Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työkkärin sivuille ilmoituksen perjantaina työpaikasta jota on pakko hakea viimeistään sunnuntaina. Pitää vissiin joka päivä kirjautua ...

Vierailija
17.10.2021 |

Kun jäin työttömäksi ja kysyin työntekijältä pitääkö minun käydä joka päivä katsomassa työkkärin sivut niin hän vakuutteli, että niistä työhönosoituksista tulee kirje aina kotiin.
Perjantaina tuli työhönosoitus ja tänään viimeinen hakupäivä. Eipä ole tullut kirjettä kotiin.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ulkomailla kun työkkäri vaati hakemaan 2 viikon määräaikaista työtä. Virkailijaa siis vitutti työttömän pitkö loma jota hän yritti tällä 2vk määräaikaisuudella häiritä. Siitä opin että työkkärin kanssa täytyy pelata ovelasti. He eivät ole työttömän puolella tai kiinnostuneita työttömän työllistymisestä.

Mistä työkkäri tiesi, että olit lomalla?

Vierailija
22/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työministeriön ohje kaikille toimistoille on, että viikko pitää jättää asiakkaalle reagointiaikaa. Työkkärin tätin pomo on ministeriön neuvos, joka vastaa työtyömyysturvasta. Että otappa yhteyttä sinne, tulee selvät ohjeet tähänkin toimistoon jos ei vielä tiennyt.

Nimi löytyy ministeriön sivuilta.

Terv . Nimim Varma Tieto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se työhönosoitus perjantaina tuli, jos ei ollut kirje etkä käy Oma asioinnissa? Perjantai oli mielestäni tavallinen arkipäivä, aika kamala, jos et ehtinyt tekemään hakemusta päivän aikana.

Vierailija
24/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset sitä tekee 8 tuntia päivässä töihin ja päälle työmatkat. Työttömälle on liikaa vaadittu että avaisi kerran päivässä koneen ja tsekkaisi työkkärin ilmoitukset.

Vierailija
25/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että joko ap valehtelee tai on katsonut päivämäärän väärin. Eihän siellä työpaikassakaan varmasti ole ketään viikonloppuna hakemuksia lukemassa. 

Hei, sillä ei ole väliä, onko lukemassa vai ei. Hakemuksen voi sähköisenä ainakin lähettää viikonloppunakin, ja jos näin teet, olet täyttänyt sen työtarjouksen velvoitteen.

Vierailija
26/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjallinen ohje omilla sivuilla, asuinkuntani Te-toimiston johtaja on sen sinne laittanut, ”kerran viikossa” käydä tarkistamassa, onko sinulle tullut postia Te-toimistosta.

Katson kyllä kahdesti, on käynyt samoin kuin ap:lle, hakuosoitus tullut päivää aiemmin, kuin haku päättyy. Muistaakseni tuolloin soitin, hakemustahan ei tarvitse välttämättä laittaa, soittokin riittää, jos numero löytyy.

Vierailija
27/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset sitä tekee 8 tuntia päivässä töihin ja päälle työmatkat. Työttömälle on liikaa vaadittu että avaisi kerran päivässä koneen ja tsekkaisi työkkärin ilmoitukset.

Näinhän se tietty on, että toiset tekee 8 tuntia päivässä töitä... Koko ajan työn touhussa. Hahah.

Ei työttämänkään tarvitse 7-16 istua koneen vieressä vahtimassa tuleeko työvoimatoimiston omille sivuille kalenteriin jokin tehtävä tehtäväksi.

Jos ei työkkäristä kyetä edes soittamaan tai kirjettä lähettämään, niin jo on... Onhan siellä työkkärissä ihmisten yhteystiedot.

Mutta luultavimmin asia onkin niin, että työkkärissä työnteko on niin helppoa, että siellä työtarjousten tekijä vaan rajaa jonkin kohderyhmän koneen tarjoamasta kategoriasta ja pistää koneen tekemään sen työtarjouksen näille. Työntekijä itse ei millään lailla osoita henkilökohtaista kiinnostusta.

Työntekijä työkkärissä on myös sellainen että jos sen kanssa naamakkain joutuu, niin se onkin sitten sitä luokkaa, ettei se tiedä mistään mitään. Puhuu puuta heinää ja tekee samanlaisia puuta heinää olevia kirjauksia työttömän kansioon, ja ne merkinnät ovat tietenkin sitä luokkaa, että työtön siinä on niin kuin se tyhmä merkintöjen mukaan - sanotaan nyt vaikka niin, että maisteritutkinnon suorittanut työvoimatoimiston nuori virkailija kirjaa työttömän tietoihin merkinnän jonka mukaan työtön pistäytyi kyselemässä häneltä kuka on tietosuojavaltuutettu. - Eikös olekin mojova vitsi!

Tai työvoimatoimiston virkailija heittää suoraan päin naamaa kommenttia, että sinua ei hyödytä mitäänn kouluttaa, sinä et ole mitään, sinä et osaa mitään, sinä et, et, et....

Onpa kuulkaa kovaa puhetta! Ja siinä samalla se myös lyö lyttyyn kaikki ne todistukset, joissa on annettu päinvastaista arviota... Mutta kato, työvoimatoimiston maisteri niin se on joka tietää ja saa tehdä mitä haluaa....

Vierailija
28/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työministeriön ohje kaikille toimistoille on, että viikko pitää jättää asiakkaalle reagointiaikaa. Työkkärin tätin pomo on ministeriön neuvos, joka vastaa työtyömyysturvasta. Että otappa yhteyttä sinne, tulee selvät ohjeet tähänkin toimistoon jos ei vielä tiennyt.

Nimi löytyy ministeriön sivuilta.

Terv . Nimim Varma Tieto

Selkeä ohje asiasta onkin eli kirjeen pitää lähteä matkaan viikkoa ennen hakuajan päättymistä, ei suinkaan niin, että kirje on viikkoa ennen asiakkaalla. Näin siksi, että työnhakija halutaan yleensä nopeasti töihin eikä hakuaikaa ole viikkotolkulla.

Mutta aina kannattaa kysyä ministeriöstä, sieltä annetaan tämä sama ohje.

Vierailija
29/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se tietty on, että toiset tekee 8 tuntia päivässä töitä... Koko ajan työn touhussa. Hahah.

Ei työttämänkään tarvitse 7-16 istua koneen vieressä vahtimassa tuleeko työvoimatoimiston omille sivuille kalenteriin jokin tehtävä tehtäväksi.

Jos ei työkkäristä kyetä edes soittamaan tai kirjettä lähettämään, niin jo on... Onhan siellä työkkärissä ihmisten yhteystiedot.

Mutta luultavimmin asia onkin niin, että työkkärissä työnteko on niin helppoa, että siellä työtarjousten tekijä vaan rajaa jonkin kohderyhmän koneen tarjoamasta kategoriasta ja pistää koneen tekemään sen työtarjouksen näille. Työntekijä itse ei millään lailla osoita henkilökohtaista kiinnostusta.

Työntekijä työkkärissä on myös sellainen että jos sen kanssa naamakkain joutuu, niin se onkin sitten sitä luokkaa, ettei se tiedä mistään mitään. Puhuu puuta heinää ja tekee samanlaisia puuta heinää olevia kirjauksia työttömän kansioon, ja ne merkinnät ovat tietenkin sitä luokkaa, että työtön siinä on niin kuin se tyhmä merkintöjen mukaan - sanotaan nyt vaikka niin, että maisteritutkinnon suorittanut työvoimatoimiston nuori virkailija kirjaa työttömän tietoihin merkinnän jonka mukaan työtön pistäytyi kyselemässä häneltä kuka on tietosuojavaltuutettu. - Eikös olekin mojova vitsi!

Tai työvoimatoimiston virkailija heittää suoraan päin naamaa kommenttia, että sinua ei hyödytä mitäänn kouluttaa, sinä et ole mitään, sinä et osaa mitään, sinä et, et, et....

Onpa kuulkaa kovaa puhetta! Ja siinä samalla se myös lyö lyttyyn kaikki ne todistukset, joissa on annettu päinvastaista arviota... Mutta kato, työvoimatoimiston maisteri niin se on joka tietää ja saa tehdä mitä haluaa....

Ja vielä näistä tarjouksista: Jos niistä ei ole tietoakaan kuukausien mittaan, monta kuukautta kuluu ettei te-toimisto lähesty millään lailla, ja sitten yks kaks joku mukamas ihan niin kuin todellisesti tarjouksen saajaa miettien lähetetään, niin hahah...

Juu, niin ja toki, se jolle tarjous tehdään on voinut itsekin hakea ja olla aktiivinen että ei siinä mitään.

Mutta luuletko, että sinne työvoimatoimistoon kaiken sen törkeän, töykeän, asiattoman ei, et, ei, et sitä ja tätä, et sitä ja tätä, niin luuletko että sinne päin enää edes vilkaisee. Nehän syytävät, niin kuin "asiantuntijoina", silkkaa negatiivista ihmisen päälle. Sinä et ole mitään, sinä et osaa mitään, sinä et, sinua ei hyödytä!

Vierailija
30/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän että työkkärin löpinöihin ja lupauksiin ei ole koskaan ollut luottamista. Minut junailtiin maksublokkiin juuri tuollaisten vakuuttelujen myötä, että ''työkkäristä soitetaan'' tai ''otetaan yhteyttä''. Asian selvittely vaati sitten toiselle paikkakunnalle ajamisen neuvotteluun, edes se ei puhelimitse onnistunut. Maksublokki oli perusteeton ja aiheutti yksin eläjälle jumalattoman sokin ja huolen.

Olin henkisesti aivan romuna noina aikoina. Käsittämätöntä miten työtöntä ihmistä voidaan kohdella, eikä kukaan koskaan joudu virkavirheestä vastuuseen. 

Kyllä, käy nettiasioimassa joka ikinen päivä. Älä luota ''kirjeisiin'' ja ''soittoihin'' ja ''yhteydenottoihin'' työkkärin puolelta. Sekään ei aina auta, sen jouduin itse kokemaan.

Vierailija
31/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ulkomailla kun työkkäri vaati hakemaan 2 viikon määräaikaista työtä. Virkailijaa siis vitutti työttömän pitkö loma jota hän yritti tällä 2vk määräaikaisuudella häiritä. Siitä opin että työkkärin kanssa täytyy pelata ovelasti. He eivät ole työttömän puolella tai kiinnostuneita työttömän työllistymisestä.

Mistä se virkailija sitten tiesi, että olet ulkomailla? Eihän sellaista asiaa pidä TE-toimistoon kertoa. Vai tarkoititko, että virkailijaa mielestäsi vain ärsytti työttömien vapaus?

Vierailija
32/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirje postissa :D:D:D:D Siinähän voi mennä vaikka puoli vuotta ennen kuin sellainen tulee perille :D

Tässä suhteessa on tosiaan palattu ns. vanhoihin hyviin aikoihin. Juuri luin muistelmateosta, jossa kerrottiin, kuinka sata vuotta sitten kirjeen matka Kuopiosta Inariin kesti viikkotolkulla.

Vierailija
33/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Olisi pitänyt samana päivänä ilmoittaa, miksi en ole hakenut työtä, kun kysymys ilmestyi työkkärin sivulle. Huomasin sen kaksi päivää myöhemmin. Kirje tuli kolme päivää myöhemmin. Olin kuitenkin hakenut ko. työtä jo pari viikkoa aikaisemmin ja myös ilmoittanut siitä te-tstoon. Tein selvityksen ja asia korjaantui saman päivän aikana tietoihin. Todennäköisesti heillä oli joku tietojenkäsittelysotku.

Vierailija
34/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi hakea? Tätä päivää on vielä rutkasti jäljellä.

CV on aina valmiina, jos ei muualla, niin sähköpostissa. Näin työssä olevallakin, pienellä muokkaamisella.

Hakukirje on äkkiä näppäilty, kun sen ei tarvitse olla romaani.

Sä et ole tainnut vuosiin hakea töitä?

Lähes aina haetaan lomakkeella, ja sen täyttämiseen menee kauan aikaa.

Vierailija
35/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin. Olisi pitänyt samana päivänä ilmoittaa, miksi en ole hakenut työtä, kun kysymys ilmestyi työkkärin sivulle. Huomasin sen kaksi päivää myöhemmin. Kirje tuli kolme päivää myöhemmin. Olin kuitenkin hakenut ko. työtä jo pari viikkoa aikaisemmin ja myös ilmoittanut siitä te-tstoon. Tein selvityksen ja asia korjaantui saman päivän aikana tietoihin. Todennäköisesti heillä oli joku tietojenkäsittelysotku.

Miten ilmoitit nimenomaan juuri tuosta työnhausta TE-toimistoon? Ei Oma asioinnissa ole mitään erillistä lokosta tuota varten.

Vierailija
36/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä työkkärin juttuja tähän latelee näiden tarjousten suhteen:

itselleni on lähetetty - silloin ei vielä ollut näitä työvoimatoimiston nettisivuja joissa työttömillä mahdollisuus päästä omiin työkkärissä oleviin tietoihin - kirjeitse työtarjous, jossa hakuaika oli mennyt umpeen jo silloin kun kirje on lähetetty. Kirjeen lähetti joku sosiaalialan opiskelija, joka oli työkkärissä jonkinlaisessa työsuhteessa.

Toinen vastaavan kaltainen tilanne sattui kun menin yhden työvoimatoimiston asiantuntijan pakeille, ajattelin saavani sieltä jotain itseäni hyödyttävää, asiantuntija oli ammatinvalintapsykologi, ajanvaraus siis hänelle. Valitettavasti tämä täti oli kohtapuoleen jäämässä eläkkeelle, joten häntä nyt ei senkään vuoksi tainnut kiinnostaa yhtään mikään, eikä todennäköisesti olisi kiinnostanut vaikka olisi työvuosia vielä ollut edessä miten paljon tahansa. Kun ei mitään muuta sitten pienen tovin jälkeen keksinyt, niin lähti käväisemään niitten toisten asiantuntijoiden pakeilla, kävi penkomassa jotain mitä voisi ikään kuin työntää käteen noin niin kuin hyödyllisenä eleenä, toi siis paperille tulostetun ilmoituksen kunnan joka vuosi jollekin tarjoamasta tukityöpaikasta... nämä paikat ovat yleensä vuodenvaiheen tienoilla haussa... tämä käynti sattui olemaan syyspuolella, joten heti kun olin työkkärin ovesta ulos päässyt, soitin siihen numeroon joka ilmoituksessa oli, vastaaja oli erittäin huvittunut todetessaan, että tämä paikka on jo täytetty...

Mitäs vielä kerrottais työkkärin asiantuntijoiden halukkuudesta auttaa ihmisiä... Mitäs vielä kerrottais näistä asiantuntijoista, maistereista, nuorista pöljistä komeljanttareista, tyypeistä joiden tekemisillä ei ole mitään väliä, hehän edustavat viranomaistahoa, joten.....

Vierailija
37/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ilmoitit nimenomaan juuri tuosta työnhausta TE-toimistoon? Ei Oma asioinnissa ole mitään erillistä lokosta tuota varten.

Kyllä siellä on kohta missä ilmoitetaan kun on hakenut paikkaa. Sitten sinne oli ilmestynyt uusi rivi samasta työstä, mihin en ollut reagoinut. Siitä kysely ja karenssilla uhkaus.

Vierailija
38/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina soitettu, että nyt olisi tämmöinen paikka, koetko että olet pätevä hakemaan. Sitten olen hyväksynyt sen ja siitä on tullut ilmoitus työkkärin sivuille. Sinne sitten olen käynyt ilmoittamassa että paikkaa haettu.

Vierailija
39/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä työkkärin tyypeillä ole aikaa auttaa ihmisiä ja kun työn tekeminen tehdään mahdottomaksi, ei sitä kiinnosta tehdäkään. Osa keskittää tarmonsa niihin, jotka työllistyvät muutenkin, jokainen meistä kaipaa onnistumisen kokemuksia työhönsä. Se eniten palveluita tarvitseva joukkio ei työllisty millään palvelulla.

Joitakin yksittäisiä hyviäkin kokemuksia tiedän. Mm. eräs tuttu havaitsi vikana opiskeluvuotenaan valinneensa täysin väärän alan, joka ei työllistä ja ne vähätkin työpaikat mitä on tarjolla, eivät olleet häntä kiinnostavia töitä. Työkkäristä järjestyi työkokeilupaikka ja sitä kautta pääsi oppisopimuksella uuteen ammattiin. Ei ole sen jälkeen työkkärin palveluksia tarvinnut.

Vierailija
40/89 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että joko ap valehtelee tai on katsonut päivämäärän väärin. Eihän siellä työpaikassakaan varmasti ole ketään viikonloppuna hakemuksia lukemassa. 

Ei jessus. Luuletko, että siellä on joku lukemassa hakemuksia samalla sekunnilla kun hakuaika on päättynyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi