Ovatko introvertit syvällisempiä ihmisiä kuin ekstrovertit?
Olen huomannut ainakin sen seikat että ekstrovertit ovat jotenkin paljon malttamattomampia kuin introvertit, jutun tulee luistaa kaikissa tilanteissa ja mieluummin ilman mitään sen syvällisempiä pohdintoja.
Kommentit (57)
Jotkut toki saattaa vetää sellaista ekstrovertti-roolia ja eivät edes oikeasti ole hirveän ekstroverttejä.
200% varmuudella ovat, omien kokemusteni pohjalta. Ekstroissa on niin paljon huomionhakuisia narskuja(en väitä että kaikki ekstrot olisivat narskuja ennen kuin jok ualkaa kiljumaan tästä) Ja eräs narsku "keksi"olevansa muka intro(ei helv.ole...), kun ainakin suurin osa sen kavareista häipyi. ei kestä olla hetkeäkään yksinään enkä kyllä ihmettele, en minäkään kestäisi sellaisen sadistin nupissa.
Vierailija kirjoitti:
200% varmuudella ovat, omien kokemusteni pohjalta. Ekstroissa on niin paljon huomionhakuisia narskuja(en väitä että kaikki ekstrot olisivat narskuja ennen kuin jok ualkaa kiljumaan tästä) Ja eräs narsku "keksi"olevansa muka intro(ei helv.ole...), kun ainakin suurin osa sen kavareista häipyi. ei kestä olla hetkeäkään yksinään enkä kyllä ihmettele, en minäkään kestäisi sellaisen sadistin nupissa.
Naskuja, taas joku itsekruunattu psykologi paikalla :D
Ei taida paljon järki päätä pakottaa :D
Pöh. Tuli huomattua etätöissä että kuka tekee ja kuka puhuu paskaa vaan
Voiko joku esittää olevansa introvertti? Voiko sellaista esittää?
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Tuli huomattua etätöissä että kuka tekee ja kuka puhuu paskaa vaan
Kaffe paikka narsku pyrkyreiltä lähti hampaat
No tilanne korjaantuu
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Eivät vaan näe tarvetta, eivätkä myöskään uskalla, puhua niin paljon.
Tähän liittyy myös se, että introvertit ovat usein hirveän totisia. Kun eivät oikein uskalla puhua asioistaan, omat jutut paisuvat valtaviin mittasuhteisiin, sekä hyvässä että pahassa. Ekstrovertit höpisevät omat juttunsa kenelle hyvänsä ja saavat palautetta ja uusia ajatuksia omiin tilanteisiinsa liittyen, joten heillä on yleensä parempi suhteellisuudentaju, vähemmän ahdistusta ja masennusta, jne.
Joo,ihan itsediagnisoin kyllä narskuksi jatkuvasti äänessä ja huomion keskipisteessä keinolla millä hyvänsä olevan, rikoksiakin tehneet, kiduttavat, julmat,sadistit jne. naura vaan keskenäsi,l kunne sjoudut joku päivä itse uhriksi. Kyllä sultakin se hymy hyytyy siiten,ja tunnistat varmasti vastaavat jatkossa itsekin, jos vaan jäät henkiin sen jäljiltä ylipäätään.
Ja on toki eri asia olla sellainen narsku, joka "vain"hakee huomiota itsekeskeisesti koko ajan päölpättäen muiden päälle jne. pelleillen kuin nämä vielä terveydelle ja hengelle vaarallisetkin, mutta onneksi olkoon, jos et ole kohdannut kumpiakaan! Harvinaista narsistisen yhteiskunnan ja koko maailman kentällä kyllä. Jotkut syntyvät tällaisten käsiin,niin ei voi olla kohtaamatta ja oppimatta vuosikymmenten aikan, mitä ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin kyllä, tämän ymmärtänee jopa tyhmempikin ekstrovertti.
Ei syvällisyyttä ole mykkyys tai kuvitelmat omasta erinomaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo,ihan itsediagnisoin kyllä narskuksi jatkuvasti äänessä ja huomion keskipisteessä keinolla millä hyvänsä olevan, rikoksiakin tehneet, kiduttavat, julmat,sadistit jne. naura vaan keskenäsi,l kunne sjoudut joku päivä itse uhriksi. Kyllä sultakin se hymy hyytyy siiten,ja tunnistat varmasti vastaavat jatkossa itsekin, jos vaan jäät henkiin sen jäljiltä ylipäätään.
Ja on toki eri asia olla sellainen narsku, joka "vain"hakee huomiota itsekeskeisesti koko ajan päölpättäen muiden päälle jne. pelleillen kuin nämä vielä terveydelle ja hengelle vaarallisetkin, mutta onneksi olkoon, jos et ole kohdannut kumpiakaan! Harvinaista narsistisen yhteiskunnan ja koko maailman kentällä kyllä. Jotkut syntyvät tällaisten käsiin,niin ei voi olla kohtaamatta ja oppimatta vuosikymmenten aikan, mitä ne ovat.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku esittää olevansa introvertti? Voiko sellaista esittää?
Helposti, näyttää vaan ahdistuneelta ja änkyttää jotain täysin asiaankuulumatonta jos joku oikein patistelee kyseistä henkilöä sanomaan jotain johonkin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut toki saattaa vetää sellaista ekstrovertti-roolia ja eivät edes oikeasti ole hirveän ekstroverttejä.
Niin. Kyllähän minäkin työpaikalla esitän ekstroverttia, kun on vähän pakko. Jos kertoisin totuuden elämästäni ja sanoisin ettei mua oikeasti kiinnosta pätkääkään teidän jutut, mua pidettäisiin hulluna. Tai ainakin työpaikkakiusaajana. Pakko vetää roolia. Oon niin iloinen hymysuu siellä aina lallallaa.
Muistakaa ihmiset, että te ette koskaan tiedä totuutta muista. Se työpaikan pelle voi oikeasti olla todella erilainen kotona. Kun täällä pellemaailmassa pärjää vaan hyvät näyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
Introvertit ovat yleensä ottaen ajattelevaisempia ja analyyttisempia ja myös syvällisempiä kuin ekstrovertit. Introvertin kanssa on mukava keskustella, sillä hän kuuntelee ja miettii, mitä sanot, sen sijaan, että kiirehtisi itse koko ajan keskeyttämään ja toitottamaan omia mielipiteitään.
Introvertti tänne aina ennemmin kuin ekstrovertti.
Ekstrovertti ei ole sama asia kuin omaa ääntään rakastava ja muiden jutut keskeyttävä törppö. Tämä kannattaa muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertit pilaa maailman.
Ei pilaa, mutta yksipuolistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän minäkin työpaikalla esitän ekstroverttia, kun on vähän pakko. Jos kertoisin totuuden elämästäni ja sanoisin ettei mua oikeasti kiinnosta pätkääkään teidän jutut, mua pidettäisiin hulluna. Tai ainakin työpaikkakiusaajana. Pakko vetää roolia. Oon niin iloinen hymysuu siellä aina lallallaa.
Muistakaa ihmiset, että te ette koskaan tiedä totuutta muista. Se työpaikan pelle voi oikeasti olla todella erilainen kotona. Kun täällä pellemaailmassa pärjää vaan hyvät näyttelijät.
⬆️
Vierailija kirjoitti:
No fiksummat ensin aattelee mitä puhuu
Oma porukkansa on että itsekin ihmettelevä sitä että mitähän tuli sanottua
Kyllä mullakin sammakot lentelee suusta, vaikka olen intro. Paremminhan ne ekstrovertit osaa yleensä sanansa valita, he osaavat sanoa asiat oikein, sen sijaan että munaavat itsensä kuten minä. Enkä muutenkaan ole mitenkään fiksu. Viihdyn vaan paljon yksin. En koe yhteyttä ihmisiin. Todella harvoin jonkun kanssa tuntuu, että tuohan on kuin mä. Silloin muutun puheliaammaksi. Mutta yleensä munaan kaiken. Ei nämä asiat mielestäni ole ihan yksinkertaisia ja kaikkia tarvitaan. Kyllä minä ainakin olisin ihan kusessa ilman ekstrovertteja lähimmäisiäni.
Määritelmä perustuu siihen, hakeeko ihminen energiaa, virkistystä ja mielihyvää itsensä ulkopuolelta vai sisäpuolelta.
Todella paljon oikoen: syvällinen ekstrovertti kykenee todella ymmärtävään yhteyteen muiden ihmisten kanssa, syvällinen introvertti erinomaiseen itsereflektioon.
Pinnallinen ekstrovertti on helposti pitkästyvä juorukone ja pinnallinen introvertti itsekeskeinen ja kykenemätön arvostamaan muiden erilaista näkökulmaa.
Oikeastihan moni ekstrovertti on loistava myös hiljaisessa ajatustyössä ja moni introvertti todella empaattinen. Ihminen ei ole syvällinen tai pinnallinen vain siksi että puhuu tai on hiljaa. Jos ajattelee näin olevan, voi omaakin syvällisyyden astettaan arvioida harkiten.
Miettikää netin skeidaa ja tubettajia, nämä ekstrovertit valitettavasti pyörivät yhä enemmän julkisuudessa.