Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaalit lähestyvät

Vierailija
17.12.2014 |

Kyllä huomaa että vaalit lähestyvät. Meillä kotona juteltiin eilen politiikasta. Mun mies on yrittäjä ja sanoi ihan suoraan ettei enää äänestä kokoomusta. Yllätyin koska hän on aina ennen äänestänyt sitä puoluetta ja oli nuorempana mukana toiminnassakin. Nyt hän sanoi ihan suoraan, että "kokoomus on suuryritysten h*ora" eikä sillä ole mitään annettavaa pk-yrittäjille. Minua ei itseäni ole politiikka niin kovasti kiinnostanut joten sanoin että jospa mentäisiin saunaan. Hän ei rauhoittunut ollenkaan vaan haukkui Stubbin ihan lyttyyn. Sanoi että parhaimmillaan se olisi sirkuksessa esittämässä surkeita temppujaan. Ei kovin hyvältä näytä Suomen meno kun Stubb on pääministerinä. Oli ihan mielenkiintoista puhua näistä asioista. Pitää itsekin ruveta seuramaan. Onko muualla puhuttu jo vaaleista? Eikös ne ole huhtikuussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä jutellaan useinkin näistä asioista ja seurataan tarkasti ajankohtaisia asioita. Kokoomus tippuu kuin kivi eikä sen Stubbin touhussa ole mitään järkeä. Suomesta ei löydy yhtä ylimielistä puoluetta ja poliitikkoa kuin kokoomus ja Stubb. Herra sanoo että Suomessa on asiat huonosti. No ei mikään ihme kun kokoomus on ollut hallituksessa koko ajan! Taisi Stubb unohtaa sanoa että syyllinen löytyy peilistä. Tästä taloudesta ei kokoomus saa yhtään ääntä.

Vierailija
2/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe äänestää persuja. Vanhemmat (poliisi ja lastentarhaope) ovat nähneet työssään niin paljon monikulttuuria että eivät halua sitä tänne lisää ja tytär 18v on samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan äänestetty SDP:tä yleensä. Viime vaaleissa mies mietti äänestävänsä persuja, mutta ei sitten äänestänytkään halla-ahojen ja muiden rasististen puheenvuorojen kanssa. Aika jännä, että täälläkin sanotaan kokoomusta ja Stubbia ylimieliseksi. Justiinsa kaveriporukalla mietittiin, että mikä yksittäinen sana kuvaisi parhaiten Stubbia ja se oli juuri ylimielinen.

Vierailija
4/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äänestetty kokoomusta viime eurovaaleissa ja kuntavaaleissa. Ei varmasti äänestetä tällä kertaa. Siihen puolueeseen ei voi luottaa!

Vierailija
5/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin valmis äänestämän ehdokasta puolueesta riippumatta, jos tämä sitoutuisi ajamaan yksinasuvien ja lapsettomien pariskuntien asiaa. Meitä on Suomessa enemmistö, mutta silti kaikki politiikka tehdään lapsiperheiden ehdoilla!

Vierailija
6/6 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajan palkkio on 6355 euroa kuukaudessa. Tuon luvun kun näkee, tajuaa, että se ei ole kovin paljon esimerkiksi sellaiselle, joka on vaikkapa lääkäri tai toimitusjohtaja. Silti se on summa, josta ei halua luopua neljä vuotta sitä ansaittuaan. 6355 kk / 4 v.

Jollekin 6355 sellainen potti, että kun sen syrjään on päässyt, tekee kaikkensa, jotta siitä ei tarvitsisi luopua. Koska aika ei riitä kaikkeen, edustajan aika menee ennen kaikkea sen varmistamiseen, että pääsee seuraavalle kaudelle. Se tietää paljon nahkapäätöksiä, puoluekuriin sitoutumista ja esillä oloa. Aika ei yksinkertaisesti riitä Suomen asioiden hoitamiseen, kun pitää pedata itselleen seuraavaa 4-vuotiskautta. Tämä on mahdoton yhtälö. Jompi kumpi kärsii, ja jokainen voi kkysyä mielessään, kumpi. Olisitko itse valmis tekemään raskaita päätöksiä, jos sen hintana olisi, että seuraavat neljä vuotta olet pahimmassa tapauksessa kokonaan ilman työtä? Tämä on syy, miksi suomessa ei saada mitään kovin tärkeitä päätöksiä aikaan. Yksittäisillä edustajilla ei ole siihen varaa, koska heidän tulotasonsa on siitä kiinni.

Äänestämisessä auttaa ajatus siitä, kenelle Suomen kansalaiselle sinä haluaisit lahjoittaa 6355 eur / kk. Entiselle uimarille? Nykyiselle laulajalle? Entiselle juoksijalle? Nykyiselle juopolle, joka sekoilee Seiska-lehden otsikoissa? Entiselle talousrikolliselle? Entiselle Euroopan mestarilliselle kävelijälle, joka on jopa saanut mitalin taidoistaan?

Minä en vielä tiedä, kenen haluaisin antaa nauttivan tuota palkkaa. Itse en nauti lähellekään samaa. Vinkkejä otetaan vastaan.