Soitetaanko pankista työpaikalle ?
Nostin syyskuussa visan luottorajaa, nyt hain korotusta uudelleen. Tuli vaan mieleen, että soittaako ne pankista sinne työpaikalle, kun kerran työpaikan yhteystietoja kysytään. Nolottaa, en haluaisi että töissä joku keskusneiti tietää mun pankkiasioista..?
Kommentit (31)
Kyllä soittelevat, mutta mites se keskusneiti tietäisi, että sinusta kyselevät?
Kyllä ne voivat soittaa, mutta eivät ne tietenkään saa kertoa pankkiasioitasi. Voivat kuitenkin kysyä esimerkiksi: "Pitääkö paikkansa, että NN on teillä vakituisessa työsuhteessa nimikkeellä se ja se?"
Työpaikkojen keskusneidit, tuleeko pankista soittoja ?
No pankista eivät varmaan soita, näkeväthän ne siellä tiliotteestasi, jos palkka kerran kuussa tilille tulee. Mutta entäs noi muut luotonantajat?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:51"]
[/quote]
Eiköhän ne ymmärrä, kun sanotaan että pankista soitetaan ja kysytään onko tietty henkilö teillä töissä ?
Mulla tulee palkka toisen pankin tilille.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:51"]
[/quote]
Eiköhän ne ymmärrä, kun sanotaan että pankista soitetaan ja kysytään onko tietty henkilö teillä töissä ?
[/quote]
No hitto, ei ne miltään keskusneideiltä kysele, palkanlaskijalta, hr-päälliköltä tms.
No tuskin sitten mitään lainaa saatkaan?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:55"]
No tuskin sitten mitään lainaa saatkaan?
[/quote]
Ei lainaa, vaan luoton korotusta. Voi olla etten saakaan, koska pari kuukautta sitten korotin. ap
No ihmettelen sitäkin, kuinka edes sait Visan, jos palkkasi ei sinne tilille tule?
Kyllä soittavat. Mutta se puhelu tehtiin minun pomolle ihan minun kuullen. Aikaa tästä jo muutama vuosi. Olin silloin aika nuori joten selin ehkä vaikutti asiaan?
Minkälaisesta asiasta soittivat? Apuaaaa, noloa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:59"]
No ihmettelen sitäkin, kuinka edes sait Visan, jos palkkasi ei sinne tilille tule?
[/quote]
Kieltämättä itsekin ihmettelin, mutta kyse on s-pankista. Kai ne on asiakkaita vailla. ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:59"]
[/quote]
Kieltämättä itsekin ihmettelin, mutta kyse on s-pankista. Kai ne on asiakkaita vailla. ap
[/quote]
No, kun ne ovat soittaneet ja tarkistaneet sieltä duunista... hönöt.
Oho, enpä ole ennen kuullut, että S-pankista minkäänlaista lainaa tai Visaa saisi, ilman säännöllisiä tuloja sinne pankkiin. No tulipa tämäkin nähtyä.
Eiköhän ne soita joka päivä. Työtön ihminen on pankeille riski, eikä pankit halua turhia riskejä ottaa.
Tuskin ne pienissä määrissä soittaa, jos muuten on asiat kunnossa ja ns. vanha-asiakas ja palkka tulee tilille. Isomman lainan kohdalla voi toki kysäistä että onkos töissä ja onko palkka sitä mitä väittää yms.
Pelkkä palkan tuleminen tilille ei vielä tarkoita, että ihmisille esim lainaa myönnetään... *vink vink*
Ap:n tapauksessa saattavat soitta, mutta eivät ne keskusneidiltä mitään kysele :)
No ei tietenkään, mutta kyllähän se siitä työpaikasta kertoo, jos 20 vuotta samana päivänä palkka rapsahtanut tilille. Ei sitä tarvi enää erikseen soitella.
En tiedä, muakin kiinnostaa, voihan ne tietty työsuhteen paikkaansapitävyyden tarkistaa? Vähän olis kyllä noloa.