettävä kuulostaa erikoiselta mahdollisimman keskinkertaisella tavalla, jotta "levyjä" saadaan myydyksi. Sheeran kuuluu oheisella videolla esiteltävään tyylisuuntaan, jonka paikka on maakuopassa syvällä metsässä.
Hienoa että vastaat. Ymmärrän ihmisiä jotka eivät pidä korkeista äänialoista. Olemme eri mieltä siitä riittävätkö Sheeranin taidot. Mielestäni riittävät, ja musiikinharrastajana itsekin pidän häntä arvossa. En ole tässä yksin. Viittaus Garfunkeliin kertoo minulle, että olet vanhan musiikin ystävä, ja voin päätellä sukupuolesi ja ikäsi tuosta.
Kiitän sinua rehellisestä palautteestasi.
Ville Valo se vasta on miehekäs grauuuh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällä tavallahan te olette arvioineet naisartisteja niin kauan, kun musiikkia on tehty!
Mekö? Ja juuri yritimme eroon seksismistä, vaan naiset jatkaa siitä mihin lopetimme. Kakkaa!
Tuli noista korkeista äänistä mieleen yksi biisi, jotka itsenikin kiristelemään hampaita sitä kuunnellessa, vaikka yleensä saman genren musiikista pidänkin. Oikeasti on vaikeaa kuunnella sitä. Minusta Ed on vielä siedettävää siihen verrattuna. Se biisi on suomalaisbändin vielä:
Shiraz Lane - Out There Somewhere ( jos joku haluaa testata korviaan)
Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Tuli noista korkeista äänistä mieleen yksi biisi, jotka itsenikin kiristelemään hampaita sitä kuunnellessa, vaikka yleensä saman genren musiikista pidänkin. Oikeasti on vaikeaa kuunnella sitä. Minusta Ed on vielä siedettävää siihen verrattuna. Se biisi on suomalaisbändin vielä:
Sori ohis.
Mjoo. Sukkahousuhevi on erikseen. Nää korkeelta vetävät poppilaulajat on kevyttä kamaa tohon verrattuna. Mutta kun he ei ole nääs tarpeeksi MIEHIÄ, urghh!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottava, ruikuttava, kurkustaan ääntä puristava androgyyni. Oikeastiko joku haluaa kuunnella tuollaista? Ja maksaakin siitä?
Hänen ääniala on tenori. Eikä ainakaan Bad Habitsissä purista. Laulaa mielestäni pakottomasti.
t. entinen kuorolainen
Vai niin. Olin näkevinäni jossain otsikon, että tämä Sheeran olisi täyttämässä stadioneja Suomessakin, mutta ei kai sitten, jos hän toimeentulotuella sinnittelee.
Sheeranista olen kuullut vain pätkiä ja niiden perusteella ihmettelen, miksi kukaan on keksinyt, että juuri hänen pitää päästä ääneen. Pitää olla aika ns. kaikkiruokainen, jotta tuollaista sietää. Mutta keskikorvattomalle joukollehan bulkkimusiikkia tehdään, siksipä joku Kirka onkin onnistunut myymään hirveän kasan roskaa.
Nykylaulajissa on aivan suhteeton osuus näitä voivottelevia, kurkkuaan kipristeleviä "erikoisuuksia". Onkohan se edellinen trendi, täysin palkein suoraa huutoa, menossa jo pois muodista?
Mielestäni ei.
Kuuntelin yhteensä 30 sekuntia kolmesta eri kohdasta. Taustana konepoppia, solistina kurkunpäänsä kireälle vetäissyt, elämäänsä kyllästynyt tyttö tai poika. Vähän sen suuntaista kuin Depeche Moden rytmiryhmä olisi törmännyt pimeällä kujalla Nailonbiittiin ja säikähtäneenä perääntynyt kukin omiin nurkkiinsa laulamaan itselleen tuutulauluja. Herättää lähinnä huvittuneisuutta.
Mistä sinä muuten päättelet, millainen ihminen minä olen? Omista ennakkoasenteistasi vai minun mielipiteistäni? Onko kovin viisasta päätellä kummastakaan?
Höm. Ei minua kiinnnosta millainen ihminen sinä olet. Enkä missään ole ilmaissut että kiinnostaisi.
Mutta aiheeseen, hän laulaa kauniisti, jopa klassisesti. Sulla on ihan hienot kielikuvat kyllä, mutta tuntuu että et oikein ymmärrä musiikkia. Tässä on artisti, jonka ääniala on tenori. Se tarkoittaa korkeavireistä miesääntä. Jos on tottunut kuuntelemaan laulumusiikkia, tässä ei ole mitään epäselvää. Hän laulaa hyvin. Hänen äänensä on ilmaisuvoimainen ja selkeä. Se välittää tunteita.
Et ehkä ole tottunut kuulemaan korkean äänialan miesääntä? Konemusiikki on taustalla, siinä olet oikeassa. Jos siitä ei pidä, ymmärrän närkästyksen.
Pus ja hal.
Mä komppaan osin teitä molempia kinaajia. Ts. on totta, että Sheeranissa itsellänikin karvat nostaa pystyyn juurikin androgyyni tyttöpoikalaulaminen.
Juu, tyyppi on vissiin tenori, mutta ei tenori tee miehestä androgyyniä. Esim. venäläisissä laulajissa on upeita tenoreita, jotka laulavat aivan naisen hermoja värisyttävästi, mm. Kalinkaa punarmeijan kuoron kanssa. Kaukana androgyniasta, pikemminkin ensirakastajameininki tyyliin vanhat romanttiset elokuvat. On varmasti totta, kuten tässä sanotaan, että Sheeran laulaa teknisesti hyvin. Mutta tuo androgynia ei toimi yhtään, ei ainakaan itselleni. Uskon, että esipuberteetit ja manga-sarjisten ystävät on intopiukkana
Ihanaa että vastaat. Mut mulle jäi epäselväksi: sua haittaa "androgyyni"laulaminen, mutta "tenori ei tee miehestä androgyyniä".
Kumpaa susta Sheeran on? Tenori vai androgyyni? Ja miksi?
Sheerani on ehta androgyyni, venäläistenorit on naisia hurmaamaan tarkoitettuja äänkoneita <3
Sheerani ei oikeastaan ehkä kyllä ole edes androgyyni, androgyynistähän tulee mieleen sellainen kaunis, hoikka, eteerinen hahmo. Sheerani on liian maanläheinen sellaiseksi. Se on seksuaalisuuden ulkopuolella (tai ainakin heteronaisen haluttavuuden ulkopuolella) samalla tavalla kuin saunatonttu: ei niissäkään voi nähdä mitään sexyä. Tää on just tää edellä mainittu Taru Sormusten Herrasta -meininki: siinä leffassahan näitä epäseksikkäitä mennikäisiä piisaa. Miehet ehkä tykkää niistä, koska niihin voi samastua. Naiselle niistä ei ole iloa.
Jos on Ed on androgyyni niin sitten kaikki itse kuuntelemani mieslaulajat ovat varmaan palstalaisten mielestä kaikki jo naisia varmaan :) Jo minä olen joku typerä tonttu itsekin, kun vielä pidän heitäkin todella karismaattisina ja kiinnostavina tyyppeinä ja minulle kelpaisi jokainen heistä jos ulkonäköä arvioidaan. Siinä mielessä Ed voi olla tavallinen kyllä, mutta minusta muuten ei todellakaan mikään huono ulkonäöltään lainkaan. Samalla hän on minusta vaihtelua johonkin tyyppiin joka tavallaan haluaa huomiota ja on mukavan tavallinen tyyppi minusta. Ei tavallaan hae huomiota liikaa. Musiikki itselle sellaista, että voin kuunnella, mutta harvat biisit kiinnostavat paljon. Äänessä ei minusta ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ohis.
Mjoo. Sukkahousuhevi on erikseen. Nää korkeelta vetävät poppilaulajat on kevyttä kamaa tohon verrattuna. Mutta kun he ei ole nääs tarpeeksi MIEHIÄ, urghh!!
No nyt meni jollakin tunteisiin :D
Hallojaa, kenen mielestä tuo Ed Sheeran muka on hottis. Ja ei miehen tartte olla komea tai mitään ollakseen miehekäs, tää Sheeran painii ihan omassa sarjassa kotitonttutenorina, ei siitä tarvi tehdä yleistystä koskemaan miehiä yleisesti. Ja sekin on saanut tässä jotain: koska se on tuo vaaraton rapsuteltava kotitonttu, esipuberteetit tytöt tykkää siitä kuin elävästä uninallesta. Ed-poika puolestaan tienaa sillä imagolla miljoonan jo toisenkin. Ei sekään kai paha kohtalo ole
Vierailija kirjoitti:
Nykyartisteista ihan timanttista kärkeä. :)
Jos tää mitättömyys on kärkeä niin kuinka saatanan huonoja ne muut on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ohis.
No itse kyllä yleensä pidän "sukkahousuhevistäkin" näin 90-luvulla syntyneenä. Minusta tuo mainitsemani bändi ei edes siihen genreen kuulu. Se tosin menee itsellekin jo vähän yli ja vaikka kuuntelen monia samankaltaisia niin tuo biisi on koetus ja en meinaa sitä kestää. Sekin bänsi tosin parantanut vähän. Minulla kaikki miehet on tarpeeksi miehiä ja ärsyttää sanontakin. En voi arvostella ketään, kun kuuntelen niin kaikenlaista, jotka palstalla varmaan tuomittaisiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ohis.
Hallojaa, kenen mielestä tuo Ed Sheeran muka on hottis. Ja ei miehen tartte olla komea tai mitään ollakseen miehekäs, tää Sheeran painii ihan omassa sarjassa kotitonttutenorina, ei siitä tarvi tehdä yleistystä koskemaan miehiä yleisesti. Ja sekin on saanut tässä jotain: koska se on tuo vaaraton rapsuteltava kotitonttu, esipuberteetit tytöt tykkää siitä kuin elävästä uninallesta. Ed-poika puolestaan tienaa sillä imagolla miljoonan jo toisenkin. Ei sekään kai paha kohtalo ole
Uskot että esipuberteettiset toisen sukupuolen edustajat yksin saavat aikaan hänen maailmanlaajuisen suosion, ja että hän on top viidessä ympäri läntistä maailmaa?
Tiedän että tytöt ovat vaikutusvaltaisia, ja että heitä on paljon, mutta kun mietin demografiaa, onko heitä todella niin paljon? Tuntuu vähän epäuskottavalta.
Ja jos 10-11 vuotiaat tytöt olisivatkin nostaneet Sheeranin maailmantähdeksi ohi kaikkien muiden ikäluokkien, onko siinä aihetta väheksyä heitä?
Mietinpä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. entinen kuorolainen
Mielestäni ei.
Pus ja hal.
Totta kai sinua kiinnostaa, millainen ihminen minä olen: olet nimittänyt minua boomeriksi ja mielipiteitäni mammamaisiksi. Ja jos et ole, olet liittynyt keskustelun haarapätkään kertomatta, että olet siinä uusi.
Kun kysymys kuuluu, miellyttääkö Sheeran, vastaan, että ei miellytä. Annan jopa perustelut sille. Ei minulle tarvitse yrittää vakuutella, että Sheeran on hyvä, kun minun korvani sanovat ihan selvästi, että hän on huono.
Korkeat ihmisäänet ovat mielestäni epämiellyttäviä varsinkin silloin, kun niillä yritetään ilmaista tunnetta, mutta taidot eivät riitä. Art Garfunkelilla riittävät, eikä hänen tarvitse särkeä ääntään tai nyyhkiä välillä. Sheeranilla eivät riitä, ja kun musiikkia saa joka puolelta ilmaiseksi, hänenkin on yritettävä kuulostaa erikoiselta mahdollisimman keskinkertaisella tavalla, jotta "levyjä" saadaan myydyksi. Sheeran kuuluu oheisella videolla esiteltävään tyylisuuntaan, jonka paikka on maakuopassa syvällä metsässä.
Hienoa että vastaat. Ymmärrän ihmisiä jotka eivät pidä korkeista äänialoista. Olemme eri mieltä siitä riittävätkö Sheeranin taidot. Mielestäni riittävät, ja musiikinharrastajana itsekin pidän häntä arvossa. En ole tässä yksin. Viittaus Garfunkeliin kertoo minulle, että olet vanhan musiikin ystävä, ja voin päätellä sukupuolesi ja ikäsi tuosta.
Kiitän sinua rehellisestä palautteestasi.
Ikäni ehkä saatat pystyä päättelemään, mutta sukupuoltani et. Vinyylikokoelmani ääressä saisit identiteettikriisin.
Tuossa edellä ovat muut saaneet aikaan kiistan Sheeranin ulkonäöstä. Omasta puolestani voin kertoa, että muistan hänestä vain hiukset, enkä erottaisi häntä poliisin tunnistusrivistä. Taaempana nimitin Sheerania tytöksi tai pojaksi silkan äänen perusteella. Eipä silti, ei äänikään mikään kynnyskysymys ole, koska esimerkiksi Bryan Adamsin ja Bonnie Tylerin voisi vaihtaa päikseen melkein missä tahansa kappaleessa ilman henkisiä tai kuulovaurioita, mutta kynnyskysymyksenä on se, miten sitä ääntä käyttää. Esimerkkinä antamani video kertoo loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ohis.
Uskot että esipuberteettiset toisen sukupuolen edustajat yksin saavat aikaan hänen maailmanlaajuisen suosion, ja että hän on top viidessä ympäri läntistä maailmaa?
Tiedän että tytöt ovat vaikutusvaltaisia, ja että heitä on paljon, mutta kun mietin demografiaa, onko heitä todella niin paljon? Tuntuu vähän epäuskottavalta.
Ja jos 10-11 vuotiaat tytöt olisivatkin nostaneet Sheeranin maailmantähdeksi ohi kaikkien muiden ikäluokkien, onko siinä aihetta väheksyä heitä?
Mietinpä vaan.
Maailmanlaajuisen suosion saavat aikaan tuotantoketjut, jotka välittävät musiikin eteenpäin. On aika sama, mikä porukka musiikki eniten diggaa, musiikille riittää, että on joku porukka. Sitten seuraava porras kiinnostuu siitä tunnettuuden kasvun takia jne. suosio etenee kuin renkaat vedessä. En missään tapauksessa väheksy nuoria tyttöjä musiikinkuluttajina, en todellakaan. Muutenkin mielestäni meidän naisten kirkuva idolinpalvonta on ihana tunnevoimainen ilmiö ja en tykkää miesartisteista, jotka siitä saavat nauttia, mutta jotka sitten kuitenkin halveksivat sitä. Se on väärin.
Ulkonäkö edellä mennään minusta liikaa. Minulle ei ole väliä miltä esiintyjä näyttää. Tietysti joku kiinnostaa enemmän, mutta muuten en ala ketään haukkumaan täällä. Minulle Ed on sellainen tavallisen näköinen tyyppi joka voisi tulla kadulla vastaan, mutta kuitenkin miellyttävä. Tosin kyllä ihmettelen jos joku hänen äänestään saa tytön mieleen. Itse en tykkää miehistä joilla parta, mutta kuuntelen silti monia parrakkaita tyyppejä ja kaljuja myös eikä sillä ole merkitystä. Moni artisti voi joskus näyttää vähän pelottavalta, mutta sekään ei estä kuuntelua.
Liian vähän miestä tarkoittaa mitä?
Liian korkea ääniala?
Liian punainen tukka?
Liian vähän machopisteitä?