Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syvästi pettynyt lapsena saatuun oikomishoitoon

Vierailija
17.10.2021 |

Olen ihan pöyristynyt näin yli 30-vuotiaana miten voi olla mahdollista ettei hampaita saada suoraksi vuosien hoidon jälkeen! Kävin yli 10-vuotiaana säännöllisesti hammaslääkärissä jolloin minulle ei laitettu rautoja mutta kiskot yökäyttöä varten. Ja ihan varmasti käytin niitä joka hemmetin yö mutta ei muuttanut mitään kuin vain poskihampaiden sijaintia. Nyt tuloksena on edelleen erimittaiset alahampaat sikinsokin suussa (ei ole muuttunut yhtään).

Kun lapsena kävin hammastarkastuksessa kiskojen käytön aikana niin toimenpide kesti vain 2 min ja lähetettiin kotiin. Sääli vanhempiani kun joutuivat pulittamaan tuosta paljon rahaa josta mitään hyötyä ollut. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kunnallinen hammaslääkärikäynti on ilmaista 18

-vuotiaaksi asti.

Teinille laitettiin raudat vasta 15-vuotiaana, vaikka avopurenta oli havaittu paljon aiemmin. Jouduin itse soittamaan ja kysymään miksi teiniä ei ohjata oikomishoitoon vaikka hammastarkastuksen yhteydessä hammaslääkäri näin suositteli.

Vierailija
2/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene uudestaan sinne oikomishoitoon, jos ahdistaa. Kyllä ne aikuisellekin raudat laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun alahampailleni mitään tehty ja nyt on sitten oijottu ylärivi ja sekainen alahammasto. Kyllä puhe oli monesti alahampaistakin,mutta vain yläkerran takia hyppäsin hoidossa. Kiitti vaan ...

Vierailija
4/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin oikoa hampaani kunnolla aikuisiällä vaikka lapsenakin oli oikomishoito. 

Vierailija
5/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70 luvulla forssan seudulla laitettiin rautoja joka toiseen suuhun kunnallisissa kun poppa ämmät sai niistä lisä bonuksia. pilasivat monet hampaat.kirjoitan kirjan kokemuksistani ette voi uskoa miten kaikki on voinut  mennä näin paljon pieleen. hampaani tulleet maksamaan minulle 12000e ja nyt poisto kunnossa. johtuu poppa lääkärin virheestä -70 luvulla.

Vierailija
6/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkanisteri Sannallakin on alahampaat ihan sekaisin.

Vierailija
7/7 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oikomishoito on lapsille ilmaista. Vanhempasi eivät pulittaneet mitään paitsi veroissa.