Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko introvertit syvällisempiä ihmisiä kuin ekstrovertit?

Vierailija
17.10.2021 |

Olen huomannut ainakin sen seikat että ekstrovertit ovat jotenkin paljon malttamattomampia kuin introvertit, jutun tulee luistaa kaikissa tilanteissa ja mieluummin ilman mitään sen syvällisempiä pohdintoja.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku esittää olevansa introvertti? Voiko sellaista esittää?

Helposti. On vain hiljaa, menee suurimmalla osalla läpi. On erityisen helppoa, jos seura tuntuu vastenmieliseltä ja haluaa vain pois tilanteesta.

Vierailija
42/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Eivät vaan näe tarvetta, eivätkä myöskään uskalla, puhua niin paljon.

Tähän liittyy myös se, että introvertit ovat usein hirveän totisia. Kun eivät oikein uskalla puhua asioistaan, omat jutut paisuvat valtaviin mittasuhteisiin, sekä hyvässä että pahassa. Ekstrovertit höpisevät omat juttunsa kenelle hyvänsä ja saavat palautetta ja uusia ajatuksia omiin tilanteisiinsa liittyen, joten heillä on yleensä parempi suhteellisuudentaju, vähemmän ahdistusta ja masennusta, jne.

Tämä on se minkä ainakin omalla kohdallani myönnän. Olen liian jumittunut omiin analyyseihini ja asiat saa aivan valtavat mittasuhteet. Masennus ja ahdistus toki tuttua peruskauraa minulle. Voi olla että olen aika syvällinen ihminen, mutta ei se välttämättä ole pelkästään hyvä asia, jos se vaan jumittaa ja lamaannuttaa ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailmassa ois ollu pelkästään ekstrovertteja ihmisiä, niin asuttais vielä luolassa. Sen verran heikko on taso.

Vierailija
44/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,ihan itsediagnisoin kyllä narskuksi jatkuvasti äänessä ja huomion keskipisteessä keinolla millä hyvänsä olevan, rikoksiakin tehneet, kiduttavat, julmat,sadistit jne. naura vaan keskenäsi,l kunne sjoudut joku päivä itse uhriksi. Kyllä sultakin se hymy hyytyy siiten,ja tunnistat varmasti vastaavat jatkossa itsekin, jos vaan jäät henkiin sen jäljiltä ylipäätään. 

Ja on toki eri asia olla sellainen narsku, joka "vain"hakee huomiota itsekeskeisesti koko ajan päölpättäen muiden päälle jne. pelleillen kuin nämä vielä terveydelle ja hengelle vaarallisetkin, mutta onneksi olkoon, jos et ole kohdannut kumpiakaan! Harvinaista narsistisen yhteiskunnan ja koko maailman kentällä kyllä. Jotkut syntyvät tällaisten käsiin,niin ei voi olla kohtaamatta ja oppimatta vuosikymmenten aikan, mitä ne ovat.

Mene hoitoon narsistihullu. Jos sinulla ei ole alan koulutusta, sinulla ei ole minkään maailman kykyjä diagnosoida ketään pelkän oman mututuntumasi pohjalta.

Vierailija
45/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. On vain hiljaa, menee suurimmalla osalla läpi. On erityisen helppoa, jos seura tuntuu vastenmieliseltä ja haluaa vain pois tilanteesta.

Vaikka mä olen usein hiljaa niin en mä silti pidä ketään vastenmielisenä. Pois saatan haluta siksi, että yritän rauhoittaa ahdistuksesta ylivirittynyttä hermostoani. Mut toki ymmärrettävästi moni loukkaantuu.

Vierailija
46/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maailmassa ois ollu pelkästään ekstrovertteja ihmisiä, niin asuttais vielä luolassa. Sen verran heikko on taso.

Jos ei olisi eksoja istuisit vielä puussa. Sen verran heikko on taso.

Vierailija
47/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat syvällisellä?

Introvertti haluaa tietää mitä ap tarkoittaa syvällisellä ja missä yhteyksissä, ennenkuin kysymystä voi alkaa työstää kattavasti.  Extovertille syvällisyys voi tarkoittaa mitä vain mihin hän ei tunne isompaa kiinnostusta ja jota umpimieliset varmaan harrastaa.

Vierailija
48/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPELU, TAPPELU!

Vierailija
49/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mä olen usein hiljaa niin en mä silti pidä ketään vastenmielisenä. Pois saatan haluta siksi, että yritän rauhoittaa ahdistuksesta ylivirittynyttä hermostoani. Mut toki ymmärrettävästi moni loukkaantuu.

Tuota hermoston ylivirittymistä en ymmärrä.  Useimmiten seura on vain turhauttavaa jonkin ajan jälkeen.  Tai sitten se virittyminen on niin alitajuista. 

Vierailija
50/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Eivät vaan näe tarvetta, eivätkä myöskään uskalla, puhua niin paljon.

Tähän liittyy myös se, että introvertit ovat usein hirveän totisia. Kun eivät oikein uskalla puhua asioistaan, omat jutut paisuvat valtaviin mittasuhteisiin, sekä hyvässä että pahassa. Ekstrovertit höpisevät omat juttunsa kenelle hyvänsä ja saavat palautetta ja uusia ajatuksia omiin tilanteisiinsa liittyen, joten heillä on yleensä parempi suhteellisuudentaju, vähemmän ahdistusta ja masennusta, jne.

Tämä on se minkä ainakin omalla kohdallani myönnän. Olen liian jumittunut omiin analyyseihini ja asiat saa aivan valtavat mittasuhteet. Masennus ja ahdistus toki tuttua peruskauraa minulle. Voi olla että olen aika syvällinen ihminen, mutta ei se välttämättä ole pelkästään hyvä asia, jos se vaan jumittaa ja lamaannuttaa ihmisen.

Näin varsinkin jos ei ole valittuna tiettyä aluetta tai tilaisuutta edetä siinä määrätietoisesti, joutavat sivuuttaen. 

Vierailija
51/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti enkä ymmärrä yhtään miksi pitää puhua kaikkea tyhjänpäiväistä ja turhaa jos mitään asiaa ei ole. En pidä juhlista tai ylipäänsä mistään muustakaan missä saa olla äänessä ja huomion keskipisteenä. En tiedä sitten olenko myös epäsosiaalinenkin kun minua ei haittaa vaikka joku läheinen soittaisi minulle vaikka vain kerran kuussa jos sitäkään. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta, silloin voin hengittää ja olla oma itseni omien ajatusteni kanssa.

Vierailija
52/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extrovertin tyhmyys tai älykkyys tulee baaripöydässä kanssaihmisille esiin. Introvertti voi olla kumpi vaan, mutta kukaan muu baaripöydässä ei sitä tiedä.

Vierailija
53/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei tarkoita hiljaista ihmistä ja ekstrovertti puheliasta ihmistä.

Introvertti voi olla puhelias ja ulospäin sosiaalinen ihminen, joka kuitenkin rasittuu sosiaalisista tilanteista ja tarvitsee niiden jälkeen omaa aikaa toisista ihmisistä palautumiseen.

Hiljainen ihminen puolestaan voi olla ekstrovertti, joka tylsistyy yksin ollessaan ja hakeutuu mielelläni toisten ihmisten seuraan, vaikka antaakin keskustelussa muiden johdattaa ja on enemmän kuuntelijan roolissa.

Uskoisin, että kysymyksen laatija onkin tarkoittanut kysymyksellään enemmänkin: Ovatko hiljaiset syvällisempiä ihmisiä kuin puheliaat?

Oma mielipide asiaan: eivät ole, eivätkä myöskään puheliaat syvällisempiä kuin hiljaiset. Kaikki me olemme erilaisia ja hyvä niin. Turha asetella ihmisiä vastakkain tämänkään asian suhteen.

Vierailija
54/57 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureina parhaita, ei ole ikinä häiriöitä. Saa todella asumisrauhaa.

Vierailija
55/57 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yks ekstrovertti parisuhteessa. Ei enää ikinä sellaista, ei osannut katsoa pintaa syvemmältä ja kertoi mulle muuta, mutta teot näytti sellaisilta että ei huomioinut mua milläänlailla. Mielellään viihdyn rauhallisien miesten kanssa, sopivat mulle paremmin ja tunnen että olisin kotona

Vierailija
56/57 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on.

Vierailija
57/57 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas päätöksentekokyky ei ole sama asia, kuin syvällisyys. Introverttiys ei myöskään tarkoita hidasta reaktiokykyä. 

Todella pinnallisia ja mututuntumaan perustuvia päätelmiä. Hyvin pinnallisen tapa ajatella asioista AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan