Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuus veloja kohtaan..

Vierailija
17.12.2014 |

Ai kun voisinkin olla taas lapseton, riittäisi rahat ja voisin matkustella miehen kanssa

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:09"]

En ymmärrä miksi velat kuvittelevat että me lapselliset jotenkin kadehtisimme heidän elämäänsä. 

[/quote]

Minulle on ainakin useampikin vanhempi sanonut kadehtivansa vapauttani ja itsenäisyyttäni. Ei minulla ole mitään syytä epäillä heidän valehtelevan. Itse asiassa uskon tuon ihan hyvin. Kyllä minäkin kadehdiin nykyistä elämäntapaani ennen kuin onnistuin sen saavuttamaan. Vasta sitten tuntui, että kaikki elämän palikat ovat koossa ja voi keskittyä nauttimaan.

[/quote]

Minulle taas moni lapseton on sanonut kadehtivansa onnellista lapsiperheen elämääni, eikä minulla ole mitään syytä epäillä heidän valehtelevan. Tosin hyvin meillä meneekin, ei voi kieltää.

[/quote]

Lapseton ehkä. Mutta ymmärrät varmaan, ettei vapaaehtoisesti lapseton halua itselleen lapsiperhe-elämää.

[/quote]

Miksi sitten niin moni vela on sanonut kadehtivansa onnellista elämääni?

[/quote]

Miks niin moni äiti on sanonut että kadehtii mun lapsetonta elämää?

[/quote]

Miksi niin moni vela kadehtii lapsellisten onnellista elämää?

[/quote]

En mä tunne ainakaan yhtään... Mut jos ne velat kadehtii sun elämää, niin miks ne ei tee lapsia?

[/quote]

Voinko saada tähän vastauksen, vai ettekö osaa vastata? :)

[/quote]

Siis mitä ihmettä sinä jankutat? Vela kadehtii siis perheellisen onnellista elämää. Ei lapsia vaan onnellisuutta. Niinpä velan kannattaisi hankkia omaan elämäänsä jotain sisältöä, jotta hän voisi olla onnellinen.

Vierailija
62/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velat niin kadehtii teijän elämää niin miks ne ei sit tee lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on velo?

Vierailija
64/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:39"]

[/quote]

Mahoja ovat, eivätkä pysty ostamaan lapsia.

isimies

Vierailija
65/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Uskottele vain itsellesi, että kaikki kadehtivat töissä siivojairmelin vauveleita <3

Jotenkin elämästä on selvittävä pienituloisena wt-mammana, sadut helpottavat...

[/quote]

Tällaisissa piireissäkö sinä pyörit? No sitten ymmärrän...

[/quote]

Ei oikein onnistu kääntäminen enää sen jälkeen, kun myönsit olevasi naisvaltaisella matalapalkka-alalla wt-siiderisieppojen kanssa, jotka hurjasti kadehtivat köyhän lapsiperheen elämää :D

[/quote]

No enpäs kuule olekaan naisvaltaisella matalapalkka-alalla. Mistä päättelet, että olen kyseisen kommentin kirjoittaja? Kirjoitatko itse kaikki veloja puolustelevat kommentit?

Vierailija
66/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:09"]

En ymmärrä miksi velat kuvittelevat että me lapselliset jotenkin kadehtisimme heidän elämäänsä. 

[/quote]

Minulle on ainakin useampikin vanhempi sanonut kadehtivansa vapauttani ja itsenäisyyttäni. Ei minulla ole mitään syytä epäillä heidän valehtelevan. Itse asiassa uskon tuon ihan hyvin. Kyllä minäkin kadehdiin nykyistä elämäntapaani ennen kuin onnistuin sen saavuttamaan. Vasta sitten tuntui, että kaikki elämän palikat ovat koossa ja voi keskittyä nauttimaan.

[/quote]

Minulle taas moni lapseton on sanonut kadehtivansa onnellista lapsiperheen elämääni, eikä minulla ole mitään syytä epäillä heidän valehtelevan. Tosin hyvin meillä meneekin, ei voi kieltää.

[/quote]

Lapseton ehkä. Mutta ymmärrät varmaan, ettei vapaaehtoisesti lapseton halua itselleen lapsiperhe-elämää.

[/quote]

Miksi sitten niin moni vela on sanonut kadehtivansa onnellista elämääni?

[/quote]

Miks niin moni äiti on sanonut että kadehtii mun lapsetonta elämää?

[/quote]

[/quote]

En mä tunne ainakaan yhtään... Mut jos ne velat kadehtii sun elämää, niin miks ne ei tee lapsia?

[/quote]

Voinko saada tähän vastauksen, vai ettekö osaa vastata? :)

[/quote]

Siis mitä ihmettä sinä jankutat? Vela kadehtii siis perheellisen onnellista elämää. Ei lapsia vaan onnellisuutta. Niinpä velan kannattaisi hankkia omaan elämäänsä jotain sisältöä, jotta hän voisi olla onnellinen.

[/quote]

Eli kaikki sun tuntemat velat on onnettomia? Eihän tietenkään voi olla onnellista elämää ilman perhettä.

Vierailija
67/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on joku lapsellinen, joka silminnähden kimpaantuu niin kovasti siitä, että jotkut kertovat kadehtivansa veloja ja heidän elämäänsä?

Mistä tämä kimpaantuminen johtuu? Eihän koko keskustelu koske häntä, mikäli ei ole vela tai koe kateutta veloja kohtaan.

Vierailija
68/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen vanhempi JOSKUS kadehtii lapsettoman vapautta ja JOSKUS katuu lapsen/lasten hankintaa. Omahyväisen velan kannattaisi kuitenkin muistaa, että tämä ei tarkoita sitä, ettäkö vanhemmat pysyvästi haluaisivat olla lapsettomia. Lapsen/lasten hankkimisen pluspuolet voittavat miinuspuolet moninkertaisesti. Oikeastaan tuntuu hassulta asettaa vertailuun vapaus/matkustelu/tms. ja oma lapsi, nämä ovat täysin eri kategorian asioita.

Sinulle alle vuoden ikäisen ainokaisen äiti sanoisin, että olet vielä äitiystaipaleellasi niin alussa, että käyt vielä läpi elämänmuutokseen sopeutumisvaihetta. Tunteesi ovat täysin normaaleja ja yleisiä eivätkä tarkoita, että olisit tosiasiallisesti tehnyt väärän valinnan. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
69/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Uskottele vain itsellesi, että kaikki kadehtivat töissä siivojairmelin vauveleita <3

Jotenkin elämästä on selvittävä pienituloisena wt-mammana, sadut helpottavat...

[/quote]

Tällaisissa piireissäkö sinä pyörit? No sitten ymmärrän...

[/quote]

Ei oikein onnistu kääntäminen enää sen jälkeen, kun myönsit olevasi naisvaltaisella matalapalkka-alalla wt-siiderisieppojen kanssa, jotka hurjasti kadehtivat köyhän lapsiperheen elämää :D

[/quote]

No enpäs kuule olekaan naisvaltaisella matalapalkka-alalla. Mistä päättelet, että olen kyseisen kommentin kirjoittaja? Kirjoitatko itse kaikki veloja puolustelevat kommentit?

[/quote]

Se selittääkin paljon, että noita keuhkoavia veloja on täällä vain yksi.

Vierailija
70/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:40"]

[/quote]

Mahoja ovat, eivätkä pysty ostamaan lapsia.

isimies

[/quote]

Ei mahot oo veloja... minkä ikänen oot?

Vierailija
71/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:42"]

Miksi täällä on joku lapsellinen, joka silminnähden kimpaantuu niin kovasti siitä, että jotkut kertovat kadehtivansa veloja ja heidän elämäänsä? Mistä tämä kimpaantuminen johtuu? Eihän koko keskustelu koske häntä, mikäli ei ole vela tai koe kateutta veloja kohtaan.

[/quote]

Miksi vauvapalstalla on joku vapaaehtoisesti lapseton, joka silminnähden kimpaantuu perheellisten keskusteluista?

Vierailija
72/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:02"]

Ai kun voisinkin olla taas lapseton, riittäisi rahat ja voisin matkustella miehen kanssa

[/quote]

Mutta silloin sulla ei olisi sun ihania, rakkaita ja kauniita lapsiasi! Ajattele mitä iloa ne sulle tuottaa. Älä ole kateellinen muille vaan keskity elämään omaa elämääsi. Voithan sinä alkaa pikkuhiljaa säästämään aina kun vain tilanne sen sallii ja matkustaa heti kun lapset ovat sen ikäisiä että pärjäävät. :) T. Vela

Vierailija
73/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen vanhempi JOSKUS kadehtii lapsettoman vapautta ja JOSKUS katuu lapsen/lasten hankintaa. Omahyväisen velan kannattaisi kuitenkin muistaa, että tämä ei tarkoita sitä, ettäkö vanhemmat pysyvästi haluaisivat olla lapsettomia. Lapsen/lasten hankkimisen pluspuolet voittavat miinuspuolet moninkertaisesti. Oikeastaan tuntuu hassulta asettaa vertailuun vapaus/matkustelu/tms. ja oma lapsi, nämä ovat täysin eri kategorian asioita.

Sinulle alle vuoden ikäisen ainokaisen äiti sanoisin, että olet vielä äitiystaipaleellasi niin alussa, että käyt vielä läpi elämänmuutokseen sopeutumisvaihetta. Tunteesi ovat täysin normaaleja ja yleisiä eivätkä tarkoita, että olisit tosiasiallisesti tehnyt väärän valinnan. Tsemppiä sinulle!

[/quote]

Voisimmeko jättää velat keskustelun ulkopuolelle? He eivät kuulu koko keskusteluun. Ap kertoi omista tunteistaan, kateudesta veloja kohtaan. Pysyttäisiinkö aiheessa, eli siinä kun lastenhankinta kaduttaa ja lapseton elämää kaivataan.

Olen tuo alle vuoden ikäisen lapsen äiti. Tiedostan tuon mitä sanot ja odotan mitä tuleman pitää. Tällä hetkellä ja koko viimeisen vuoden ajan, on kuitenkin tuntunut siltä, että tein vika ratkaisun. Vauva on ollut helppo ja muutenkin ihana, mutta elämä lapsiperheenä ei vedä vertoja elämälleni kaksin mieheni kanssa. Nyt tuntuu tältä ja koen tärkeäksi, että voin sanoa sen ääneen edes anonyymina keskustelupalstalla ja keskustella tätästä muiden samoin tuntevien kanssa.

Vierailija
74/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on joku lapsellinen, joka silminnähden kimpaantuu niin kovasti siitä, että jotkut kertovat kadehtivansa veloja ja heidän elämäänsä? Mistä tämä kimpaantuminen johtuu? Eihän koko keskustelu koske häntä, mikäli ei ole vela tai koe kateutta veloja kohtaan.

[/quote]

Idiootti. Täällä väitetään että KAIKKI vanhemmat katuvat lapsiaan ja ovat kateellisia veloilla ja jos he eivät myönnä tätä niin he vain teeskentelevät olevansa onnellisia ja rakastavansa lapsiaan. Se on veloille jotenkin niin mahdotonta käsittää että on oikeasti olemassa vanhempia jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja rakastavat lapsiaan. 

Vierailija
75/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:44"]

[/quote]

Miksi vauvapalstalla on joku vapaaehtoisesti lapseton, joka silminnähden kimpaantuu perheellisten keskusteluista?

[/quote]

Molemmat voisivat jättää tämän keskustelun, joka ei koske heitä. Av on täynnä muita keskusteluita.

Vierailija
76/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi täällä on joku vela, vaikka keskustelun avaajana on omista tuntemuksistaan kertonut äiti?

Vierailija
77/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:48"]

[/quote]

Idiootti. Täällä väitetään että KAIKKI vanhemmat katuvat lapsiaan ja ovat kateellisia veloilla ja jos he eivät myönnä tätä niin he vain teeskentelevät olevansa onnellisia ja rakastavansa lapsiaan. Se on veloille jotenkin niin mahdotonta käsittää että on oikeasti olemassa vanhempia jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja rakastavat lapsiaan. 

[/quote]

Missä tässä keskustelussa on näin sanottu? Menkää nyt velat ja onnelliset lapsettomat pois tästä keskustelusta ja jättäkää meidät keskustelemaan rauhassa itse topikista.

Vierailija
78/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aivan yhtä toden-/epätodennäköisesti jotkut velat ovat pitkällä tähtäimellä onnettomia tekemänsä ratkaisun vuoksi, eikä sitäkään ratkaisua voi lopulta muuttaa. Jostain syystä tämä on teille veloille aivan uskomattoman vaikea myöntää.

[/quote]

Ei sitä ole vaikeaa myöntää, mutta tiedätkö miksi se on silti paras päätös? 

Koska vela ei ole tehnyt lapsia tänne kärsimään toisin kuin sunkaltaiset perhelliset, sitä lasta kun ei enää saa pois sitten tekemisen jälkeen.

Tämä tuntuu teille äideille olevan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että olette oikeasti pistäneet pienen viattoman lapsen kärsimään virheestänne.

[/quote]

Söpöä tämä teidän väittelynne. <3 Tässäkin on mietitty argumenttia, jolla saisi viimeisen sanan. Mutta eihän se sitten kestäväksi osoittaudukaan, sorry.

Vierailija
79/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VELAT JA ONNELLISET LAPSETTOMAT; PERUSTAKAA OMA KESKUSTELUNNE! 

Vierailija
80/101 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 15:51"]

Niin. Aivan yhtä toden-/epätodennäköisesti jotkut velat ovat pitkällä tähtäimellä onnettomia tekemänsä ratkaisun vuoksi, eikä sitäkään ratkaisua voi lopulta muuttaa. Jostain syystä tämä on teille veloille aivan uskomattoman vaikea myöntää.

[/quote]

Ei sitä ole vaikeaa myöntää, mutta tiedätkö miksi se on silti paras päätös? 

Koska vela ei ole tehnyt lapsia tänne kärsimään toisin kuin sunkaltaiset perhelliset, sitä lasta kun ei enää saa pois sitten tekemisen jälkeen.

Tämä tuntuu teille äideille olevan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että olette oikeasti pistäneet pienen viattoman lapsen kärsimään virheestänne.

[/quote]

Söpöä tämä teidän väittelynne. <3 Tässäkin on mietitty argumenttia, jolla saisi viimeisen sanan. Mutta eihän se sitten kestäväksi osoittaudukaan, sorry.

[/quote]

Onneksi itse toit keskusteluun ihan jäätävän ja viiltävän syvän argumentin, huh, huh, uskomatonta älyä vaati kommenttisi ja oli niin mietitty <3<3<3

sorry, oli pakko :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi