Kateellisuus veloja kohtaan..
Ai kun voisinkin olla taas lapseton, riittäisi rahat ja voisin matkustella miehen kanssa
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:30"]
Niin. Aivan yhtä toden-/epätodennäköisesti jotkut velat ovat pitkällä tähtäimellä onnettomia tekemänsä ratkaisun vuoksi, eikä sitäkään ratkaisua voi lopulta muuttaa. Jostain syystä tämä on teille veloille aivan uskomattoman vaikea myöntää.
[/quote]
Ei sitä ole vaikeaa myöntää, mutta tiedätkö miksi se on silti paras päätös?
Koska vela ei ole tehnyt lapsia tänne kärsimään toisin kuin sunkaltaiset perhelliset, sitä lasta kun ei enää saa pois sitten tekemisen jälkeen.
Tämä tuntuu teille äideille olevan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että olette oikeasti pistäneet pienen viattoman lapsen kärsimään virheestänne.
[/quote]
Söpöä tämä teidän väittelynne. <3 Tässäkin on mietitty argumenttia, jolla saisi viimeisen sanan. Mutta eihän se sitten kestäväksi osoittaudukaan, sorry.
[/quote]
Onneksi itse toit keskusteluun ihan jäätävän ja viiltävän syvän argumentin, huh, huh, uskomatonta älyä vaati kommenttisi ja oli niin mietitty <3<3<3
sorry, oli pakko :D
[/quote]
En ottanut osaa itse väittelyyn.
sorry oli pakko :D
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:09"]
En ymmärrä miksi velat kuvittelevat että me lapselliset jotenkin kadehtisimme heidän elämäänsä.
[/quote]
Minulle on ainakin useampikin vanhempi sanonut kadehtivansa vapauttani ja itsenäisyyttäni. Ei minulla ole mitään syytä epäillä heidän valehtelevan. Itse asiassa uskon tuon ihan hyvin. Kyllä minäkin kadehdiin nykyistä elämäntapaani ennen kuin onnistuin sen saavuttamaan. Vasta sitten tuntui, että kaikki elämän palikat ovat koossa ja voi keskittyä nauttimaan.
[/quote]
No itse ainakin sanoo kohteliaisuuttaan. Kuten sanoo jokaiselle häiden järjestäjälle, että maailman parhaat häät. Kun katsoo keski-ikäistä velaa, kuka sidullaröllyköineen ja tupakanpolttamalla äänellä kähisee, kuka pani häntä viime yönä, ei kehtaa sanoa suoraan, että voi jeesus, mitä elämää.
[/quote]
Sinun tuntemasi vela, jos nyt on oikea vela, voi olla juuri tuollainen, jos olet itsekin joku wt-mama.
Useat velat ovat kuitenkin siististi pukeutuvia ja koulutettuja ihmisiä. Taitaa korreloida kouluttautuneisuuden kanssa tuo lapsettomuus. Sivistysmaissa yleisempää kuin kehitysmaissa.
Enkä sano että kaikki äidit ovat tyhmiä ja sivistymättömiä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:02"]
Enkä sano että kaikki äidit ovat tyhmiä ja sivistymättömiä.
[/quote]
Korkea äo ja koulutus korreloi lapsettomuuden kanssa, joten ei se ole mutuilua sanoa, että keskimäärin lapsia tekevät matalasti koulutetut matalalla äo tasolla.
Myös mt-ongelmat ovat tutkimusten mukaan yleisempiä äideillä, mutta siitä on vaikea sanoa oliko mt-ongelma syynä lasten tekoon, vai tuliko se lasten myötä.
En kadehti "lapsellisten" elämää, tietoinen valinta on ettemme halua lapsia. Mutta ei ole mitään vastaan tietenkään lapsia, jotkut ystävätkin ovat perheellisiä. Silloin kun "lapsellinen" pariskunta lähtee vaikkapa kahdestaan viikonloppulomalle ja jättää lapset hoitoon, hekin haluavat nukkua myöhään ja syödä rauhassa ilman meteliä tai itkua, nauttia olostaan aikuisessa seurassa. Vanhemman rakkaus lasta kohtaan on ideaalisti ihana asia, lisä omaan ihmisyyteen. Toistaiseksi olen onnistunut säilyttämään empatiakykyni ilmankin. Olen kantanut nuoresta saakka vastuun itsestäni ja omista päätöksistäni uralla ja elämässä. En minä eikä mieheni enää ole halukas ottamaan vastuuta itsemme lisäksi uudesta elämästä, koska se on erittäin rasittava ja rankka työ itsessään. Valintakysymys.
Lapsettomien mielestä ei tietenkään voi olla mahdollista että joku äiti tai isä katuu lapsien tekoa. Ei oo mahdollista!!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:42"]
Varmasti jokainen vanhempi JOSKUS kadehtii lapsettoman vapautta ja JOSKUS katuu lapsen/lasten hankintaa. Omahyväisen velan kannattaisi kuitenkin muistaa, että tämä ei tarkoita sitä, ettäkö vanhemmat pysyvästi haluaisivat olla lapsettomia. Lapsen/lasten hankkimisen pluspuolet voittavat miinuspuolet moninkertaisesti. Oikeastaan tuntuu hassulta asettaa vertailuun vapaus/matkustelu/tms. ja oma lapsi, nämä ovat täysin eri kategorian asioita.
Sinulle alle vuoden ikäisen ainokaisen äiti sanoisin, että olet vielä äitiystaipaleellasi niin alussa, että käyt vielä läpi elämänmuutokseen sopeutumisvaihetta. Tunteesi ovat täysin normaaleja ja yleisiä eivätkä tarkoita, että olisit tosiasiallisesti tehnyt väärän valinnan. Tsemppiä sinulle!
[/quote]
Joo varmaan pitäisi tuon ihmisen tehdä vaan lisää lisää lapsia tuossa tilanteessa?
Lisää bensaa liekkeihin ja sillä se lähtee millä on tullutkin.
En minä kadehdi lapsellisten elämään. Minä säälin joitakin äitejä. Tiedän kuitenkin että monet voivat ihan aidosti olla onnellisia perhe-elämästään, mutten usko heidän täällä liiemmin kiukuttelevan.
Olen aivan varma etten lapsia halua ja tyytyväinen päätökseeni. Saan miehiä jos haluan, enkä ole mikään pubiruusu. Minulla on kuitenkin tapana keskustella täällä aiheesta, koska se on mielenkiintoinen. Keskustelen myös muustakin kuin lapsettomuudesta.
Minusta on aina kamalaa jos ihminen tekee lapsen ja sitten yllättyykin kun ei ollut oikea päätös. On aika kauhistuttavaa kun äidit yllyttävät toisia tekemään lapsia, vaikka sillä voi olla karmeat seurauksen. Mieluummin on syytä olla liian varovainen kuin tehdä toisia ihmisiä koskevia päätöksiä hormoonihöyryissään ja siten tuottaa kärsimystä LAPSELLE.
Lapsi on kyllä tuonut elämäämme niin paljon iloa ja rakkautta etten osaisi kuvitella elämääni ilman häntä, mutta ymmärrän ap:n pointin..
Välillä tuntuu että ne velat ajattelee lasten parasta enemmän kuin JOTKUT lapselliset, muuten aika moni lapsi ois jäänyt syntymättä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:21"]
Kun katsoo keski-ikäistä velaa, kuka sidullaröllyköineen ja tupakanpolttamalla äänellä kähisee, kuka pani häntä viime yönä, ei kehtaa sanoa suoraan, että voi jeesus, mitä elämää.
[/quote]
Olet erehtynyt, nuo ovat niitä lähiöiden yh-äitejä, jotka ovat ihan sekaisin äitiysonnesta, välillä vain panevat lähiöbaarin ranea.
[/quote]
Ei, kyllä ne ovat naisvaltaisen alani työpaikan veloja jokainen. Kenelläkään ei ole lapsia, kun inhoavat lapsia
[/quote]
Siivojapiirit :D
[/quote]. Sairaanhoitajia
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:31"]
Mä säälin veloja varsinkin 50-60- vuotiaita. Miten yksinäistä elämä onkaan. Ei ketään läheisiä ja omat vanhemmatkin jo usein poissa.
[/quote]
Ei sitten mieleesi ole tullut, että jotkut nauttivat yksinolosta? Minulla on aviomies ja muutama hyvä ystävä ja olen täysin tyytyväinen elämääni. Kaikkein kauhistuttavinta minulle olisi se, että ympärillä olisi lapsilauma, joista jokainen vuorollaan olisi lykkäämässä lapsiaan ja lastenlapsiaan meille hoitoon, ja sitten olisivat täydessä kiukussa ja valittaisivat suureen ääneen tällä palstalla, kun äiti/anoppi on niin hankala eikä ota lapsia hoitoon, jotta itse pääsisi miehen kanssa lapsistaan eroon...
Minusta vähän tuntuu, että nämä lapselliset ovat ennen kaikkea lapsellisia. Kirjaimellisesti JA kuvaannollisesti.
Viittä vaille viisikymppinen.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:30"]
Niin. Aivan yhtä toden-/epätodennäköisesti jotkut velat ovat pitkällä tähtäimellä onnettomia tekemänsä ratkaisun vuoksi, eikä sitäkään ratkaisua voi lopulta muuttaa. Jostain syystä tämä on teille veloille aivan uskomattoman vaikea myöntää.
[/quote]
Ei sitä ole vaikeaa myöntää, mutta tiedätkö miksi se on silti paras päätös?
Koska vela ei ole tehnyt lapsia tänne kärsimään toisin kuin sunkaltaiset perhelliset, sitä lasta kun ei enää saa pois sitten tekemisen jälkeen.
Tämä tuntuu teille äideille olevan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että olette oikeasti pistäneet pienen viattoman lapsen kärsimään virheestänne.
[/quote]
Söpöä tämä teidän väittelynne. <3 Tässäkin on mietitty argumenttia, jolla saisi viimeisen sanan. Mutta eihän se sitten kestäväksi osoittaudukaan, sorry.
[/quote]
Onneksi itse toit keskusteluun ihan jäätävän ja viiltävän syvän argumentin, huh, huh, uskomatonta älyä vaati kommenttisi ja oli niin mietitty <3<3<3
sorry, oli pakko :D
[/quote]
Ootko sää sama jankuttaja kuin siinä eilisessä isimies-ketjussa? Oikeasti aika mieleltään köyhää toimintaa, oli lapsia tai ei.
Käsittämätöntä jankkaamista nämä ketjut järjestään. Onko täällä oikeasti näin matalaotsaisia ihmisiä noin paljon, vai samatko pellet jaksavat vääntää ja haukkua toisiaan ketjusta toiseen? Muutama luettava kommentti, loput verbaalista paskaa, eikä edes kovin viihdyttävästi muotoiltuna.
Kyllä se taitaa olla niin, että ne fiksummat kummaltakaan "puolelta" eivät ota osaa näihin keskusteluihin, vaan nämä samat järjen jättiläiset todistelevat digiparemmuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:02"]
Ai kun voisinkin olla taas lapseton, riittäisi rahat ja voisin matkustella miehen kanssa
[/quote]
Äkkiähän noista eroon pääset. Pukkaa pihalle keskenään ja toivo, että joku ajaa päälle.
[/quote]
Eiköhän ihan tavallinen adoptioon antaminen olisi vähän sivistyneempi keino?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:48"]
Varmasti jokainen vanhempi JOSKUS kadehtii lapsettoman vapautta ja JOSKUS katuu lapsen/lasten hankintaa. Omahyväisen velan kannattaisi kuitenkin muistaa, että tämä ei tarkoita sitä, ettäkö vanhemmat pysyvästi haluaisivat olla lapsettomia. Lapsen/lasten hankkimisen pluspuolet voittavat miinuspuolet moninkertaisesti. Oikeastaan tuntuu hassulta asettaa vertailuun vapaus/matkustelu/tms. ja oma lapsi, nämä ovat täysin eri kategorian asioita.
Sinulle alle vuoden ikäisen ainokaisen äiti sanoisin, että olet vielä äitiystaipaleellasi niin alussa, että käyt vielä läpi elämänmuutokseen sopeutumisvaihetta. Tunteesi ovat täysin normaaleja ja yleisiä eivätkä tarkoita, että olisit tosiasiallisesti tehnyt väärän valinnan. Tsemppiä sinulle!
[/quote]
Voisimmeko jättää velat keskustelun ulkopuolelle? He eivät kuulu koko keskusteluun. Ap kertoi omista tunteistaan, kateudesta veloja kohtaan. Pysyttäisiinkö aiheessa, eli siinä kun lastenhankinta kaduttaa ja lapseton elämää kaivataan.
Olen tuo alle vuoden ikäisen lapsen äiti. Tiedostan tuon mitä sanot ja odotan mitä tuleman pitää. Tällä hetkellä ja koko viimeisen vuoden ajan, on kuitenkin tuntunut siltä, että tein vika ratkaisun. Vauva on ollut helppo ja muutenkin ihana, mutta elämä lapsiperheenä ei vedä vertoja elämälleni kaksin mieheni kanssa. Nyt tuntuu tältä ja koen tärkeäksi, että voin sanoa sen ääneen edes anonyymina keskustelupalstalla ja keskustella tätästä muiden samoin tuntevien kanssa.
[/quote]
Kuinka paljon se sitten sinua kaduttaa? Oletko miettinyt lapsen antamista adoptioon? Mielestäni se on ok ratkaisu silloin, jos oikeasti on paha olla lapsen myötä tulleessa elämässä. Ehkä voisit käydä keskustelemassa asiasta jossain?
Muistakaa, että tää on AV-palsta! Tosielämässä esim. minulla yhden lapsen äidillä on on sekä lapsellisia että lapsettomia ystäviä (noin puolet ja puolet) ja kaikki arvostavat toistensa valintoja ihan 100 %, eivät hauku edes selän takana ja tulevat loistavasti toimeen keskenään. Mut me ollaankin korkeasti koulutettuja, osataan keskustella muustakin kuin lapsista ja meidän ystävyyteen ei vaikuta mitenkään se, onko jollakin lapsia vai ei. Peace vaan <3
Ja nro 97 vastaa vielä aloittajalle: mullakin oli vastaavia tunteita, kun lapsi oli pieni. Ne hälveni ajan myötä, kun lapsi kasvoi ja itsenäistyi ja sain taas enemmän omaa aikaa. Sanoisin, että 1,5 vuoden jälkeen tapahtui selkeä käänne parempaan! Nyt elämä on ihanaa lapsen kanssa (lapsi on nyt 2,5-v)! Ja harkitsen jopa toista lasta :)
Kyllä minä välillä kadehdin lapsettomien vapaata ja huoletonta elämää. Mutta en KOSKAAN antaisi lastani pois! Olen äärettömän onnellinen nykyisessä tilanteessani, vaikka uhmaikä sun muut painavat päälle. Koskaan en ajattelisi, että jos nyt saisin päättää niin en hankkisi lapsia. Kyllä hankkisin.
Varmaan vähän sama kuin koiran hankittua: huonolla kelillä ajattelee että hitto taasko joutuu mennä ulos
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:48"]
[/quote]
Voisimmeko jättää velat keskustelun ulkopuolelle? He eivät kuulu koko keskusteluun. Ap kertoi omista tunteistaan, kateudesta veloja kohtaan. Pysyttäisiinkö aiheessa, eli siinä kun lastenhankinta kaduttaa ja lapseton elämää kaivataan.
Olen tuo alle vuoden ikäisen lapsen äiti. Tiedostan tuon mitä sanot ja odotan mitä tuleman pitää. Tällä hetkellä ja koko viimeisen vuoden ajan, on kuitenkin tuntunut siltä, että tein vika ratkaisun. Vauva on ollut helppo ja muutenkin ihana, mutta elämä lapsiperheenä ei vedä vertoja elämälleni kaksin mieheni kanssa. Nyt tuntuu tältä ja koen tärkeäksi, että voin sanoa sen ääneen edes anonyymina keskustelupalstalla ja keskustella tätästä muiden samoin tuntevien kanssa.
[/quote]
Oletko sinä siis ketjun aloittaja? Lyön ennemmin vetoa, että se on joku vela, joka esiintyy kadehtivana lapsellisena. Minusta velat kyllä suuresti liittyvät ketjun aiheeseen, eikä heitä voi ulkopuolelle jättää.