Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla outo vaiva.. kyyneleet tulee helposti silmiin

Vierailija
17.12.2014 |

jos puhun jostain vähänkään liikuttavasta asiasta niin heti silmät vettyy, hävettää, tosi noloa.

Mitä ajattelet jos joku on tälläinen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanokaa joku mitä ajattelet? tämä vaiva ei esiinny hyvin tuttujen ihmisten seurassa.

Vierailija
2/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva mulla. Ihan ärsyttää kun aina saa räpytellä silmiä ja pyyhkiä kyyneleitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva täällä. Mulla esiintyy niin lähimpien kuin ei niin-läheisten kanssa. Ehkä vähemmän kuitenkin tuntemattomien seurassa.

Itseäni hävettää siksi kun huomaan että joskus ihmiset kiusaantuvat tällaisesta tunteilusta. Jos se on toiselle ok, muakaan ei häiritse se millainen olen.

Vierailija
4/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot herkkä :)

Vierailija
5/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama ja kaikkien seurassa, sekä yksin jos luen/katson jotain liikuttavaa. Olen todella herkkä.

Vierailija
6/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu!
Aikoinaan mä häpesin sitä että silmät kostuu, ja se vaan pahensi tätä "kyyneltymistä". Nykyään kun olen asian kanssa sujut, niin ongelmaa ei ole. Ei siinä ole mitää pahaa jos joku liikuttava asia saa tällasen reaktion aikaan. :)

Vierailija
7/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on muitakin, tuntuu että muut kattoo että mikähän kahjo toi on.

ap

Vierailija
8/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ja todella ärsyttävää on. Ja noloa. Erityisesti mulle tulee ne kyyneleet silloin kun joku harmittaa tai hävettää tai suututtaa. Ei kuitenkaan ihan tuttujen kanssa mikä on outoa. En esim viitsi kovin helposti puolustaa oikeuksiani tai valittaa jostain asiasta vaikka olisi aihetta kun pelkään että kyyneleet alkaa valua. Joskus tietty on vaan pakko, esim lasta koskevissa asioissa. Mutta kyllä minut onkin leimattu sen vuoksi masentuneeksi hysteerikoksi...

Vierailija
9/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että minulla tuo johtuu e-pillereistä kera muiden sivuoireiden. Mutta olen tästä jo niin monta vuotta kärsinyt, ja jos pilleritkin lopettaisi niin saattaisihan se johtua ihan herkästä luonteestanikin. Alan kanssa vetistelemään ihan todella pienistä asioista, en esimerkiksi pysty katsomaan luonto-ohjelmia itkemättä :D ja inhottaa puhua vaikeista asioista, silmät alkavat heti vetistyä ilman suurempia tunteita

Vierailija
10/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Eniten harmittaa se kun oikein suutun niin alan itkemään vaikka tosiasiassa olen raivoissani! 

Vierailija
11/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Silmät vuotaa olen iloinen tai suruinen.

Vierailija
12/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans! Vetistelen aina. Naurattaa tai liikuttaa, aina on tippa linssissä.

Toi nauraminen mua harmittaa eniten, mun täytyy usein pidätellä kunnon naurua, kun silmät vuotaa muuten niin, että meikit on ihan pilalla. Tämä on kuitenkin erilaista kuin kunnon itku, sillä kunnon itkusta turpoaa silmät ja koko naama ja menee ihan punaiseksi. 

Vierailija
13/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 09:10"]Hyvä että on muitakin, tuntuu että muut kattoo että mikähän kahjo toi on.

ap
[/quote]

Sama ongelma. Ei pelkästään liikuttuessa, vaan innostuessa, kiukustuessa, ihan missä tunnetilassa vaan. Tsemppiä. Tää on vaan ominaisuus...

Vierailija
14/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Hävettää lasten palavereissa, olen töissä päiväkodissa. Pitäisi pitää ammatillisuus eikä alkaa kyynelehtimään. Joskus vaan on niin äärettömän rankkoja taustoja lapsilla ja haluaisi tietenkin että kaikilla olisi hyvä olla.4

Vierailija
15/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut näin. Hulluinta on, etten ole mitenkään erityisen herkkis silti. Minun ei esim. tarvitse tuntea mitenkään erityisen vahvaa iloa tai surua, että jo kyyneleet valuu. Lisäksi silmäni valuvat äärimmäisen helposti myös fysiologisista ärsykkeistä kuten tuuli tai ilmastoinnista tuleva ilmavirta, hiuslakka- tai parfyymikäryt ilmassa, silmien kuivuminen mitä erityisesti talvella tulee helposti.

Eipä tuo minua mitenkään ärsytä, huomaamattomasti vaan nenäliinalla painelen sitten silmäkulmista kyyneleet pois jos niitä tulee.

Vierailija
16/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voi olla ihan fyysinenkin syy eli kyynelkanavat voivat olla tukossa tai ahtautuneet. Minulla on sama oire mutta vain oikeassa silmässä. Siitä valuu kyyneliä myös kylmässä viimassa pyöräillessä ja vastaavissa tilanteissa, ei välttämättä tarvitse olla mitään tunteisiin liittyvää.

Vierailija
17/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 08:49"]

jos puhun jostain vähänkään liikuttavasta asiasta niin heti silmät vettyy, hävettää, tosi noloa.

Mitä ajattelet jos joku on tälläinen?

[/quote]

Mitäs minä ajattelisin, kun olen samanlainen myös. Kyyneleet ovat aina jossain ihan lähellä silmien takana, ja sitten itkettää. Tosi rasittavaa olla näin herkkä liikuttumaan. Mutta eipä sille mitään voi, se on osa minua.

Vierailija
18/34 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu ja en tykkää siitä yhtään kun se tapahtuu

Vierailija
19/34 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa, ja mua ei ärsytä se muuten mutta kun tätä sattuu esim. työkuvioissa niin se on supernoloa. En esim. ikinä pysty antamaan rakentavaa kriittistä palautetta, koska jos yritän, kyyneleet alkaa valua silmistäni ja siitä sitten tulee iso numero, kaikki luulee että se asia on mulle jotenkin tosi supervakava ja olen aivan kauhean surullinen, vaikka tosiasia on että ei tarvita kuin ihan pienenpieni tunnekuohu, olipa se ilo tai suru tai kiihtymys, niin mulla jo valuu silmistä.

Vierailija
20/34 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homevaurio, jos asut vuokralla, muuta. Tai aivokalvontulehdus,virus-sellainen, jos niskasi on kipeä.